Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Arkane stáel beru jako fanoušky, co se snaží dělat hry co mají jinou perspektivu na stejná témata jako zmíněné (a jejich oblíbené) hry."

To může říct jen ten, kdo si neumí zjistit kdo ty hry dělal a zjistí, že to jsou lidi co dnes dělají v Arkane. Dělaj tam lidi co dělali Deus Ex, Thiefa a je tam i část Looking Glass studia. Doporučuju si to zjistit, nebudete pak znít na netu jako blbci s názorem na všechno.
Nicméně jde o jednu nejvíce hypovaných her v ČR za poslední dobu, zde 13 komentářů a všechny zelené, Level 10/10, games.cz 9/10 atd. :).

@Cobot (26.02.2018 11:29): Souhlas, čistě gameplay je velmi dobrý a počet možností jak hrát Prey je celá řada (cením i 20 min speedruny a tedy designárskou práci na jedničku). Nicméně tyto vlastnosti od podobných her čekám, a Prey něco chybělo k zábavnosti a atmosféře Thiefa a SS. Zahraji s časovým odstupem ještě jednou, ale určitá sterilita, pro mě nezábavné souboje, poměrně chudé (ač realistické) lokace... to oddalují.

A Arx Fatalis je Ultima Underworld: The Stygian Abyss a Dark Messiah of Might and Magic je Crusaders of Might and Magic :)). Dishonored steampunk jako Thief. Arkane stáel beru jako fanoušky, co se snaží dělat hry co mají jinou perspektivu na stejná témata jako zmíněné (a jejich oblíbené) hry. Podobně jako Larian Studios dělají hry (Original Sin) se snahou napodobit Ultima VII: The Black Gate.
@Cobot (26.02.2018 11:29): tak me zajimavy moc neprijde. Deus ex se bez podobnych pitomin obesel. A mam dojem ze system shocky taky.

Arx byla asi jedina arcane hra co me bavila. Skoda ze to nerozvinuly dal. Ale porad je mam za vyvojare co delaji kvalitnejsi hry a jednou snad udelaji neco co bude i pro me:)
@Drolin (26.02.2018 09:39): Arkane dělá skvělý hry. Arx Fatalis, DMoMaM a Dishonored. Kopírky jsou jen Bioshock a Prey.

A je otázka jak bychom hodnotili System Shocky, kdyby vyšli až teď. I když u nich je pro mě narozdíl od dalších shoclike her nejlepší zasazení.

Třeba BIoshock 1, skvělý prostředí, ale "jen" kopírka SS2. Akční stránka hodně slabá. Hlavně táhne vizuál. Bioshock 2 to samé jen s výrazně lepší akcí. Infinite jsem ještě nehrál tak nevím. Dishonored opět "to samé", jen další výborný setting. Prey je samozřejmě taky kopírka SS. U ní mi ale překvapivě poprvé moc nevyhovuje prostředí. Respektive hlavně grafické stvárnění. Ale Fantomové jsou zas nádherní. Na druhou stranu Prey se zdá se dá hrát spousta způsoby viz. diskuze tady a to se musí ocenit.

@Charllize (26.02.2018 11:19): ten tvů hovnomet je nejzajímavěší věc od gravity gunu.

Obecně si myslím, že kdo čeká od shocklike her střílečku nemůže být nikdy spokojenej. Ty hry jsou vždy trochu o něčem jiném.
@CrocoRay (25.02.2018 11:26): Je to tak, Prey má velké výkyvy v míře zábavě, bohužel stejně jako jiné Arkane hry působí jako kopie, které něco chybí.

Také jsem v určitých fázích chtěl udělit 9/10, nicméně šlo jen o určité periody a ne postupně se zvyšující míru zábavy. V něčem je Prey skvělé (spíše forma), ale obsah příliš kvality nemá - oba dva System Shocky jsou o několik tříd v tomto lepší.

