Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Monster Hunter: World

26.01.2018
09.08.2018
kompatibilní
78
28 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Po pětileté pauze se série Monster Hunter vrací zpět na velké obrazovky domácích konzolí se zatím nejvíce ambiciózním dílem s podtitulem World.

Jako v ostatních dílech, i zde se ujmete role lovce prostě zvaného "Hunter", který je organizací Research Commission za účelem získávání vzorků na výzkum vysílán do všech koutů světa Astera lovit exotické příšery. Svět Astera je rozdělen do několika zón, které ale poprvé v sérii nejsou odděleny loadovacími obrazovkami, ale dá se mezi nimi plynule pohybovat. Zóny jsou také daleko dynamičtější, než kdy předtím – nejenže je ve hře přítomen systém počasí a denní cyklus, ale i prostředí je částečně zničitelné, čímž si lovci můžou vytvářet nové cesty či využít přírodních nebezpečí k pomoci při lovu.

Velmi důležitou součástí hry je crafting systém, na který je vázána většina progrese. Hráčova postava totiž nepostupuje v úrovních a její statistiky se odvíjí od vybavení. Část vybavení lze koupit, ale většinu zbraní a zbrojí si lovec musí sám vyrobit ze zdrojů získaných zabíjením či chytáním monster. Ve hře je k dispozici 14 typů zbraní z předchozích dílů série, které mají každý svůj unikátní moveset. Kromě zbraní může lovec využít i speciálních nástrojů jako je hák Slinger či kamufláž Mantle.

Samozřejmostí je podpora multiplayeru až pro čtyři hráče, kteří mohou spolu vyrazit na lov. Multiplayer můžete hrát v předem vytvořených skupinách nebo si během singleplayerového hraní můžete zavolat o pomoc vystřelením světlice.


Poslední diskuzní příspěvek

@Hellrampage (13.07.2021 11:42): No nic jsem si nikdy nenechal spoilnout a procházím to poprvé a Iceborne se mi zatím velmi líbí. I to zasazení hlavního města i to málo, co jsme zatím prošli (máme huntnuté 2 nové monstra) , můj nový house je skvělý hned bych se tam nastěhoval i včetně toho krásného výhledu :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 100
Hodnotiť tak komplexnú hru, akou je Monster Hunter World, je veľmi zložité. Najjednoduchšie bude povedať, že čím viac ju hráte, viete o svete viac informácií, tým vás viac bude baviť. A mne sa dostala pod kožu poriadne hlboko.

Osobne som si nemyslel, že ma bude MHW baviť. Bol som skeptický. V podstate tam nie je príbeh a len dookola lovíte monštrá a snažíte sa vykraftiť čo najlepší gear. Na novom 2DSku som skúšal demo tretieho Monster Huntera ale hra ma neoslovila. Nevedel som si predstaviť, že stratím hodiny herného času zbytočným grindovaním ako v každom inom MMORPGčku.

Viem, že séria Monster Hunter je tu už dlho, od PS2ky, bola aj na PC ale západom nepovšimnutá, až doteraz. Predalo sa neuveriteľných 8 miliónov kusov a je to najpredávanejšia hra Capcomu.

Pre mňa to bola premiéra a otvoril sa predomnou úplne nový žáner. Tiež som bol zo začiatku zmätený, čo odo mňa hra vlastne chce, čo mám v nej robiť, ako sa bojuje. Dofrasa, prvých 20 hodín som nevedel, ako chytiť veľké monštrum. Až som sa to naučil. Nevedel som, že Flash Podom sa dajú zhodiť lietajúce wyverny, ale odpozoroval som to od skúsenejších hráčov v multiplayeri. Že sa dá skočiť na chrbát monštru a skoliť na zem? Plachtiť vo vzduchu? Ako? Skúšaním, experimentovaním. Nepozeral som sa na žiadné videá na youtube, ako to urobiť. Chcel som na to prísť sám. A bola to neskutočná zábava. Akurát som si pozeral matroš, kde padá a aká je šanca na wikipédii.

Stále nedokážem pochopiť, ako autori dokázali optimalizovať hru, že krásne beží bez prepadov fps aj v najnáročnejších situáciach, kedy sa na obrazovke mlátia tri monštrá naraz, všade všetko vybuchuje, padajú stromy, lámu sa kamene a štyria hráči sa snažia prežiť, do toho vidíte na zemi liezť mravcov, ktorých môžete chytiť, vo vzduchu lieta hmyz a na oblohe vtáci. Dobre no, už to, že takúto hru (síce graficky chudšiu) dokázali napratať na 3DSko, je zázrak.

