Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mini Ninjas

08.09.2009
11.09.2009
29.08.2012
kompatibilní
70
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mini Ninjas jsou akční third person hopsačka od dánského týmu IO Interactive, autorů série Hitman nebo Kane & Lynch. Tedy her určených výhradně pro dospělé. S Mini Ninjas ale míří na jinou cílovou skupinu, kterou jsou v tomto případě hlavně děti.

Hlavním hrdinou je mladý ninja Hiro, který se vydává se svou katanou zachránit své přátele a k tomu samozřejmě i celý svět od všeho zla. Hiro se během hraní může postupně proměňovat až v 5 různých postaviček - svých kamarádů. Hromotluka Futoa, ohánějícího se obřím kladivem, holčiny Suzume s píšťalou, hbitou Torou s velkými drápy, mladičkou Kunoichi s kopím, která je do Hira zamilovaná a tichošlápka Shuna s kuší. Každý má svůj vlastní způsob boje a speciální schopnosti. Avšak jediný Hiro dokáže ovládat magii Kuji, pomocí které může ovládat přírodu, zastavovat čas nebo se převtělit do okolních zvířat. Během hraní se dá používat množství různých lektvarů, kouzelných svitků a všemožných předmětů.

Hra sází na skoro až infantilní, roztomilou, "kreslenou" grafiku v čele s maličkými hlavními hrdiny a roztomilými zvířátky pobíhajícími po okolí.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Přemítal jsem co si zahrát. Aby to splnilo pár bodů, nebylo to náročné, lehce ovladatelné, bez nějakého většího použití mozku, prostě relax, plus aby se umazala z mého seznamu her "Zahrát". Volba padla na MiNi NiNjas

Hlavní roli je malý ninja Hiro, který postupem času osvobozuje své přátele, za které je pak možno hrát. Každý z bojovníku má svůj vlastní styl boje. I když je každý bojovník jiný, nejvíce jsem stejně používal Hira.
Mini Ninjas do písmena plní mnou nahoře vypsané body. Dětská hra, lehká na ovládání, bez záseková, velmi lehká, občas i docela hezká.
Hra mi hodně připomínala hru Spyro the Dragon, podobný styl.

Musím se zmínit o jednom bossovi. Dal jsem mu jméno Mistr Pšouk, který posílá nelítostné pšouky pomocí svého vějíře směrem na mě. Přiznám se, tato dětinská věc mě velice pobavila asi to je NEJ moment z celé hry. Je vidět, že i když jsem už dost přestárlém věku, tak jsem stálé duší dítětem.

Verdikt: Mini Ninjas nemohu hanit ani vynášet do nebe. Prostě dětská hra se vším všudy. Hra splnila to co já chtěl a tím u mě uspěla. 65%

Pro: Mistr Pšouk!

+14
  • PC 70
Docela zklamání. Demoverze na mě působila hodně pozitivně - příjemně lineární, líbivá grafika, různé herní postavy, různá kouzla, sbírání bylinek a alchymie - prostě nenáročná rubačka se spoustou extra blbinek.

Jenže tyhle blbinky jsou docela na nic. Ze začátku to nevadí, člověk si užívá grafiku, která sice vypadá, že s vypuštěním pár efektů by stejně tak běhala i na Wii, ale je prostě hezká. Postupuje dál hrou, zabíjí první vlny nepřátel a... to dělá vlastně dál a dál, a když ho to přestane bavit, (jakože přestane, protože ta hra je jednoduchá že by to dohrála snad i moje matka) zjistí, že všechny ty extra postavy a alchymie jsou na nic.

Postav je dohromady... e... no... 6? Teď nevim. Každopádně není důvod používat jinou než vašeho Hira - je dostatečně rychlý, velmi silný, jediný umí používat magii. Na obří protivníky se hodí tlusťoch s palicí, občas člověk využije maníka s lukem pro boj na dálku a párkrát jsem využil i speciální schopnost holky s flétnou. 99% času jsem ale strávil v kůži Hira - není prostě důvod měnit, hra vás k tomu prakticky vůbec nijak nenutí.

Alchymie - občas jsem si vyrobil pár healing potionů, ale jinak opět naprosto zbytečná - obtížnost je tak nízko, že nemá smysl se s ní zabývat.

Jediná kouzla mají nějaké to využití, hlavně to jedno vylepšené na nejvyšším levelu je pak docela ultimátní. Ovládací systém vám ale umožňuje mít rychle po ruce jen 5 kouzel/předmětů, naštěstí obvykle platí, že jistá kouzla jsou lepší než jiná. I tak ten rychlý výběr ale nechápu - hra se při výběru stejně zapauzuje, tak proč tam nemít po ruce všechno?

