Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
30 let • Student • Skalsko (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil: Operation Raccoon City

  • PC 35
Tak u téhle hry opravdu nevím čím bych začal. Hru jsem rozehrál s jistou dávkou skepse, ale říkal jsem si, že může být zajímavé vidět pozadí 2 a 3 dílu očima zametačů stop společnosti Umbrella. Jako pravověrnému fanouškovi série se mi myšlenka příběhu docela líbila a lákala mě i možnost zvrátit dějiny série tím, že odpravím Leona z povrchu zemského. Nakonec jsem hru dohrál jen z povinnosti a při závěrečných titulcích jsem si říkal. "Co jsem to teď sakra dohrál."

Tady se nebudu probírat hrou jako u komentáře k RE7. Ke grafické stránce, můžu říct jen to, že hra vypadá hůř než RE5. Jen bych dodal to, že i když hra využívá stejný engine, tak textury i modely postav a nepřátel doznaly daleko méně péče. Ve výsledku vypadá i RE4 HD remaster na první pohled lépe než RE:ORC.

Ovládání je vcelku standart. Největším problémem je spíš to, že se postavy často zasekávají o neviditelné rohy objektů a hlavně za běhu je postava dost nemotorná. Největší problém však byl ten, že akční tlačítko sloužilo ne jen pro sbíraní a interakci, ale i k taktickému skoku, postava právě sprintovala. Takže se mi nespočetkrát stalo to, že jsem chtěl za běhu sebrat munici a namísto toho, jsem "takticky" skočil mezi hordu zombifikovaných spoluobčanů. Může se to zdát jako malichernost, ale konkrétně tahle maličkost mě štvala na ovládání asi nejvíc.(Navíc v ovládání nejsem zrovna nijak náročný. Dohrál původní PC konverzi 4 dílu čistě pomocí klávesnice. Kdo zažil ten ví, kdo nezažil nepochopí.) Pomyslnou zkaženou třešničkou na dortu byl jen z poloviny fungující automatický krycí systém.

Tímto se dostávám ke gameplay složce hry. Od série RE očekávám především boj se zombie a mutanty. Ovšem v tomto dílku je snad 50% boje založeném na přestřelkách se složkami SpecOps a to byl teprve výser který celou hru pohřbil na úplné dno. Ne jen že lidští protivníci s úsměvem vydrželi klidně 3 rány do hlavy ze sniperky. Ti kujebáci ještě byli schopní po vás mrsknout granát a tím dost znepříjemnit situaci. O to víc naštve fakt, že když se bojovalo s hordama zombíků, tak tam byl náznak atmosféry, kterou bych přesně chtěl a kterou bych si byl schopný užít i přes horší grafickou stránku a horší ovládání.

Možná si teď říkáte, že umím jen kritizovat a že jsem hře možná i tochu víc křivdil. Ale když vidím tak hodně nenaplněný potenciál, tak jsem z toho poněkud rozčarovaný a nakonec i zklamaný. Šlo to udělat daleko lépe a s daleko lepší atmosférou. Takhle jsme dostali jen jakýsi atmosferický náznak a podprůměrný klon SpecOps the line v daleko horším provedení.

Pro: Možnost "přepsat" dějiny série, Některé easter eggy potěší především znalce série.

Proti: Grafické zpracování, Ovládání, Umělá inteligence, SpecOps

+11