Ak ste videli stream alebo gameplay video z hry, ako tam partička štyroch hráčov mláti polhodinu do jedného monštra a povedali si, že koho takáto kravina môže baviť?! Sám so si to hovoril, predtým, než som zapol prvýkrát hru. Ako niekto môže zabíjať to isté monštrum stále dookola? Hoši zlatí, zahrajte si to a uvidíte sami. Monštrá žijú svojim životom, každé jedno je špecifické, má svoj brloh, do ktorého sa vráti, keď je na tom zle a kde si líže rany. Má svojich nepriateľov alebo naopak spojencov, ktorí ho ochraňujú. Keď som prvýkrát videl náhodný (opakujem náhodný) súboj Anjanatha s Tobim, spadla mi sánka. Keď som videl rozbesneného Bazelgeuse a jeho bombardový samovražedný nálet, ktorý zmietol zo sveta troch hráčov a ja som len tak-tak uskočil, skoro som prestal dýchať. Poviem vám, hry hrám už od svojich siedmych rokov, prešiel som cez rôzne platformy, zažil som veľa neskutočných príbehov a vecí, ale to, čo sa deje v tejto hre, to som ešte nezažil. To si musí každý hráč zažiť sám. A ja vám to odporúčam.

MHW nie je pre každého. Pri monštru nemáte ukazateľ života, musíte pozorovať jeho reakcie, je to pravý hardcore. Môžete kopnúť do elektrickej žaby a nalákať do jej paralýzi monštrum. Môžete zničiť jedovatý kvet a nakaziť iné monštrum. Využiť terén, skĺznuť sa a výskokom naskočiť na chrbát monštra...

Po 70tich hodinách som odohral príbehovú linku, okrem toho som plnil arény, investigácie a rôznorodé vedľajšie questy. Level mi vyskočil na 30 až po splnení posledného príbehového questu, inak budete levelovať postupne s plnením hlavných questov. Stále krútim hlavou nad šialenými japonskými hráčmi, ktorý majú v hre level 100+. To nad tým musia sedieť 24 hodín a hrajú to aj v práci. Ja som MHW hral s bratom vo dvojici a neskutočne nás hra bavila - a stále baví, pretože plánujeme dať aspoň level 100. Updatami sa pridávajú nové eventy, monštrá a iné príležitostné veci, takže aj po odohratí hlavného príbehu hra stále žije, stále je čo robiť, koho huntiť, objavovať, zlepšovať sa. Až sa dostanete na japonsko-čínsku úroveň a stanete sa polobohom (a zabijete Nergiganteho sólo za 57 sekúnd lukom... LUKOM!).

Najobľúbenejšie zbrane:
Greatsword - keď sa vám podarí finálny supercharge na nechránenú hlavu v okamihu, keď na vás ide monštrum útočiť, dáte mu takú facku, že to pocíti. A ten pocit stojí za všetko...
Longsword - môžete sa s nabitým útokom vystreliť do vzduchu a elegantne seknúť po potvore a budete sa cítiť ako cool anime postavička
Dual Blades - šialene rýchla zbraň s obrovskou pohyblivosťou po aréne, k tomu si môžete aktivovať démonní mód :-)
Luk - obľúbená strelná zbraň, veľká pohyblivosť, úskoky pri streľbe, chargovací systém, výber munície, rôzne typy útokov a krásne luky na kraftenie...

Obľúbené monštrá (všetky sú skvelé a unikátne, vyberiem len zopár, ktoré majú môj rešpekt):
Diablos - úctyhodný protivník a rohaté piesočné monštrum, na ktorého by ste si mali dať pozor
Kirin - krásny bleskový jednorožec, efekty bleskov sú, akoby ste bojovali so samotným Zeusom
Uragaan - sympaťák, ktorý vás môže zvalcovať kotúľaním. A to sa vyplatí!
Anjanath - nebezpečnejší typ Tyrannousaura Rexa. Zabil som ho toľkokrát, že som si ho zamiloval a súboj s ním je stále rovnako nebezpečný a zábavný
Bazelgeuse - keď vstúpi na scénu, spoznáte to. Buď na vás spadnú bomby alebo samotné nebo. A tá epická hudba k tomu!

Česť mojej kočacej pomocníčke Keite, ktorá mi veľakrát zachránila život!
+21
  • PC 95
Tento komentář obsahuje sprostá slova, takže by jej nikdo neměl číst

-Celkem pohodička, co?
-Jo, na to že se jedná o Monster Huntera, tak je hra až podezřele lehká...

