Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mafia II: Zrada Jimmyho

Mafia II: The Betrayal of Jimmy

24.08.2010
15.12.2010
30.03.2011
kompatibilní
53
195 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Zrada Jimmyho vyšla nejdříve jako exluzivita pro PS3 již v srpnu 2010 společně se základní hrou. Její počítačová verze byla poprvé vydána jako součást DLC packu pro Mafii II. Na Xbox 360 hra vyšla ještě o několik měsíců později v rámci edice Platinum Hits. Příběh volně předchází Jimmyho Vendetě.

Hráč se ve hře ujme úlohy "uklízeče" Jimmyho, v jehož kůži se volně pohybuje po městě Empire Bay, kde na něj čeká řada úkolů. Zrada Jimmyho vyšla také kompletně v češtině včetně dabingu, na němž se podílel Pavel Soukup, který namluvil hlavní postavu, stejně jako v případě následné Jimmyho Vendety.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Po mém fenomenálním nadšení z Mafia II jsem existenci tří datadisků pochopitelně uvítal a příliš neváhal v jejich pořízení. Návrat do oblíbeného Empire Bay byl více než příjemný, ale…

První z těchto DLC Betrayal of Jimmy, kterým jsem zmíněnou trojici začal, nahrazuje hlavního hrdinu Vita Scaletu o něco starším drsným a nelítostným chlapíkem Jimmym. Jeho postava mi vyhovovala, občasné silácké hlášky také nebyly k zahození, ale občas jsem jej politoval, jaká práce je pro něho připravena. Tím se dostávám k náplním misí, které jsou bez výjimky omezeny neúprosným časovým limitem a jak už asi tušíte, velkou chválou je zrovna neobdařím.

Jak už tu bylo řečeno v předchozím komentáři, jejich náplň se velice často opakuje, což tedy není zrovna nic, co by přidávalo na záživnosti. S tím souvisejícím faktorem jsou i samotné časové limity. Pokud jeden z úkolů tkví v tom, že mám v roli Jimmyho rozflákat 3 obchody, k tomu se ubránit útoku policejních složek a logicky i vlastníků obchodu a jakžtakž bez újmy uniknout z jejich spárů na předem určené místo, kde si zhluboka oddychnu, pak zvládnout tohle všechno v časovém limitu, který vás tvrdě tlačí ke zdi, je z hlediska obtížnosti poměrně síla. Navíc mi kolikrát v podobně zaměřených misích připadalo, že jediné, co již po mém řádění v obchodě drží pohromadě, jsem už snad jen já sám, avšak hra se pořád tvářila, že ještě není všem dnům konec a splnění úkolu neúměrně natahovala. Oproti tomu mise spočívající v krádeži předem daného auta a jeho odvoz z jednoho koutu Empire Bay do druhého, kterých také ve hře nebylo nejméně, byly zase takové, že po dojezdu do cíle by Jimmy v časovém limitu v pohodě stihl vypít šálek vařícího kafe včetně vykouření jedné Sparty.

Co dodat? I přes převahu negativ nemohu tvrdit, že bych se u tohoto datadisku trápil, ale pravdou je, že víc než Jimmy a jeho úkoly mi na zábavnosti přidal fakt, že jsem se opět mohl vrátit do zamilovaného Empire Bay a zavzpomínat na zlaté časy, kdy se tu odvíjel příběh v hlavní roli s Vitem Scaletou.

Pro: návrat do prostředí Empire Bay

Proti: nevyvážené dlouhé/krátké časové limity a obtížnost, opakující se náplň misí

+37
  • PC 50
Soukupa mám jako dabéra hodně rád. Většina lidí ho má spojeného s Arniem Schwarzeneggerem, ale já miluju filmy s Dolphem Lundgrenem, takže když se řekne Soukup, v hlavě mi hned naskočí známý švédský blonďák. Jimmy je sympaťák, a když si odmyslím blonďatou kštici Dolpha, jsou si trochu podobní, takže za sebe můžu říci, že jsem s novým charakterem spokojený.