A Gordon je známá firma, ten se vyjadřuje ke všemu a vždy, i když danou hru ani nehrál a možná ani neví, u jaké hry zrovna diskutuje :).
@Gordon (25.02.2018 20:25): Jasně, ale pak je větší šance, že to tvé posouzení je úplně mimo, protože já obě hry hrál a tak mám taky větší přehled a schopnost posoudit a jak už jsem psal, tak obě hry jsou hodně o prozkoumávání prostředí a následném vylepšování postavy, přičemž se tam kombinují speciální schopnosti se střelnými zbraněmi a ty Bioshocky k tomu mají dost blízko. Ale nemám v posldní době vůbec náladu se tu dohadovat zrovna s někým, jako jsi ty, který vždy všude bude mít poslední slovo a všechno ví nejlíp, takže na tebe seru a měj si svou pravdu.

@kuler91 (25.02.2018 20:29): Však jo, já ti svůj názor nevnucuji a neříkám, že je to chyba hry nebo že by byla špatná :-) Prostě mi jen nesedla a chtěl jsem něco jiného a vyjádřil jsem jen svůj názor. Každý máme nějaký vkus a vidím, že tu jsem v menšině. Já více táhnu k tomu Bioshocku nebo Deus Exům a myslím, že v řadě ohledů to má hodně společných prvků.

Ale kdybys ubral té akce na 50%, tak pak by mě to asi bavilo více. Mně jde právě o to, že to bylo až moc akční, ale ta akce nebyla na takové úrovni jako třeba v tom zmíněném Bioshocku a právě díky té míry akce si to i k němu dovoluji přirovnat. Kdyby jí tam bylo méně, tak pak už bych opravdu uznal, že hra na to nesází vůbec a je to spíše o tom survivalu a prozkoumávání.

Ale mě to i tak bavilo, jen ta první část hry mě štvala a pak ty pasáže ve vakuu. U mě těch 60% je pořád poměrně vysoké číslo a je to nadprůměr u her, které jsem byl ochotný dohrát :-)
@CrocoRay (25.02.2018 17:39): V pohodě ... dá se spíš říct, že tvoje smůla :D ... ta hra je opravdu výborná, ubral bych klidně tak ještě o 50 % akce i když jí tam bylo tak akorát a klidně to mohlo být ještě kapku víc survival a hororovější, ale tak jako tak to byl skvělý zážitek.
@kuler91 (25.02.2018 11:41): Co se týče prvních Bioshocků, tak to má hodně společného a i třetí Bioshock Infinite byl hodně o prozkoumávání prostředí. Akce je tu úplně ve stejné míře jako byla u prvních dvou Bioshocků, takže říct, že se to nedá srovnávat je blbost. Je tam hodně podobných prvků a když jsem nehrál System Shocky, tak tohle má k tomu asi nejblíž a jede to na obdobné šabloně. A první Bioshocky taky měly akci na prd a byly dost jiné. To až Infinite přešel více k akci a začal to dobře kombinovat s těmi vylepšováními a prozkoumáváním prostředí, takže taky rozhodně nebyl jen o té čisté akci a měl s touhle hrou dost společného, ale ten styl mi více sedl. Já jen říkám, že kdyby se to více přiklonilo k tomu Infinite, tak bych byl radši a neříkám, že to jsou stejné hry. To bych pak nekritzoval tady :-)

@Cobot (25.02.2018 12:34): Mě zase hrozně sraly :-D

@Gordon (25.02.2018 12:47): Vždyť jsi to zatím nehrál, ne?

EDIT: Jinak 19 hodin bych neřekl, že bylo nějak narychlo. Ale je fakt, že jsem neprošel skrz naskrz, ale i tak jsem to začínal znát poměrně nazpaměť a splnil jsem dost vedlejšáků, ale určitě ne všechny. Věřím, že herní doba může být i delší.


