Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Sandbox. Dvojsečná zbraň. Repetivní nuda schovaná za volností. Městské akce měly skončit u GTA 3 a první Mafie. Poté se objevily jen klony.
Zatímco GTA 3 se nám snažilo nakukat, že je jedno, kdy a pro koho splníme jakou misi, Mafie stavěla na lineárním (a o to plynulejším) příběhu.

Prototype kombinuje oba systémy - je tu jen jedna příběhová linka, ale nic vás netlačí ji dělat. Docela dobrý systém. Mezitím se můžete věnovat vedlejším misím, jako je skákání po střechách na čas, skákání ze střech na přesnost dopadu, bojovat s vojáky/mutanty na počet zabitých apod. Já se kdysi zařekl, že vedlejší mise v sandboxu hrát už nikdy nikde nebudu, protože je to většinou opakující se nuda. Tady mě to bavilo. Nevím proč, ale bavilo. Navíc k tomu hra tak trochu nutí kvůli levelování - jen jsem nepochopil, proč jednotky zkušenostních bodů byly ve sto tisících :) Trošku nepřehledné. Nemyslím ale, že plnění vedlejších misí je nějak podstatné, stejně máte zkušeností jak naseto.

Volnost pohybu je snad poprvé brána doslova - co se týče exteriéru. O interiér prakticky nezavadíte A TO je podle mě metla všech podobných her. Město je nudné a šedivé (a hlavně je to ZASE USA a ZASE New York!!! - myslím, že ti co hráli GTA4 a Prototype znají NY jako svoje boty), jen ho oživuje nákaza, která se ulicemi šíří stále víc a víc. Samotné chování lidí a aut stačí - vojáci střílí po zombiích hlava nehlava, mutanti útočí na kolemjdoucí, auta smykují, vybuchují, jsou drceni projíždějícími tanky.

Největší zápor je pro mě příběh - nudný blábol doplněný nezajímavými charaktery (chválím, že zde jsou prakticky jen 3 vedlejší postavy, na rozdíl od ostatních nepřehledných městských akcí) a hlavně protivně nijakým hlavním hrdinou. Náplně misí jsou tradičně o ničem (doplachť na místo, vymlať to a uteč), ale občas se objeví něco trošku jiného a bohužel to v dnešní době funguje jako příjemné oživení.

Souboje a vaše zmutované tělo je největší klad hry. Poprvé jsem se cítil jako opravdový superman, ale ne nesmrtelný! Žádnej posranej autoheal (než si ho koupíte), ale zato VELKÁ odolnost zmutovaného těla, která z vás dělá skutečné monstrum. Někdy je to až k smíchu - pálí do vás vrtulník, tank, střílí do vás vojáci a vy jste okej.
Přišlo mi, že postupem času je hra obtížnější a obtížnější a konec je skutečně přehnaně a protivně tuhej.

Prototype má něco do sebe. Kdyby vyšel tak o čtyři roky dřív, byla by to bomba. Dnes je to spíš další pokus vytvořit odlišnou sandboxovou akci, ze které je cítit konzolovost na sto honů (ačkoli dneska už je to jedno).
Chválím podporu Logitech gamepadu, který na rozdíl od Batmana fungoval jak měl.

Hra mě bavila a doporučuji ji minimálně vyzkoušet.

Pro: volnost pohybu, akrobatické čachry, naprostá moc nad všemi, souboje, schopnosti, život města

Proti: děj, známé neduhy sandboxu z městského prostředí, nezajímavé charaktery (včetně hlavního)

+24 +26 −2
  • PC 80
Satana jeho, takovejhle nářez už tu nebyl od dob Yperitského masakru!

