Outer Wilds je z vlastního pohledu viděná sci-fi adventura, v níž se coby astronaut znovu a znovu probouzíte u táboráku na lesní mýtině v blízkosti své kosmické rakety. Nacházíte se totiž uvězněni uvnitř nekonečné časové smyčky a jelikož její konec skončí implozí slunce a následným zničením celého solárního systému, v němž se nacházíte, máte pokaždé jen 22 minut do doby, než znovu umřete a znovu se ocitnete u tábořiště. Ovšem znalosti nasbírané během předchozí iterace vám zůstanou.
Planetární systém, v němž se hra odehrává, se skládá z několik miniaturních planetek s odlišnými prostředími, kdy vzdálenost mezi nimi se měří na kilometry a cesta z jedné na druhou se měří na minuty. Ve své raketě navštěvujete tyto světy a zjišťujete, proč jste uvězněni v časové smyčce, jak jste se tam dostali, jestli lze zabránit přeměny slunce v supernovu a co byla zač tajemná rasa, jež všude po soustavě nechala rozeseté starobylé stavby a artefakty. Na cestě budete potkávat další charaktery, řešit pomocí důvtipu logické hádanky, objevovat tajemství a rozkrývat záhady miniaturního světa.
Hra se v roce 2021 dočkala příběhového rozšíření Echoes of the Eye.
Vrátil jsem se k Outer Wilds abych dohrál DLC... který kokot vymýšlel ty stealth pasáže?
Jak jsem se jakýmkoli videím ze hry vyhýbal jak čert kříži, tak teď ještě velmi rád hledám jak ty dementy ve tmě obejít co nejsnadněji. Nevadí mi že je hra trochu strašidelnější, ale že ze survival adventury udělali bojovku s častým umíráním a navíc že vše dělám v doslova absolutní tmě kde setkání s nepřáteli je dost random je velký fail. Hrozně otravné. Už bez toho by bylo DLC dost repetivní, ale v těchto místech kde přinejmenším čtrtinu runu zabere jen se dostat na místo k dalšímu pokusu to je ubíjející. To byl záměr, aby se nekonečným opakováním hráč naučil hrát poslepu, takže mu pak už nebude vadit že je hra ve tmě?
Přitom první dojmy výborné, PRSTENEC!, velmi mě bavilo zkoumat takové prostředí a puzzly před přechodem do jiného světa jsou stejně dobré jako v původní hře,. A rasa sovojelínků mi připadala velmi zajímavá. No teď už bych je radši všechny vyhladil.
Jak jsem se jakýmkoli videím ze hry vyhýbal jak čert kříži, tak teď ještě velmi rád hledám jak ty dementy ve tmě obejít co nejsnadněji. Nevadí mi že je hra trochu strašidelnější, ale že ze survival adventury udělali bojovku s častým umíráním a navíc že vše dělám v doslova absolutní tmě kde setkání s nepřáteli je dost random je velký fail. Hrozně otravné. Už bez toho by bylo DLC dost repetivní, ale v těchto místech kde přinejmenším čtrtinu runu zabere jen se dostat na místo k dalšímu pokusu to je ubíjející. To byl záměr, aby se nekonečným opakováním hráč naučil hrát poslepu, takže mu pak už nebude vadit že je hra ve tmě?
Přitom první dojmy výborné, PRSTENEC!, velmi mě bavilo zkoumat takové prostředí a puzzly před přechodem do jiného světa jsou stejně dobré jako v původní hře,. A rasa sovojelínků mi připadala velmi zajímavá. No teď už bych je radši všechny vyhladil.
Pro: Jedno překvapení za druhým. Naprosto geniální nápady.