Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: ProStreet

13.11.2007
14.11.2007
55
151 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V NFS ProStreet, další hře ze série Need for Speed, se ujmete role Ryana Coopera, bývalého nelegálního závodníka, a probojujete si cestu k titulu Street Kinga. V tomto díle není poprvé od dob Need for Speed II žádná doprava.

Hra se skládá ze čtyř módů (Drag, Grip, Speed a Drift), které jsou dále děleny na podskupiny. V Dragu můžete závodit na čtvrt nebo půl míle. Grip se skládá ze čtyř typů: v Normal Grip musíte dojet první, v Grip Class stačí být první ve skupině, v Time Attack vyhrává hráč s nejrychlejším časem na kolo a v Sector Shootout ten, kdo nasbírá nejvíce bodů za co nejrychleji projeté části, na které je okruh rozdělen. Speed závody z bodu A do bodu B jsou rozděleny na dva typy, kde ve Speed Challenge je třeba dojet první a Top Speed Run je obdoba Sector Shootoutu. Posledním módem je Drift, musíte nasbírat maximální možný počet bodů za smyk.

Ve hře můžete jezdit až 76 vozy (55 je přímo ve hře, 5 ve sběratelské edici a 16 v Energizer Lithimu Extender Packu). A nově je můžete (od dob NFS: Porsche Unleashed) roztřískat díky modelu poškození.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem tomu věnoval něco přes hodinu... to už asi jiný nebude, co? Do psí díry přeci do okruhové závodění nemůžou dát takhle nudnej jízdní model. Ty tři kola trvají věčnost. Je to hrozná, hrozná nuda. Jede se furt pár tratí dokola. Proč proboha, když to jsou debilní okruhy?

Ne, kašlu na to. Uninstall.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
I když série Need for Speed je mou nejoblíbenější závodní sérií. Poslední díl, Prostreet, mě vyloženě znechutil. Po až kýčově komixových Carbonech to byl ten poslední hřebíček do rakve. Od dalšího dílu už radši nic nebudu očekávat :-(.

Na maximální detaily vypadají Prostreety sice pěkně, ale co z toho, když engine není optimalizovaný. Na mojí sestavě, Core2duo, 2GB RAM a 8800GT, jsem po pár odjetých kolech kapituloval a nastavil skoro všude minimální detaily. Hra pak jela sice plynule, ale co z toho, když je to nuda. V novém díle nemá člověk absolutně žádný pocit rychlosti. Při jízdě s Nissanem Z350 mi připadalo, že i na kole bych ten okruh objel rychleji. Ovladatelnost vozů byla také úplně o ničem, na změnu směru reaguje hra minimálně vteřinovým zpožděním a při zatáčení opisují vozy poloměr větší než kamión.

Další nechutností byla obtížnost, nebo spíš její absence, ať už šlo o jakýkoliv závod po prvních dvou zatáčkách jsem vedl a nic se nezměnilo až do cíle. Při dragu je to zas úplně naopak, koupím ty nejlepší komponenty, při zahříváni kol získám "Max Grip", při startu "Perfect launch", při každé změně rychlosti mi hra oznámí "Perfect shift" a přesto končím se ztrátou vteřiny na vítěze a maximálně na 6. pozici. A nezáleží vůbec na tom jestli nechám komponenty přednastavené hrou, nebo si je odladím. Tak si říkám kde udělali soudruzi chybu.

Sečteno a podtrženo mi z toho vychází - PROSTREET NEBRAT ANI ZA NIC. Radši si pořiďte graficky ještě hezčí a výborně optimalizovaný Race Driver: GRID.

Pro: grafika

Proti: optimalizace, hratelnost, nevyváženost

+23 +24 −1
  • PC 80
Zde budu plavat proti značně silnému proudu, ale nyní po kompletním dohrání kariéry ProStreet hodnotím velice kladně. Pro příjemný herní zážitek je však nutno udělat pár drobností, které jsou zmíněny v tomto reddit postu. Především jde o úpravy jinak zdařilého jízdního modelu, bez kterých dnes nemá cenu hru hrát - jde hlavně o smazání tzv. input lagu, který z nepochopitelných důvodů do hry aplikovali samotní vývojáři - hra tak ve výchozím stavu reaguje na vaše pokyny se zpožděním 1 sekundy, což je ve vypjatých silničních závodech dost poznat.