*O několik desítek hodin později...*

-Já to prcám!
-Kurva, nebuď slabko a joini ten quest s Nergigantem!
-Vždyť to je strašná sračka nevyvážená. Nergigant nedává vůbec smysl a má nepředvídatelnej move set.
-Ale hovno. Joini to.
-Tak jo, naposledy to zkusíme...

*O pár minut později*

-Ne, tohle nemám zapotřebí. Fakt to prcám. Rejč kvituju...
-Přece se nenecháš odradit po první neúspěchu.
-Prvním?! Tohle je tak patnáctej pokus!
-No, tak nám to tentokrát nevyšlo. Ve hře jsi ale zůstal, ne?
-Jo...Nefunguje alt+f4...

Monster Hunter World je extrémně zábavná, ale frustrující hra, která má problém s nevyváženou obtížností. Tudíž se postupem času z pohodového koníčku stane adrenalinová zábava ke které si vytvoříte ultimátní love/hate vztah. Nikdy jsem hru tak nenáviděl a miloval zároveň. Provázaností komplexního systému, jedinečností monster a úctyhodnou plejádou různých věcí, které můžete použít, si vytváře Monster Hunter v podstatě monopol mezi herními tituly. Sice se ostatní hry sem tam pokusí o nějakou napodobeninu a vyzobnout nápad, ale Monster Hunter je jen jeden. Zaběhnutý a promakaný systém se vám zaryje pod kůži, když mu dáte šanci a obrovskou porci trpělivosti.
Obtížnost se totiž pohybuje někde jinde, než třeba u Dark Souls. Monster Hunter vás naučí, že být trpělivý se vyplácí. Stačí totiž jediná malá chybka a vás půlhodinkový nervydrásající fight skončí neúspěchem. Takové jsou souboje v pozdějších fázích hry. Pomocí učení se a podřizováním se pravidel hry si začnete vytvářet situace k útoku. To ale stojí velkou porci času a hlavně té trpělivosti.
Co se týče grindu, tak je samozřejmě obrovský. Na druhou stranu dost zábavný. Nejedná se o grind v pravém slova smyslu (opakování stejný činnosti), protože každý souboj je trochu jiný. Ani tak tedy moc nepocítíte, že vlastně grindíte. Sem tam je nutnost vyhlédnout novou zbroj a sesbírat surky cíleně, ale pořád se jedná o nadprůměrnou zábavu.
Jak už bylo napsáno uživatelem Hellrampage. MHW není pro každýho. Parťák se mi na to ke konci hry vyprdl (jo, hádáte správně. Nergigante) skrz podivně nastavenou obtížnost. To je naprosto v pořádku. Budete totiž hodně umírat, aby jste se o monstru naučili toho co nejvíc. S tím se samozřejmě pojí frustrace. I když máte naučený celý move set a chování monstra, tak stačí zazmatkovat a jede se znova. Někdo to nese v pohodě. Jde si třeba zapálit nebo hru na nějakou dobu odloží. Magoři jako třeba já hodí gamepad do monitoru a musí kupovat nový. Ale ta satisfakce při výhře za to stojí! Zkroťte tedy nervy, naučte se respektu k monstrám a s velkou dávkou snahy nakonec zvítězíte. A ten pocit je velmi lahodný!
Proč by jste tedy měli hrát MHW? Kvůli jedinečné značce, která vytvořila extrémně chytlavý žánr. Podobnou hru totiž najdete těžko. V komplexním systému se dá snadno ztratit a vy nakonec přestanete dávat pozornost nahrané herní době. I za plnou cenu MHW stojí za vaši pozornost. Pokud máte rádi výzvu, tak není co řešit. Ostatní se naučíte za pochodu. A teď mě omluvte. Nergigante neokusil ještě dostatečně mou pomstu za monitor...

Herní výzva 2019 v základní kategorii - Hra roku - splněna

Pro: prostředí, grafika, monstra, ozvučení, komplexnost systému, vysoká obtížnost, dlouhá herní doba, spousta zbraní, sbírání, zábavný grind, palico/kočky, fantastický finální boj

