Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Prototype

  • PC 60
Sandbox. Dvojsečná zbraň. Repetivní nuda schovaná za volností. Městské akce měly skončit u GTA 3 a první Mafie. Poté se objevily jen klony.
Zatímco GTA 3 se nám snažilo nakukat, že je jedno, kdy a pro koho splníme jakou misi, Mafie stavěla na lineárním (a o to plynulejším) příběhu.

Prototype kombinuje oba systémy - je tu jen jedna příběhová linka, ale nic vás netlačí ji dělat. Docela dobrý systém. Mezitím se můžete věnovat vedlejším misím, jako je skákání po střechách na čas, skákání ze střech na přesnost dopadu, bojovat s vojáky/mutanty na počet zabitých apod. Já se kdysi zařekl, že vedlejší mise v sandboxu hrát už nikdy nikde nebudu, protože je to většinou opakující se nuda. Tady mě to bavilo. Nevím proč, ale bavilo. Navíc k tomu hra tak trochu nutí kvůli levelování - jen jsem nepochopil, proč jednotky zkušenostních bodů byly ve sto tisících :) Trošku nepřehledné. Nemyslím ale, že plnění vedlejších misí je nějak podstatné, stejně máte zkušeností jak naseto.

Volnost pohybu je snad poprvé brána doslova - co se týče exteriéru. O interiér prakticky nezavadíte A TO je podle mě metla všech podobných her. Město je nudné a šedivé (a hlavně je to ZASE USA a ZASE New York!!! - myslím, že ti co hráli GTA4 a Prototype znají NY jako svoje boty), jen ho oživuje nákaza, která se ulicemi šíří stále víc a víc. Samotné chování lidí a aut stačí - vojáci střílí po zombiích hlava nehlava, mutanti útočí na kolemjdoucí, auta smykují, vybuchují, jsou drceni projíždějícími tanky.

Největší zápor je pro mě příběh - nudný blábol doplněný nezajímavými charaktery (chválím, že zde jsou prakticky jen 3 vedlejší postavy, na rozdíl od ostatních nepřehledných městských akcí) a hlavně protivně nijakým hlavním hrdinou. Náplně misí jsou tradičně o ničem (doplachť na místo, vymlať to a uteč), ale občas se objeví něco trošku jiného a bohužel to v dnešní době funguje jako příjemné oživení.

Souboje a vaše zmutované tělo je největší klad hry. Poprvé jsem se cítil jako opravdový superman, ale ne nesmrtelný! Žádnej posranej autoheal (než si ho koupíte), ale zato VELKÁ odolnost zmutovaného těla, která z vás dělá skutečné monstrum. Někdy je to až k smíchu - pálí do vás vrtulník, tank, střílí do vás vojáci a vy jste okej.
Přišlo mi, že postupem času je hra obtížnější a obtížnější a konec je skutečně přehnaně a protivně tuhej.

Prototype má něco do sebe. Kdyby vyšel tak o čtyři roky dřív, byla by to bomba. Dnes je to spíš další pokus vytvořit odlišnou sandboxovou akci, ze které je cítit konzolovost na sto honů (ačkoli dneska už je to jedno).
Chválím podporu Logitech gamepadu, který na rozdíl od Batmana fungoval jak měl.

Hra mě bavila a doporučuji ji minimálně vyzkoušet.

Pro: volnost pohybu, akrobatické čachry, naprostá moc nad všemi, souboje, schopnosti, život města

Proti: děj, známé neduhy sandboxu z městského prostředí, nezajímavé charaktery (včetně hlavního)

+24 +26 −2