Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil: Operation Raccoon City

20.03.2012
18.05.2012
kompatibilní
44
59 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra se odehrává během událostí Resident Evil 2 a Resident Evil 3: Nemesis v městě Raccoon City, jehož obyvatelé se proměnili v krvežíznivé zombie. Podílela se na tom společnost Umbrella Corporation a její uniknuvší T-virus, který chtěla společnost použít jako biologickou zbraň. Ve hře se ujmete jednoho z vojáků bezpečnostní služby společnosti Umbrella, kteří mají za úkol zničit důkazy o nelegálních aktivitách Umbrelly.

Ve hře najdeme 6 hratelných postav: Vector, Beltway, Spectre, Four Eyes, Lupo a Bertha. Každý z nich má své jedinečné schopnosti. Vector je konstrukční odborník a je vybaven maskovacím zařízením. Beltway rád používá výbušniny. Berta je zdravotník celého týmu. Spectre je sniper. Four Eyes je týmový vědec, který má schopnost programování biologických zbraní a Lupo je útočná jednotka.

Na nepřátele si musíte dát dobrý pozor, když se k vám zombie dostane příliš blízko, bude se vás snažit nakazit. Když budete pokousání a zemřete na to, vaše postava se stane neovladatelnou a bude útočit na své společníky. Hra využívá i takzvanou krvavou mechaniku. To znamená, že čím má hráč těžší zranění, tím více se mu bude zbarvovat obrazovka krví a tím více po něm půjdou zombie. Kromě zombie se objeví třeba i Hunteři, Lickeři anebo Tyranti.

V multiplayeru nabízejícím kooperační mód až pro 4 hráče je možnost hrát za známé postavy jako jsou například Jill Valentine, Carlos Oliveira nebo třeba Leon S. Kennedy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Resident Evil: Operation Raccoon City je jeden z nejhorších dílů série. Hra se odehrává někdy mezi dvojkou a trojkou ve městě Raccoon City, které je již zasažené T-virem. Ve hře si zahrajete člena Umbrelly Security Service a vaším úkolem je zamést všechny stopy po nelegální činnosti Umbrelly.
Nápad to není špatný, ovšem zpracování je hrozné. Tato hra je postavená hlavně na kooperativním hraní až ve čtyřech lidech. Takže pokud tuto hru hrajete sami tak vás musím upozornit o tom že umělá inteligence je absolutně debilní. Potenciál příběhu je absolutně nevyužitý, herní mechanismy jsou nedotažené a lokace jsou nezajímavé. Resident Evil: Operation Raccoon City je nudná střílečka která mě ničím nezaujala.

Pro: Hudba, zajímavý nápad, solidní grafika.

Proti: Herní mechanismy jsou nedotažené, umělá inteligence, nezajímavé lokace, nudný děj.

+22
  • PC 50
Herní výzva 2017: "No fujtajbl!"

Při výběru nejhorších her na databázi jsem si vybíral z mnoha, ale střílečkoidního resiho jsem měl v plánu si zahrát už dlouho. Jak to dopadlo?

Hrajete za jednoho ze členů komanda Wolfpack, neboli Umbrelly a musíte smazat z města Raccon City všechny informace o této organizaci. Hra se odehrává během druhého dílu, takže potkáte Birkina, Leona, Claire či Shery. Také se zde vyskytuje Nemesis či rusák, který zde byl jen proto, aby hra měla lidského záporáka (no, schytal to hned po misi, kde jsem ho potkal). Příběh jsem vůbec nevnímal, spíš mě vůbec nezaujal. Obecně se mi zdálo, že některé mise na sebe vůbec nenavazují a konec považuji za neukončený. Před každou misí si můžete vybrat postavu za kterou chcete hrát. Postav je asi 8 a do každé mise jdete 4. Postavy se liší hlavně ve schopnosti, kterou můžete během hry používat. Já hrál za Spectreho, který měl sonarové vidění. Dále je zde např. Vektor, který se může stát neviditelným.

Grafika je pěkně ostrá a ne moc náročná na počítač. Na rok 2012 bych řekl, že lepší nadprůměr. Dabing je čistá bída, nevím proč, ale většina postav z mého týmu měla ruský přízvuk (možná to byl úmysl). Zvuky zbraní a obecně efekty se mi zdáli ryze průměrné. Hudba lepší nadprůměr, jediná skladba co jsem si užíval byla ta při vybavování postavy mezi misemi.