Proti: nevyvážená obtížnost, příběh na úrovni prasklýho párku

+17
  • PS5 100
Monster Hunter: World jsem v rámci nově objeveného nadšení ze série zapnula takřka hned poté, co jsem dohrála Monster Hunter Rise, včetně jeho datadisku a po dlouhé době, kterou jsem strávila v end game obsahu. Vydržela jsem u Worldu asi pět hodin, neboť mi přišel strašně pomalý, těžkopádný a zdlouhavý. Sice jsem si říkala, že se do toho musím pustit znovu, ale nakonec mě chuť přešla a od série jsem měla nějakou dobu pauzu. V roce 2025 vyšel Monster Hunter Wilds, který navazoval spíše na World než Rise a do kterého jsem naprosto zahučela a strávila v něm přes dvě stovky hodin, zatím. Při čekání na Title Updaty do Wilds jsem si pořád říkala, že bych se ráda vrátila do Worldu a znovu ho zkusila, ale také jsem věděla, že to není hra na pár hodin a že jak se do toho dostanu, tak už se jen tak nevyhrabu. Navíc jsem nechtěla rozehrát World dříve, než dohraji kompletní Wilds, protože jsem se bála srovnávání (zcela oprávněně) a chtěla jsem na Wilds při hodnocení hledět méně zaujatě. No, nepodařilo se to a v době psaní tohoto komentáře k základní hře mám ve Worldu+Iceborne necelých tři sta hodin a zrovna si užívám end game obsahu v datadisku.

Dávno před spuštěním jsem si musela zodpovědět otázku, jakou zbraň si vyberu. Za každou z nich je hra totiž docela jiná a naučit se něco nového je namáhavé, ale pokud se hráč novou zbraň naučí a třeba ji i ovládne, tak ho čeká i hodně uspokojivý zážitek. Věděla jsem, že nechci hrát s Dual Blades, se kterými jsem odehrála Rise+Sunbreak. Ve Wilds jsem mezitím odehrála necelou stovku hodin s Long Swordem, o kterém se zcela chybně říká, že je vhodný pro nováčky, což vůbec není kvůli závislosti na správně načasovaných protiútocích. Ty mi samozřejmě nešly, protože mám vůči MH sérii předsudek založený na pravdě, že monstra mají hitboxy naprosto pitomé a nehodlám na takových hitboxech zkoušet svoje štěstí se správným načasováním (pochopitelně mistři to zvládají levou zadní, já ne). Poté jsem ve Wilds přesedlala na Gunlance, který mi tam zůstal do teď. Takže už jsem měla tři zbraně z výběru vyřazené, jelikož jsem chtěla něco nového. Říkala jsem si, že když už mám nějaké ty zkušenosti, že bych mohla zkusit nějakou více technickou zbraň, a tak jsem zvolila Switch Axe. Tedy zbraň, která přepíná mezi módem meče a sekery, z nichž každý má jiný move set a také využití. Musím říct, že tato zbraň mi naprosto sedla a dost mě to s ní baví. Sice cítím, že do velmi pokročilého uživatele mám ještě daleko, ale není to špatné a je to hlavně zábavné.

Jaké tedy byly moje druhé dojmy z Worldu? Pomalé, těžkopádné a zdlouhavé. Ale to bylo vlastně naprosto super. Monstra se musela stopovat a hledat. Při tom hledání se ztrácet v Ancient Forest (první lokace ve hře, kde se člověk ztrácí i po stovkách hodin hraní), cestovat nahoru, cestovat dolů a při hledání narazit na jiné monstrum, které hráče pak nahání po mapě (v případě Deviljho po celé mapě). Nakonec mi ta nutnost chodit po svých a monstrum hledat sedla o dost více než v přímočarém Wilds a hra se pro mě stala více imerzivním zážitkem než jen rychlou zábavou. V rámci hlavního příběhu jsem postupně navštívila několik biomů, kdy každý z nich měl svoje jak nebojové, tak soubojové skladby, které jsou fakt povedené a vůbec se mi za tu dobu neohrály. Stejně tak musím pochválit jednotlivé lokace, které jsou od sebe naprosto rozdílné, a každá z nich má úplně jinou atmosféru.  Postupně jsem se naučila využívat různých zkratek v rámci přesunu a také jsem tušila, do jaké části mapy se monstrum vydá dál.  V každé lokaci je vždy pár monster exkluzivních nebo se tam vyskytují častěji, takže Ancient Forest mám spojený často s aktivováním pasti protržením přehrady a spláchnutím punching bagu (Rathalose) dolů do lesa, Wildspire Waste pak s Diablosem a jeho nekonečným zahrabováním se do země, Coral Highlands s hloupým poníkem Kirinem (prý Elder Dragon), Rotten Vale se strašně rychlým Odogaronem a konečně pak Elder's Recess, kde sídlí Nergigante se svojí Dive Bombou. 

