Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No nic, jde se to vyzkoušet, abych věděl, z čeho jste tu byli tak odvaření.
Musím říct, že to je zvláštní hra. Nebo minimálně, jaké z ní mám pocity. Dokážu ji 14 dní ignorovat a přemlouvat se do ní, aby mě pak vtáhla na několik hodin nonstop. A tak stále dokola...
No jako já ke konci prostě vždycky zapl "bojovou rychlost" a prostě jsem kolem nich proběhl, a to i kolem typhonů... už mě to fakt nebavilo :/
Proboha, proč tam dávali ty vojenský operátory... resp. proč jich tam dávali TOLIK.
@SilentWolf (21.01.2018 10:27): Pravda :/

A total of 22,682 copies were sold in Japan in 2008.

Moon: Remix RPG Adventure, Despite its lack of sales, Moon was widely praised for its innovation and is seen a game that breaks the norm of conventional role-playing games, parodying many aspects of the genre itself.
Niche hry jsou nejlepší - jejich jediný zápor je, že studio za nimi vždycky nakonec krachne.
@kuler91 (20.01.2018 18:25): kdo by dnes hrál jen střílečku, že? :) Náhodou Vávra posledního assasina velmi chválil! A to je u něj co říct! Když se kluci v práci baví co hrají, tak z Assasina jsou unešení a hrozně o tom básní.
@kuler91 (20.01.2018 18:25): tak ona asi spatne prodeje nemela, ale co vidim i jine obchody prodavaji za par stovek, s tim ze maji na sklade 20+ kusu a podobne, takze predpokladam ze na ni fronty nejsou a nikdy nebyli :)
https://www.originalky.cz/prey-ps4-p90285/ (je treba najet na pocet kusu, tam je videt skutecny pocet co maji, tech 5ks je jako ze jich maji dost)
Ale myslim ze treba na PC to tak bidne nebude, preci jen zakladna hracu tam bude pro tenhle typ hry vetsi.
@Greg (19.01.2018 16:07): Áno, presne preto, ale aj preto, že vraveli, že zmeny, ktoré neustále na/odinštalovávanie neuromodov v jeho osobnosti vyvolalo, sú nezvratné - ak nie je mrtvý fyzicky, zrejme to už ani nie je on, alebo len len nejaké vegetatívne telo kdesi na vozíčku/lôžku.

A spomienky mu mohli odobrať ešte keď bol živý.
@Tarhiel (19.01.2018 01:25): btw proč myslíš že je Morgan mrtvej? Jedinná indicie, co mě napadá, tak že tam pak není nakonci s jeho bráchou. Naopak by mohl být živej, jelikož odebrat Morganovi vzpomínky z mrvýho mozku. No nevím nevím... .
@Cobot (19.01.2018 12:27): Mne sa začali koliečka krútiť v momente, keď som sa snažil predčasne opustiť Talos,
presne ako píše Greg - mal som z toho odchodu celý čas taký nepríjmený pocit, niečo sa mi na tom nezdalo, bolo to až príliš ľahké a príliš skoro - po tej animácií mi dopli mnohé veci, no a čakal som, čo sa ešte dozviem, keď poputujem hlbšie do stanice.
@Cobot (19.01.2018 00:06): Tak na to, žes to hrál 65 hodin, jsi koukám ten příběh moc nepobral :D Přitom zrovna tady mi přijde poměrně jasně vysvětlený. Nejlepší na tom je, že je to vlastně simulace v simulaci (narážím na úplný začátek), takže takové herní Inception.

Ty bugy - jo, mě taky nešly identifikovat dvě mrtvoly - byly to lidé, které se proměnili v nepřátele a já je určitým způsobem zabil. A ten ečívment splnit můžeš i když neuděláš ten IT closet - protože nemusíš najít úplně všechny, ale myslim 5 lidí je tolerance.

Jo a chipsety jsou rozhodně užitečné.
@Cobot (19.01.2018 00:06): K tomu koncu: Áno, je len jeden, ale ciest k nemu vedie mnoho :)

Hlavný hrdina je prvý typhon,do ktorého implantovali spomienky človeka - Morgana. Dovtedy to robili len naopak.
Preto Morgan pôsobí celú hru tak ľudsky, lebo človekom bol - kedysi. Na konci hry Ti je jasné, že je dávno mŕtvy a to, čo si hral, je poskladané z úryvkov jeho spomienok - teda ani Ty sám na konci hry nevieš, čo z toho sa skutočne stalo, a čo bolo dotvorené tvojimi rozhodnutiami - z hľadiska príbehu je to irelevantné - je to hráč, ktorý spôsobom svojho hrania tvorí príbeh.