Jimmy má skvělé hlášky. Upozornění na připoutání pásy mi připomnělo pořad České televize STOP právě se Soukupem, ale nejvíc mě dostal výraz „Adios debilos“. Hodně mě bavilo kradení aut, za něž jsem dostával neskutečné peníze, které však nebylo za co utratit. Respektive bylo, mohl jsem si dát do garáže třicet aut plus deset bonusových a všechny je vytunit, ale proč bych to dělal? Na konci jsem tak měl asi padesát tisíc dolarů v podstatě k ničemu.

Z akčních misí mi v paměti utkvěla ochrana svědka, která byla dost obtížná, ale stačilo použít jednu taktiku (zablokovat jednu stranu kontejneru autem) a udělal jsem to hned, protože nepřátelé nabíhali jen jednou stranou. Pak taky samozřejmě dvě mise vykradené ze základní hry (lihovar a čínská restaurace), ale tady je bylo třeba splnit na jeden zátah a celou dobu jsem se modlil, abych je nemusel plnit znovu, protože byly oproti ostatním docela dlouhé.

Po dohrání Joeových dobrodružství jsem už tak nějak tušil, do čeho jdu a že se nedočkám žádných příběhových misí nebo nových lokací. Jelikož však chci zkompletovat celou druhou Mafii, pustil jsem se i do tohoto přídavku. Přišlo mi, že je Zrada Jimmyho daleko lehčí, než Joeova dobrodružství, až na pár misí, které jsem několikrát opakoval. Většinu jsem jich totiž dal napoprvé. Všechny mise jsou časově omezené, ale až na výjimky to nebyl téměř žádný problém a času bylo dost. Přesto nechápu, proč s tím tvůrci přišli.

Tohle rozšíření je jako jediné bez achievementů, což je asi způsobeno prvotním exkluzivním vydáním na PS3 a obsahuje pouze dvě cutscény (intro a outro), a to je vlastně vše, co se příběhu týče. Nepřijde mi moc logické, že na konci Jimmyho zatknou a hra mi chvilku na to oznámí, že můžu pokračovat, respektive zlepšovat si skóre v jednotlivých misích. Chápu, proč tomu tak je, ale působí to dost zvláštně. Stejně jako Joeova dobrodružství i Zradu Jimmyho pří dalším hraní druhé Mafie určitě vynechám, protože už mi hra nemá co nabídnout.

Pro: Jimmy a jeho dabing, mise s kradením aut, ochrana svědka, Adios debilos

Proti: časově omezené mise, značení ve stylu GTA, textové úvody misí, nevyužitelné peníze, žádné achievementy

+24
  • PC 40
Tak a tohle má být teda vážně všechno? Výsměch maximálního kalibru, ani když to bylo zadarmo (PS3 exkluzivita), tak bych byl nehorázně vytočenej, jak to někdo dokáže pohnojit. Náplň Zrady Jimmyho totiž je opravdu ubohoučká - systém Mafiánských DLCček zůstal stejný tzn. obrovské ikony pro slepce. Mise samotné jsou na tom snad nejhůře, všehovšudy jsou ve hře dvě různé mise (shoot and car). Zkrátka ukradni auto z jedné strany města a dovez ho do garáže na druhé straně. Potěší alespoň akce, která je sice enormně nezábavná, ale ve výsledku je lepší, než zmíněné kradení aut. Ruce pryč, vážení přátelé, ruce i prsty pryč!

Pro: Intro, outro,

Proti: copak nemaj lidi soudnost?

+17 +18 −1
  • PC 50
Tohle DLC jsem dohrál až na třetí pokus. Před tím jsem s tím vždycky sekl. Jde o repetetivní mise, které vás dokážou docela dost otrávit, pokud na Mafii II nemáte vyloženě náladu.