Po těchto drobných úpravách se z ProStreet stává velmi kvalitní příspěvek do legendární série. Oproti Carbonu, který vyšel o rok dříve, přichází s markantním grafickým posunem - především auta jsou zpracována skvěle, opět tu máme dostatek licencovaných modelů (bohužel ale chybí mé oblíbené - Ferrari a Mercedes). Oku však lahodí i ostatní části hry, samozřejmostí je v sérii poprvé nativní podpora vyšších rozlišení, z tohoto pohledu by se tak dal tento díl označit za první „next-gen“ přírůstek v sérii.

Po 3 dílech zaměřujících se na městské pouliční závodění zde přichází vítaná změna v podobě závodění na okruzích - mnohými kritizovaná změna, která dle mě ale logicky po nepříliš úspěšných Carbon musela přijít. Okruhů je dost a jsou rozmanité. To, že jsou některé kratší, vůbec není na škodu. Hra nabídne vedle starých známých modů i dost novinek - Wheelie mod, kde je vašim úkolem odjet co největší vzdálenost na zadních kolech není pro zpestření špatný, nejvíc se mi ale líbily vysokorychlostní mody, kde člověk opravdu cítí, že se řití po silnici pořádnou rychlostí.

Kariéra v ProStreet je značně bohatá a rozvětvená, pokud chcete splnit všechno a navíc ještě s hodnocením dominated, hra vám zabere mnohem více času než třeba výše zmíněný Carbon. Vzhledem k množství nejrůznějších závodních modů a dostatku rozmanitých okruhů jsem rád vše dokončil na 100%.

Zkritizovat tak musím především některé technické neduhy, mezi které i přes nainstalované mody patřilo hlavně to, že jsem při každém spuštění hry musel nastavovat nově veškeré grafické nastavení, protože se mi hra vždy spouštěla s tím nejnižším možným. Dalším bodem, který úplně nevyniká, je dost nevyvážená obtížnost hry. Zezačátku budete vyhrávat bez sebemenší snahy, po chvilce však značně přituhne a situace se obrátí, protože soupeři mají daleko lepší auta, než které si v dané chvíli můžete dovolit vy. To jde nejvíce poznat v modu drag, kdy jde hlavně o to mít patřičně vytuněné a silné auto. Ke konci hry, když už máte vytuněná dobrá auta se pak obtížnost opět značně snižuje, závody se závěrečnými bossy jsou pak oproti závodům s jejich crew (zdravím Rudy Chena, který mi nejvíc zatápěl) opět dost jednoduché a ne jinak je tomu i při závodech s hlavním bossem hry, který se představí hned na začátku.

Dle zdejšího hodnocení jsem čekal velký propadák, ale oproti tomu se mi dostalo příjemného překvapení. Snad bez výše zmíněných modů bych si utvořil jiný názor a třeba hru ani nedohrál, stačilo ale pár úprav a dostalo se mi velmi kvalitní závodní akce, na kterou se navíc i přes své stáří velmi hezky koukalo.
 
Herní výzva 2022 - kategorie č. 3 - Ticho jako v hrobě - Normal 

Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, kariéra, model poškození je zpět

Proti: technické obtíže, výchozí jízdní model, nevyvážená obtížnost

+21
  • PC 55
ProStreet pro mne bylo (stejně jako nejspíš pro většinu hráčů) veliké zklamání. Už po spuštění hry si všimnete chybějícího volného města a místo toho na vás čeká "legální" okruh. Pro někoho možná příjemné překvapení, pro mne tedy rozhodně ne.

Grafika hry je celkem pěkná a já i (tenkrát) se svou 128mb kartou, jednojádrovým procesorem a 2.5gb ram jsem s plynulostí neměl žádné problémy.

Další "pěstí na oko" je již zmiňovaná (ne)obtížnost hry. Všechny okruhy až na Drag jsou nesmírně jednoduché a je to po pár chvilkách už spíš nuda a dojet závod už musíte.

Samozřejmě jako každý díl je tento plně licencovaný, to ale hru nezachrání.