Rozhodně musím poznamenat, že tato hra je střílečka toho nejprůměrnějšího zrna. Nepřátelé tady nabíhají jako prasata na porážku. Toto platí o všech dílech residenta, ale tady to je jako pěst na oko. Kapitol je 7, jedna zabere tak 30 minut. První kapitoly mi připadalo, že udílím velmi nízké poškození, protože skolit jednoho zombíka znamenalo vystřílet polovinu zásobníku. Hra má určitý progress systém, kdy za vydělané expy si můžete koupit novou zbraň. Těch je požehnaně, tuším že něco kolem 30, ale v konkrétních kategoriích jsou všechny zbraně na jedno brdo. Spíš bych řekl stejně neúčinné. Jak jsem již psal, do nepřátelského vojáka musím vystřílet celý zásobník a do zombíka polovinu. Nepřátel moc druhů není: tedy zombíci, lurkeři, lidští vojáci, hunteři a to je vše (+ bossové). Divil jsem se jak nepřátelští vojáci ubírají hodně života a při konfrontaci s nimi je nutné se velmi často krýt. Funguje zde automatický krycí systém, takže cajk. Zombíci se můžou objevit v červené podobě a nakazit vás virem, pokud si nedáte protivirový sprej změníte se v zombíka a můžete jet odznova. Funguje zde i krvácení, které vám chvíli ubírá životy. Parťáci i nepřátelé mohou chytit také tyto efekty. Pokud se váš parťák změní na zombíka, musíte ho zabít a poté oživit. Parťáci dost pomáhají, což je trochu paradox na takto průměrné hře. Sice se mi stalo, že se někdy zasekli, ale když všechno funguje a jdou s vámi, zabijí hodně nepřátel a občas vás i vyléčí, takže zde bych dal jedno velké plus. Prostředí je velice nezajímavé. Podíváme se ven do města, laboratoří a kancelářských budov. Jak už jsem zmínil nic zajímavého. Dokonce zde nenajde žádné ozvláštnění hratelnosti, tudíž si nezasednete např. za kulomet nebo vozidla. Také wow momenty či efektivní skripty by jste zde hledali marně. Hra je zaměřena na online kooperaci, kterou jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale brodit se misemi s kámoši by bylo nejspíš o chlup zábavnější.

Hra to není zas tak špatná. Doporučil bych jí jako jednohubkovou oddechovku se kterou bude do 4 hodin hotoví. Nemůžete od toho čekat modré z nebe (což stejně ani nečekáte :D), jen čistý průměr na jedno zahrání.

Pro: parťáci, grafika, coop

Proti: příběh, prostředí, neefektivní zbraně

+12
  • PC 35
Tak u téhle hry opravdu nevím čím bych začal. Hru jsem rozehrál s jistou dávkou skepse, ale říkal jsem si, že může být zajímavé vidět pozadí 2 a 3 dílu očima zametačů stop společnosti Umbrella. Jako pravověrnému fanouškovi série se mi myšlenka příběhu docela líbila a lákala mě i možnost zvrátit dějiny série tím, že odpravím Leona z povrchu zemského. Nakonec jsem hru dohrál jen z povinnosti a při závěrečných titulcích jsem si říkal. "Co jsem to teď sakra dohrál."

Tady se nebudu probírat hrou jako u komentáře k RE7. Ke grafické stránce, můžu říct jen to, že hra vypadá hůř než RE5. Jen bych dodal to, že i když hra využívá stejný engine, tak textury i modely postav a nepřátel doznaly daleko méně péče. Ve výsledku vypadá i RE4 HD remaster na první pohled lépe než RE:ORC.

Ovládání je vcelku standart. Největším problémem je spíš to, že se postavy často zasekávají o neviditelné rohy objektů a hlavně za běhu je postava dost nemotorná. Největší problém však byl ten, že akční tlačítko sloužilo ne jen pro sbíraní a interakci, ale i k taktickému skoku, postava právě sprintovala. Takže se mi nespočetkrát stalo to, že jsem chtěl za běhu sebrat munici a namísto toho, jsem "takticky" skočil mezi hordu zombifikovaných spoluobčanů. Může se to zdát jako malichernost, ale konkrétně tahle maličkost mě štvala na ovládání asi nejvíc.(Navíc v ovládání nejsem zrovna nijak náročný. Dohrál původní PC konverzi 4 dílu čistě pomocí klávesnice. Kdo zažil ten ví, kdo nezažil nepochopí.) Pomyslnou zkaženou třešničkou na dortu byl jen z poloviny fungující automatický krycí systém.

