Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@IceCreamYouScream (14.01.2024 14:39): De facto závěrečnej, a tedy nejspíš i nejtěžší hlavolam. I já se na něm na pár hodin zasekl, ale z jinýho důvodu. Rozuměl jsem, jak to má fungovat a co bych měl udělat, v tý Forge (nebo někde) je snad i nákres, jestli si to dobře pamatuju. Ale když jsem vlezl do tý věže, tak mě vysál písek, a já si, nevim proč, usmyslel, že tudy cesta nevede, takže místo toho, abych se tomu písku zkusil vyhnout, tak jsem bloumal všude kolem a snažil se najít alternativní vchod. Všichni máme slepý skvrny.
@BUMTARATA (14.01.2024 14:31): No... uznávám, že máš asi pravdu, a možná jsem debil jenom já, ale pochybuju, že by tohle někoho napadlo na základě té letmé zmínky v logu z Forge. I call bullshit. Tohle mi připomíná vstup do DLC v prvním Dark Souls.
@BUMTARATA (14.01.2024 13:57): Ten log z forge si pamatuju, ale stejně mi to nedává smysl ani teď. Pokud si dobře pamatuju (ze svých asi milionu pokusů), tak hned vedle je druhej transportér, který mě transportuje ze stejný pozice na povrch Ember Twin. Možná se pletu, ale celkem jsou tam pokud vím 3 transportéry. Jeden na Sun Station, jeden logicky na Ember Twin hned naproti a jeden naprosto mimo chápání do středu Ash Twin.
@IceCreamYouScream (14.01.2024 13:33): Jestli si to pamatuju dobře, tak v Black Hole Forge se dozvíš, jak přesně ten mechanismus funguje, jestli to chceš prozradit, tak musí dojít k zarovnání se středem astronomického objektu, na který chceš cestovat, vtip je ale v tom, že Twins jsou považovány za jeden objekt, tudíž střed je mezi nimi, tobě se to pak jeví tak, že koukáš na Ember Twin, ale ve skutečnosti se přeneseš do zařízení na Ash Twin.
@SilentWolf (30.08.2023 16:18): áno, ide to nastaviť. Mne najviac na tom komentári vadí to, že vlastne nehovorí pravdu a zavádza.

Napr. to, že tam nie je hrateľnosť. Hrateľnosti a gameplayu je kopec. Nie je to žiaden walking simulátor, je to moderná adventúra, ktorá je síce zároveň aj survival, ale každá planéta funguje na úplne inom princípe a každá má vlastný typ hádaniek, ktoré sú častokrát fyzikálneho typu. To, že by sa mu tá hrateľnosť nepáčila, by som ešte chápal, ale je blbosť tvrdiť, že neexistuje. Hra je inak paradoxne dosť oldschool v tom, ako dáva nepatrné nápovedy, ale nevedie hráča za ruku a ešte aj v tom ako je extrémne nelineárna, čo sa týka prieskumu planét.
@Jab (30.08.2023 16:25): však já reaguji na to že při čtení se mi podle mě zastavoval čas, ale jistý si nejsem. Podle mě to jde v menu nastavit. Takže si jde aspoň při tom čtení oddechnout. Kritika je jinak v pohodě.
@SilentWolf (30.08.2023 16:18): Vlastně píše, že se mu nelíbí koncept hry. Pak i fajn, že jej za to nekrizuješ, páč to je na něm. Taky mě nebavil Half Life a 99 % akcí obecně. Nebo Hades jsem odložil. Nebo Pathologic aj. Čímž určitě nechci vysávat sílu jejich fandům. Je ale fajn, když se občas nějaký takový názor objeví. Anžto směřuje ke gameplay a k tomu, že nemusí sednout každému.
@SilentWolf (30.08.2023 07:56): Parádní komentář, zažíval jsem podobné pocity - směs obdivu k těm geniálním nápadům a frustrace z toho, že jsem něco nestihl včas nebo nedokázal ovládat loď tak dobře jak jsem v danou chvíli potřeboval, což dokáže hodně vytrestat. Ale každopádně souhlasím s tím, že by to měl vyzkoušet každý, a taky doufám, že se k tomu ještě vrátím.
@SilentWolf (30.08.2023 07:56): DLC je jeden z mých nejděsivějších herních zážitků, třebaže ani tam ti nic nehrozí.

Ale je zajímavé, že tolik lidí mělo u Outer Wilds takové pocity. Tedy že jim ta atmosféra základní hry přišla strašidelná nebo úzkostlivá. Mně přišla jen nekonečně melancholická. Prozkoumávat ruiny vyspělé civilizace, zatímco kolem tebe nastává konec světa... je mi líto, že si tuhle hru už nebudu moci nikdy zahrát "poprvé" :(

Jinak mimochodem skvělý koment. Dokázal jsi moc hezky popsat slovy pocity, které bych vyjádřil jen těžko.
@Wild One (29.08.2023 23:59): Já se popravdě spíš regulérně bál než nějaká frustrace. Prostě se mi nechtělo do té černé úzké chodby, která se zasypává pískem abych našel cestu skrz. Pak člověk mine odbočku a ta tísnivá atmosféra udělá své. Asi za to můžou i perfektní zvuky praskajícího skla a dýchání hlavní postavy.

