Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Oxenfree

77
45 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.01.2016 PCXOne
31.05.2016 PS4
06.10.2017 Switch
Vývojáři:
Night School Studio
Oficiální stránky:
http://nightschoolstudio.com/oxenfree/
Oxenfree vypráví příběh teenagerky Alex, která se spolu s kamarády vydává na párty na ostrově. Ovšem trable na sebe nenechají dlouho čekat, jelikož se skupince podaří otevřít záhadnou bránu odkrývající minulost tohoto tajemného ostrova. Hrdinové se tak musejí vypořádat nejen se vztahy mezi sebou, ale také s hrozbou, kterou rozpoutali.

Hra je od studia složeného z bývalých členů Telltale Games a u Oxenfree pokračují v podobném stylu hraní. Jde tak o hororově laděný thriller založený na průzkumu prostředí s důrazem kladeným především na konverzaci a volených rozhodnutích, které ovlivňují další vývoj příběhu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Copak jsem si taky dala Renovy brownies?

Oxenfree mě docela překvapilo, jak už to bývá u některých her, do kterých narazíte téměř naslepo. Vzhledově vypadá hra celkem pěkně, hlavní předností je však super dabing, hudba a zvuky. Zvuky, které z velké části spoluvytváří atmosféru, která mě místy opravdu až zaskočila. Uvolněné dialogy, během kterých mám nespočet možností jak odpovídat, se postupně naplňují tísní. Postavy, které jsem si oblíbila, jsou v nebezpečí. Velký otazník, nebo spíše trojúhelník, visí někde nad tím vším. A všechno to vlastně začalo už kdysi dávno.

Příběh mě opravdu bavilo sledovat. "Sfoukla" jsem během jediného odpoledne a zapomněla na všechno ostatní. Hratelnost toho možná mnoho nenabízí, ale jádrem Oxenfree jsou dialogy a odhalování příběhu. Vztahy mezi jednotlivými postavami. Celková atmosféra. Procenta srážím jen za proto, že je to někdy až příliš velký zmatek...

Pro: příběh, atmosféra, zvuky, výsledek mi přijde vcelku originální

Proti: občas zmatek

+21
  • PC 85
Herní výzva 2018 - číslo 1 "Tehdy to začalo"

Na DH jsem se přihlásil přesně 1 den po vydání této adventury. Volba do 1. kategorie výzvy byla tedy vcelku jednoduchá. Ke všemu mi to usnadnil GOG, který hru rozdával zadarmo, takže jsem jí nemusel shánět.

Nyní ke hře. Hra je walking adventurou, kde se staví především na příběhu, který je vskutku docela jednoduchý, ale účinný. Parta teenagerů se vydá na ostrov, kde již byli v mládí a chtějí zavzpomínat na staré časy, ale ostrov je již delší dobu neobydlený. Vše je v pořádku do doby, než pomocí rádia objeví podivný signál a vzkaz. V ten okamžik se hra zvrhne v hororově laděnou adventuru, kde vám občas vyskočí mráz po zádech a občas nebudete vědět o co vlastně go.

Ujal jsem se tedy role dívky Alex, se kterou chodíte po ostrově a rozmlouváte s přáteli. Při rozhovorech máte vždy na výběr ze tří možností odpovědí nebo můžete mlčet a poslouchat rozhovor, jak se dále rozvine bez vašeho zásahu.

Ostrov není příliš veliký a dá se projít během chviličky, ale vy se po něm budete potulovat sem a tam. Ovšem během potulování vás doprovází další postava, která neustále s vámi vede dialog, takže se během procházení stejných lokací nebudete nudit.

Odpovědi na některé otázky se vám dostanou po naladění správné frekvence na vašem rádiu, což byla ze začátku zábava, ale později to přešlo do stereotypu a pak do znechucení. Především poté, co naleznete rádio s větším rozsahem frekvencí.

Hudba v pozadí krásně dokreslovala atmosféru a nebyla příliš hlučná, aby atmosféru nějakým způsobem dokázala zkazit.

