Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já jsem posla dohrál 3x a nikdy mi to nepřišlo jako problém. Teď jsem i dohrál první Broken Sword, kde se také využívají obě tlačítka myši. Přijde mi to přirozené.
@BINGMAN (07.12.2015 13:05): Díky za kázání. Vyjádřil jsem se k diskuzi ohledně použití dvou tlačítek v adventuře a nastínil jsem řešení pro ty, kteří s tím mají problém. Pokud si každé slovo bereš osobně, nejsi moralistou naposledy. Politická korektnost v internetové diskuzi mě totiž nezajímá a když se tu hovno řeší, tak nemám problém to hovnem nazvat.
@Aaron_Hill (07.12.2015 08:50): Jde vidět, že si v tomhle případě nerozumíme, což je v životě docela normální. Ale osočovat jiné, jako negramotné idioty jenom proto, že s nimi nesouhlasíš (a myslím, že já jsem své argumenty vysvětlil dostatečně srozumitelně) je nejenom hloupé, ale hlavně dost ubohé.

@Jab (07.12.2015 10:16): Stejně jako není podle mě v pořádku znehodnocovat názory jiných na základě tvé domněnky. I kdyby to bylo z vlastenectví, že se jim hra líbila, je to jejich problém :)

Ale slibuji, že je to naposled, co si hraju na moralistu. Jen se mi nelíbí, že se hádáme a napadáme jak hašteřivé manželky o věcech, které stejně nic nevyřeší. Já si budu myslet svoje, stejně jako ostatní.
Zachovejme důstojnost, pánové!
@Jab (07.12.2015 10:16): Proč hraješ na lacinou národní strunku? To s tím přece vůbec nesouvisí. Celý ten problém je neuvěřitelná lapálie a to říkám jako hráč, který už pár desítek adventur za sebou má.
Takovej Indiana Jones a ta Atlantida měli asi devět unikátních akcí. To ostatně každá tehdejší Lucas Arts adventura. A bylo také logické, proč se která v té chvíli používala. Ale běda, jak se něco kritizuje v české adventuře, páč tu hrál každý národní fíkus, který si anglicky zahraje leda pacmana.
Tvl, předtím si lidi říkali: já jsem blbej, měl jsem si ten náboj nechat, nebo to vše prozkoumat pravým i levým no nic, jdu si nahrát save. Dnes si říkají: blbá hra, nutí mě používat obě tlačítka, a vůbec je to nějaký složitý :D
Nutnosť používať ľavé a pravé tlačidlo v adventúrach považujem za normálne. Pravda, hráč by sa nemal dostávať do slepých uličiek ako v Poslovi, viď vlk, alebo spomínaná veža. Takisto smrť v adventúrach mi nevadí, ale potom by mal byť k dispozícii autosave a to Posel taktiež nemá.

Inak atmosféra Posla je unikátna, ale práve po hernej stránke sú ďalšie dva diely lepšie. Takže sa nedivím, že všade inde okrem českých portálov majú lepšie hodnotenia.
Můj názor k celé dementní kauze. Když je někomu na obtíž používat ve hře dvě tlačítka myši, ať si jde hrát nějaký casual hry pro negramotný idioty.
Na všechno klikat vším. Jasně, není to takové zdržení. Taky jsem to pak nakonec praktikoval. Mě jde spíš o to, že to často nic nového nepřinese a jenom to mate, viz můj 1. příklad v komentu. Když vím, že jsou dveře zavřené a potřebuji klíč, proč na ně musím klikat ještě pravým? Není to zdržení, ale není to ani moc logické. Kliknu levým: "Dveře jsou zamčené." kliknu pravým: "Dveře jsou zamčené, zeptám se Victorie."
Jednoduše řečeno, když zvednu v adventuře cihlu, neklikám na ni ještě pravým, abych zjistil, že je to cihla. Kvůli tomuhle jsem však ve hře zkysl jenom 2x na začátku, než jsem si zvykl. Ale i tak si nemyslím, že je to dobře zvládnuté!
To samé bylo kdesi v sanatoriu. Bylo tam místo označené jako "tmavý kout". Kliknu levým: "Jenom harampádí." kliknu pravým: "ale je tady železná tyč." a tyč vezme.
Ale je to opravdu jen povídání o ničem.
Pokud Vám mé hodnocení leží v žaludku, tak říkám na rovinu, že hodnotím dost pocitově, ne objektivně. Tak si to tolik neberte :)
@Jab (06.12.2015 16:54): Samozřejmě, že PTM funguje k průzkumu, ale podrobnému (prostě vyšší level průzkumu :) ). Stojí to v manuálu. To, že někdy onen podrobný průzkum přinese zisk předmětu na tom nic nemění. Pomocí LTM taky někdy prozkoumáváš a jindy sbíráš.