Tahle hra si tak legendární úvod právem zaslouží, protože dokonale utočí na tu nejtemnější část hráčovy duše. Na tu část, která nevyžaduje dechberoucí příběh, originalitu nebo životměnící poselství. Na to místečko které se dokáže radovat jen z obyčejných krvavých jatek. Ale jakých! Civilisti, vojáci a nakažení jsou tady usmrcováni po stovkách těmi nejzábavnějšími způsoby, mezi které patří sestřelení vrtulníku hozeným chodcem nebo surfování na těle vojáka. Perfektní jsou souboje kde se sejdou mutantí, civilisté, vojáci, těžká technika a hráč. Všechno pak vybuchuje, vzduchem létají auto, vaše chapadlo sráží k zemi bojové vrtulníky a obří čepelí, ve kterou se mění vaše ruka, porcujete tanky a vše ostatní co se pod ní připlete.
Zábavné krvavé násilí máme a čím jiným hra ještě pobaví? Perfektním zpracováním volného pohybu kdy běháte po zdech mrakodrapů, skáčete přes jejich střechy a plachtíte z jedné budovy na druhou.

A to je všechno co hra nabízí, pro někoho to bude sakra málo, ale mě to stačilo.
+17
  • PC 80
Co je nejlepší po únavném dni? Horká koupel? Ale kdeže! Prototype! Hra, která je ztělesněním sandboxové myšlenky o svobodném pohybu, volnosti a světě neomezených možností. Alex Mercer je v postupně rozežírajícím New Yorku stále větším kápem a od pubertálního házení auty se za dobu šíření nákazy (tedy 18 dní) dostane na nejvyšší mrakodrap za pár vteřin, tank rozdrtí jednou ranou a při běhu rozráží zavazející vozidla jako by byly z papíru. Různých útoků a voleb je nekonečně mnoho a pořádně jich ani v té neutichající bitevní vřavě nevyužijete, což považuji za šeredné mrhání. Alex má ale k ruce i armádní vozítka a posvačit celý pluk helikoptérou se v každé hře jen tak nepoštěstí. Celá jatka jsou pak zakončena souboji s mutanty a tuhými bossy a to všechno zahaluje pořádně hluboký kbelík komiksově stylizované krve. Filosofie misí je sice na jedno brdo (znič nebo chraň), ale díky nevyzpytatelnému jednání infikovaných či usmyslení armády trochu vám opepřit večeři se z každé mise stává jedna velká výbušná akce mající svůj původ a závěr vždy jinde. Příběh je i díky komplikovanému retrospektivnímu puzzlu nepříliš vtahující a nejvíc asi zamrzí poněkud jednodušší grafické zpracování, byť je to jistá kompenzace za ty obrovské městské boje.

P.S.: V rámci blízké projekce druhých Transformers: dokážete si představit, že by Michael Bay natočil podobně laděný film? Zřejmě by ho nedokončil, neboť by při natáčení umřel blahem.

Pro: Volný a svobodný pohyb, megalomanské souboje, pěkné renderové filmečky

Proti: Slabší grafika, nevyužitý potenciál města, občas zoufale nepřehledné a chaotické (i když za to si vlastně z části můžu sám)

+14
  • PC 70
Ve své podstatě musím říct, že Prototype je fajn hra. Má ale opravdu slušnou várku vad, které je třeba tu zmínit, každopádně jedno se jí upřít nedá...a tím je hratelnost.

Vlastně i díky hratelnosti jsem Prototype hrál a dokonce i dohrál. A to i přesto, že jsem občas myslel, že se na celý hraní vykašlu, zahodím myš, klávesnici a půjdu se do kouta uklidnit. Hlavně ke konci, kdy hra přitěžovala a přitěžovala a já si nedokázal představit ,jak na tom bude závěr.

Co se týče příběhu, není to žádná sláva. Vlastně se jedná o naprostou klasiku, kterou ale vynahrazují rozličné mise a úkoly, které se kupodivu mění. Líbilo se mi, že město opravdu žilo. Zajímavé ale bylo, že žilo i přesto, že jsem se už bůhví kolik dnů toulal po městě a počty mrtvých lítalo v tisícových číslech. Zajímavý nápad a zpracování je vykoupeno celou řadou hloupostí, bez kterých by ale hra byla poloviční.

Ve své podstatě hrajete za humanoida, který zmutoval tak trošku jinak, než většina lidí ve městě. No a je na Vás, abyste zachránili tento svět od hrůzy, která by ho mohla čekat. Tento, svým způsobem, prototyp je postava, která žije ve světě, které vzhledově vypadá jako GTA, což je super. Tím to ale končí, protože v téhle hře se dá dělat všecko, jen ne to, co v GTA. I když vlastně jedna činnost by tu byla. Jízda v tanku a let v helikoptéře. Všecko ostatní je jiné a i proto je to z tohoto důvodu tak zábavné.