Pro: Příběh, rozhovory, rozhodování

Proti: V pozdější části ladění frekvence

+18
  • PC 80
O Oxenfree jsem vůbec nic nevěděl, ale bylo to v humble bundle, hodnocení slušné - tak proč to třeba v rámci výzvy (#6) nezkusit.
A bylo to velmi příjemné. Má to podobně melancholickou atmosféru jako Life is Strange - skoro by mi nebylo proti srsti napsat že je to taková 2D alternative LiS. Nechce se mi o ději rozepisovat, protože děj/dialogy/postavy jsou hlavní deviza Oxenfree a čím méně toho člověk ví, tím víc si to užije.
Soundtrack je nádherný (poslechnu si ho i mimo hru), artstyle sice není vyloženě dle mého vkusu, ale nevadil mi.
Co ale musím vypíchnout jsou ty dialogy. Přirozeně napsané a perfektně namluvené, všechny postavy jsem si ve výsledku docela oblíbil. Ten systém kdy např. mluví víc lidí najednou, růžně se ten dialog dá přerušit v polovině věty - je to trochu náročnější na pozornost a vyžaduje to solidní znalost angličtiny, ale působilo to přirozeně a docela rád bych tento systém viděl ve více hrách. A těch dialogových voleb je spousta, některé mají i vliv na závěr, jaké vztahy mezi sebou postavy budou mít, což přináší další vítaný prvek interakce.
Anyway, Oxenfree můžu s čistým svědomím doporučit každému, koho baví hry jako Dreamfall či Life is Strange - na dialozích založené vztahovky mixnuté s mysteriózností.
+16
  • PC 90
Odpověď na otázku, proč se mi oproti všem předpokladům tak líbila hra a lá Krajní meze, o bandě teenagerů na chlastačce, kterou jsem ani nechtěl a dostal ji jako vycpávku nějakého bundu, neznám. Ale i po víc než půl roce si pamatuju spoustu výjevů, okamžiků a pocitů, které jsem při hraní měl a zažil. A hlavně na atmosféru a její zvraty. A hudbu a ukryté zprávy. A skvělou, ne úplně tradiční mechaniku, kdy se spousta věcí děje pomocí přelazení rádia.
Jasně, kostra příběhu a osazení nejsou z nejoriginálnějších. A některé momenty už jste mohli vidět i jinde, ale to mi bylo jedno a užil jsem si každou minutu z těch asi 3 hodin. Několikrát.

Herní výzva 2017, kat. 6

Pro: Celé to dohromady skvěle funguje.

Proti: Ne všichni Krajní meze milovali.

+16
  • PC 85
Nějak moc nemám slov. Dlouho se mi totiž nestalo, abych si u adventury oblíbil snad každou z postav. Oxenfree ale není adventura v pravém slova smyslu. Je to takový mix adventury a plošinovky převeden do velice originálního a hezky nakresleného světa, potažmo ostrova, který dříve kypěl životem, ale dnes se jedná o vyžilou vojenskou základnu se stejně vyžilým městečkem.

Nicméně, čím mě Oxenfree ještě potěšil, kromě vytvořeného vztahu k hlavním postavám, tak samotným námětem. Ten je opravdu ze světa těch nejlepších, co současné filmy mohou nabídnout. Vůbec se nedivím, že podobný námět mají v plánu v Hollywoodu zfilmovat. Podíval bych se na něj totiž s radostí. Příběhem jsem opravdu měl pocit, jak kdybych koukal na nějaký epický thriller ne nepodobný Ztraceným. I to nadšení jsem cítil podobné.

Přitom kostra příběhu je v podstatě jednoduchá. Parta kamarádů vyráží na ostrov, aby trošku zapařili a zakempovali. Tento ostrov ale není lecjaký, jedná se o bývalou vojenskou základnu s městečkem, kde dnes nikdo z nějakého neznámého důvodu nežije. Prostě takové město duchů a na kopci vojenská radarová základna. Hlavní postava s kamarádem ale omylem rádiovým signálem otevřou bránu do jiného světa a postupně odkrývají, co se na ostrově dříve dělo a proč v něm je dnes tak pusto. No a jelikož má v sobě hra kopu mystičnosti, tak onou branou do jiného světa se pravděpodobně rozumí branou do země mrtvých. Spolu s velice pěknou animací to samo o sobě vytváří dokonalou atmosféru.

Ona ostatně i diskuze mezi postavami ve hře je super. Hra v podstatě nemá žádný zásek, probíhá jako takový interaktivní film, který ovlivňujete tím, co říkáte a jak se chováte, čímž se opět vracím k tomu začátku. Díky tomu jsem si hru tak užil a díky ní jsem si oblíbil snad každou z postav. Oxenfree sice není na kdovíjak dlouho, ale za pět hodin hraní ve Vás zanechá šrámy, na které si v budoucnu rádi vzpomenete.

Pro: Atmosféra, hudba, inovativní přístup k adventuře, možnost více konců, dialogovy system

Proti: Příběh toho o sobě zase tolik neřekne. Reakce na dialog mnohdy dost rychlá.

+16