Nechápu, proč se pořád oháníš jinými lidmi. Mě je absolutně ukradené, kolik % z nich si myslí to a to. Mě je dokonce ukradené i to, co si o potřebě používat PTM myslíš ty. Já původně reagoval na tvůj příspěvek faktem, že zámek stačí prozkoumat, a tvrzením, že nepovažuji používání PTM a LTP za problém. Nechápu, proč z toho druhého dělat diskuzi.
@Jab (06.12.2015 16:54): tak já to dělám už preventivně. když adventuru začínám, nevím a nezjišťuju si dopředu, jestli hrdina může umřít atd., prostě čas od času ukládám. Kousků s možnou smrtí hrdiny není tak málo. A nemusí to být ani kvůli smrti, třeba v Maupiti Island se musely některé věci, pokud vím, udělat v konkrétní čas, jinak jsi hru úspěšně nedohrál. Jinak dneska si třeba na Steamu hry ukládám i kvůli achievementům.
@Lukaskon (06.12.2015 12:33): Chjo. Pravé tlačítko funguje k průzkumu? To nikde nepíší. A z hlavy mě i napadá příklad, kdy tomu bylo přesně naopak. Po stisknutí levého tlačítka ti postava řekne, že nad rámem dveří něco je. Po stisknutí pravého podá klíč.

Viz diskuze níže holt. Ač se ti to nechce číst, tak už si na to pravé tlačítko taky v komentech stěžovalo více lidí a rovněž si na to stěžovaly recenze, přičemž příklady jsem uváděl v diskusi. Pokud ti ta random funkce pravého tlačítka nevadila a 40% hráčů vadila, tak... S tím nic neuděláš a musíš se prostě smířit s tím, že to nebylo user-friendly a nemělo to ve všech případech logické fungování. Zbytečné se o tom bavit dále.

@musa (06.12.2015 14:33): To zní logicky... Jen abys to podpořil, tak to potřebuješ doložit druhou (třetí, čtvrtou...) takovou situací, kde hlavní postava může podobným způsobem umřít (jako u toho vlka). Pokud takovou situaci nenajdeš, tak je imho logické si stěžovat, že ti hra zmrvila save, když do té doby stačil jen jeden. Já si osobně na další podobný příklad nevzpomínám.
taky mi to přijde jako mnoho povyku pro (skoro) nic. adventury mají v zásadě stejné ovládání a na nějakou zvláštnost u konkrétního titulu se dá během hraní zvyknout a počítat s ní. navíc mi přijde docela neprozřetelné celou hru projíždět s jedním savem, tím si vyloženě říkám o problém.
@Jab (06.12.2015 11:17): Náboj vyplácáš pokud nejdříve použiješ pistoli a pak zkoumáš zámek anebo pokud zkoumáš zámek jen LTM a pak střílíš.
Pokud ale zámek prozkoumáš PTM (na žádné kombinaci tláčítek nezávisí) pak zámek sundáš jednou ranou. Takže si stojím za tím, co jsem psal minule. Samozřejmě tedy pokud hráč nejdříve zkoumá a pak něco dělá, což považuji za logický postup.

Nepotřebuji si projíždět argumenty. Proč taky?
@Lukaskon (06.12.2015 10:19): Ten můj příklad byl právě v tom duchu, že když stiskneš ta tlačítka ve špatné kombinaci, tak vyplácáš ten jeden náboj. Tzn. nemáš pravdu, že "stačí používat obě tlačítka na všechno". Je třeba je používat i v určité kombinaci.