Taky je to asi první hra, kde mi opravdu občas vadilo chování automatické kamery a i ovládání je v některých situacích ne zrovna ideálně řešené.

Příběh je jednoduchý, dětinský - zlý samurai master chce ovládnout svět, ze zvířátek si tvoří armádu samurajů. Pro vás to znamená, že postupujete směrem dopředu, kosíte samuraje/zvířátka, při tom zabijete 4 bossy a nakonec i toho hlavního zmetka. A to je všechno.

Na jedno místě se vyskytuje minihra "sjezd hory unikajíce před lavinou", kde jsem suverénně chcípnul víckrát, než za celý zbytek hry. V některých částech sebemenší chybka zmanená smrt a po primitivním a bezproblémovém dosavadním hraní mě tahle část neskutečně nasrala. (Abych ji následující den projel na 5. pokus.)

No prostě myslel jsem že to bude jako pro děti jen vypadat, ale ne - je to odfláknutá hopsačka/rubačka s líbivou grafikou, kde většina nadstandardních herních prvků nemá hlubší význam, než to, že tam jsou. A je to opravdu škoda a u mě aspirant na zklamání roku, i když to není bůhvíjak blbá hra.

Pro: pěkná - sic jednoduchá - grafika

Proti: reptetivní, odfláknuté - silně nevyužitý potenciál, řada featur naprosto zbytečná (skoro všechny), příbeh stojí za prd, kamera občas naštve

+11
  • PC 65
Mini Ninjas je hra, zaměřená primárně na menší (až úplně malé) hráče. Příběh je jednoduchý, zlý samuraj se rozhodne ovládnout svět, k čemuž mu dopomáhají na samuraje proměněná zvířátka (po poražení se ze samurajů opět tato zvířátka stávají, hra je tedy opravdu značně nenásilná). Hráč se ujímá role Hira, posledního bojovníka, který se může zlému samuraji postavit (předchozích pět ninjů již zloduch zajal, jeden z úkolů je jejich postupné osvobození).

Velkým kladem je obrovská rozmanitost. V průběhu hry je možné hrát kromě hlavního hrdiny za libovolného již vysvobozeného ninju a všichni dohromady získávají zkušenosti a s nimi další úrovně (zkušenosti se mezi ně nedělí, ukazatel je pro všechny shodný). Každý ninja má odlišný základní i speciální útok, u oltářů je možné se učit při meditaci pomocí určité květiny mocná kouzla, nakupovat za nalezené mince recepty a ze surovin (rostliny, houby atd.) míchat lektvary. Dokonce lze i chytat ryby. Ninjové také disponují spoustou různých speciálních bomb, v bojích mohou používat caltrops nebo házet šurikeny. Speciální klobouk slouží jako plavidlo či prostředek ke sjíždění horských úbočí. Grafika je velmi hezká a stylová, ale přestože se jedná o dětskou hru, není vyloženě dětinská.

Stěžejním neduhem hry je její přílišná jednoduchost. Mincí najde hráč asi 2x tolik, než potřebuje na nákup všech receptů, maximálního levelu dosáhne několik kol před koncem a v bojích je i bez používání magie a speciálních předmětů až na výjimky problém umřít, takže používání většiny předmětů, kouzel nebo ostatních ninjů téměř není potřeba. Drobným problémem je také značně konzoloidní ovládání a kamera, nicméně v kombinaci s nízko nastavenou obtížností to zase tolik nevadí.

V případě Mini Ninjas hodně záleží na tom, jak velký problém pro hráče bude nízko nastavená obtížnost. V případě dětí se jedná o téměř ideální záležitost, pro zkušeného hráče jde o mírný nadprůměr.

Pro: rozmanitost, stylovost

Proti: obtížnost

+11
  • PC 80
Ačkoli nepatřím mezi nadšené příznivce ninjů, samurajů a asijské kultury všeobecně, Mini Ninjas mě lákali už od dob, kdy jsem zkoušel demoverzi, která mě okouzlila technicky nenáročnou, leč vizuálně moc hezkou grafikou.