Na co už jsem byla připravená, tak je zpočátku naprosto otřesné uživatelské rozhraní, procházení přes tabulky, než se člověk vůbec dostane, kam chce, že se některé věci nedělají tak, jak by se dalo intuitivně očekávat a že zatímco u jiných her si člověk na internetu vyhledává strategie, jak někoho porazit (tady samozřejmě také), tak tady bude potřeba si vyhledávat to, kde se upgradují zbraně (Forge a Upgrade stromy jsou tu nesmyslně rozděleny), co znamená nějaký symbol, jak se uloží do loadoutu nastavení radial menu (samotná radial menu jsou občas bolehlavem) a podobné věci. Možná se tohle všechno dá najít v tutoriálu, ale fakt nechci procházet tisíc stran tutoriálu, abych danou věc našla. 

A když se s tímhle vším nějak člověk sžije, tak přichází další zpočátku šílená věc, na kterou je třeba si zvykat. Ta již zmíněná těžkopádnost a pomalost. Tady je třeba opravdu vážit to, zda-li postava tím směrem sekne či ne (a to ani nemusí mít Greatsword), protože za ten týden, který uběhne, než postava dokončí nějaké kombo, se může stát plno věcí a to není ve světě Monster Hunteru žádná sranda. V životě jsem také neviděla herního hrdinu, že by tak pomalu něco pil. Představte si, že jste otráveni (jako jedem, ne hrou) a je třeba vypít antidote, abyste třeba neumřeli. Tak logicky to uděláte docela rychle, ale tady jsou hunteři extra tvrdí a dávají si sakra na čas, než něco pozřou. Kolikrát jsem na postavu vykřikla, že dříve umře, než něco vypije, což je bohužel v případě léčivého nápoje pravda. Ale můžeme být rádi, že se hunter dokáže při pití trochu pohybovat, to v dřívějších hrách ani nešlo. Ovšem i přes to vše, jak mi ta pomalost pije krev, mě to baví, protože to dodává hře na adrenalinu a opravdu je třeba zapojit mozek a strategicky najít vhodnou dobu na léčení, položení pasti, použití nějakého nástroje a tak podobně. Tady se hráč s button mashingem moc daleko nedostane, v čemž je ono kouzlo téhle hry.

I přes všechna negativa mám tuhle sérii hodně ráda a World jsem si po pár hodinách naprosto zamilovala a nedokázala jsem se od hraní odtrhnout. Těšila jsem se na každé nové monstrum, na to, že se budu učit nové pohyby monster, hledat skuliny, kdy se dá zaútočit a těšila jsem na hledání strategie, jak porazit některá silná monstra. Po návratu z lovu jsem vždy hned běžela do kovárny, abych se podívala, co se dá vyrobit nového, jaké skilly se na vybavení objevují. Ne, že by to bylo pro základní hru, a tedy pro Low Rank a High Rank až tak podstatné, ale stejně jsem ráda kombinovala různé vybavení, které mi dalo vytoužené dovednosti. Ráda jsem dělala investigace, abych získala kýžený kus z monstra a vyrobila si novou zbraň. Věděla jsem, že v Icebornu a tedy v Master Ranku mi to všechno bude na nic a získám tam o dost lepší vybavení, ale stejně jsem své hraní nijak neuspěchala a snažila se udělat vše, co základní hra nabízela a že toho nabídla opravdu hodně.

Trochu mě mrzí, že jsem nebyla u toho, když World vyšel, protože to musel být naprostý zážitek to všechno objevovat, vidět plné servery, připojovat se do úkolů lidem, kteří je sdílejí v rámci hry pro více hráčů. Ovšem i po letech od vydání jsou zde stále hráči a byť zde nejsou plné lobby, pokud nejsou zaměřené na nějaké siege monstrum, tak pořád je herní komunita živá a spíše se stane málokdy, že by na můj SOS signál nikdo neodpověděl. Naopak kolikrát se připojí někdo s HR999/MR999 a já pak na tyhle super hráče koukám s otevřenou pusou a říkám si, že až vyrostu, tak chci být jako oni.

World jako základ je skvělá hra. Iceborne do ní přinesl mnohá vylepšení, ale i některé poněkud otravné mechaniky, ale o těch až v jiném komentáři. Pro mě je to zatím nejlepší díl ze série, který jsem hrála, a už naprosto chápu, co svět tak uchvátilo na tomhle díle. Pokud si člověk zvykne na všechny ty otravnosti a přijme je, i když s občasnými nadávkami, tak ho čeká stovky hodin zábavy, která nemá konce, a hlavně zlepšování sebe sama v podobě rychlejšího zabíjení monster a efektivnějšího používání zbraně.
+11