Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Teda, ty breaking mission buggy jsou bída, kdyby člověk pak nemusel opakovat desítky minut mise, která je už tak sama o sobě dost náročná... Byl jsem nucen použít cheat na více saves, po 3 hodinách v jedné misi jsem na to už prostě neměl nervy, ale nevybavuji se, že bych je měl dřív, když jsem hrál z CD před 18 lety nebo mi to dřív tolik netrhalo koule :)
@S4TW (27.06.2019 10:51): Tahle hra hlavně odměňuje za přeživší lehkým RPG systémem. Zelenáči v boji z lehkým kalachem toho moc nezmůžou. Tahle hra je obtížná, jak si to kdo udělá. V té misi jsem měl 12 vojáků a tři zdechli. V další už jich tedy mám jen devět. Asi to má nějaký limity, ale je to parádní systém.
@Všivák (27.06.2019 10:33): hehe, misí, kdy mi v OF (OF:R) vybili celé družstvo a já jen srabácky čekal ve křoví na posily asi pár bylo :D... tu hru si musím zahrát znovu, v mládí jsem hrál prostě sólo sám na sebe a ostatní mi byli šumák, dnes bych na to asi pohlížel trochu jinak a jelikož mám náladu si zopáknout všechny české pecky + pár, které mi unikly, tak po Mafii tu mám dalšího adepta :-)
Po asi deseti pokusech, kdy se mi konečně podařilo ubránit základnu před tankama beze ztrát. Pak zničehonic zaútočily vrtulníky a nemilosrdně bombardovaly. Tomu říkám pravý válečný zvrat. Rychlý úprk do lesa a lízání bolístek. Už misi nebudu opakovat. K něčemu takovému ti tři mrtví patří. I když jsem si je sakra vyzbrojoval už od prvních misí.
no to je jasný že tam je schválně jen jedno možné ruční uložení - umocňuje to ten pocit z toho boje - že se hráč musí dost snažit aby ten voják za kterého hraje přežil a že jediná chyba může znamenat konec - ztrátu hodně minut hraní.
@Walome (16.03.2018 17:20): Ok ok. Je škoda, že tam tvůrci nedali možnost více slotů anebo aspoň aby se po autosave uvolnil další. Pořád by to byla challenge.

Plus jak píše Rapier - často ta hra skutečně nebyla zrovna fér a to jsem mimochodem ostřílený veterán Red Orchestry 1&2, kde to taky spoustukrát schytám ani nevím jak, ale většinou s tím nemám problém, protože vím, že to není šílená AI.

Pro mě byl každopádně Flashpoint bez tohohle podvádění nedohratelný už za mých mladých let a to jsem měl tehdy na hry času habaděj a ne max pár hodin týdně jako teď.
@Walome (16.03.2018 17:20): presne tak a vsimni si, ze nestandardni ukladani dodava ruznejm hram naprosto zasadni prisadu do atmosfery ...

kdyby slo napriklad hidden and dangerous 2 ukladat `standardne', tak je to uplne jina hra
Hele tak na férovku, když jsem v OF umřel tak jsem obvykle použil save nebo autosave nebo co to bylo (hrál jsem to naposledy někdy okolo roku vydání). A umíral jsem často a to jsem se snažil hrát max. takticky a realisticky jak to šlo. Moc dobře si pamatuji jak přesně AI střílela. Stačilo se chvíli nedívat, přehlédnou jednoho pěšáka a bylo vymalováno. O BVP, apod. ani nemluvě. A pak ty příkazy dalším jednotkám, to taky nebyl žádný med to zvládnout. Obvykle jsem měl co dělat abych to uklikal a nechcípl.
@Walome (16.03.2018 13:41): Velké podvádění? To zní jako bych si nacheatoval nesmrtelnost. Každopádně díky tomu triku získá Flashpoint standardní ukládání, jaké má většina her.

Původní systém je nastavený tak, aby jen uměle prodlužoval hru (která už sama o sobě moc neodpouští), nic jiného. Takže nemám problém s tím jej obejít. Zvlášť, když se tím simulátor frustrace změní na zábavu. To je mi podvod. (...ale vlastně je. :-) )
@MCZ (16.03.2018 13:30): velké podvádění to samozřejmě je.

Je fakt že já měl u Flashpointu velkou výhodu v tom, že jsem při jejím hraní měl maximální nasazení a dohrál ji během dvou dnů (samozřejmě jim předcházelo několik pokusů). Jinak bych to asi nedal. A dneska už vůbec ne, takové odhodlání nemám.
Ha, já jsem u Flashpointů vždycky savy mazal. Nepřijde mi to ani jako tak velké podvádění, když je ten systém ukládání prostě rozbitý. Což jsem si nejvíce uvědomoval ve chvílích, kdy se jen pár kroků po uložení a obětování jediného slotu objevil autosave.
@Ferdish (15.03.2018 17:44): Je to tak a upřímně chápu a lidi, kteří to nedávají.

