Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zkusím se zeptat. Čeština se na hru neoplatí ? A nebo, proč to někdo nezkusil ? Já ted brzy rozehraji sérii, tak mě to zajímá. Anglicky docela umím, ale mám ráda náš jazyk.
Koupil jsem novy monitor, zkusil jsem nainstalovat a ted uz hra funguje ve fullscreenu bez problemu. Asi nejaky problem s obnovovaci frekvenci u stareho. U tohoto bez problemu. :)
@Fatality (20.03.2019 22:08): No ja zadny nenasel. Jedinou radu, kterou jsem nasel je prave pouziti neceho, co umozni hrani v Borderless Windowed modu a ten, jak jsem zminoval, vypada dost hrozne. Pamatuji si ale, ze se mi to jednou nejak spustit ve fullscreenu podarilo a bylo to cele rozmazane, jako by to nebylo v nativnim rozliseni, byt nastaveni ve hre tvrdilo, ze ano. Od te doby se mi to uz ve fullscreenu spustit nepodarilo. Nekdy to asi jeste zkusim, ale ted na to stejne neni cas. Mozna az se dostanu k tomu koupit 1440p monitor, tak to pak treba uz pujde. A nebo to rozehraji v 1080p okne.
@Strady (20.03.2019 18:01): Jsem nekde cetl, ze je ten problem s monitorem, resp. refresh rate. Apod. Pak je tam problem s tim, ze kdyz uz se nekterym povedlo hru rozjet ve fullscreenu, tak to pusobi strasne pomalu, jako by hrali na 30hz. Proste na pest port. Mne se hra ani nespusti, proste spadne. Nejak se mi podarilo pres ini ji spustit v okne, ale jakmile nastavim fullscreen ve hre, tak hra hned spadne. A se softwarem, ktery spusti hru v borderless windowed, tak ten obraz je jako kdybych mel tearing po cele obrazovce. Co kazdy centimetr horizontalne je jakoby posunuty o kousek do strany. Neda se na to koukat.
@Strady (komentář): Hned bych do toho sel... kdyby tahle hovadina jela ve fullcreenu a nemusel jsem instalovat nejaky dodatecny soft k tomu, abych hru rozjel v borderless windowed, ktery celou hru jeste graficky posere tak, ze mas jakoby pruhy pres obraz. Zkousel jsem to nekolikrat, ta hra proste u me nejsede, takze nasrat.
Skvělý, skvělý, jsem nadšen!!
Docela jste mě strašili s finálovým bossem. Na druhý pokus hotový, poprvé jsem špatně porcoval kameny. To jste hráli na Hard, že dělal takové problémy?
Přemýšlím, že to dám ještě jednou, přece jen je to krátké (bez animaček).
@Fatality (23.04.2016 14:28): viz komnet, k délce hry - odhaduji celkem asi 20 hodin, z toho 10 hodin zabírají rozhovory s partou.; a vynahrazuje to právě ta vyšší obtížnost, kdy mi ti bossové, zabrali třeba i pár hodin.;
já třeba když jsem to hrál poprvé (celem dohráno na Hard, very Hard, a revengeance obtížnost - vše vždy úplně od začátku od nuly - žádná naučené speciální komba, a jen základní meč a zbroj), tak jsem vůbec nevěděl že ty silné útoky těch bosů, nebo těch obřích monster můžu vůbec blokovat. Tak se mi poprvé nedařilo porazit toho psa, protože jsem se snažil před jeho útěky schovat, utéct místo abych je prostě vyblokoval, ale po chvíli jsem na to přišel;

hrál jsem to na klávesnici + myš, nad klávesnicí postaven papír se všema kombama.
To samé třeba u hry Omikron - tam mám taky papír se všema kombama, která jsem se zatím ve hře sám naučil, nebo objevil napsané.
Už mi to docela jde, i parry jsem se naučil slušně. Jsem v poslední kapitole a určitě si to pak dám znova s lepšími staty a novým mečem :)
@Fritol (29.03.2016 11:05): Nevím, jestli je to tím, že jsem se na to vyspal, ale dneska ráno jsem toho tanka dal na první pokus. Na nohou měl označené targety, tak jsem se snažil mířit na ně a šel dolů docela rychle, ale nevzpomínám si, jestli tam byly i včera a jen jsem je ignoroval, každopádně už jsem zase o kus dál :)
@Fatality (28.03.2016 15:12): Pár dní zpátky jsem to dohrál a též jsem se to za celou dobu nenaučil. Někdy to šlo, někdy ne... vůbec to ovládání je celé divné. Když mě někdo omráčil a měl jsem kroutit páčkou, tak je to tak zkurvení gamepadu, protože jsem s tim mohl kroutit do jakeho směru chci a jak rychle chci a stejně to skoro nikdy nefungovalo.

