Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (21.04.2020 21:17): Diky. Sice to je asi na rozehrani dvojky dost malo ale snad to postaci. Co jsem prvni dil hral kdyz vysel tak si nepamatuju skoro nic.Pripadne si dohledam nejasnosti.
Bylo by nejlepsi si jednicku poradne zahrat i s dlc ale absence tahoveho modu a to ze ji nemam komplet a jeste jen na pc kde posledni dobou hraju nerad mi to stezuje. A taky se mi dvojka zamlouva vic obecne, prostredim i treba tou lodi. A mam komplet edici za kterou jsem dal 1600, tak bych to rad zacal co nejdriv.
Nasel by se tu dobrak ktery by mi do spoileru shrnul nejak strucne dej prvniho dilu? Dekuji
@SilentWolf (19.03.2020 19:17): Na tých božstvách sa mi páči, že niektoré vyzerajú tak, ako si ich daná kultúra vyobrazovala, čiže v jednotke mali iný vizuál ako v dvojke. Tá hlbokomorská "ryba" je Ondra a tie oči je Wael, boh snov a tajomstiev. :)
Podobně jako u Original Sin 2, zase z toho cítím Lovecrafta a opět si musím postesknout, že krom deskovek neexistuje pořádná Lovecraftovina podobného formátu. Jako jo.. Stygian.. ale prostě takových kvalit. Úplně bych si dokázal představit mít skupinu vyšetřovatelů.. putovat po světě vlakem.. nebo lodí.. achjo.
Tak jsem se vybavil na karanténu. Zatím dobré, ty gamebookové části a průzkumnický mód mě baví hodně. I ten setting mi přestal vadit a naopak se mi i docela líbí.. Éderovy džouky jsou skvělé. Ta přehledná obrazovka reputace bude ještě zajímavá. A na loďku už se docela těším. Nějak to najednou sedlo.
@Isair (30.01.2020 01:51): Hra ťa našťastie upozorní v danom momente spôsobom " si si istý, že chceš ísť ďalej? lebo odtiaľto už nie je návratu, ak máš niečo rozrobené". Cragholdt je súčasťou White March part 1 a ešte druhá lokácia v základnej mape je pridaná ako súčasť White March part 2. Cragholdt mi inak prišiel ťažší ako celá White March part 1. :) A tá druhá lokácia zas ťažšia ako celý part2. Asi to tak bolo i zamýšľané. :)
@AlieN (30.01.2020 10:04): TotSC byl proti tomu poměrně kraťoučký a nepůsobil až tak vytržen z děje (byť ta plavba na ostrov vlkodlaků byla trochu větší zajížďka, pravda :)), ale v podstatě už obsah původního Pillars mi přišel skoro jako samotný BG 1 i s ToTSC (Od Nua dungeon byl například něco jako Durlagova věž, k tomu ten Cragholdt, který teda přidali asi až White March) a samotné White March lokace jsou ještě spousty dalších hodin navíc, které jen zdržují od příběhu. Osobně bych tam třebas nechal ten Cragholdt, ale zbytek až po dohrání původní hry.
@S4TW (30.01.2020 09:59): pri tom tahovem systemu to je na gamepadu uplne v pohode. Pri realtime to chce ovladani poradne zapamatovat a nedelat premacknuti, coz muze byt aspon ze zacatku problem.
u toho Falloutu mi to prijde zvlastni, ten interface tam je spis delany na ovladani gamepadem. Projizdeni pipboye mi s mysi prislo dost otravne.
@Isair (30.01.2020 00:35): "až příliš odtrhává od hlavní dějové linky "
Na tom možná něco bude, sám jsem ho kupoval až dost dlouho po dohrání hlavní hry. Na druhou stranu se tím příliš neliší od TotSC.
@Charllize (30.01.2020 09:41): hm, tak to jsi mě moc neuklidnil, Fallout na gamepadu mi přijde hrozný a to už nějaký pátek na gamepadu hraji... neříkám, že to nějak zvlášt mám v ruce, ale úplná bída to taky není, třeba CoD mi přišlo lépe ovladatelné než F4... no, nicméně asi v tomhle případě dám přednost kompu :-)
@S4TW (30.01.2020 08:57): Uz jsem to psal. Ale je to tak ze interface funguje a vypada trochu jinak a postavy ovladas primo. neni to zadna tragedie a jako obvykle taky zalezi na tom jak jsi na ten gamepad zvykly. Samozrejme pro lidi co neudrzi smer a musi se pokazde koukat jake tlacitko mackaji to zdlouhave byt muze. Neni pochyb ze na M+K je lepsi ale ne o vagon. Fallout 4 hraju i na PC gamepadem, prijde mi to lepsi a pohodlnejsi..je to o zvyku.
Teď upřímně, jak se tyhle hry hrají na konzoli? Chápu, že ovládání nikdy nedosáhne úrovně myši, ale dá se to obstojně, aby to příliš neštvalo? Já třeba teď hraji Fallout 4 a už tam mi to přijde dost neohrabané, jen se pohybovat v Pip Boyovi, o střelbě ani nemluvě... ale přeci jen, tohle je zase úplně jiný případ :-)
Obsidiani jsou hrozní grafomani, byť na rozdíl od Bioware alespoň psát umí. Ale když mi v těch "gamebook" pasážích (které jsou mimochodem dost stylové) i obyčejný šplh po laně popíší třemi dlouhými odstavci, tak na to už jsem vážně neměl nervy a začal to prostě jen znechuceně odklikávat.