Pro: Grafika, licence

Proti: Obtížnost, chybějící volný svět

+14
  • PC 70
Po delší době vyšel díl NFS, který se nesnaží o arkádové jízdní vlastnosti, nýbrž o jízdní vlastnosti na pomezí arkády a simulátoru.

Menu je pěkné a přehledné, vše jsem bez problémů našel. Kariéra je taktéž povedená. Okruhy jsou největší slabinou tohoto dílu. Jezdí se vždy za slunečného počasí, okruhy jsou velmi jednoduché a krátké. Možná tratě pro mod Speed Challenge jsou trochu zdařilé. Vozů je zde velké množství, svým předlohám se větně podobají a dají se krásně tuningovat (možností tuningu je tu ale méně než třeba v Need for Speed: Underground 2 nebo Need for Speed: Carbon). Ovládání aut je na klávesnici velmi podivné, občas mi přišlo ,že řídím kamion a ne osobní vůz. Autům se do zatáček moc nechtělo a v driftu chytit pořádný smyk dalo docela zabrat. S volantem se ale auta ovládají docela příjemně. Drag mě tu moc nebavil, hlavně díky tomu, že se jede jen proti jednomu viditelnému soupeři (v Underground 2 proti čtyřem) a také protože se jezdí jen na rovinkách bez dopravy. Novým modem v této hře je Speed Challenge, který se autorům velmi povedl.

Grafika je úžasná, postavy vypadají téměř jako v reálu a auta jakoby z oka vypadla svým reálným předlohám.

Pro: grafika, auta, dívky, speed challenge, reálnější ovládání vozů, soupeři, menu

Proti: ovládání na klávesnici, nudné tratě, zábavnost

+10
  • PC 30
Omlouvám se všem, kterým se hra líbila, a že jich dle hodnocení je vskutku pomálu, ale hru jsem nedohrál. Nemohl jsem, nešlo to. Nedokáži ztrátu své vůle vyjádřit jinak, než že mě ubíjela debilita hry.

Nejprve jsem doslova rostl z neuvěřitelně pokaňhaného převodu menu a obrazovek z konzolí na PC, kdy jsem doslova pozoroval, jak mi roste, kvete a následně usychá a umírá kytka na vedlejším stole, mezitím co jsem se já snažil proenterovat několika různými menu k jednomu blbému závodu, abych byl následně ubíjen znovu a znovu demencí "příběhu" a postav. Doslova mě iritovalo sledovat, jak ti tvrďáci snad div ne zachraňují svět tím, jak hláškují a svíjejí se u těch ultra-über-vytuněných plastových rakví. Ta coolovost mě ničila.

To, že to celé vypadalo přinejmenším nehezky a auta se ovládala skutečně dost ztuha (minimálně ze začátku) pominu, páčto jsem ochoten uznat, že hra samotná jaksi už není nejnovější a že se autoři snažili přinést i jistý prvek realističnosti, kdy se ty krámy fakt zřejmě neovládají lehce. Asi. Asi to tak bylo, protože jinak by to nedávalo smysl.

Nicméně já přesto nemohl. Půl dne strávit mačkáním kláves jen, abych se dostal do závodu, kde se auto dost blbě řídilo a nedalo se na to ani nijak zvlášť koukat, poslouchajíc pitomé kecy postav během přiblblých animaček, abych se dostal na konec závodu a zase mačkal klávesy a prodíral se menu jak princ křovím za spanilou Růženkou. Jenže tady mi bylo jasné, že mě nic nádherného za tím roštím nečeká, protože každý rozumný princ ví, že pohádky neexistují a že trávit čas lze i hledáním jiných princezen. Tuhle herní ProStreetovou nechám zarostlou a už se k ní nechci nikdy vracet - už o ní vím víc než dost a už i to je na mě příliš.

Peace, ProBro.

Pro: Instalace netrvá dlouho a odinstalace je ještě rychlejší; u tohohle dílu NFS skutečně platí, že "už to mám z krku"

Proti: Labyrint menu a ráj demence; neúměrně přestřelená coolovost jakéhosi pro-závodění; rozhodně neoddychové ovládání vozů

+8