Ale zas musím uznat, že lepší boss fighty snad žádná hra nemá. Od poloviny mě akorát začala ta výplň, kde jen rubeš slaboučke nepřátele, docela nudit...
@Fatality (29.03.2016 09:50): Nikoliv. Po pár hodinách jsem to s rage quitem odinstaloval. Pokud tě však mate moje fajfka, ty dávám i kromě dohraným hrám i těm, ke kterým se v životě nechci vracet. Prostě jsem to dohrál :)
@Fatality (28.03.2016 20:06): Přesně. Já jsem nedával na normal ty dvě krávy, či jak se to jmenuje. A na easy se mi to podařilo snad až napotřetí. K tomu bossové, které pižleš přes hodinu, nefunkční parry... ne, muselo to z disku pryč.
@BINGMAN (28.03.2016 15:49): Mě hra docela baví, ale ty main souboje, to je fakt pain :) Bojuju teď ve druhé kapitole s tím tankem a vůbec si to nedávám na normal. Hlavně to parry vůbec nefunguje, i když jsem to poctivě trénoval ve VR a díval se na YT, jak se to přesně dělá, tak se mi často stane, že Raiden jen sekne a ne že by se kryl. Nechápu, proč cover nemůže být na jiném tlačítku :)
připravil jsem další vtipný sestřih hraní - tady video
obsahuje hlavně také souboj s Blade-Wolfem na Revengeance obtížnost
- MIBs jsou z oblasti 51
- Rusové otevírají nový vesmírný hotel
- ó jé, Grad - ukrajinský bezpilotní bojový stroj
- robot C3PO
- seš moc vybíravý .... , ... jesně že ne když ( ona ) mluví během filmů - muž musí mít nějaký svůj standart
- adijos amigos
@Paul (05.03.2014 19:47): tak jsem to teď dohrál na Revengeance obtížnost a ten finální souboj byl oproti very hard velmi lehčí ( nevím jestli je to tak schválně nebo nějaký bug ) - protože ty speciální útoky kdy tě čapne a musíš správně a rychle zmačknout určité klávesy mu ubíraly velmi hodně životů, ale na very hard asi jen kolem 5 - 15, na to abych rozseknul ty železné bloky tak jsem musel zase použít několik těch doplňovačů energie abych měl vůbec nějaký čas zaměřit - těm dalším hodům jsem se vyhnul zjistil jsem že lze prostě snadno před tím utéct.
Jo a ještě jsem zapomněl v komentáři zmínit soundtrack, kterej má pár skvělejch songů. Stranger I remain, The Stains of Time, Rules of Nature - supr.
@RXQ79rudax (05.03.2014 23:41): nedokážu pochopit jak může mít někdo takovou trpělivost, osobně jak se u nějakýho bosse zaseknu na déle než 20-30 minut tak už stoupá chuť s tím seknout, popř. něco rozmlátit. Naštěstí na normal jsem nějaký velký zádrhely neměl, až na ten bug na konci.

Co se počítání playtime týče, tak to počítá čas od spuštění hry do vypnutí hry. Ale asi jen v tom online režimu.
@Paul (05.03.2014 20:11): ve steamu mi to ukazuje jen 26 hodin což je nesmysl - asi to nepočítá celkový herní čas od prvního spuštění hry - momentálně se už přes hodinu snažím porazit oživenou Minstral a Monsuna kontrolované AI - na Mistral už mám dobrou taktiku ale u toho Monsuna stačí udělat chybu nevykrýt silný úder a hned se do mě pustí a musím brzy zase resetovat
@Paul (05.03.2014 19:47): možná že ta citlivost byla taky jiná - no uvidím až se k němu zase dostanu ale hlavní problém je ža na těžší obtížnosti ta energie ( čas na zaměření a sek ) klesá čím dál rychleji.

co se těch dialogů týče tak to si o dost přišel některé hodně prozrazují co se ve hře vůbec děje,také např: doměnky o tom Samovi proč vlastně Raidena nezabil, diskuse na téma výrobce japonských mečů, bojová umění... ) různé úvahy / filozofování - to hlavně s tím Doktorem, nějaké předchozí dění z nějakých předchozích dílů ( jelikož nevyšli na PC tak jsem je nehrál ), charakter toho Raidena, vtipné dialogy s Courtney případně seKevem - například když mu Raiden radí aby si našel manželku a usadil se... ).

jestli si ještě neviděl tak koukni na to moje video viz link v nějakém přechozím příspěvku - obsahuje i krátký výběr nějakých vtipných dialogů.