White March není úplná mizérie, ale oproti původní hře mi přijde výrazně slabší, vedlejší questy má celkem o ničem, venkovní lokace příliš přehuštěné (ale zase pěkně vypadající) a "dějovou" linku poměrně fádní, "dungeony" pak převážně o opakujících se soubojích (víceméně proti alternativním variantám nepřátel, které potkáte již v původní hře). Právě jsem dohrál part 1, čili dojmy jsou poměrně čerstvé, ale třeba to zvedne part 2, který vypadá, že by ten hrubý náčrtek z jedničky mohl teoreticky pořádně rozvinout (part 1 opravdu působí spíše jako takový úvod, ve kterém se pořádně nic moc neděje).
Nadto mi u White March vadí, že až příliš odtrhává od hlavní dějové linky (která je už tak dost rozmělněná hafem vedlejších lokací, obřím Od Nua dungeonem a přehršlem vedlejších questů), rozhodně bych uvítal, kdyby byl přístupný až po dohrání původní hry a uvažuji, pokud někdy budu hrát Pillars znovu, pak pravděpodobně bez White March DLCček.
@Charllize (29.01.2020 20:24): Mě množství zbytečného textu nasralo hlavně ze začátku, když tam nasrali naráz nehorázné množství těch "npc od backerů" a u každého plachta. Až mi došlo že tohle se dá v klidu ignorovat, a zároveň jich pak bylo i míň (stejně jako i jiného okecávání, ale tam chápu že nějak je potřeba do toho světa a příběhu uvést)

White March určitě zkus, ten je velmi povedený a se zajímavými souboji (občas jsou imho i dost těžké, to se ti bude líbit). A hlavně Deadfire na první díl příběhově vyloženě navazuje, takže je vhodné si ji oživit.
@AlieN (29.01.2020 16:49): Na konzole to vydava THQ Nordic a ten port delal nekdo externi, takze s tim MS nema myslim co docineni. Zrejme se to rozhodlo jeste predtim nez spolkli Obsidian.

Prvni dil byl pro me dost utrpeni. Diky tomu nehoraznemu mnozstvi textu co mel (casto uplne o hovne). Moje anglictina na urovni rodileho mluvciho neni takze jsem skripal zuby a dvojku jsem zcela ignoroval. Zajem o ni me popadnul az kdyz tam daly ten tahovy system a ukazalo se ze ta textova cast neni tak obsahla (jako je, ale ne tolik). Nemam totiz moc rad ten infinity soubojak ktery vzniknul z hadky dvou Bioware vyvojaru, kdy jeden prosazoval do prvni BG tahove souboje a druhy, omameny Diablem, zase realtime souboje a vzniknul tenhle ,,kompromis,,
Mozna bych si mel prvni dil dat zase, kdyz je prelozeny do cestiny a vzit to i s temi DLC ktere jsem nehral, driv nez zacnu s dvojkou. Ale tam bohuzel tahove souboje casem nepridaly :(
@AlieN (29.01.2020 16:49): Ďalšia vec je, že tá dvojka mala pomerne slabý internetový marketing. Ak by som nebol backer, tak si tú hru skoro ani nevšimnem a to brázdim herné internetové body v podstate furt.
Nízké prodeje bych viděl hlavně za tím že je Deadfire tak moc navázané na jedničku, až skoro působí jako její datadisk. Není to rozdíl jako mezi BG1 a BG, ale spíše jako mezi BG2 a ToB. Takže Deadfire si logicky koupí jen kteří dohráli první díl, a to ještě ne zdaleka všichni (a většinou jak říká Tulareanus na Kickstarteru)