EDIT2: Jinak kdyby to nebylo vůbec o akci, tak myslím, že by tam pak nedávali tak hodně nepřátel. Tu hru v tomhle hodně omlouváš a zároveň podle toho, co píšeš to vypadá, jako by Bioshocky nebyly vůbec o tom prozkoumávání. Moc objektivní mi teď nepřijdeš, sory :-)
Tak herní doba 19 hodin a dohráno. Ten konec mě docela překvapil, ale nebudu tu spoilerovat. Každopádně Prey je opravdu zvláštní hra. Ze začátku mě to hodně chytlo, pak mě to začalo neuvěřitelně štvát a od půlky mě to zase hodně moc chytlo a strávil jsem u toho 6 hodin v kuse. Ale když jsem přemýšel, jestli dát 70 anebo zůstat u té šedesátky, tak jsem přihlédl k těm otravným hnusným pasážím ve venkovním prostředí anebo celkově všem těm pasážím, kde létám ve vakuu a dal jsem těch 60%. Přesto mě to celkově bavilo a nebýt té slabší první poloviny a těch otravných pasáží ve vakuu, tak hodnotím těch 70-80. Hra to není špatná a vysoké hodnocení svým způsobem chápu. U mě byl ještě trochu problém, že ty speciální schopností by se podle mě daly více a lépe kombinovat s tím střílením jako v Bioshock Infinite. Možná díky němu jsem tady přísnější.
@Shoggot (24.02.2018 15:51): Jo, to musím zjistit právě. Mohl bych si to vyspoilerovt už teď, ale počkám si na to během hraní. Zatím je za mnou 13 hodin a celková doba s mým blouděním se asi trochu natáhne, tak jsem zvědavý.
@Shoggot (24.02.2018 13:50): Dík za vysvětlení :-) Ale teď ještě třeba zjistit jakou roli hraje v té hře a jestli je dobrý nebo zlý.

@Korbitch (24.02.2018 13:43): No, já teď u toho strávil dvě až tři hodiny v kuse a celkou herní dobu mám 12 hodin. Ale u mě to je tak, že to hraji každý druhý den a někdy jsem na to moc náladu neměl. Teď mě to zase chytlo. Ale nepřátel mi zase tak moc celkově nepřijde a taktiku měním spíše jen podle síly protivníka, že na ty malé mrchy neplýtvám náboje nebo speciální schopnosti. Ty střední dávám pistolí a občas si pomůžu speciální schopností a ty nejsilnější drtím brokovnicí a speciálními schopnostmi a celé to na ně vždy vyplýtvám.
@CrocoRay (24.02.2018 10:45): Mám z toho úplně stejný dojmy. Na jednu stranu oceňuju, že je to takový, jaký to je, ale na druhou mi chybí místy větší přímočarost, akčnost... Sice fajn, že je tam spousta typů nepřátel, na který platí různý zbraně a styl boje, jenže když je člověk musí pořád zkoumat, postrádá hra jistou dynamiku. Mám to rozehraný už dva měsíce a vždycky na to musím mít specifickou náladu, což není moc často. Přitom, když už je, tak mě to vtáhne na X hodin v kuse.
No, už mám jednu speciální schopnost jako tu kinetickou vlnu nebo co to je a vylepšil jsem si trochu zbraně a jejich útok, tak to začíná jít a trochu mě to i baví to prozkoumávání a sbírání předmětů. Přesto však musím uznat, že jsem se žánrově trochu sekl a čekal, že se to zvrhne v Bioshock Infinite style. Takhle musím uznat, že je originálnější a akce působí úplně jinak, ale přece jen více ujíždím na takovém tom střílení a brutálních akčních hrdinech. Tady je to spíše takový vědec se speciálními schopnostmi. Ale tak dá se to a ještě cosik vylepším a jsem zvědavý, co vyleze z toho příběhu. Zatím v tom mám zmatek, co ten můj brácha je vlastně zač.

Ale vím, že je tam i rychlý konec, ale to bych pochopil asi tak leda velký prd, když už jsem tu stanici hned ze startu mohl opustit.
@Bodkin (21.02.2018 00:12): Jo jo, to je dost možné, protože Bioshock první vyšel právě ze System Shocků a ty tomu mají blíže i tím prostředím bych řekl. Bioshock je takový více specifický.
@Cobot (20.02.2018 11:54): Ja som sa väčšinou zmenil na hrnček alebo niečo malé (je to jediný typhon skill, aj to len tá zakládná úroveň, do ktorého som investoval, aby ma turrety nepovažovali za hrozbu) a dokotúľal sa cez škáry tam, kam potrebujem.
Jo jo, díky za rady. Ještě se na to podívám. Co se týče recyklace, tak teď musí někde ve vedlejší misi zpřístupnit tu možnost, protože se mi to zrovna zablokovovalo a ten můj tlustý brácha mi dal o tom vědět.
@ugraugra (20.02.2018 11:37): tak on se dá fantom krásně sejmout hozenou krabicí... No a pak se někam dostat kde je to zatarasený. Vůbec mě nenapdlo použít recyklační granát.

