Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem tomu věnoval něco přes hodinu... to už asi jiný nebude, co? Do psí díry přeci do okruhové závodění nemůžou dát takhle nudnej jízdní model. Ty tři kola trvají věčnost. Je to hrozná, hrozná nuda. Jede se furt pár tratí dokola. Proč proboha, když to jsou debilní okruhy?

Ne, kašlu na to. Uninstall.
Nezbývá, než to zkusit abys věděl :)
Já jsem tady asi jen výjimka v pěkném hodnocení. Už ani nevím, jestli bych se do toho pouštěl dneska... ale v té době mi to sedlo prostě.
Docela mě hra pobavila, samozřejmě s obrovskými nedostatky, které byly zmíněny.Chvilku mi trvalo, než jsem vybral optimální auta do jednotlivých závodů. Cena rozhodně nerozhoduje. Na Grip Mitsubishi Lancer Evolution, drifr BMW M3 E92, Rovinky Porsche 911 GT2, Drag Corvette Z06
[neexistující komentář]: ke komentáři : netvrdím, že je to nějaká super hra, ale zas TAK špatná taky není. S volantem se s auty dá jezdit poměrně dobře a mnoho okruhů je stejných jako v Shiftu.
Prostě trochu jiný okruhový závody, ale pořád jakžtakž na úrovni.
Tak jsem si vzpomněl, že jsem to už kdysi asi hrál a nedohrál, páčto jsem od toho odcházel zhnusen. Vzpomněl jsem si na to díky aktuálnímu pravděpodobně minimálně stejnému zhnusení. Nějaké tuningové závodění na místě, kde se všichni navíc chovají jak parta vymaštěných debžonů, mezi kterými musíš minimálně zachránit svět tím, že se budeš jak maniak točit gumama na místě a tím být über cool, mě deptá. Navíc mě dost vytáčí to naprosto uživatelsky vražedné menu, kdy než se dostanu k nějakému závodu klikám a mačkám klávesy snad půl hodiny a vybírám nějaké nepodstatné ptákoviny a j to samý pokračovat, uložit, nahrávám, ukládám, pokračovat, načíst, zvolit, vybrat, ukládám, pokračovat... Mám z sebou teprve pár závodů, ale začínám si živě vybavovat stejné pocity, co jsem měl kdysi - a to, že mít po ruce toho dobžona, co to měl na starosti, hlavou mu rozpůlím jeho pracovní masivní mahagonový stůl. Silně uvažuju to zas nedohrát.
Vždyť je to jedno :-) NFS si stejně nikdo nekupuje kvůli realistickému požitku z jízdy (teda kromě Porsche). Uvidíme, jak na tom budou Shifty...
Ale snažili, alespoň to tvrdili v trailerech (rozhovorech). Že prý se věnují takovým "drobnostem" jako práce odpružení a taky já-nevím-co-všechno-ještě. Sice to stále moc nepřipomíná jízdu autem, ale přesto snaha byla :D
Že by jako tyhle závody? Ne, jízdní model v NFS může připomínat cokoliv jen ne skutečné závody, ač tedy v posledních dvou dílech se prý snažili...
Pooky: To pff mi nic neříká :-) Jinak to je fakt, že jak se dělají s čluny rekordy, tak musí být hladina klidná, nějaká vlnka a člun to rozsračkuje a ten člověk je na sračky jak sviňa. Nevím kolik je přesně rekord, ale bude to dost. No zatáčky by to ale jako v Nfs asi neřezalo :-)
Pooky: Zapomněl jsi přesně určit, jaký motorový člun :-) Některé jsou opravdu drsné, ale jak se dělají rekordy, stačí minivlnka a jsi na sračky a nikdy tě nenajdou :-D
Hranatý kopce jsou drsný :-) Spíš si myslím, že se s nimi při betatestování už nedalo nic dělat...
Pooky: S tím TDU souhlasím, sice je to arkáda jako řemen, ale pocit rychlosti a vlastně i pocit z řízení je hodně reálný. Škoda těch "hranatých kopců" (to si jich nikdo v betatestu nevšiml? :D).
Když v jakémkoli NFS jedu rychlostí víc jak 300km/h připadám si, jako kdybych hrál simulaci motorových člunů křížených Wipeoutem. :-))

V GT ten onen pocit rychlosti je zřejmý (hrál jsem GT, GT2, GT: Prologue) a vždy je to fascinující zážitek, který se podobá, nikoliv kopíruje, skutečným realistickým závodnickým orgiím. Abych nezapoměl, hra která stejně tak jako kvalitní simulace (je jich opravdu málo) dá hráči cítit ten "pocit rychlosti" je TDU a řikejte si co chcete, čistá arkáda to není. Tak 50 na 50 :-))
V tom videu je vidět přesně to, o čem jsem psal. Pocit rychlosti není vizuálně nijak umocňován což ani zdaleka neznamená, že není vidět, že auto jede rychle. Motion Blur v rychlostech od 50 nahoru je sice zajímavej efekt, ale dobrej tak maximálně pro arkády typu NFS.