Prečo sú ostatní len operátori? - to sa nikdy s istotou nedozvieme, ale má to mnoho spoločného so zbytkami spomienok - možno to kedysi boli ľudia, no teraz sú mŕtvi (napr. tá Morganova priateľka, ktorá má paraplexis - po zhladnutí konca mi prišlo realisitckejšie si myslieť, že zomrela na Stanici, a toho operátora spravili podľa jej spomienok, no pri vytváraní pokryli aj iné možnosti, pre ktoré by sa hráč mohol počas hry rozhodnúť), alebo to nikdy skutoční ľudia neboli, no boli do spomienok dosadení ako kľúčové postavy, aby Ta nenápadne mohli pozorovať - alebo to všetko skutoční ľudia naozaj boli, a pozorovali Ta cez operátorov, vzdialene - pre istotu, ak by si sa vymkol kontrole.

A jediný, kto sa k Tebe odvážíl (alebo to považoval za nevyhnutné), bol Alex.

Linka s otcom - zdala sa Ti nadbytočná? Mne ani nie, môžeme sa len domnievať, čo to bolo za človeka, no súdiac podľa toho, ako bol prezentovaný v hre (priamo nikdy nevystupuje, ale dozvedáme sa o ňom z jeho činov a rôznych textov v hre), išlo o chladnokrvného, vypočítavého držgroša, pre ktorého firma bola viac ako rodina.
@Cobot (19.01.2018 00:06): K tomu konci...

Celá hra se odehrává nějakou dobu po té, co zemi ovládla rasa Typhon. Ty jsi jeden z nich (Fantom pravděpodobně), kterému ale přeživší v čele s Alexem Yu implantovali DNA jeho bratra/sestry Morgan Yu. Doufají tak, že budeš díky tomu na jejich straně a pomůžeš jim porazit Typhon. Aby si tě pořádně proklepli, než ti začnou věřit, tak tě podrobí simulaci.

Tady teď bohužel není jistý, jak moc se simulace zakládá na pravdě. Dá se předpokládat, že opravdu existovala stanice Talos I, na které pracoval(a) i Morgan Yu a celkově že se většina z příběhu Prey opravdu stala. Proč by totiž vymýšleli kolo, když mohli krásně využít vzpomínky Morgan(a).

Během simulace zjišťují, jak moc jsi empatický a obecně jak moc jsi na straně lidí. To provádí i díky operátorům, kteří jsou na konci vidět a kteří v simulaci zastupují hlavní přeživší postavy. Po skončení simulace vyhodnotí jak ses choval a podle toho tě buď zabijou a začnou s celou simulací znovu, a nebo ti dají možnost v čele s Alexem s nimi spolupracovat (můžeš odmítnout a zabít je).

Že jde o simulaci jde zjistit už při hraní. Nejvíc napoví, pokud se pokusíš předčasně odletět záchranným modulem u Alexova apartmá. Pak máš taky během hry asi 5 "snů", kdy se na chvíli desinchronizuje celá simulace a můžeš slyšet svoje myšlenky.

Co se stalo s Morgan(em) se neví...
Dohráno. Steam ukazuje 65 hodin (42/48 achievementů). Hrou jsem se hodně flákal zkusil různé verze konce. Hra je to dost dobrá. Možná přijít před System Shockem řadím jí výš. Takhle je to jen velmi kvalitní klon. Má pár skvělejch nápadů jako Gloo Cannon, recyklace, obecně mimiky, nepřátelé jsou parádní. Zvláštní, že za většinu úkolů nemáte žádnou odměnu. Ale to mě nijak nevadilo.

Chipsety obleku a scaneru jsou zbytečnost k ničemu. Bonusy tam asi jsou, ale při hraní je nepoznám. Na normální obtížnost se hra po získání schopností Typhonu stává velmi lehkou. Ke konci jsem měl v podstatě všechny schopnosti. Instalováno asi 214 neuromodů. Spoustu jsme si jich vyrobil. Dost schopností stačí mít na prvním stupni. Zbraně se překvapivě stanou užitečné byť ze začátku vůbec nevypadají. Asi musí být velkej rozdíl dohrát to bez typhoních schopností, ale byla by škoda se o ně ochudit.

Překvapil mě konec. Je vážně jen jeden? Napadená země? Nebyl rozdíl když jsem použil ten neuro granát a nebo stanici odpálil. Úplně jsem nepochopil kdo vlastně byl Morgan? Byl to Typhon? Když při závěrečné scéně kouknete na ruce tak jo je to Typhon. Alex je tedy stejně starej, ale je to člověk. Proč jsou ostatní jen operátoři? Ta linka s jejich otcem tam byla proč?

Narazil jsem na dva bugy: V podstatě není šance nají Kirka Remmera (když dostanete úkol je dávno mrtvej) a dostat se do IT supply closetu (to prý jde jen když hrajete jinou dějovou linku). Pak ale nelze splnit achievement Missing Persons.

@Drolin (11.12.2017 20:14): dohrát to za 14 hodin znamená nic nečíst a nevidět půlku hry.
Včera jsem se šel na Prey mrknout, kde jsem s ním posledně skončil a co vlastně sebou tahám a najednou bylo půl třetí ráno. Pořád to má šmrnc. Ale ten Typhoon only mi není tak pochuti, nemůžu upgradovat inventář, zbraně ani otvírat sloty do přilby či obleku... a u stungunu je prvořadé upgradovat jeho dosah, jinak je to v podstatě melee zbraň.