Nakonec jsem byl rád, že jsem si hru zahrál a i že jsem ji dohrál. Není to nic geniálního, ale co se týče hratelnosti je hra na hodně vysoké pozici, což si u ní určitě budu pamatovat. Nemusí hra být pokaždé nutně realistická, aby dokázala bavit, což v dnešní době málokdo dokáže pochopit a možná i proto mám kolikrát problém s hrami, které by mě mohli bavit i když jsou graficky třeba skvostné.

Prototype je prostě svůj a když si zvyknete na prostředí, hlavní postavu a příběh, tak se určitě budete bavit. Já ve výsledku byl spokojený.

Pro: Zajímavý nápad, živé prostředí, tuny a tuny videí

Proti: Řada obrovských nesmyslností i vlivem příběhu, bez kterých by ale hra ztratila svoje kouzlo

+13
  • PC 75
Bože! Jak mohlo někoho napadnout tohle udělat!? Bastarda Michaela Baye a Roberta Rodrigueze? Nedivil bych se. Pro některé je Prototype splněným snem. Pro mě osobně moc ne, ale rozhodně nebudu lhát v tom, že jsem se při jeho hraní bavil. No co? To jste si taky nikdy nepřáli změnit své končetiny na ty nejsmrtonosnější a nejbrutálnější zbraně, se kterými se vrhnete do davu nevinných lidí a způsobíte větší masakr než všechny Postal hry dohromady?

Prototype svým stylem tak trochu připomíná omezené GTAčko. Pokaždé vás hra hodí do depresivního New Yorku, který se zrovna potýká se smrtícím virem, který (překvapivě) přeměňuje nebohé občany na zombie či odporné mutanty. Můžete se volně po městě pohybovat, jen tak někoho zabít, občas si splnit nějakou tu minihru a jakmile budete mít náladu, můžete dojít na stanovené místo a začít plnit hlavní úkol. Pak tu máme typicky zlou organizaci typu Umbrella, která chce zas tenhle vir využít ve svůj prospěch. Mezi těmito stranami jsou nebozí občánci NY, no a samozřejmě tajemný Alex Mercer, týpek, co dokáže běhat po domech, skákat na letící vrtulníky a při dopadu na zem udělat mega hukotní kráter. Tak tohle je váš hrdina. Mazec.

Začátek je doslova pekelný. Provede vás všemi Alexovými schopnostmi, které jsou tak strašlivé, brutální a husté, že...

Vole, to prostě slovy nejde popsat. Jdi na youtube, čtenáři, dej si kus gameplay a uvidíš sám! Jste prostě bůh masakru. Ztělesnění smrti. Avatar Quentina Tarantina. Tak. Ve zkratce.

Příběh je dost zmatený. Snaží se vás zaujmout svými rádoby věděckými poznatky a filmovými sekvencemi, které ovšem přicházejí v takovém rychlém sledu událostí, že je nakonec strašně nepřehledný. Nezáleží vám na žádných postavách, na žádných cílech hlavního hrdiny, ani na zjištění příčiny smrtícího viru. Nejdůležitější pro vás je prostě rozsekat toho úplně co nejvíc... čehož se vám dopřává opravdu dost. Téměř každá mise působí dojmem, že začala apokalypsa nebo třetí světová válka. Jak běháte svou super rychlostí, všude kolem se střílí, všechno vybuchuje, krev kam jen oko dohlédne a všude absolutní chaos. A takhle to je téměř každou misi!
Což je mimo jiné i jeden z největších záporů hry. Ten doslova nechutný stereotyp. Neustále se opakující mise, které čas od času překvapí nějakým tím mega záporákem, po nějaké chvíli přestanou bavit. Jistě, Prototyp je prototyp hry, která se zaměřuje především na pořádné řežby. Proto...Ty se musíš přizpůsobit a vychutnat si to. Což je sice hezké, ale mít neustále ten samý pocit typu: Přijdu, rozsekám, odejdu, tak to po čase omrzí.