"zvlast kdyz tu zatacku neubrzdis, vletis do zdi a tak nejak... ... nic... :)"
A že to píšeš zrovna v tématu o NFS :D

V GT je primárním účelem bezchybná jízda, ne kolize...
Bursoft: No, to číslo jsem tam asi dávat nemusel. Myslím ten pocit z rychlosti, ale já měl v Nfs už u 200km docela pocit, že si to fachám dost rychle a ještě v 350 jak jsem jel po dálnici a řezal ty zatáčky....hm. Flatout 2 jsem nehrál, ale ty ostatní mi tenhle pocit nedávaly :-( Každopádně jsou Flatouty skvělé hry, ale prostě pocit z rychlosti jsem tam moc neměl.
Pivo: Mně nejde o km/h, ale ten pocit rychlosti, o kterém mluvíš. V NFS jsem jednou jel kolem 400 km/h a při tom mně přišlo, že ve FO2 to při 200 tahám rychlejš.
Nate: Tak reálnější Nfs rozhodně není a to je pro mne jen dobře :-)
Bursoft: No, já hrál Flatout: UC, ale tak tam jsem jezdil o hodně pomaleji než v NFS: U2 :-) Jo, vlastně Flatmobil vytáhl více, ale i tak jsem v nfs vytáhl 350, když jsem dobře zapl nitro :-)
To že je stylovější/líbivější neznamená že je reálnější :). Navíc jízda při 300+ kilometrech neznamená jen držet plyn, auto bez speciálních úprav (velmi nízký podvozek) sebou hezky hází :)
Každopádně NFS nemůžeš srovnávat s GT. Mimo to, mně osobně nikdy v NFS nepřišlo, že jezdím nějak zvlášť rychle, to už lepší pocit z rychlosti jsem měl občas ve Flatoutu 2.
No, tak rychlost tam šla vidět, ale u Nfs je to stylovější, to sekání zatáček ve dvoustovce apod. Alespoň to soudím podle obou Undergroundů, Hot pursuit 2 a chvilky u Most wanted, které si teď někdy musím dát celé.

Stejně si ale myslím, že poškození by u Shiftu měli vypracovat. Proboha, je rok 2010 skoro :-) To by tam mohly být totální detaily, třeba škrábnutý lak od nějakého odletujícího kamínku apod. :-)
Rozmazani obrazu je mi vcelku ukradene. Zvlast takove, ktere je v NFS :)
Navic v Gran Turismu mas uzasny pocit rychlosti, zvlast kdyz tu zatacku neubrzdis, vletis do zdi a tak nejak... ... nic... :)
No tak si nevěř :-) Výhled z auta se rozmaže teprve kolem 200 km/h. V NFS nejen že se obraz rozmazává podstatně dřív, ještě je snažší udržet rychlost ve vysokých číslech. V Gran Turismu se ke dvojstovce dostává podstatně složitěji. Nicméně je fakt, že se obraz nerozmaže ani potom. Zato blížící se zatáčka často dost nepříjemně naznačuje, že jedeš podstatně rychleji, než bys měl.
No praveze v Gran Turisomu neni vubec zadnej pocit rychlosti, Tam ma furt clovek pocit, ze jede tricitkou :)
Gran Turismo je simulace, ta je prostě sterilní... Kdyby bylo jednodušší, posunulo by se na příčku mých nejoblíbenější závodů :-) Držet šipku dopředu v akčnějších závodech mě fakt už nebaví...

ProStreetu i GRIDu pomáhá nastavení manuální převodovky, to má člověk pak aspoň nějakou zábavu.

Model poškození mi přijde dostatečný. Skutečný závodní auto se taky nerozmlátí jako auta ve Flatout... Však se někdy podívejte na DTM...
montana: Jó, se mnou je to těžké. Pro mě GT rozhodně není sterilní, ač tak vypadá... Jízdní model, pocit rychlosti, možnosti hry... U někoho to může být přesně naopak :)
Destrukcni model je veledulezity. Zatim to ale vypada, ze v Shiftu bude stejne mizernej jako v ProStreetech... Jinak ale vypadaji moc fajn.

