Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: ProStreet

54
140 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.11.2007 PS2PS3X360Wii
14.11.2007 PC
Vývojáři:
EA Black Box, EA Canada (sekundární)
Oficiální stránky:
https://web.archive.org/web/20111114200837…
V NFS ProStreet, další hře ze série Need for Speed, se ujmete role Ryana Coopera, bývalého nelegálního závodníka, a probojujete si cestu k titulu Street Kinga. V tomto díle není poprvé od dob Need for Speed II žádná doprava.

Hra se skládá ze čtyř módů (Drag, Grip, Speed a Drift), které jsou dále děleny na podskupiny. V Dragu můžete závodit na čtvrt nebo půl míle. Grip se skládá ze čtyř typů: v Normal Grip musíte dojet první, v Grip Class stačí být první ve skupině, v Time Attack vyhrává hráč s nejrychlejším časem na kolo a v Sector Shootout ten, kdo nasbírá nejvíce bodů za co nejrychleji projeté části, na které je okruh rozdělen. Speed závody z bodu A do bodu B jsou rozděleny na dva typy, kde ve Speed Challenge je třeba dojet první a Top Speed Run je obdoba Sector Shootoutu. Posledním módem je Drift, musíte nasbírat maximální možný počet bodů za smyk.

Ve hře můžete jezdit až 76 vozy (55 je přímo ve hře, 5 ve sběratelské edici a 16 v Energizer Lithimu Extender Packu). A nově je můžete (od dob NFS: Porsche Unleashed) roztřískat díky modelu poškození.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
I když série Need for Speed je mou nejoblíbenější závodní sérií. Poslední díl, Prostreet, mě vyloženě znechutil. Po až kýčově komixových Carbonech to byl ten poslední hřebíček do rakve. Od dalšího dílu už radši nic nebudu očekávat :-(.

Na maximální detaily vypadají Prostreety sice pěkně, ale co z toho, když engine není optimalizovaný. Na mojí sestavě, Core2duo, 2GB RAM a 8800GT, jsem po pár odjetých kolech kapituloval a nastavil skoro všude minimální detaily. Hra pak jela sice plynule, ale co z toho, když je to nuda. V novém díle nemá člověk absolutně žádný pocit rychlosti. Při jízdě s Nissanem Z350 mi připadalo, že i na kole bych ten okruh objel rychleji. Ovladatelnost vozů byla také úplně o ničem, na změnu směru reaguje hra minimálně vteřinovým zpožděním a při zatáčení opisují vozy poloměr větší než kamión.

Další nechutností byla obtížnost, nebo spíš její absence, ať už šlo o jakýkoliv závod po prvních dvou zatáčkách jsem vedl a nic se nezměnilo až do cíle. Při dragu je to zas úplně naopak, koupím ty nejlepší komponenty, při zahříváni kol získám "Max Grip", při startu "Perfect launch", při každé změně rychlosti mi hra oznámí "Perfect shift" a přesto končím se ztrátou vteřiny na vítěze a maximálně na 6. pozici. A nezáleží vůbec na tom jestli nechám komponenty přednastavené hrou, nebo si je odladím. Tak si říkám kde udělali soudruzi chybu.

Sečteno a podtrženo mi z toho vychází - PROSTREET NEBRAT ANI ZA NIC. Radši si pořiďte graficky ještě hezčí a výborně optimalizovaný Race Driver: GRID.

Pro: grafika

Proti: optimalizace, hratelnost, nevyváženost

+22 +23 −1
  • PC 55
ProStreet pro mne bylo (stejně jako nejspíš pro většinu hráčů) veliké zklamání. Už po spuštění hry si všimnete chybějícího volného města a místo toho na vás čeká "legální" okruh. Pro někoho možná příjemné překvapení, pro mne tedy rozhodně ne.

Grafika hry je celkem pěkná a já i (tenkrát) se svou 128mb kartou, jednojádrovým procesorem a 2.5gb ram jsem s plynulostí neměl žádné problémy.

Další "pěstí na oko" je již zmiňovaná (ne)obtížnost hry. Všechny okruhy až na Drag jsou nesmírně jednoduché a je to po pár chvilkách už spíš nuda a dojet závod už musíte.

Samozřejmě jako každý díl je tento plně licencovaný, to ale hru nezachrání.

Pro: Grafika, licence

Proti: Obtížnost, chybějící volný svět

+14
  • PC 70
Po delší době vyšel díl NFS, který se nesnaží o arkádové jízdní vlastnosti, nýbrž o jízdní vlastnosti na pomezí arkády a simulátoru.

Menu je pěkné a přehledné, vše jsem bez problémů našel. Kariéra je taktéž povedená. Okruhy jsou největší slabinou tohoto dílu. Jezdí se vždy za slunečného počasí, okruhy jsou velmi jednoduché a krátké. Možná tratě pro mod Speed Challenge jsou trochu zdařilé. Vozů je zde velké množství, svým předlohám se větně podobají a dají se krásně tuningovat (možností tuningu je tu ale méně než třeba v Need for Speed: Underground 2 nebo Need for Speed: Carbon). Ovládání aut je na klávesnici velmi podivné, občas mi přišlo ,že řídím kamion a ne osobní vůz. Autům se do zatáček moc nechtělo a v driftu chytit pořádný smyk dalo docela zabrat. S volantem se ale auta ovládají docela příjemně. Drag mě tu moc nebavil, hlavně díky tomu, že se jede jen proti jednomu viditelnému soupeři (v Underground 2 proti čtyřem) a také protože se jezdí jen na rovinkách bez dopravy. Novým modem v této hře je Speed Challenge, který se autorům velmi povedl.