Also Recycler granáty for life.

PS: Stealthování v Preyi není o tom před bojem utéct, ale připližít se typhoonu a dát jim critical sneak hit brokovnicí nebo na ně nachystat mazanou past.
@valcik (29.12.2017 09:20): Prey (+procesy na pozadí) mi bere standardně 3,7GB VRAM. Mám 1060 6GB. Je to informace ze správce úloh po přepnutí na plochu. A na mym kompu to jede v podstatě furt na 60, všechno na max (stará i5, 16GB RAM, GFX1060).

Jinak jak tu někdo psal, že to běží v big picture, tak mě to jede úplně normálně.
@valcik (28.12.2017 22:23): Naprosto plynulé, i když už si ted nepamatuju, jaké jsem tam dával detaily - jestli nejvyšší, nebo jsem něco preventivně snižoval. Jediné místo, kde to dělalo problémy, byl Power plant, tam šly FPS hodně dolů, ale co jsem četl, tak to dělá všem. Špatně optimalizovaná lokace.
Já snad většinu nepřátel zlikvidoval se zpomalením času hasákem, stačí se vhodně přiblížit a není problém zlikvidovat i několik fantomů naráz, takže munice byl spíš přebytek.
@Cobot (28.12.2017 17:17): Tak samozřejmě, musíš nepřátele od turretu odlákat na sebe. Jinak by byly příliš overpowered. Já to tak dělal a fungovalo to výborně. Můžeš třeba využít tu schopnost, kdy vytvoříš svého dvojníka. Těch možností je spousta.

Ty phantomové mají jméno jen kvůli tomu "side-questu" s hledáním všech mrtvol podle počítače.
@ugraugra (28.12.2017 15:26): turrety mi přijdou hrozně slabé. Je potřeba je chránit, protože jinak se phantom zjeví hned před ní a většinu jí sejme. Zdá se mi, že se ty tři oprávárenský sady za její opravu ani nevyplatí.

Dotaz. Našel jsem ve hře už několikrát phantoma co měl normální jméno. Daj se tyhle v budoucnu nějak odfantomovat a zachránit nebo je mám zabíjet? Jeden byl třeba v nějakým "divadle" resp pod ním jeden chodi.
@ugraugra (28.12.2017 15:26): Jako jo no, musím tu strategii na druhý dohrání trochu přehodnotit. Já byl právě s typhoními upgrady dost opatrnej, ale dokážu si představit, že s tím dobíjením psy z coralu (+ tam byli nějaký další schopnosti, který ho doplňují) by to mohl být celkem OP build a možná bych se nakonec i obešel bez té brokovnice.

Na turrety jsem se časem vykašlal. Vždycky se mi kolem nich časem spawnul nějakej silnější Typhon, kterej je rozbil. Je to s nimi jak na horský dráze. Jednou mi třeba bez pomoci zabili noční můru, jindy si zas neporadili ani se základním fantomem... :/
@Greg (28.12.2017 15:06): Já měl problémy s nedostatkem nábojů jen v první 1/3 hry, pak mi to začalo vadit, tak jsem se na chvíli zastavil, zamyslel se a vymyslel jsem novou strategii :) A sice - investoval jsem do té ufounské schopnosti, která nepřítele zraní a na pár vteřin mu znemožní používat jeho schopnosti. To jsem použil vždy na začátku souboje a pak naběhl na blízko a vypumpoval do něho pár dávek z brokovnice. Poté, co jsem brokárnu upgradoval, tak stačily většinou 1-2 náboje, na větší emzáky třeba 5, ale pořád pohoda.

Game changer bylo též, když jsem pomocí side-questu upravil vodu, takže se stačilo napít z kohoutku a doplnilo se mi Psy. A nebo když jsem našel chip do obleku, kdy stačilo být v korálu a opět se doplnovalo psy. To pak svádělo k tomu si do ufo schopností nacpat hodně bodů, ale já prostě hodně rád využíval turrety, tak jsem to neudělal.
Jinak sám si teď nejsem jistej. Bez schopnosti mimifikace se dá taky dostat kamkoliv? Mám teď pocit, že jsem narazil na nějakou místnost s lékařským operátorem, kam to jinak nešlo...
@Cobot (28.12.2017 14:20): K tomu neobcházení nepřátel...

Taky jsem se snažil likvidovat všechno živý, co nemá lidskou DNA. Problém je, že jak tam začneš ve velkým narážet na nepřátele typu technopat, telepat nebo noční můry, tak ti začne docela opovážlivě docházet munice. A to i když máš (zlatou) pistolku a brokovnici vylepšenou na max.

Pak je ti najednou milejší něčemu radši utéct, ušetřit střelivo a třeba si místo něho vyrobit nějakej ten neuromod :-).