NateLogan: Velice zajimave oznacit GRID sterilnim a pritom byt fanouskem tak nudne a naprosto ukazkove STERILNI hry jako je Gran Turismo :) Aka druhe nejnudnejsich hry vsech dob :)
Pivo: No, já v tu chvíli zrovna myslel právě na výslovnost toho slova :)

A jinak mě osobně je nějaký destrukční model ukradený, může tam být nebo taky nemusí. U "simulátorů" se stejně každá bouračka citelně snižuje šance na vítězství. A beztak závody nepatří do kategorie "destruction derby" (jen jisté typy v Americe :) ), má se jezdit tak, aby se nebouralo. Proto taky žeru GT od dob PSX, tam jsem si bohatě vystačil s opotřebováváním pneumatik.

PS: A jako snad každý, kdo vyrůstal na Gran Turismu, jezdím výhradně z pohledu z nárazníku, eventuálně z kokpitu (pokud je solidně udělaný), takže ani vizuální destrukce mi moc radosti neudělá :)
GRID je hodně dobrá hra v určitých módech. Já osobně od Shift moc nečekám a počítám, že to bude něco jako ProStreet a to nemožný mix simulátoru a arkády. Pokud by ale byl Shift přece jen víc simulátor, mohlo by to být hodně dobré po dlouhé době.
Pooky: Ty vole, nezpochybňuj existenci Ježíška, bo mě furt nosí dárky :-D

Nate: Asi to chce nějakou simulaci, ale ne jen tak "nějakou". Chce to totálně dobrou ovladatelnost, perfektní ohýbání plechů - prostě super realismus, protože okruhy jsou stále dokola. Jak se zprasí ovladatelnost, hra může jít rovnou do hajzlu :-)

Jo, a "ŠIFT" by se dalo považovat za čtyřpísmený název, nejsem si však jistý, jestli i "shift" :-)
GRID je fajnová arkáda, jen ji něco chybí... Na můj vkus je moc sterilní. Jen nedokážu říct přesně proč. Třeba se ale Shift (co všichni mají s těmi čtyřpísmennými názvy?) povede.

Jinak klasické okruhové závody asi vyžadují alespoň nějaký pocit simulace, jinak se to většinou zvrtne v děsnou nudu (ježdění stále dokola pod plným plynem bez nějakého hlubšího taktizování, jen opakuji: většinou), to byl také jeden z důvodů, proč u mě ProStreet neuspěl.
Jako bych nic nenapsal, jenom jsem se přehlídl v těch hrách, co jsi jmenoval. Zaměnil jsem DiRT a GRID, to se mi stává pořád.

Jinak GRID není vyhypovanej, on je jenom opravdu tak dobrej. :-) (bez ironie)
Pooky - Hru hodnotil: 55%

Myslíš? :-)) Grid považuji za krásný příklad vyhypované AA sra*ky. I když na druhou stranu, možná jsem tvojí ironii nepostřehl.
Pooky: Shift vypadá jako přesná kopie GRIDu, takže tam by tě to mohlo bavit :-).

Osobně nemám proti okruhům nic, snad jenom když se jede na x kol.
Osobně se musím přidat k Pivově názoru. Okruhové závody taktéž nemám rád a ve hrách se jim milerád vyhnu - to si raději zajedu nějaké rally, protože tam se nevyskytuje pocit "repetivnosti", narozdíl od toho když daný úsek jedete po třetí. Kde mě ale bavily okruháče bylo TDU, DIRT, FO2 a GT2. V ostatních hrách, byť byli sebelepší, jsem jezdíval okruháče s určitým odporem.
Okruhové závody mi přijdou docela nudné a nezáživné, ale jinak u Shiftu mám takový rozpolcený pocit. Hra má totiž nádhernou grafiku, nádherná auta a i ten okruh vypadá na ostatní okruhové závody celkem fajn, ale furt jsou to ty okruhové závody.
A většinou mám radši arkády než simulátory, ale pokud je simulátor udělán opravdu "simulátorsky" :-) tak mi to nevadí.

Vůbec nevím, co bych si měl o téhle hře myslet, ale moc se mi jí nechce věřit. Prostě totální odklon od většiny posledních dílů nfs :-/
Z needů, co jsem nehrál mě ještě láká pouze Most wanted a Undercover. Jako arkády mi připadají fajn, ale Undergroundy už nic neohrozí :-)
NFS: Shift - Laguna Seca... Druhá zde představená zatáčka je má oblíbená. V GT2, licence č. 49, minimálně na 50 (spíš skoro 100) pokusů - velmi rychlé stoupání a brzdí se už před horizontem. Dodnes mi tento okruh nedělá žádné problémy (i mému bratrovi, který to také absolvoval) v libovolné závodní hře, která je přiměřeně reálná.

Tenhle díl NFS vypadá fakt nadějně :)