Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Oxenfree

15.01.2016
31.05.2016
16.03.2017
01.06.2017
06.10.2017
kompatibilní
76
70 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Oxenfree vypráví příběh teenagerky Alex, která se spolu s kamarády vydává na párty na ostrově. Ovšem trable na sebe nenechají dlouho čekat, jelikož se skupince podaří otevřít záhadnou bránu odkrývající minulost tohoto tajemného ostrova. Hrdinové se tak musejí vypořádat nejen se vztahy mezi sebou, ale také s hrozbou, kterou rozpoutali.

Hra je od studia složeného z bývalých členů Telltale Games a u Oxenfree pokračují v podobném stylu hraní. Jde tak o hororově laděný thriller založený na průzkumu prostředí s důrazem kladeným především na konverzaci a volených rozhodnutích, které ovlivňují další vývoj příběhu.


Poslední diskuzní příspěvek

@Tulareanus (14.04.2021 20:09): jako, asi máš pravdu. Při bližším pohledu vypadalo, že ten týpek měl bradku.

Holt si to budu muset zahrát jen tak. Jinak mi to sledování traileru připomělo slovensky film Trhlina. Jako nebylu plně nejoriginálnější, ale na poměry žánru mi přišel hodně slušný.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Copak jsem si taky dala Renovy brownies?

Oxenfree mě docela překvapilo, jak už to bývá u některých her, do kterých narazíte téměř naslepo. Vzhledově vypadá hra celkem pěkně, hlavní předností je však super dabing, hudba a zvuky. Zvuky, které z velké části spoluvytváří atmosféru, která mě místy opravdu až zaskočila. Uvolněné dialogy, během kterých mám nespočet možností jak odpovídat, se postupně naplňují tísní. Postavy, které jsem si oblíbila, jsou v nebezpečí. Velký otazník, nebo spíše trojúhelník, visí někde nad tím vším. A všechno to vlastně začalo už kdysi dávno.

Příběh mě opravdu bavilo sledovat. "Sfoukla" jsem během jediného odpoledne a zapomněla na všechno ostatní. Hratelnost toho možná mnoho nenabízí, ale jádrem Oxenfree jsou dialogy a odhalování příběhu. Vztahy mezi jednotlivými postavami. Celková atmosféra. Procenta srážím jen za proto, že je to někdy až příliš velký zmatek...

Pro: příběh, atmosféra, zvuky, výsledek mi přijde vcelku originální

Proti: občas zmatek

+29
  • PC 90
Odpověď na otázku, proč se mi oproti všem předpokladům tak líbila hra a lá Krajní meze, o bandě teenagerů na chlastačce, kterou jsem ani nechtěl a dostal ji jako vycpávku nějakého bundu, neznám. Ale i po víc než půl roce si pamatuju spoustu výjevů, okamžiků a pocitů, které jsem při hraní měl a zažil. A hlavně na atmosféru a její zvraty. A hudbu a ukryté zprávy. A skvělou, ne úplně tradiční mechaniku, kdy se spousta věcí děje pomocí přelazení rádia.
Jasně, kostra příběhu a osazení nejsou z nejoriginálnějších. A některé momenty už jste mohli vidět i jinde, ale to mi bylo jedno a užil jsem si každou minutu z těch asi 3 hodin. Několikrát.

Herní výzva 2017, kat. 6

Pro: Celé to dohromady skvěle funguje.

Proti: Ne všichni Krajní meze milovali.