Úplně ze všeho nejvíc mě asi štvala absence check pointů, ta je boužel daná typem hry. Jde prostě o jednoduchou arkádu, kde se honíte za co nejvyšším score v jednotlivých misích oblečenou do Mafie II. To ale nemění nic na tom, že dojíždět na místo, kde se odehrával samotný úkol byla strašná otrava. V původní hře je tento neduh alespoň trochu odbourán tím, že tam máte Joa, který prohodí po cestě nějaký ten vtip nebo brífink k misi. Jimmy je bohužel samotář a jeho sebevědomé hlášky se po pár misích ohrají.

Na zpracováni je vidět, že je to DLC ušité rychlou jehlou. Vývojáři snad od něj nemohli nic očekávat. Chybí mi tam ty příběhové hlouposti z původní hry, jako např. komentáře k momentálnímu dění v rádiu. Ideálně by se mi líbilo, kdyby mise použité v DLC měly příběhové cut scény ve stylu původní hry a celý ten příběh by byl provázán s původní hrou podobně jako tomu bylo u datadisku k Crysis. Škoda.

Pro: Jimmyho hlášky; dostanete se do míst, o které jste v půdovní hře ani nezavadili

Proti: Repetetivnost (čtyři typy misí); zkopírováni misí z původní hry; nulová příběhová provázanost s původní hrou

+16
  • PC 55
Tak se mi konečně dostala do rukou Mafia II. i s datadisky. Proto jsem po 3 letech oprášil i základní hru, které jsem zvedl hodnocení o 5%. Byl jsem tehdá trochu přísnej. Asi to bylo tím zklamáním z očekávání. Nebo z to bylo očekávané zklamání? No každopádně, když Mafia II. po těch letech čekání vyšla, mohli jsme tušit, že to nebude takový hustolez jako jednička. Tehdy jsem ji vytýkal hlavně lineárnost a hrací dobu (sice to bylo možná tím jak jsem ji nadrženej propařil na jeden zátah). Na druhou stranu v něčem MII. svou předchůdkyni i překonala. Grafika je prostě o 8 let vepředu, jízdní model aut, system krytí i pěstní souboje se mi velmi páčily.

Pojďme tedy na Jimmyho. Oba datadisky jsou vlastně jedna hra rozdělena příběhově na dvě části, na to jak Jimmyho zradí a jak se pak mstí (jak nám název napovídá). Proto hodnotím dohromady jako celek. Jedna z věcí, které jsem Mafii II. vytýkal byla lineárnost, člověk jel scénář přesně po lince tvůrců, a skoro ani neměl čas odskočit si někam třeba vytunit auto, a když ten čas měl, tak neměl peníze, protože pořád dlužil nějakým židovským lichvářům, nebo tak něco. To se dá pochopit. Tvůrci chtěli navodit atmosféru, že sláva i bohatství gangsterů je pomíjivá, a člověk se spíše koupe v dluzích a malérech. Proto jsem bral Mafii II. spíš jako interaktivní film (což byla svým způsobem i stará Mafia).
Datadisk o Jimmym je vlastně pravý opak. Filmový nádech dodávají hlavně videa na začátku a někdy i konci každé mise. U Jimmyho je tu ale jenom hodně našlapané Intro a Outro. Tím to končí, pak tu máme jen obrázky s textem, a ty i když jsou pěkně stylové, tak se opakují. To mi připadá jako by to někdo odfláknul. Jinak je hra jako nějaké okleštěné GTA, člověk má na výběr z více misí. Jenomže ty mise jsou úplně bez nápadu a často jsou si úplně podobné (ukradni auto, rozstřílej obchod atd.). To je škoda, z téma jako je čistič pro mafii a jeho pomsty, by se daly vytřískat daleko lepší scénáře. Osobně bych si představoval něco typu Hitman. No ale shrňme to. Mafia byla legendární interaktivní film. Mafia II. byla dobrý interaktivní film. A konečné datadisky o Jimmym jsou jen arkáda. Nic víc, nic míň. Takzvaně nic proti ničemu. Bez těchto DLC by nebyla Mafia II. o nic chudší, ale s nimi zas není o nic horší.

Pro: Postava Jimmyho je hodně přísná, jeho hlášky, pár nových zbraní a aut.

Proti: Jednotvárné mise, odbytý příběh,

+14