Kde se to dá zjistit pomocí Steamu jak dlouho hru hraješ ? ( jde to i v offline ? )
@RXQ79rudax (05.03.2014 19:38): Steam mi ukazuje že jsem hrál cca 8 hodin, a ve hře samotný mám na finálním saveu něco pod 6 hodin. Ale je fakt že jsem neposlouchal volitelný kodek konverzace (ale zas na druhou stranu, žádnou konverzaci ani animaci jsem nepřeskočil).

Ten bug se projevoval tak, že jak na mě Armstrong házel ty bloky betonu nebo co to bylo, tak jsem je prostě nemohl stihnout rozsekat, analogy byly hrozně citlivý. Po snížení rozlišení jsem je rozsekal bez problému na první pokus. A vzhledem k tomu, že v těch blocích jsou ty lékárničky, tak to bez nich dohrát nešlo.

Jinak na myši jsem to ani nezkoušel, takže nevím jestli se to projevuje i na tom.
@Paul (05.03.2014 18:26): co je to za bug - jak se projevuje - mě dal vždy poslední boss děsně zabrat ( vždy několik hodin, všechny souboje mi přijdou dosti zábavné - zvláště ti bosové ) - hlavně to zaměření těch seků - na very hard jsem to už nějak nezvládal rychle zaměřit ( povedlo se mi to jen s využitím těch obnovovačů energie - pořídil jsem si ke konci tu bílou zbroj ), teď to hraju na Revengeance obtížnost - a to sekání si pro jistotu průběžně procvičuji na různých věcech - pro svislý sek je myší nutno prudce pohnout nahoru a pak zase pro vodorovný prudce do strany.
Až do hraju tu hlavní děj. linii na Revengeance - taky si dám znovu ještě ty další příběhové linky na very hard a pak také na Revengeance.

Co se délky hry týče tak to jak jsem různě koukal, třeba také do diskuzí, komentářů - tak je ta délky hry dost podceňovaná. Pokud si hru vychutnáte tak hl. dějová linie je bez hraní VR misí asi 20 hodin ( na very hard, svoje hraní si nahrávám skoukávám a dávám uploadnout na YT ) s všemi nepovedenými pokusi je to ještě o několik hodin více . ( 6 hodin zabere jen ta úvodní a pak ta první kapitola - protože těch příběhových textů je tam velmi hodně - je třeba často zkoušet se spolupracovníky promluvit přes kodek i během bojů když narazíte na nového nepřítele )
celkový čas co hraju se blíží asi již 100 hodinám.
Trošku OT, ale překvapilo mě, jak dobře hratelná je poslední Castlevania na 3DSku.

2D mi u rubaček pasuje lépe než 3D.
tak to hraju znovu na very hard a pak si to dám na tu nejtěží obtížnost.
- dal jsem novou hru - aby mi to vymazalo všechny Battle pointy a všechny vylepšení a skilly / zbraně co jsem pobral z předchozího dohrání - aby to hraní mělo nějaký smysl.
- je to pořádná výzva - třeba hned na začátku na mě kromě těch vojáků naběhlo Gekko a pak ještě dva psy - takže jsem si pořádné procvičil to blokování
- a některé lokace je už opravdu nutné udělat pomocí stealth ( tak jsem se naučil dobře využívat ten granát co dělá tu mlhu - takhle třeba dočasně oslepit nepřátele a rychle proběhnout za ně a pak je postupně odstranit ninja-killem )
tady video: Pretty Crazy Metal Gear ( Solid Snake + Paz, Raiden + Sunny, Mistral and Courtney at Sexy Beach )
( upozornění: obsahuje scény z nejrůznějších částí hry !, dále trochu ze hry Sexy Beach 3, a části z videí co jsem našel na YT ohledně MGS-série - ty v kombinaci s rozhovory z MGRR působí jakoby taková vtipná parodie na toho Snejka )