A to fakt mluvím zatím jen o těch písečných planetách, pak tam jsou ty ryby, černá díra a rozpadající se planeta, planeta plná obřích tornád.

Prostě i ten zvuk signálu je creepy as hell.
https://www.youtube.com/watch?v=FHmuDonOrnc

A na internetech psali že DLC už je trochu strašidelné. Tak u toho bych asi umřel úzkostí. :D
@SilentWolf (komentář): Super komentář, frustraci chápu, někdy lepší odložit na neurčito a třeba po čase dostaneš chuť dohrát, za sebe můžu jen doporučit. Já měl podobný problém s Antichamber a našlo by se asi víc her. A vlastně jsem nedohrál DLC, které je taky samo o sobě geniální. Atmosféra celé hry je vážně hutná, pokud se člověk nenechá ošálit tou barevností. Outer Wilds je unikát.
Myslím, že som nezvládol odhadnúť hru, pri jej výbere na hranie. Chcel som oddychovku... ale naopak hra je dramatická a celkom náročná na pozornosť. :D

Ten pocit, keď stihnete (dúfam) prelieť lokáciu doslova o sekundu pred tým, než sa resetne slučka, uf. Konkrétne išlo o orbitálny kanón nad Giant's Deep. Dúfam, že sa tam nebudem musieť vrátiť. Myslel som, že sa potím z toho letného tepla, ale myslím, že je to reálne aj z takýchto momentov, kde neviem, či to stihnem alebo či sa niekde omylom s loďou alebo z lode niekde nevytrepem. Už aj to sa mi stalo, že som vystúpil, poobzeral sa okolo a loď mi zrazu hlásilo mimo planéty. :D
Včera som to vyskúšal po prvý raz a atmosféra a ten pocit z objavovania super, ale to ovládanie lode - neviem, či ja som taký nešikovný alebo to viacerým príde také nemotorné?
Takový pocit strachu a úzkosti jaký zde nacházím téměř v každé lokaci jsem u her dlouho nezažil. To je prostě něco neskutečného. Nevím jestli nemám nějaký konkrétní typ fóbie, nebo na mě platí ono Lovecraftovské "nejstarším a nejsilnějším druhem strachu je strach z neznáma", ale já si musím dávat pauzy aby mě nejeblo. :D To jsem nezažil nikdy.

Takový mix úžasu s děsem, těším se až budu tvořit koment. :D Ale už míň jestli najdu na mé kštici nějaké hrůzou zešedivělé vlasy.

Už jen do háje ten zvuk distress beacon signalu
https://www.youtube.com/watch?v=Tnch_KPdEhk&ab_channel=CamelliaFlingert

A to píšou, že DLC je už trochu děsivé. :D :D
@koberec (15.10.2021 18:46): Ta hra je v zásadě adventura. Chce to pořádně prozkoumat ten svět a z různých hintů, dialogů a útržků si všechno dávat dohromady. Jakmile se člověk chytne, je až návykové odhalovat další informace.
Mě už to z těch gameplayů bylo nějaký divný, a po vyzkoušení mi připadá, že tu hru nechápu o nic víc. Vůbec jsem netušil proč a co mám dělat, a to ovládání bylo strašný. Možná prostě jenom nemám rád hry, které se mnou zacházejí jako s někým, kdo se v herním světě narodil, a vůbec neberou v poraz, že jsem hráč, který svět hry vůbec nezná. Jak tohle může někoho chytnout okamžitě?
Hra sama o sobě super, co mě však nadzvedlo, bylo zjištění až po mnoha hodinách hraní, že se s jetpackem létá držením Shiftu A DRŽENÍM MEZERNÍKU, což je defaultní nastavení, které bych vývojářům omlátil o hlavu, protože jsem si prvně myslel, že se mezerníkem jen skáče. Můžete to přičítat mojí nepozornosti, ale nepřál bych vám zažít ty nespočty neúspěšných pokusů při nedostatečném saturování jetpacku, abych po 20 hodinách zjistil, že Outer Wilds není Dark Souls mezi simulátory vesmírné fyziky z vlastního pohledu, ale že po přepnutí nastavení (tohle si zapamatujte!) Jetpack Boost Mode na Auto se pouhým podržením Shiftu náhle vznáším mezi pobořenými světelnými mosty a ruinami, které jsem mezi tím tak důvěrně poznal, když jsem se kolem řítil do černé díry.
Pokud máte jako já na epiče nevyužitej 10 eur voucher, tak třeba Outer Wilds jsou teď ve slevě a vyjdou na 173 korun, což de.