Tímto se dostávám ke gameplay složce hry. Od série RE očekávám především boj se zombie a mutanty. Ovšem v tomto dílku je snad 50% boje založeném na přestřelkách se složkami SpecOps a to byl teprve výser který celou hru pohřbil na úplné dno. Ne jen že lidští protivníci s úsměvem vydrželi klidně 3 rány do hlavy ze sniperky. Ti kujebáci ještě byli schopní po vás mrsknout granát a tím dost znepříjemnit situaci. O to víc naštve fakt, že když se bojovalo s hordama zombíků, tak tam byl náznak atmosféry, kterou bych přesně chtěl a kterou bych si byl schopný užít i přes horší grafickou stránku a horší ovládání.

Možná si teď říkáte, že umím jen kritizovat a že jsem hře možná i tochu víc křivdil. Ale když vidím tak hodně nenaplněný potenciál, tak jsem z toho poněkud rozčarovaný a nakonec i zklamaný. Šlo to udělat daleko lépe a s daleko lepší atmosférou. Takhle jsme dostali jen jakýsi atmosferický náznak a podprůměrný klon SpecOps the line v daleko horším provedení.

Pro: Možnost "přepsat" dějiny série, Některé easter eggy potěší především znalce série.

Proti: Grafické zpracování, Ovládání, Umělá inteligence, SpecOps

+11
  • PC 60
K téhle odbočce jsem přistupoval spíš s nedůvěrou a ta se v podstatě potvrdila. Tahle akční řežba ze světa RE zůstává v mých očích jen šedavě nevýraznou průměrnou hrou.

Ačkoliv zní lákavě dívat se na události RE2 z druhé strany = z pohledu elitního komanda Umbrelly s cílem eliminace svědků a důkazů, samotné zpracování se moc nepovedlo. 

Jelikož je hra určena pro čtyři kooperující hráče, jsou všechny prostory nepřirozeně široký, aby se hlavní aktéři o sebe nezasekávali. To z interiérů dělá takový neosobní rozlehlý chodby a arény, který lemujou jakoby náhodně rozložený překážky pro krytí. 

Exteriéry ulice Raccoon city na tom byly nicméně o třídu líp.

Samotný fighty, který tvoří 98% náplně hry jsou příliš hektický, nepřátelé (kromě zombíků) jsou velmi odolní - chce to mnohdy i dva headshoty, aby se lidský protivník skácel k zemi. Pokud už člověk narazí na zombies, uměj bejt velmi rychlí a nabíhaj klidně po desítkách.

Samotný tempo jsem subjektivně vnímal jako největší potíž hry, kdy by pečlivej průzkum prostředí (hledání klíčů, kodů, čehokoli) mohl hezky natáhnout dobu i prohloubit atmosféru Raccoon city před zánikem, takhle neustále zní prostorem plně automatická střelba a na koukání vlevo-vpravo není moc čas.

Pokud se něco už v prostředí dá sebrat, svítí to už na dálku křiklavou barvou, aby objevení itemu nikoho ani na vteřinu nemuselo zdržet.

Nicméně musím uznat, že po dohrání RE2, kde jsem si moc troufat nemohl, je jaksi zadostiučiněním všechny nepřátele, před nimiž člověk dříve jen úzkostlivě utíkal (vyhýbal se jim), rozstřílet na sračky útočnou puškou!

Summary: Docela hloupá střílečka z RE univerza. Díky jednotvárné náplni hry ani nezamrzí, že brzo končí. 

Note: Hrát to ale na HARD s třema živýma lidma bude asi o nečem jinym...  (+10%)

60%

Pro: RE univerzum, kooperační kampaň

Proti: hektický, snadný, nenaplňující & krátký

+9
  • PC 45
Resident Evil: Operation Raccoon City nabízí hráčům multi-playerový zážitek ve známém světě a prostředí ze série Resident Evil. Hlavními protagonisty hry jsou členové komanda Delta, též známého jako Wolfpack, sloužící společnosti Umbrella. Ti jsou vysláni na misi do Raccoon City (sestávající ze sedmi menších podmisí), aby zde zahladili stopy po aktivitách společnosti.