Grafika je úžasná, postavy vypadají téměř jako v reálu a auta jakoby z oka vypadla svým reálným předlohám.

Pro: grafika, auta, dívky, speed challenge, reálnější ovládání vozů, soupeři, menu

Proti: ovládání na klávesnici, nudné tratě, zábavnost

+8 +9 −1
  • PC 30
Občas mám náladu si zahrát něco špatného. Většinou tedy hledám na stránkách typu: Superhry apod., ale ProStreety jsem dlouhou dobu přehlížel na své ploše. Kdysi jsem je nainstaloval, odjel pár závodů a už jsem se k nim nikdy nevrátil. Zdejší hodnocení a recenze mě k tomu ani nenutily. Ovšem chuť si působit trápení u nějakého ne úplně povedeného titulu byla silnější. Nuže...

NFS ProStreet má dva zásadní problémy. Jízdní model a hratelnost. Ale o těch až později. Samotný koncept okruhových závodů mi nepřijde až tak špatný, přecijenom pokud by hra měla jízdní model třeba z U2 a nebyla by to nuda, možná bych tu hru i dohrál. Když tak nad tím přemýšlím, nechápu název ProStreet (asi jakože okruh je ulice pro profesionály :)). Ale k věcem, co se mi líbily. Musím pochválit soundtrack, který je celkem v pohodě a lahodil mým uším. Snad v každém díle NFS se mi líbily modely aut, v ProStreetech tomu nebylo jinak. Auta vypadají pěkně.

A teď k věcem, co stály za starou bačkoru. Jízdní model. Jestli jsem si v Carbonech stěžoval na nedotáčivost, v ProStreetech jsem rozmačkal klávesnici. Auta se otáčejí tak dlouho, že si stihnete během doby, co projíždíte zatáčkou, skočit na kafe, poté to kafe vyloučit ze svého těla a nakonec slupnout kakaový pišingr. Co je rovněž na pytel je absolutně nulový pocit jízdy. Zkrátka držíte šipku dopředu, sem tam zatočíte. I když máte na tachometru 200 km/h připadáte si, jako kdybyste jeli s babičkou na nákup do Kauflandu. Model poškození mi taky přišel zbytečný. Během závodu dojde maximálně k jednomu ťukanci na začátku a pak soupeřům ujedete třeba o půl okruhu. Z těchto aspektů logicky plyne i nudná hratelnost. Hra se neskutečně táhne (a to jsem odjel asi 5-6 závodů) a rádoby cool hlášky moderátora při závodech, který z "drsných" závodů na opuštěných okruzích dělá bůhví co, to rozhodně nezlepší.

NFS ProStreet je opravdu špatný. Ale přecijenom jsem doufal, že budu moct dát více než 30%. No...

Pro: soundtrack, modely aut

Proti: jízdní model, nudná hratelnost, nulový pocit z jízdy

+7 +8 −1
  • PC 30
Omlouvám se všem, kterým se hra líbila, a že jich dle hodnocení je vskutku pomálu, ale hru jsem nedohrál. Nemohl jsem, nešlo to. Nedokáži ztrátu své vůle vyjádřit jinak, než že mě ubíjela debilita hry.

Nejprve jsem doslova rostl z neuvěřitelně pokaňhaného převodu menu a obrazovek z konzolí na PC, kdy jsem doslova pozoroval, jak mi roste, kvete a následně usychá a umírá kytka na vedlejším stole, mezitím co jsem se já snažil proenterovat několika různými menu k jednomu blbému závodu, abych byl následně ubíjen znovu a znovu demencí "příběhu" a postav. Doslova mě iritovalo sledovat, jak ti tvrďáci snad div ne zachraňují svět tím, jak hláškují a svíjejí se u těch ultra-über-vytuněných plastových rakví. Ta coolovost mě ničila.

To, že to celé vypadalo přinejmenším nehezky a auta se ovládala skutečně dost ztuha (minimálně ze začátku) pominu, páčto jsem ochoten uznat, že hra samotná jaksi už není nejnovější a že se autoři snažili přinést i jistý prvek realističnosti, kdy se ty krámy fakt zřejmě neovládají lehce. Asi. Asi to tak bylo, protože jinak by to nedávalo smysl.

Nicméně já přesto nemohl. Půl dne strávit mačkáním kláves jen, abych se dostal do závodu, kde se auto dost blbě řídilo a nedalo se na to ani nijak zvlášť koukat, poslouchajíc pitomé kecy postav během přiblblých animaček, abych se dostal na konec závodu a zase mačkal klávesy a prodíral se menu jak princ křovím za spanilou Růženkou. Jenže tady mi bylo jasné, že mě nic nádherného za tím roštím nečeká, protože každý rozumný princ ví, že pohádky neexistují a že trávit čas lze i hledáním jiných princezen. Tuhle herní ProStreetovou nechám zarostlou a už se k ní nechci nikdy vracet - už o ní vím víc než dost a už i to je na mě příliš.

Peace, ProBro.

Pro: Instalace netrvá dlouho a odinstalace je ještě rychlejší; u tohohle dílu NFS skutečně platí, že "už to mám z krku"

Proti: Labyrint menu a ráj demence; neúměrně přestřelená coolovost jakéhosi pro-závodění; rozhodně neoddychové ovládání vozů

+6