Přesto Prototype doporučuju, není to nějak zvlášť úžasná hra, nicméně její koncept je natolik zábavný a nechuťácký, že to stojí za to to zkusit. Snad u žádné hry jsem tolikrát nekřičel svou oblíbenou hlášku: ,, To je strašný!" A pozor, tu křičím dost často. I třeba k věcem, které ve skutečnosti zas tak strašné nejsou. Můžete jí brát, jako takovou oddychovku. Třeba si to pusťte, když se naserete po přečtení diskuse u nějakého politického článku na novinkách.cz. Já to tak dělám. A vlastně to celkem pomáhá. Obzvlášť, když si vezmu drápy.

Pro: Apokalyptický New York, brutální masakry a boje, Alexovi téměř božské schopnosti

Proti: Slabý a nepřehledný příběh, stereotyp misí, ta grafika na některých místech opravdu děsná

+13
  • PC 90
Neuvěřitelně rozmanitá a příběhově strhující hra disponující infarktovou a nezastavitelnou akcí ve který rozsekáváte nepřátele na ty největší sračky za pomocí svých super schopností, ze kterých by byl na měkko i Superman. A kdyby vás snad už akce štvala neni problém popadnout osobu z neuvěřitelně hutnejch davů lidí (tolik lidí a monster na jednom místě jsem nikdy neviděl) a vstřebat jí do sebe, čímž způsobíte svojí přeměnu po který se vypaříte svým nepřátelům. No a v případě, že by vám ve hře cosi chybělo, dali tvůrci hlavní postavě snad dvě stovky různých schopností, za pomocí kterých se vypořádáte i s těmi největšími monstry. To všechno doprovázený perfektní a naléhavou hudbou. Škoda slabšího grafickýho zpracování, který je ovšem absolutně přebito veškerým děním. Jedna z nejzábavnějších her, jaký jsem v poslední době hrál.

Pro: Akce, hudba, příběh, schopnosti, dynamika, hutný souboje, New York, létání ve vrtulníku

Proti: grafika, přílišná obtížnost a přehnanost některých misí, někdy ukládání

+11
  • PC 45
Což o to, podobné akční těsta hnětu rád a často, jenomže z Prototype jsem vymáčknul spíše zklamání. Když mi leží akční hra na ploše přes půl roku, na ikonku nemám chuť kliknout a vždycky najdu nějakou lepší volbu, je něco špatně.

Začnu tím, co se mi líbilo. Volnost a pohyb, tím myslím především hopsání ze střechy na střechu, plachtění a další poletuchové kejkle. Ani o grafice si nemyslím nejhorší, možná šedá vládne, na druhou stranu engine zvládá stovku, možná dvě, pajduláků a to se vší plynulostí. Nákaza vypadá správně... nákazově (trochu mi to připomnělo Abomination). Avšak předně se mi líbily ty černobřečkovité efekty, které doprovází každou schopnost hlavního hrdiny, pokud k nim ještě přičtu nápaditou brutalitu útoků, hned vzniká atraktivní podívaná.

Co mi ovšem nesedlo, je hratelnost bojové části. Dokud jsem se utkával s obyčejnou verbeží, vše se dalo s lehkostí zvládnout, stačila trocha obratnosti a sem tam konzumace nějaké té lékárničky na nožičkách. Jenomže boje s obyčejným potěrem rychle ztratily na zábavnosti a staly se stereotypní, zároveň začalo přibývat tužších bossíků a misí. Možná jsem jen investoval expy do špatných vlastností, ale bossfighty mi přišly dost těžké a časově náročné. Klasická hrdinská bitka tváří v tvář neměla šanci na úspěch, musel jsem tedy bossíka pižlat partyzánsky, místy až mrakoplašsky. To hlavně u "hydry", kterou je potřeba proplesknout čtyřikrát za sebou. Mimochodem když už jsem ji téměř udolal, zabila mě a já se objevil skoro na začátku souboje! Neskutečně blbě umístěné savování.

Leč i bezbossové hlavní úkoly trpí mizerně rozmístěnými savepointy, špatně načasovanými cutscénami, sprintersky rychlým respawnem nepřátel (hlavně těžké techniky) a v neposlední řadě časovými limity. Vedlejších misí jsem vyzkoušel zhruba deset, bohužel ani ty mi nepřišly kdovíjak zábavné, nejvíc mi sedlo běhaní po střechách na čas. Což je u řeznické akce smutné.

