Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (16.08.2013 19:10): UI docela slušné, dokonce i to Ubisoftí výtvarno se jakž takž dá... Co jim teda neodpustím, tak je ten krokovací systém z počátku devadesátých let. U Grimrocka ok, ale tady? A pořád doufám, že tam nebudou realtime souboje (na přesném opaku série MM stojí), jinak to bude na doublefacepalm.
Nevypadá to vůbec špatně. Jenže to ani nepůsobí dojmem jako Might & Magic. Uvidíme, co z toho bude.
@Sinister (27.06.2013 07:31): Podľa tvojej teórie je potom veľa hier jeden žáner, pretože: niečo sa v nej zabíja/bojuje sa...check, hráč hrá za nejakú postavu...check, hráč sa pohybuje postupne určitými oblasťami....check atď...

Práveže inflácia kúziel vôbec nie je taká zlá. Samozrejme sú tam kúzla, ktoré nie sú užitočné ako niektoré z earth a mind magic, ale zároveň ti silnejú aj slabšie kúzla natoľko, aby mali ešte efekt.

"např. kde se ve hře dozvíš, že z lučištníka bude mág?" Je to pri tvorbe postavy, neviem či je tam samostatný popis alebo treba rightclick na portrét postavy. Mohlo by ti napovedať i to, že archer ma na začiatku napríklad na výber zo skillov fire magic. :)
@Malignus (27.06.2013 08:17): Používal. Nicméně podobně jako u ras v sedmičce, tady mi u povolání nic nevyjelo (což, když o tom přemýšlím, může být vinou češtiny), tudíž jsem to považoval za hotové. Věděl jsem z nějakých recenzí, že postavy se vyvíjejí na vyšší stupně, tudíž jsem předpokládal, že to bude zakončeno nějakým Huntmaster Elven Legend Teacher Sniper XXX 666 (víš, co mám namysli).
@Sinister (27.06.2013 07:31): A používal jsi při tvorbě postavy PTM? Když ho totiž použiješ, tak se ti zobrazí okýnko s popisem. A když si PTM klikneš na piovolání, tak se ti zobrazí jeho popis, čeho může dosáhnout a jký bude jeho další vývoj. Tam to píšou. ;-)
@Eru (26.06.2013 22:05): Paráda, díky :)

@Say (27.06.2013 00:16): Já jsem o tom taky slyšel. Ostatně i soundtracky k Heroes jsou skvělé!

@Tulareanus (26.06.2013 21:59): Co je špatně na přirovnání k Diablu? Likvidace stovek minionů - check, lootování spousty vybavení a poměrně velká inflace kouzelných předmětů - check, příběh spíš na pozadí ze slušnosti - check, hratelnost postavená čistě na levelování postav a lootu - check, dungeony více méně bez souvislostí - check... Podle mě je Diablo dungeon, jen v izometrickém pohledu.
A co se týká systému - pokud opravdu jedeš bez manuálu a jakékoli rady, tak prostě jsou některé věci takřka bez zpětné vazby (např. kde se ve hře dozvíš, že z lučištníka bude mág? Kde se ve hře dozvíš, kdy ti jaké výhody přinese použití karet osudu? Atd.).
Každopádně hra není špatná, ale pokud souběžně s hraní šestky přičichneš k sedmičce, která je podle mého po všech stránkách lepší (prozatím lvl. 18, což věru není moc) a v neposlední řadě je v ní spousta věcí i intuitivnější, pak jsou sympatie k šestce, ať byly jakékoli, utlumeny, resp. vidím, že se to opravdu dá udělat lépe...
Tu hudbu opravdu doporučuji zprovoznit. Je to atmosféra úplně jinde...
@Sinister (26.06.2013 21:35): Návod na zprovoznění hudby "za použití" virtuálního CD:

Pokud nemáš nainstalovaný tzv. GrayFace patch (viz bod 2a níže), zazálohuj savy a odinstaluj hru. Poté ze Sayova návodu splň body 1a, 2a, 3. Poté hru spusť, čímž se vytvoří funkční mm6.ini a poté hru zase vypni. Pak otevři mm6.ini kde nastavíš: LoudMusic=1 ; PlayMP3=1 ; MusicLoopsCount=0

A nakonec do složky s hrou nakopíruješ hudbu vyextrahovanou z fyzického CD (nebo GOG verze), kterou ti pošlu do pošty.

P.S. V GOG verzi, po úpravách mm6.ini souboru stačí přejmenovat složku Sound na složku Music.
@Sinister (26.06.2013 21:35): Teda ja mám z toho komentára pocit, že maľuješ čerta na stenu, robíš z komára somára a považuješ za ťažké veci jednoduché a logické tak, že to pôsobí až ako snaha nepochopiť čo i len kúsok tej hry. Systém je veľmi intuitívny a rýchlo pochopiteľný na to, aby sa človek do toho vžil a hral efektívne. Prirovnanie k Diablu ma takmer dohnalo k hlavuvrtiacemu tiku... Asi sme hrali úplne odlišnú hru.
@Sinister (26.06.2013 20:15): Nějak si nedovedu představit image CD ve fyzické mechanice. Image neboli obraz se připojuje do virtuální mechaniky (=emulace CD). Nebo fyzické CD vložíš do fyzické mechaniky. Nic mezi tím.