- podařilo se vám někomu dostat v té jedné VR misi přes tu druhou vlnu nepřátel kde na vás naběhnou ty dva gorilovitý roboti a několik těch majelch kulatej se třeba rukama ? mě se to i přes značný počet pokusů vůbec nepodařilo)
@montana (02.02.2014 21:37): vždyť je třeba pouze zmačknout pohybovou šipku k nepříteli ( který na tebe právě útočí ) a klávesu pro rychlý útok, takhle třeba několikrát za sebou - pro vykrytí série rychlých útoků. nebo využí to kombo - útočná obrana ( úskok a sek ).

jinak jak jsem koukal na nějaké ty recenze - tak tam dosti podceňují tu herní dobu - to první hraní je na dost dlouho ( včetně třeba i těch VR misí - některé se mi stále nedaří ani zdárně dokončit, natož pak získat nějakou tu medaily ). Ve hře ten počítač času mi ukazuje něco přes 14 hodin ( nejsem si jistý jaký čas se do toho započítává ) ale skutečný celkový herní čas se mi blíží už 30 hodinám a to jsem ještě ani nedohrál hl. dějovou linii.

Tyvole zkurvenejsi cover system jsem jeste nevidel. Na tohle vazne nemam nervy, akorat bych si rozmlatil ovladac, Nasrane mazu z PS3! :)
@Majkee (01.02.2014 18:49): to víš že byly - já teď během dne dělám a zkoukávám videa ( při sledování většinou pro změnu stojím - protahuju se, zvedám činky, běhám na místě) - večer hraju.

je tam dost vtipných rozhovorů - tady například jak si ta Courntney dělá srandu z Raidenova aktuálního robotického těla: tady video
kdyby někdo taky jako já nevěděl jak se dělá na klávesnici kombo: Stormbringer ( v kombo listu je nakrelsena zatočená šipka + pravé tlačítko myši ), na iternetu se mi podařilo najít jen kombo list pro PS - tam se u toho píše - plná rotace - tak jsem zkusil rychle zmačknout zasebou pohybové klávesy a ono to pravdu jde: rachle zasebou: DSAWD-přidržet + pravé tlačítko.

nějaké bugy: hra nepodporuje rozlyšení 16:10 - tak to hraju 16:9 ale někdy se obraz nepřirozeně roztáhne po celém monitoru - je třeba hru ukončit a znovu zpustit aby se to zpravilo.
Také v kombo listu je chyby u prvního komba toho kopí ( jsou tam naznačeny šipky nahoru, ale má to být šipka dolů a šipka nahoru ).

a také když narazíte na nějakou fotku japonské dívky - tak doporučuji zkusit na ni použít blademode.
Vždycky když to hraju tak mám před sebou - papír kde mám vypsány všechny dostupný komba ( postavný na klávesnici, zapřený o PCstolek ) - vždy postupně připisují další.

Také doporučuji si vždy se všemi promluvit pro jistotu po každém check-pointu nebo při souboji s nějakým novým unikátním nepřítelem, po nějaké důležité události - těch textů je tam opravdu dost - třeba 10 minut hraní pak zase 10 minut povídání.
parádní hardcore hra - hraju rovnou na těžkou obtížnost - a vždycky musím ty souboje s bossy a silnými obrněnými nepřáteli několikrát opakovat - jde o to vždy přijít na taktiku jak je porazit ( a hlavně se to hru naučit dobře ovládat a využívat nějaká ta komba, hraju to na klávesnici ) - po několika hodinách hraní jsem u toho obrněného psa. ( a to jsem koukal do manuálu a tom se píše ještě o dalších dvou obtížnostech které se pak dají odemknout ).

nevíte někdo jak to funguje s tím když je Raiden omráčen / chycen nějakým nepřítelem.
obeiví se mi tam že mám mačkat pohybové klávesy W,S,D,A ale jak - možná všechny rychle najednou nebo v určitém pořadí ? asi jen jednou se mi podařilo ty klávesi dobře zmáčknout to jsem do nich bušil a snažil se je zmačknout všechny najednou - když ho ten obrněný stroj chytil tím lanem - tak pak prostě to lano přidržel a ten chodicí tank na něm roztočil ve vzduchu a párkrát s ním třísknul o zem.

@Marcusss (10.01.2014 16:37): Díky. Já tu hru objevil až teď. Myslel jsem, že je to nějaké pokračování původního Metal Gear Solid tak jsem se docela těšil. Po shlédnutí gameplaye jsem byl, ale dost zklamanej. Mě právě vždycky ti týpci s mečem porušujíci fyzické zákony hrozně rozčilovali už v původních hrách, ale přece jen tam převládal ten stealth postup a příběh byl dobrý. Tohle asi teda vynechám.
@Gonzalez (10.01.2014 12:57):
1) Je to spin-off = Metal Gear Rising = ne Metal Gear Solid! Šílení týpci s mečem porušující cokoli jen vzdáleně spojeného s fyzikou byli pomalu v každém MGS, takže to, že to není stealth je správně.