Pro: Volnost, nejlepší dopravní prostředek jsou vlastní nohy, brutalita a svým způsobem grafika.

Proti: Stereotyp, nevybalancovaná obtížnost, hlavní mise plné limitů a zákeřností.

+11
  • PC 60
V hre síce začínate ako mutant bez výraznejších schopností, no aj tak sa po pár minútach hrania cítite ako Boh. Po niekoľkých hodinách s rastúcimi schopnosťami rastie aj obťiažnosť, ktorá je ku koncu hry možno až príliš vysoká. V druhej polovici je počet schopností až neprimerane veľký, strácal som v nich prehľad a používal len zopár. Mesto je spracované z grafického hľadiska poslabšie, nahrádza to postupné narastanie infekcie, čo je aj pekne viditeľné všadeprítomnými bojmi po uliciach, kde armáda používa stále ťažšiu techniku. Záverečný súboj je jeden z najhorších, nezmyselný časový limit má od zábavy ďaleko a po niekoľkých opakovaniach budete radi že hru môžete odinštalovať.
+7 +8 −1
  • PC 80
Alex Mercer - hrdina, jenž být hrdinou pravěděpodobně nechtěl, jen se zachoval dle svého vlastního uvážení a právě to ho přivedlo k nadpřirozeným schopnostem. Strach z výšek Alex nemá, z Empire State Building si klidně skočí střemhlav. Kolmý běh po nějakém z New Yorských mrakodrapů také není problém. Alex je prostě týpek, který Vám přiroste k srdci.

Nebudu se tu zaobírat hloupostmi, které předcházeli mému spuštění Prototypu. Vyjímečně to vezmu stručně. První chvilky hraní jsou dosti ošemetné, jelikož má Alex tolik herních vlastností, že jsem zprvu nevěděl, co mám dělat, natož co mačkat a na koho útočit. První část slouží jako takový tutoriálek, při kterém zjistíte, čím Alex disponuje a že to nejsou žádné nepotřebné vlastnosti, jak záhy zjistíte. Manhattan na kterém se hra odehrává, je dokonalé hřiště k vyblbnutí a plachtění ze střechy na střechu, to je sakra pocit k nezaplacení.

U téhle hry musím, ale říct, že mi připadá hodně uspěchaná. Hraní je uspěchané, bezlimitní a volné. To tím ale nemyslím. V "první části" jsem měl pocit z úžasného příběhu, který mě dokázal vtáhnout a plnění všech misí bylo neuvěřitelně zábavné. Pak, nevím proč, přišel zvrat a příběh už nebyl takový jako v první části. Prostě video, nějaký úkol, boss a tím to, dá se říct haslo. A stejně tak přišel i rychlý závěr, po kterém jsem byl spokojen i nespokojen. Prototype skrývá úžasný potenciál, který dokáže využít jen napůl, chce to přidat jen trošku plynu.

Pro: návyková hratelnost, silná a překvapivá první část hry, vlastnosti, míra volnosti, bezlimitní hra, dlouhotrvající životnost,

Proti: druhá část hry, spousta bojů s bossy,

+6
  • PC 80
Hra je dobra na odreagovani ono busit pestma a sekat kosit kde co se jen tak ve hrach nevidi hlavni hrdina je takrka neznicitelny v urcitem slova smyslu za me 80 %

Pro: Delka hry otevrenost moznost destrukce kde ceho devastator

Proti: Nekteri bossove jsou divny

+6
  • PC 80
Táto hra bola zábavná v prvej polke, keď tam bol dostatočný počet civilov. Rád som nimi maľoval steny na červeno. Dali sa rozmliaždiť ako rajčiny. Zásluhou viacerých dostupných štýlov maľovania som sa cítil ako Picasso. Veľmi rýchly respawn však moje kresby a všetky snahy očistiť ulice od áut sabotoval, čo považujem za najväčší mínus tejto hry. V pokročilejšej fáze hry bol v uliciach totálny chaos, príliš veľa príšer, vrtuľníkov, to už nebolo ono. Príbeh nie je moc originálny, no jeho podstata je zaujímavá. Don't play with genetics!