Jinak k řešení těch dvou tlačítek je tady z těch příspěvků v diskuzi asi 2/3. Pokud máš náladu projet si všechny argumenty, tak to pročti.
@Jab (06.12.2015 09:45): Pokud zámek prohlédneš oběma tlačítky, sestřelíš ho na první náboj. Jak říká Matthias - stačí používat obě tlačítka na všechno a je po problému. A upřímně, docela se dívím, že ty tlačítka někdo vůbec řeší. Jeden klik navíc... to je toho. Co potom starší adventury, kde se volily jednotlivé příkazy - prozkoumej, seber, použij...
@Matthias (06.12.2015 08:28): Což bohužel vždy nepomůže. Viz právě příklad dole s vlkem. Pokud si vyplácal ten jeden náboj navíc (tzn. vlastně si měl špatné "pořadí" klikání na levé a pravé tlačítko), tak tě prostě sežere. Mimochodem není to jediné místo, kdo může hlavní hrdina ve hře umřít?

Btw kde je to vyloženě otravné je nějaká ta branka v podzemí. Viz můj komentář.
Moc ty problémy kolem pravýho tlačítka nepobírám. Přečetl jsem si v manuálu hry, že je občas nutný použít pravý tlačítko. A kvůli tomu jsem potom V KAŽDÉ lokaci na VŠECHNO klikl jak pravým, tak levým :))
Pěkný komentář.
Posel smrti je jedna z mála adventur, kterou jsem hrál a dohrál. Přiznám se, že nelogičnosti v ovládání, nebo v řešení mně netrápily. Nejsem zkušený adventurista, a tak mi hraní s návodem nepřijde vůbec divné. Co jsem si užíval byl skvělý dabing. Co se týče zápletky- docela ucházející (na PC hru, pokud hledám příběh, tak si přečtu dobrou knihu). Graficky taky hra nemá chybu- některými lokacemi jsem se doslova kochal.
Jedna z her, kterou když člověk mine, tak o hodně přijde.
@Richmond (05.12.2015 13:39): To ano, ale třeba v RPG nebo v FPS můžeš pak zkusit jinou taktiku, zbraň, nebo třeba vyleveluješ. V adventurách ale musíš udělat většinou přesně to samé (alespoň co si pamatuji), co předtím, aby si se dostal na původní místo.
Já v adventurách raději řeším a hledám nové logické úkoly, než opakuji ty už jednou vyřešené.
@BINGMAN (05.12.2015 12:33): Ad smrt v adventurách - no v jiných žánrech ale také v drtivé většině jen nahraješ pozici a jde zkusit něco jiného, ne? Mně se zrovna libí, pokud mi hra nechá zvolit i řešení, které končí smrtí charakteru. Přijde mi to lepší, než když hrdina řekne, že tohle neudělá. Ale souhlasím, že to je spíš otázka osobního "vkusu" :)
@Richmond (05.12.2015 11:41): A proč ne? Neříkám, že chci všechno dohrát hned, ale zrovna poslovi by podle mě slušelo trochu prostříhat. Šlo mi spíš o to, že celá pasáž v dole působí okatě nadbytečně. Že je to jenom problém pro problém. Není to výzva, není to zajímavé, není to (ani v době vydání) už originální a nic se tam neděje.
Máš pravdu, nemusí se vždy všechno stahovat k příběhu, ale právě v těch momentech je prostor třeba pro lepší vykreslení charakteru, nebo nějaké postranní linky. Pasáž, kde se nic neděje, je pořád pasáž, kde se nic neděje a proto ji považuji za zbytečnou.
Ale jak jsem psal, není to ani mínus, jelikož takové pasáže má snad každá adventura.