Sám si pamatuju tu bezmoc, když člověk má rozdělanou misi, odehráno 75 minut čistého času a pak stačí jedna drobná chyba nebo nečekaná věc a je konec, nazdar. Já jsem hrál poctivě, takže jeden save to jistil.

I přes tu obtížnost mě bavilo, že šlo různě přistupovat k různým situacím, asi proto mě to nikdy úplně neomrzelo. A ten vítězný pocit, když člověk tu hardcore misi nakonec zdolá, takový už u dnešních her moc nezažívám :)
Celá série Arma (včetně Flashpointu a datadisku) je o velké trpělivosti, protože celá série je neskutečně zabugovaná (naštěstí ty největší prasárny Bohemka opravila). Aktuálně se to řeší u Kingdom Come: Deliverance, je skoro typické pro českou hru, že má bugy s nad s výjimkou první Mafia. U Army se to už tak nějak bere jako samozřejmost. Pamatuji si z Flashpointu úžasné momenty, má to skvělou atmosféru, ale bugů je tam požehnaně. :) Typicky bych čekal, že když někomu sejmu parťáka na stráži na dálku, tak vyhlásí poplach ale ne. Vedle něj klidně jde nebo stojí jeho kolega na stráži..... však Vy co jste to hráli to znáte velmi dobře. Pokud přistoupíte na pravidla hry a snažíte se hrát takticky máte šanci na úspěch. Nicméně si moc dobře v OF vzpomínám na jednu misi kde jsme byl sám a musel jsem projít nepřátelskou linií. Tu misi jsem opakoval snad 20x než se mi to podařilo. Všude samý rusák a po cestě jezdilo BVP. Masakr. :) To byla doba.
Mně ta hra nějak extrémně obtížná nepřišla. Možná to bylo tím, že když jsem pochopil, že obtížnost je docela vysoko, tak jsem kompletně přehodnotil svůj herní přístup a začal daleko více přemýšlet a více se soutředil na skutečně taktickou stránku. Ano, sice se stalo, že daná mise zabrala někdy i dvojnásobek času, ale většinou jsem to dával bez větších problémů.

Chce to trpělivost, čas a hlavně ochotu si s tím vším pohrát, pak už to jde samo.
Já jsem před časem dohrál Cold War Crisis (Assault) i Resistance a zatímco původní Flashpoint se pořád dobře dá, Resistance je šílenost, ty mise jsou fakt přepálené a hrozně přescriptované.

Podařilo se mi třeba v jedné nejen odrazit pozemní útok, ale následně tankem sestřelit i helikoptéry, jenže hra mě stejně donutila k ústupu. Nebo je tam ta část, kdy je třeba vystřílet celé letiště a tak dál. Ne, že by to nebyla sranda, ale už to nedokážu brát vážně.