Pro: moc nad všetkým a všetkými

Proti: respawn ľudí, mŕtvol, krvi, horiacich áut

+5
  • PC 80
Zajímavé překvapení pro moji osobu, od hry kterou jsem bral za jako zajímavě prezentovanou, nečekal jsem ale od ní tak skvělou hratelnost. Zde ve stylu sandboxové akce v New Yorku kde se setkáváme se smrtícím virem, téma sice není kdovíjak převratné ale je perfektně zpracováno ve stylových záběrech ve vzpomínkách pohlcených lidí, které nejsou v enginu hry ale představují sérii záběrů z reálného života a snímků což je vcelku originální prezentace.

Dále je parádní pocit kdy se ve městě se rozširuje infekce, kdy jednotlivé části města jsou zničené, poseté vraky a mrtvými těly, kdy se lidé snaží uniknout z dosahu mutantů, auta bourají vzniká panika, armáda se snaží získat zoufale situaci pod kontrolu, to mě opravdu ohromilo a smysl pro každý detail mě potěšil. Dále schopnosti hrdiny nejen pohltit lidi a vzít jejich podobu, ale nadlidskou sílu, schopnost změnit svoje tělo ve specifické druhy zbraní a možnost zlikvidovat posádku tanků, APC a vrtulníku a převzít stroj. Což je fajn zpestření.

Vedlejší úkoly které pomáhají zvýšit zkušenosti hrdiny jsou vcelku zábavné a nabízí plné využití všech schopností hrdiny. Jinak brutalita hry jasně odpovídá tomu že je určena pouze pro dospělé publikum, takže k tomu není co vytknout. Závěřem mi tedy po dohrání tohoto ojedinělého kousku přišlo že byla dosti nedoceněna, a zaslouží si minimálně hodnocení přes 80% a osobně tedy nevím jakých dosáhla prodejních obratů ale druhý díl bych velmi rád viděl, i když pochybuji že by se na něj pracovalo.

Pro: Pohlcení nepřátel získání jejich vzpomínek, podoby a schopnosti, smrtící virus, hra si nebere servítky, správný antihrdina

Proti: Některé vedlejší úkoly jsou slabší, občas překvapí obtížnost

+4 +5 −1
  • PC 0
Ne, prototype není špatnou hrou, to rozhodně ne, nerad bych totiž křivdil všem těm špatným hrám, které by se vedle téhle hromádky ptačího trusu mohly cítit oprávněně uraženy. Prototype je skutečně o kapánek horší než jsou špatné hry.
Jestli ve hrách něco nesnáším, je to tisíckrát dokola opakující se epičnost, co to do prdele je, možná říkáte si a já vám odpovím. Epičnost je shit, potřebují to hry, které se snaží tímto makeupem zakrýt jak moc ošklivé a špatné jsou. Kvalitní hra nějakou zasranou epičnost nepotřebuje. Mistry v tomto mazání hoven po monitorech jsou dnes asi hošani z Bioware, když vám někdo řekne, že při hraních jejich her se ponořil do děje, jistě chápete kam tím mířím a není to vůbec pěkná představa.
Stejně tak špatné hry jako ty super-ultra epické, jsou hry bejovky(Michael Bay), tedy hry které vsází na to, že svou dějovou prázdnotu a celkově špatnost schovají za tunu efektů, doufaje že člověk dostane epileptický záchvat a neprokoukne to pozlacené hovno, čím víc epileptický záchvatů, tím přeci kvalitnější hra!

Prototype originálně si bere z obou hromádek těchto trusů, znamenitě je ale přežvýkává v diamantový výkal. Rutina a nechutně nudný stereotyp, začíná již pouhým zvolením možnosti nové hry a co tedy zbývá? Ano Epika! Efekty! bÓOOM tam BÉÉÉM tady, pro mě trochu málo a navíc jak autoři na sebe sami práskli, jedná se pouze o prototyp..pche!
Ze soucitu 20 % a ještě si rozmyslím jestli tomu nenapařím nulu

o 0,001 vteřiny později...
Edit: rozmyšleno 0 %

Tuto hru doporučuji všem svým nepřátelům.
-11 +11 −22