Asi je to subjektivní názor, ale smrt k adventurám nepatří. Akorát si hru načteš (pokud si dlouho neukládal jako já u Posla v 1. případě, musíš znovu ve stejném pořadí opakovat to, co si už jednou udělal, což nepovažuji za zábavu), vrátíš se na místo a víš, že na něco nesmíš klikat. Někdy je u toho pěkná animace, ale to je asi jediné plus.
@BINGMAN (komentář): Možná se mýlím, ale přijde z Tvé argumentace (speciálně ten přiklad 3), že by bylo ideální, aby hra rychle plynula a hráč aby řešil jen samé kruciální problémy, které pouze přímo souvisí s příbehem. Pokud bych u klasických adventur vyhodil obdoby tvého příkladu 3, tak by z toho byly skoro interaktivní fillmy, kde hráč občas pořeší nějaký problém, který ale vždy posune děj, nic vedlejšího.
A smrt v adventurách? Já jsem rád, že tam je! :)
Tu světovou adventurní konkurenci pro mě překonal PS lokacemi a atmosférou, proto je škoda že v komentáři o tom není zmínka.
@Maximus (04.12.2015 00:28): Určitě si Posla zahraj, stojí to za to. Občas jsou některé animace pomalé, ale právě to přecházení po obrazovce se dá dvojklikem levého tlačítka myši přeskočit.
@BINGMAN (04.12.2015 00:08): Adventúr som už hral veľa a niektoré majú ten pohyb vyriešený dobre (rýchly dvojklik myškou a následný ,,teleport,, postavy alebo nejaký rýchlejší pohyb postavy). No ide mi už na nervy keď sa musím pozerať ako sa postava spomalene čmochce po obrazovke a dosť ma zaráža, že sa to stále objavuje aj v moderných adventúrach (Telltale produkcia).

@Cobot (04.12.2015 00:24): To znie dosť strašidelne toto :) ale aj tak si chcem túto legendu z domácej tvorby zahrať
Batesi!
stále běží animace umývání nádobí
(tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak)
Bates pokládá talíř...
(tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak)
... a bere si utěrku...
(tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak)
..otáčí hlavu...
(tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak)
Dokončuje se animace...
Ano pane?
....
Peklo na zemi... Ale Syberii jsem měl taky rád
Hra mě ve svý době bavila, ale ty zoooufale pooooomalééé animace mě ubíjely.
@Hrdlodus (03.12.2015 20:38): Imho zrovna ten Maniac Mansion má vnitřní logiku docela soudržnou. Jako je to hodně ulítlé, ale v rámci toho to vše dává celkem smysl. A navíc to byla i dost vtipná hra, která nadto i dnes vypadá parádně (krásná kreslená grafika). :)
@Red (03.12.2015 17:12): Podle významu (překlad je hladký) jsem to u hry pochopil, jako postup bez komplikací a záseků, s jednoduchým, jasným ovládáním a bez toho, aby ti hra házela klacky pod nohy. Jednoduše řečeno se dobře hrají. Takové jsou moderní adventury. Krásný příklad jsou třeba hry od Wadjet Eye games. Adventury ze staré školy, kdy jste měli na ovládání 10 různých tlačítek (Push, Pull, Look, Take, Put atd.) nebo jste museli všechny příkazy zadávat ručně na klávesnici se už tak dobře nehráli. Nebyly tedy smooth. Snad jsem to pochopil a vysvětlil správně :D
@Jab (03.12.2015 17:04): Které adventury jsou proslulé, že tam všechny hádanky dávají smysl? Že se na ně opravdu dá logicky přijít. Ale že jsou logické ještě před tím, než hra hráči vysvětlí, jak ta logika funguje - čiliže to není přitažené za vlasy jen proto, aby to to byla jakž takž obhajitelné.

Jo... a co je to smooth?
Nepřekvapivě také souhlasím, že Posel smrti byl občas některými prvky debilní. Viz právě nutnost ušetřit jeden náboj při otevírání té branky v dolech, aby tě o deset minut později nesežral vlk. Klíčem k vyřešení puzzlu bylo samozřejmě pravé tlačítko myši a zjištění, že zámek je zrezivělý.
Ze starých adventur mám také leccos odehráno. Např. Fate of Atlantis, Simon the Sorcerer, či Maniac Mansion: Day of the Tentacle.