@Bodkin (20.02.2018 11:43): celkem prdel jak se to dá hrát různě. Já třeba zpomalení času nechtěl používat, protože jsem tím přesycenej. A nebo mám takovej skill, že zpomalovat nemusim :D
@CrocoRay (20.02.2018 11:21): Tak zrovna zvedání předmětů, to je skill, do kterého bych nedal ani bod :) Pokud opravdu někde potřebuješ projít, tak bych použil recyklační granát. Ale jinak mi to přijde jako plýtvání.

Pro tvůj styl by se mohlo hodit něco podobného co jsem jel já - upgraduj co nejvíce brokovnici a pistoli, dej nějaké body také do zlepšené recyklace (at si dokážeš vyrobit dostatek nábojů) a vyber si jeden typhon skill (třeba ten co nepřátelům na chvíli znemožní používat jejich schopnosti - už nevím jak se to jmenuje) + využívej turrety tím, že je budeš nosit s sebou.
@CrocoRay (20.02.2018 10:50): Nesmysl. Vylepšené zbraně, brokárna třeba, v kombinaci s pár schopnostma (zvláště tima Typhoníma) a seš nezastavitelnej. Žádnej stealth hlavně po půlce hry není potřeba. Ono já jsem k nim nabíhal s hasákem už od začátku...

Neuromodů do schopností je jak nasr... Co nenajdeš si vyrobíš. Hodně typhon schopností stačí na první úrovni. Protože stačí tu schopnost prostě jen umět.
@M.a.t.t. (20.02.2018 11:17): No s těmi RPG prvky to bylo takové subjektivní, že když vrážím do těch lidských vlastností, tak tam nevidím zatím tak moc velký pokrok. Nejvíce asi využívám tu sílu, že můžu zvedat těžké předměty, přičemž na jednu ránu dokážu s těžkým předmět umlátit i dost odolné nepřátele.

No, ještě uvidím jaké to bude. Jdu chrápat po té noční. Nějaké tipy na dobré vlastnosti, které by se mohly hodit? Pak bych si to přečetl. Nebo osobní zkušenosti, jakým stylem jste hráli?
@CrocoRay (20.02.2018 10:50): O tichom postupe to vôbec nie je, takže len zopakujem čo napísal ugra - treba efektívne využívať možnosti, ktoré ti hra ponúka. Prey je presne taký aký si ho spravíš a záleží aj na tom, či investuješ body do ľudských alebo mimozemských schopností. A to dosť výrazne, takže tvrdenie, že RPG prvky nie sú nič extra je mylné :)
@ugraugra (20.02.2018 11:07): Tak se samotným přemýšlením by problém nebyl. Pár dní zpět jsem dohrál Portal 2 a hodně mě to bavilo. Ale tam to bylo čistě o přemýšlení, ale jak musím přemýšlet a taktizovat během bojů, kde mě můžou zabít, tak mě to trochu frustruje. Ale oni mě nezabíjí, ale já jsem furt ve stresu, že mi dojdou náboje a já se dostanu do nějaké lokace, kde na mě vyskočí pár silnějších nepřátel a bednou je neumlátím, tak budu muset cestovat zpět a sbírat vybavení, abych to pak prošel a to mě trochu unavuje a nemám to u her moc rád. Ale máš pravdu, že to je nezvyk. Takové ty čisté akce mám radši a tady jsem čekal, že to bude něco půl na půl, ale je to tu více o tom taktizování. Já mám z té hry rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsem se z noční těšil, až asi to zahraju a najdu zase nějaké nové vybavení a pak když vidím fialováky a musím se snažit jako blbec a mlátit je bednami po hlavě, tak mě to zase štve. Pak ještě ti roboti létající, co mě furt pálí, ti jsou taky dost otravní. Jako já s nepřáteli zatím problém nemám a moc mě nezabíjí, ale když jak úchyl lezu na robotem, aby mi opravil oblek a pak se vracím zpátky, tak mě to otravuje :-)