+24
  • PC 80
O Oxenfree jsem vůbec nic nevěděl, ale bylo to v humble bundle, hodnocení slušné - tak proč to třeba v rámci výzvy (#6) nezkusit.
A bylo to velmi příjemné. Má to podobně melancholickou atmosféru jako Life is Strange - skoro by mi nebylo proti srsti napsat že je to taková 2D alternative LiS. Nechce se mi o ději rozepisovat, protože děj/dialogy/postavy jsou hlavní deviza Oxenfree a čím méně toho člověk ví, tím víc si to užije.
Soundtrack je nádherný (poslechnu si ho i mimo hru), artstyle sice není vyloženě dle mého vkusu, ale nevadil mi.
Co ale musím vypíchnout jsou ty dialogy. Přirozeně napsané a perfektně namluvené, všechny postavy jsem si ve výsledku docela oblíbil. Ten systém kdy např. mluví víc lidí najednou, růžně se ten dialog dá přerušit v polovině věty - je to trochu náročnější na pozornost a vyžaduje to solidní znalost angličtiny, ale působilo to přirozeně a docela rád bych tento systém viděl ve více hrách. A těch dialogových voleb je spousta, některé mají i vliv na závěr, jaké vztahy mezi sebou postavy budou mít, což přináší další vítaný prvek interakce.
Anyway, Oxenfree můžu s čistým svědomím doporučit každému, koho baví hry jako Dreamfall či Life is Strange - na dialozích založené vztahovky mixnuté s mysteriózností.
+21
  • PC 85
Herní výzva 2018 - číslo 1 "Tehdy to začalo"

Na DH jsem se přihlásil přesně 1 den po vydání této adventury. Volba do 1. kategorie výzvy byla tedy vcelku jednoduchá. Ke všemu mi to usnadnil GOG, který hru rozdával zadarmo, takže jsem jí nemusel shánět.

Nyní ke hře. Hra je walking adventurou, kde se staví především na příběhu, který je vskutku docela jednoduchý, ale účinný. Parta teenagerů se vydá na ostrov, kde již byli v mládí a chtějí zavzpomínat na staré časy, ale ostrov je již delší dobu neobydlený. Vše je v pořádku do doby, než pomocí rádia objeví podivný signál a vzkaz. V ten okamžik se hra zvrhne v hororově laděnou adventuru, kde vám občas vyskočí mráz po zádech a občas nebudete vědět o co vlastně go.

Ujal jsem se tedy role dívky Alex, se kterou chodíte po ostrově a rozmlouváte s přáteli. Při rozhovorech máte vždy na výběr ze tří možností odpovědí nebo můžete mlčet a poslouchat rozhovor, jak se dále rozvine bez vašeho zásahu.

Ostrov není příliš veliký a dá se projít během chviličky, ale vy se po něm budete potulovat sem a tam. Ovšem během potulování vás doprovází další postava, která neustále s vámi vede dialog, takže se během procházení stejných lokací nebudete nudit.

Odpovědi na některé otázky se vám dostanou po naladění správné frekvence na vašem rádiu, což byla ze začátku zábava, ale později to přešlo do stereotypu a pak do znechucení. Především poté, co naleznete rádio s větším rozsahem frekvencí.

Hudba v pozadí krásně dokreslovala atmosféru a nebyla příliš hlučná, aby atmosféru nějakým způsobem dokázala zkazit.

Pro: Příběh, rozhovory, rozhodování

Proti: V pozdější části ladění frekvence

+21
  • PC 80
Krátká, jednoduchá, ukecaná adventurka, jejíž herní náplň spočívá především ve výběru dialogů, které ale jedou tak vysokým tempem, že jsem si kolikrát nestihla přečíst ani všechny možnosti, natožpak se rozhodnout (a to jsem rychlý čtenář). Stejně tak mi nepřišlo zrovna dvakrát vhodné ovládání, především hračičky s rádiem a velice pomalá chůze, ale hra je naštěstí tak krátká, že mi to vyloženě pít krev nezačalo. Příběh o partičce kamarádů, kteří místo slibované ožíračky na pláži přivolali Satana, možná moc originální není, ale nakonec se mi docela líbil a vzhledem k vysoké variabilitě jeho vyústění si ho ráda dám někdy znovu. Stejně tak se mi líbily postavy a jejich propletené vztahy, které i na tak malý prostor, který dostaly, působily velmi realisticky.

Pro: postavy, příběh, audiovizuál

Proti: občas až moc rychlé dialogy, hratelnost rychle omrzí

+21