Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Albert Kaufman • 28 let • Programátor IT • Třinec (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil: Operation Raccoon City

  • PC 50
Herní výzva 2017: "No fujtajbl!"

Při výběru nejhorších her na databázi jsem si vybíral z mnoha, ale střílečkoidního resiho jsem měl v plánu si zahrát už dlouho. Jak to dopadlo?

Hrajete za jednoho ze členů komanda Wolfpack, neboli Umbrelly a musíte smazat z města Raccon City všechny informace o této organizaci. Hra se odehrává během druhého dílu, takže potkáte Birkina, Leona, Claire či Shery. Také se zde vyskytuje Nemesis či rusák, který zde byl jen proto, aby hra měla lidského záporáka (no, schytal to hned po misi, kde jsem ho potkal). Příběh jsem vůbec nevnímal, spíš mě vůbec nezaujal. Obecně se mi zdálo, že některé mise na sebe vůbec nenavazují a konec považuji za neukončený. Před každou misí si můžete vybrat postavu za kterou chcete hrát. Postav je asi 8 a do každé mise jdete 4. Postavy se liší hlavně ve schopnosti, kterou můžete během hry používat. Já hrál za Spectreho, který měl sonarové vidění. Dále je zde např. Vektor, který se může stát neviditelným.

Grafika je pěkně ostrá a ne moc náročná na počítač. Na rok 2012 bych řekl, že lepší nadprůměr. Dabing je čistá bída, nevím proč, ale většina postav z mého týmu měla ruský přízvuk (možná to byl úmysl). Zvuky zbraní a obecně efekty se mi zdáli ryze průměrné. Hudba lepší nadprůměr, jediná skladba co jsem si užíval byla ta při vybavování postavy mezi misemi.

Rozhodně musím poznamenat, že tato hra je střílečka toho nejprůměrnějšího zrna. Nepřátelé tady nabíhají jako prasata na porážku. Toto platí o všech dílech residenta, ale tady to je jako pěst na oko. Kapitol je 7, jedna zabere tak 30 minut. První kapitoly mi připadalo, že udílím velmi nízké poškození, protože skolit jednoho zombíka znamenalo vystřílet polovinu zásobníku. Hra má určitý progress systém, kdy za vydělané expy si můžete koupit novou zbraň. Těch je požehnaně, tuším že něco kolem 30, ale v konkrétních kategoriích jsou všechny zbraně na jedno brdo. Spíš bych řekl stejně neúčinné. Jak jsem již psal, do nepřátelského vojáka musím vystřílet celý zásobník a do zombíka polovinu. Nepřátel moc druhů není: tedy zombíci, lurkeři, lidští vojáci, hunteři a to je vše (+ bossové). Divil jsem se jak nepřátelští vojáci ubírají hodně života a při konfrontaci s nimi je nutné se velmi často krýt. Funguje zde automatický krycí systém, takže cajk. Zombíci se můžou objevit v červené podobě a nakazit vás virem, pokud si nedáte protivirový sprej změníte se v zombíka a můžete jet odznova. Funguje zde i krvácení, které vám chvíli ubírá životy. Parťáci i nepřátelé mohou chytit také tyto efekty. Pokud se váš parťák změní na zombíka, musíte ho zabít a poté oživit. Parťáci dost pomáhají, což je trochu paradox na takto průměrné hře. Sice se mi stalo, že se někdy zasekli, ale když všechno funguje a jdou s vámi, zabijí hodně nepřátel a občas vás i vyléčí, takže zde bych dal jedno velké plus. Prostředí je velice nezajímavé. Podíváme se ven do města, laboratoří a kancelářských budov. Jak už jsem zmínil nic zajímavého. Dokonce zde nenajde žádné ozvláštnění hratelnosti, tudíž si nezasednete např. za kulomet nebo vozidla. Také wow momenty či efektivní skripty by jste zde hledali marně. Hra je zaměřena na online kooperaci, kterou jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale brodit se misemi s kámoši by bylo nejspíš o chlup zábavnější.

Hra to není zas tak špatná. Doporučil bych jí jako jednohubkovou oddechovku se kterou bude do 4 hodin hotoví. Nemůžete od toho čekat modré z nebe (což stejně ani nečekáte :D), jen čistý průměr na jedno zahrání.

Pro: parťáci, grafika, coop

Proti: příběh, prostředí, neefektivní zbraně

+12