Na Mini Ninjas oceňuju především to, jak jednoduchá, ale zároveň rozmanitá je. Je sice lineární, ale tvůrci se nesnaží o klasický koridor. Jednotlivé úrovně jsou rozlehlé a plné zajímavých míst k prozkoumání. Hráč může sbírat bylinky a z nich míchat lektvary, chytat ryby, sbírat sošky a hledat skryté svatyně. Do toho bojuje s nepřáteli za pomocí primitivního, ale chytlavého bojového systému a jednoduše si užívá krásného prostředí. Paleta barev se postupem hry dost výrazně mění a hráč si projde jak prosluněnou zelenou, tak temnou noční modrou, večerní oranžovou až třeba po sněžně bílou. Osobně jsem se nenudil ani na minutku, i když uznávám, že mnohé prvky jsou ve hře dost zbytečné. Hra do jejich používání nijak netlačí a dá se v pohodě dohrát i bez nich. Stejně tak je to i s ostatními ninjy, které ústřední hrdina s příznačným jménem Hiro, postupem hry nalézá a osvobozuje. Pro pestrost fajn, ale jejich využití je všechno, jen ne dostatečné. Osobně jsem kromě buřta s palicí a tejpka s lukem prakticky nikoho jiného nepoužíval. Hiro je sám o sobě dostačující a hlavně: umí jako jediný kouzlit.

Po stránce hratelnosti hra mixuje akci a jednoduché hopsání. Poměr bojování a platformingu je tak 80:20, tudíž docela nevyvážený. Design je sice i tak výborný, ale osobně bych preferoval více hopkání a dynamičtějších pasáží. Nevadí, i tak se to hraje příjemně. Ačkoli Hiro vládne především svojí katanou, rozumí si i s jakousi magií připomínající zaklínačská znamení. Podobně jako Geralt, i Hiro načrtne ve vzduchu určitý znak, následně zažbleptá zaklínadlo, čímž vyvolává příslušné kouzlo. Opět, využití magie je rozporuplné. Některá kouzla se hodí a využíval jsem je často, některá jsou naprosto zbytečná. Ale pro pestrost: proč ne?

Jediná věc, která mě trochu vadila a vadí mi i na hrách všeobecně, je určitý vzorec, který vývojáři nastaví a opakují ho až do konce hry. V tomto případě: rozlehlá krajina, pevnost, bossfight,… krajina, pevnost, bossfight. Pořád dokola, jen v rozdílném prostředí. Podobný vzorec lze i pozorovat v rozmisťování objektů a nepřátel. Každopádně prostředí rozhodně repetitivně není a vývojáři se snaží o drobná oživení tu a tam, i když s blížícím se koncem hry je zmiňovaný vzorec patrný více a více.

Příběh je jednoduchý, dělaný pro děcka. Hra je bez krve, mírumilovná, plná zvířatek, roztomilé hudby, hezkých barviček, ale zároveň není infantilní, což je fajn. Oceňuji nízko nastavenou obtížnost, díky tomu je to hodně příjemná relaxační zábava, která vydrží něco málo nad 10 hodin - přesně tak akorát. Ovládání na gamepadu je intuitivní, přesné a to včetně rychlého pohybování se v inventáři a nabídkách. Mrzela mě absence českých titulků. Použitá angličtina je sice jednoduchá, ale pro menší by přeci jen mohla představovat určitý problém.

Po dohrání převládají i přes různé nedostatky hodně pozitivní pocity a rozhodně bych se nebránil případnému pokračování.

Pro: krásně prostředí, rozlehlost úrovní, rozmanitost barevné palety, relaxační hratelnost, ovládání, délka, roztomilost, HW nenáročnost

Proti: mnoho nevyužitých prvků, málo hopkání/moc bojů, absence češtiny

+8
  • PC 75
To že hra nemusí mať dokonalú grafiku aby bola dobrá dokazuje aj táto hra. Grafika je nápaditá a pekná, niektoré scény sú ako maľovaný obraz, a keď sa taká scéna naskytla, tak som sa zastavil a pozeral na ňu.

Hudba pasuje k hre a pekne dopĺňa hranie. Dabing je dobrý a hlášky nepriateľov sú vtipné. Rovnako aj animácie a správanie nepriateľov.

Príbeh je typický rozprávkový a nemám mu čo vytknúť. Hrateľnosť je zábavná, skvelé boli najmä bossfighty, ktoré boli vždy originálne. Lineárnosť hre rozhodne sedí, a celkom fajn je aj jemný RPG systém. Škoda, že nie ste nútený zapojiť viac z vašich ninjov, ja som použil počas celej hry dvoch.

Avšak obtiažnosť je naozaj veľmi ľahká, a tak usudzujem, že táto hra má byť určená najmä mladšiemu publiku. No napriek tomu som sa bavil, a bola to príjemná zmena oproti klasickým hrám

Pro: vtipnosť, hrateľnosť

Proti: jednoduchosť, nevyužitý potenciál

+6