2) Příběhově je to imho docela dobré - sedí to do MGS universa a dobře to dokončuje Raidenův charakter.

3) Hraje se to celkem dobře. Ten systém sekání přidává do tohoto žánru docela dobrý taktický prvek - musíš si hlídat, kde kdoho rozsekneš abysis držel energii a mohl řetězit komba…

Hrál jsem na PS3, stav PC verze neznám.
Už to někdo hrál? Nějaké dojmy?

Jsem sledoval nějaké gameplay videa a příjde mi to jako hrozná hovadina. Naposled jsem hrál Metal gear solid a metal gear solid 2 substance. Tatam je taktické plížení, vyhýbání se nepřátelům a likvidace pistolí s tlumičem. Místo toho to vypadá jak tuctová mlátička, kde naběhnu s mečem mezi hromadu nepřátel, všude lítají cool efekty a masakruje se jeden záporák za druhým.
@7c (09.01.2014 22:21): však jo, proto jsem to postnul. Prostě japonci a PC je špatná kombinace. Ale snad se to bude zlepšovat, From už DS2 snad nepodělaj, Capcom i Squeenix jedou skvěle, tak teď ještě ti Konamáci.
@7c (09.01.2014 21:36): No co na to říká sám zaměstnanec Konami (ale zápaďák):

People talk about Japan doesn't know how to port/program for PC but there's something way more basic about stuff like this. My hypothesis of the design mentality of West vs. East is that Western devs will make a game, then port it to whatever platform they want (console/PC/whatever), but in the East development is like, "We're making a game FOR the PS3." This allows better use of the console's potential, but they simply don't imagine a scenario where the game is intended to be played outside of the console, so they often come up with dirty shortcuts (like locking UI elements to ABSOLUTE COORDINATES as seen above) and when something like this comes up they have to weigh the advantages of going back and fixing stuff like this (and possibly breaking other things elsewhere) or releasing a gimped version as-is.

This is just my personal opinion and does not include the opinions or facts of my employer or Platinum.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=96508616&postcount=1479
OMG ti japonci jsou takoví nýmandi to snad není pravda. Takže hra trpí bugem jako Crysis 1, kdy na televizích/monitorech připojených přes HDMI hra jede v 24fps/hz ve fullscreenu. U Crysis se to dalo obejít vynucením DX9, zde to zatím obejít nejde (kromě přepnutí do okna). Takže zatím odkládám, dokud to nespraví.
Až na tohle jinak port vypadá vcelku kompetentně.

edit: haha, tak přepnutí do konzolovýho 720p to spraví. Přitom hra v menu jde dát na 1080p, ale aktivuje se ten bug. Což je mimochodem taky vtipný že je 1080p max, když dneska frčí monitory s 2560*1440, a Durante už to zase půl hodiny po vydání dokázal odemknout. Japonci...
Jestli je ta hra optimalizovaná pro více jader, než jedno, tak nevidím důvod, proč by si člověk se starším Quad Corem nebo třeba novou i3 nezahrál. Záleží vždy hlavně na grafice, a nepřijde mi zrovna, že by ty HW nároky byly nějaké extra vysoké.
tuhle hru rozhodně hned jak vyjde vyzkouším - hra mě zaujala už asi před pár lety - když jsem náhodou narazil na video kde pomocí toho meče krájí meloun - s možnosti si přesně zvolit tu dráhu těch seků. Nějaké předchozí MG jsem nehrál.
Mně tedy Rising příběhově do univerza MG seděl, ale hratelnost je děsná. DMC i GoW mi přijdou mnohem lepší, hlavně v celkovém pocitu z boje.
Pro mě jako hra super a jako součást MG naprosto v pohodě...:/
Je to stejně "ujeté" jako MG2+ a do světa to pořád sedí.

Málokdo je ale zjevně schopný pochopit, že to není MG Solid, ale MG Rising...:/
Jako hra ze série MG je to pruser, jako samostatná hra je to ok, pro neznalé MGS to je asi fajn přiřazena hra za vlasy :)

Btw obtížnost byla divná , někdy jednoduché a někdy i blbí základní pesaci dokázali po zlobit ... Na to jak zabít ty gorily jsem za celou dobu nepřišel. Sam byl docela výzva, jinak bossové v pohodě.