Protože nevím co to je v tvém podání "teď", tak chceš návod na zprovoznění hudby GOG verze (což je jednodušší) nebo CD verze (což vyžaduje nakopírovat externí soubory)?
@Eru (26.06.2013 16:35): Původně CD verzi, ale teď si budu kupovat (společně se sedmičkou a osmičkou) GOG verzi.
Nicméně tohle hraní jsme hráli s image CD v mechanice, ale žádnou emulaci jsme nedělali - jen patch a češtinu.
@Eru (26.06.2013 15:09): Protože zase nechci ke hře přistupovat stylem někoho jiného. Ale pokud mám na hru negativní názor, jsem ochoten přistoupit na změnu optiky a zkusit to - až na výjimky, kterými jsou většinou FPS a RTS.
A tedy - ano, zajímá.
Tak ti nakonec plusko dávám za otevřenost k úpravám. Hudbu jsem nějak zprovoznil, asi nějakým patchem bo mám pocit že mi hrajou mp3. Každopádně bez ní by byl zážitek poloviční.
@Bodkin (26.06.2013 13:52): Ale není na škodu připomenout, že to já rád :D Kromě toho, rád o hrách diskutuju. Už jsem se hodněkrát přesvědčil, že nový náhled na hru umí udělat naprosto jinačí hraní...
@Sinister (26.06.2013 09:22): Kdybych za dohranou považoval každou hru, ve které se prakticky nic moc zvláštního nestane (a proto není třeba ji dojet opravdu do konce), tak se dostanu početně tak na dvojnásobek :-))
Já tu hru taky nedohrál, ale kvůli chybám, kvůli který mě prostě udolaly (Stínová gilda, Zabití Vojevůdce, Alamos...). A příběh se mi zdá jasnej a srozumitelnej. :-P
@Crash (26.06.2013 07:53): Dneska ještě to budu doplňovat. Ráno jsem si to přečetl a zjistil jsem, že mi tam leccos chybí.
Ale ve zkratce - považuji ji za dohranou z toho důvodu, že až po Orákulum (včetně) se ve hře nestane prakticky nic moc zvláštního. Doufal jsem, že z komentáře vyplyne, ale teď, když jsem si ho přečetl, tak se ani mně nezdá, že by vyplynulo, že hra působí jako slepenec vesměs náhodných dungeonů, které ani nemají žádnou zvláštní spojitost. Náplní jsou od sebe k nerozeznání a nemám důvod si myslet, že se něco na konci po hodně desítkách hodin hraní něco změní.
@Sinister (13.05.2013 16:25): Tak ono bělošských šamanů a kanibalů zas tolik není. Čarodějové mi taky nijak "politicky nekorektní" nepřišli. (Ale už je to nějakej rok, co jsem MM6 hrál naposled.) Asi taky roli sehrálo to, že je tam jenom pár typů potvor a potřebovali je nějak odlišit.
Taky jste si všimli, že když zabíjíte lidi, zabíjíte Araby, Indky a černochy a staříky? To by asi dneska neprošlo :D
Jsem asi v půlce hry, třeba se to změní, ale po vyvraždění arabsko-židovských kultisů Baa, čarodějů, černošských šamanů a šamanek a Indek, které se jmenovaly výhradně zlodějky nebo vražedkyně, už jsem se hodně smál :D
@Jab (27.03.2013 23:16): Vzhledem k zašlé slávě M&M to byl určitě vtip...že je nějaký žánr ze staré školy ještě neznamená, že to je brak. Já vítám každou tahovku, ať už stylu M&M, Heroes či Jagged Alliance.

EDIT: A naopak ještě pochybuji, že by dnes nějaké studio dokázalo vytvořit tak rozsáhlé RPG, jak M&M byly.
Jsem na to zvědavý. Jestli to bude aspoň z poloviny tak dobré jako Grimrock, bude to podle mě úspěch. A na krokování se těším ze všeho nejvíc, ať si Say říká co chce...
Jak slyším "oldschool", tak se mi otevírá kudla v kapse. To bývá berlička pro studia, která nejsou schopna dát dohromady všestranné RPG.
Jsem zvědavý, ale velice pesimistický. Kdyby na hře pracoval nezávislý vývojář, tak bych měl mnohem méně obav, ale moloch typu Ubisoft?
@Bodkin (27.03.2013 19:51): Tahové souboje mají jen ty nejlepší dungeony. Budeš si tak muset počakt, než někdo oživí (ne MMO) Wizardry nebo se kouknout směrem jRPG.

A dohrávat tě to (snad) nikdo nutit nebude :).