Ale vydání na konzole se nedivím, spíš by bylo zvláštní kdyby Microsoft ten Xbox krmit nechtěl.
@Charllize (29.01.2020 13:12): Tak ak by sme zobrali do úvahy, že jeden z možných dôvodov prečo sa to na pc tak dobre nepredávalo (a osobne si myslím, že to patrí medzi tie dôvody), je to, že to backlo tak veľa hráčov, ktorí také hry hrávajú, že vlastne neostalo moc ľudí, ktorí by to kupovali povedzme cca day 1 a nemali backnuté. V tom prípade len dúfajú, že konzolisti neboli backeri a hru si kúpia. I keď mi to príde divné hrať na konzole - podľa mňa to mikro musí byť na ovladači otravné a zdĺhavé.
Tak konzolova verze venku. By me zajimalo proc ji davali prostor kdyz se to udajne prodavalo blbe uz na PC. A jeste navic k tomu vydali mohutnou sberatelskou edici.
https://www.xzone.cz/download/products/26b6ac4c96b14bf3a5942600de7d69ef.png

udajne na base PS4 a XONE S jsou desive nahravaci casy, i minutu a pul. Coz pri tech castych prechodech mezi obrazovkama z toho dela docela opruz. Na PS4 PRO je to tak kolem 30 vterin, coz taky neni zadna slava.


Co jsem to zkousel tak hned zkraje kdyz si pak ve hre clovek chce navolit podminky zvyraznovani napoved, tooltipu a podobne, pod volbou obtiznosti, se ztrati kurzor a nejde navolit nic, jen odejit z menu.
Vypada to ze na konzolich s tim diru do sveta taky neudelaji.
@marwel (12.11.2019 19:07): Najdi si stránku původního Shadowrun Returns a tam je tomu část věnována.

Ale když už jsme u těch Kickstarterů a licencí, tak bych se vsadil, že Fargo někdy zkusil jít za Bethesdou a jestli by mu nepůjčili Fallout na nějáky iso RPG. Van Buren si už jako liška podšitá nechal trademarkovat a pár let nazpátek kolem toho dělal trochu vlny. Ale to už je dávno pryč a situace se radikálně změnila.
@marwel (12.11.2019 07:39): Tvůrce který pracuje pro korporát, nebo na zakázku, svojí IP nikdy nevlastní. Proto byl třeba Obsidian tak nadšený z toho, že za prachy z Kickstarteru může vymyslet svojí vlastní, kterou jim nikdo nevezme, Pillars. No to se teda povedlo...

A Microsoft se k Shadowrun IP dostal, tak, že koupil jejího vlastníka, FASA Studio.
@HEX (12.11.2019 07:13): Jak se jim ta IP dostala do rukou? Jsem myslel, ze IP vlastni Weisman jakozto tvurce. Abych byl uprimny, tak bych pokracovani radeji videl od Weismana a Harebrained Schemes nez od Obsidianu nebo inXile.
@marwel (12.11.2019 02:35): Shadowrun IP vlastni Microsoft, který si teď koupil dvě rpg studia. Dost bych se divil, kdyby inExile nebo Obsidian tuhle IP nedostali na hrani přednostně.
Pillars jsem zatim nedohral ani jednicku, ale co jsem z ni mel moznost videt (cca 30 hodin jsem odehral) tak je fakt ze mi trojka asi tolik chybet nebude. Ale doufam, ze takovy osud nepotkal Harebrained a jejich Shadowrun, tam pokracovani rozhodne chci.
Doufám že je to neodradí od dělání dalších 2D izometrických RPG, ale nepokračování v Pillars mi nevadí - bavily mě oba díly velmi a určitě se k nim i budu vracet, ale ten příběh už být uzavřenější snad nemůže, a už dvojka působila svou main story (ne tak masivním subquesty a prostředím) jako uzavírající dodatek k prvnímu dílu. Podobně jako ToB k BG2.
To mňa naopak pirátska a silne podužívaná tematika láka, v kombinácii s ťahovými súbojmi mi príde určite zaujímavejšie ako prvý diel :)
@raisen (11.11.2019 10:48): Je to škoda. I když dva díly podle mě stačí.

Ale také to mám stejně, zatím jsem u této nové vlny u Tormentu, Pillars a nyní Divinity OS, a k Pillars II, nebo Tyranny, OS 2, Shadowrun HK, Underrail, se dostanu opravdu za dlouho (pokud vůbec). Dlouhé roky nebylo nic kvalitní v izometrickém žánru a nyní záplava.