Takto by se dala ve stručnosti hra shrnout, protože bohužel není mcoc o čem psát. Ačkoliv se příběh odehrává souběžně s Resident Evil 2 a Resident Evil 3: Nemesis, autoři s ním nijak nepracují a vůbec jej nerozvíjejí, takže žádné hlubší nahlédnutí do událostí nebo příběhové zvraty nečekejte. Taktéž chybí hutná hororová atmosféra předchozích dílů, protože je hra stavěna od základu jako kooperativní multi-player, tudíž hráče čeká jen samá akce s lidskými parťáky po boku, kteří jsou v single-playerové kampani nahrazeni A.I.

Misí je celkem sedm, přičemž sestávají z toho, že váš tým naběhne za přkážky, za kterými se skryje, to samé udělají oponenti ovládaní A.I. po jejichž postřílení pokračujete k další přestřelce. Ty se mohou přesunout do velkých otevřených sálů či venkovních prostranství, kde pro změnu všichni zmateně pobíhají mezi sebou a samozřejmě nechybí zavěrečné souboje s bossy či útěky před nimi.

Členů komanda je šest a každý se specializuje na jednu konkrétní činnost k čemuž jim dopomáhají 2 pasivní schopnosti, ke kterým si mohou zvolit jednu ze tří aktivních schopností:

Lupa - Velitelka komanda specializující se na boj. Dobíjí 2x rychleji a střelné zbraně jí způsobují o 30% nižší zranění.
Spectre - Zvěd, který dokáže na mapě vidět předměty a nepřátele. Dobrý pro úplně první průchod hrou.
Bertha - Doktorka, která může mít u sebe více 1st Aid Sprejů a kytičky ji obnoví o 30% více zdraví.
4-Eyes - Viroložka. Nese u sebe více anti-virových sprejů a může ovládnout až 5 zombíků.
Vector - Stealth charakter, který se umí pohybovat opravdu neslyšně a být opravdu neviditelný.
Beltway - Expert na výbuchy. Klasika.

Plného využití se postavám dostane pouze v multi-playeru, protože v single-playeru je kupříkladu takový Beltway k ničemu. Nepřátelé na vás nabíhají do nekonečna, dokud neprojdete daným bodem. V takovém případě je emusíte schováni za rohem lákat do pasti, protože tím jen plýtváte výbušninami a municí.

Druhů nepřátel jsem napočítal asi osm: zombie, červená zombie (silnější, rychlejší a nakažlivá), zombie s parazitem, parazit, licker, hunter, Nemesis, Tyrant, Nicolai - přičemž poslední tři jsou bossové.

Map je sedm, ale ve výsledku vám budou všechny splývat do jedné, přičemž jejich projití mi napoprvé zabralo kolem 75 minut. Pokud si však zvolíte ideální charakter a neprocházíte mapu poprvé, dá se vše zmáknout do 30 minut. Procházením map získáváte XP, za které si odemykáte nové zbraně či upgradujete schopnosti postav. Zbraní je celkem kolem 30 a většina z nich je podobně neúčinná. Nepřátelé vydrží půl zásobníku až zásobník (dle zbraně) a jsou až na pár vyjímek zranitelní pouze zásahem do hlavy.

Co říci závěrem? Operace Raccoon City je velmi průměrná hra s hezkou a nenáročnou grafikou. Zasazení do universa Resident Evil je to jediné, co hru činí zajímavým, ale zůstává zcela nevyužito. Příběh je takový nijaký, stejně jako hudba a zvuky. Hra navíc dokáže být pro jednoho hráče díky svému level designu a ne moc chytré A.I. někdy až frustrující a krátká délka je pak spíše výhodou. Jedná se o zcela promarněnou šanci, která dokáže na pár týdnů zabavit, pokud máte kamarády nadšené do Resident Evil jako vy. Pak ale zcela oprávněně zmizí z disku rovnou do propadliště dějin.

Pro: Grafika. Je to Resident Evil.

Proti: Neúčinné zbraně, místy frustrující level design, slabý příběh a atmosféra.

+5