Ale je fakt, že nevyužívám ty speciální schopnosti jako telepatie nebo co to tam je, protože všechno vrážím do síly a schopnosti unést co největší počet předmětů a pak do zdraví. Nějak nemám body na ty schopnosti a nechce se mi do toho zatím vrážet.
@ugraugra (20.02.2018 10:07): Já to dohraju, ale už jsem přišel na to, že to je něco jiného. Ale očekával jsem trochu více tu střílečku od poloviny hry a teď vidím, že to bude pořád o tom samém tichém postupu a taktické akci.

@účet smazán (20.02.2018 10:24): Není no :-)

Ale tak to zkoumání prostředí mě i celkem baví, ale těch nepřátel je prostě příliš mnoho na to, že ta hra nesází na akční složku tak moc. Kdyby jich byla tak třetina z toho počtu, tak jsem spokojenější, ale když vidím vždycky z dálky toho fialového zmetka, tak bych nejradši doma něco rozmlátil :-D A že jich tam je dost.
Nakonec mě to nějak nebaví. Zatímco v Bioshock Infinite se příjemně kombinovalo prozkoumávání prostředí a vylepšování zbraní i postavy s akcí, tak tady je to čistě jen o tom bloudění stanicí, přičemž každá konfrontace s nepřítelem mě vyloženě frustruje. Navíc ani v těch RPG prvcích nevidím nic extra. Čekal jsem, že dostanu lepší zbraně, začnu brát méně poškození a zároveň budu rubat nepřátele hasákem na jednu ránu. Místo toho je to pořád o neustálém tichém postupu a taktizování a nepřátel jsou tu mraky a vidím je na každém rohu, takže mi to už ani nepřijde zábavné.

Škoda, přitom to vypadalo docela slibně. No, dohrát to dohraju, ale asi mě to brzy začne poměrně dost štvát, když ti nepřátelé jsou tak monotónní a frustrující.
@Shoggot (19.02.2018 15:32): Tak brokovnici už jsem našel zrovna před chvílí, ale samopal mi bude chybět. Ale i tak mě to celkem baví a furt tam prolézám celé prostředí a hledám ty modré injekce na vylepšování.
Tak už jsem u toho strávil 5 hodin. S tím workshopem to bylo tak, že jsem plný inventář a nějaké karty prostě nepobral a pak na vyvýšené místo mě nenapadlo vyšplhat, protože jsem nečekal, že tam je i možnost šplhání a bral jsem to tak, že kam nevyskočím běžným skokem, tam se nedostanu, jak to mívá řada her.

Co se týče samotné hry, tak celkem mě to i baví to prohledávání všech možných lokací, ale čekal jsem, že se pořádně vylepším a mapami se prokosím samopalem, ale zatím furt jen rubu hasákem, lepím je lepidlem a mám nějaký pistol, příčemž občas někoho rubnu bednou po hlavě. Samotná akce mě moc nebaví, když to srovnám s Bioshock Infinite, který taky měl prohledávání map a fungoval na stejném principu, ale to střílení a likvidace nepřátel mě tam prostě více bavilo, jak jsem si vyhrál s těmi speciálními schopnostmi. Tady přijde fantom, natrhne mi prdel a pak už vím po nahrání pozice, že toho hajzla musím rubnout zezadu bednou po hlavě a umlátit hasákem.

Ale tak jsem zvědavý, či se to nějak rozjede později ve hře. Těch 5 hodin není moc dlouhá doba, když si vezmu, že dvě hodiny jsem zatím strávil hledáním správné cesty anebo kroužil tam a zpět, abych si přes roboty doplňoval brnění a zdraví.
Dobře, takže herní dobu budu mít asi něco mezi 300-několik tisíc hodin. Jsem v druhé lokaci a vím, že se mám dostat do jednoho workshopu, ale i kdybych se posral, tak vůbec nevím, kde najít kartu pro přístup a to jsem prolezl všechno komplet tam a zpátky.