Jo a pak ten konec. Na facku.
@Rudy_742 (komentář): Som na tom podobne...dohral som Cold War Crisis a následne hneď rozohral Resistance, ale už asi 3/4 roka leží ladom, skončil som asi v 6. alebo 7. misii Pamätám si, že som v nej mal buď sám, alebo s družstvom ukoristiť tanky a následne sa ubrániť. Útok s družstvom dopadol prinajlepšom Pyrrhovým víťazstvom a sólo sa mi dlho nedarilo nepozorovane preniknúť do nepriateľského tábora. Pri jednom pokuse sa mi to však podarilo a dokonca som sa dostal do neobsadeného BVP a hneď začal kosiť sovietske osadensvo tábora. Trvalo to asi 10 sekúnd, kým na nesejmul jeden vojačik s RPGčkom :D Následne som musel prejsť na niečo menej nervydrásajúce, pretože nervov z roboty bolo až-až a nechcel som si ich ešte dobrovoľne do*ebávať doma pred počítačom :D Ale rád by som sa k tej hre vrátil, a možno ju aj úplne rozohral odznova...
@Rapier (15.03.2018 06:25): Přesně, pamatuju si mise, kde jsi byl sám na nepřátelském území a musel ses dostat pryč ... to bylo teprve něco, ne ty dnešní kodka, medaly nebo betlfildy, nepamatuju si snad žádnou těžší hru než byl Flashpoint a hlavně Resistance.
Hrál jsem především původní Operation Flashpoint a je faktem, že obtížnost některých misí byla neskutečně vysoká. Z dnešního pohledu jsou oba Flashpointy hardcore, proti tomu jsou všechny ty Call of xx a Battlefieldy easy. Resistance jsem také hrál ale nedohrál, přišel mi o dost těžší, co si tak vzpomínám. A to jsem byl fanda do tohoto typu her, vyloženě jsem je vyhledával. Všechny ty Flashpointy a Army jsou o trpělivosti.
@Rudy_742 (komentář): Super koment, vzbudil ve mé solidní nostalgii: ) Musím se přiznat, ze operace je spolu s mafií hra mého mládí na které asi nezapomenu.
S tou obtížnosti to nebude snad tak horké, ne? V roce 2002 mi bylo 11 a uklikal jsem to do zdárného konce i bez podvudku:)
@Tommywise (01.03.2018 15:06): K rozjetí Resistance byla původní hra potřeba, protože celý balík byl rozšíření (kampaň, mise, objekty navíc...). Mám za to, že to bylo napsané přímo na krabici, že se jedná o rozšíření, které vyžaduje původní hru.
Oni ti designéři opravdu hodně ulítávali již v CWC, aly tady to je fakt extrém. Guerilla na miniaturním ostrůvku, která je schopná si vydržovat tankový prapor?
Cože? Však já CWC hrál (a dohrál) a je to jedna z mejch nejvýš hodnocenejch her...
Právě jsem rozehrál Resistance (poprvé) a mám z toho dost smíšený pocity. Hlavně teda obtížnost je dost úchylná. Přijde mi, že to trpí stejným neduhem, kterej mi vždycky vadil u Army. Designer vás nažene do situace jak z klasický rambo fps, aniž by reflektoval hardcore herní mechanismy. V těhle situacích ani nejde moc taktizovat, protože se všechno odehrává na jedný velký placce, kde po sobě dvě skupinky střílej na 200 metrů. Momentálně mám třeba dobýt nějakou vojenskou základnu, mám k dispozici 6 chlapů a proti mě stojí snad několik desítek nepřátel (+BVP). Stealth nepřipadá v úvahu, protože nepřátelé o mě vědí s předstihem a střílí na mě už z dálky (přes stromy, přes stany atd.), jediná možnost je udělat rojnici a pokusit se o klasickej frontální útok. Což samozřejmě většinou ztroskotá. Podobná situace byla třeba v tý tankový bitvě na začátku, tam se toho taky moc vymyslet nedalo.

To se fakt nedá, taktika netaktika, tyhle věci jsou tam řešitelný jen save/load orgiema s memorováním pozic nepřátel. Přijde mi, že CWC na tom z tohohle hlediska bylo o něco lépe a většinou hráč nebyl takhle nechutně znevýhodněnej.:/
Mně naopak přišlo resistance těžší :) Asi je to tím, že si tam člověk musí více hlídat svou výbavu spolubojovníky, i když teď nevím jistě, jestli to má tak velký vliv na průběh dalších misí, když mi někoho zabijou... Moje nejoblíbenější mise vždycky byla ta, ve které se obsazuje sídliště (Petrovice?) - zničím kolonu, zbytek týmu nehcám někde dál u cesty a na sídliště se vydám jen já sám se sniperkou, doplazím se k jednomu z těch vyšších paneláků a z balkónu, popř. ze střechy je všechny postřílím :)
Na Resistance se moc těším, zrovna dneska si jdu koupit OFP i s Resistancí. :-)
Obtížnost je myslím vyvážená. Děláš misi a schytáš to, tak prostě začneš znova a víš, že tudy cesta nevede, jen je škoda, že když tě někdo za křovím sejme, že ho při příštím hraní najdeš zase za stejným křovím.
To me Resistance prisel o hodne lehci nez puvodni hra (tu jsem ani nedohral). Resistan ano. A prave o tom Flashpoint je - o realnosti, tudiz obtiznosti. A to je velice dobre. Cim je hra tezsi a hlavne realnejsi, tim ji mam radsi.
nehrál jsem Resistance, ale několik misí v "originále" jde taky dělat místo normálně nenormálně, třeba jak máš před vyloděním zničit ty šilky, tak jsem ukradl tank a rozstřílel jsem uplně všechno :-)
Nehledě na fakt, kde na tak malém ostrůvku schovali před zrakem Velkého bratra tolik tanků:-)
Velký Tučňák: hádám, že na mě. Ne to není, ale datadisk v tom pokračuje ještě do větších extrémů, zdálo se mi. Viz mise, kdy sám můžeš ostřelovačkou vyčistit celé obsazené letiště nebo ta hodně blbá tanková bitva (naplánovaná zkušeným vojenským veteránem-taktikem jako "prostě proti té jasné přesile vyjedeme a někde se s ní střetneme"... tohle je fakticky extrém :-)) ) atd.
Ukráct vrtulník a rozstřílet celou základnu se mi povedlo i v původní hře. Takže to není jen problém datadisku.