Survival is not enough.
Jim Peyton je obyčejným řidičem těžebního mecha, který se na nedávno objevené ledové planetě E.D.N. III snaží zabezpečit rodinu na Zemi. Zaměstnává ho společnost NEVEC (Neo-Venus Construction), jejíž inženýři a dělníci nepřestávají hledat stabilní zdroj termální energie (T-eng) pro energetickou krizí stiženou Zemi. Pokud někdo dokáže objevit rezervní zdroj pro hornickou základnu Coronis, bude moci díky odměně vedení pověsit dosavadní obživu na hřebík. Jimovi je rodina vším, chce zpátky domů, a tak se v mechovi pravidelně vydává pátrat do mrazivé pustiny.
Příběhový prequel Lost Planet (2007) a Lost Planet 2 (2010) má svým samotářským pojetím blíže k prvnímu, než k druhému dílu. Nehostinná krajina není loadingy rozkouskována do malých sektorů ani podřízena kooperativní hratelnosti. T-eng nyní slouží ne jako látka bránící bezprostřednímu umrznutí, nýbrž coby měna na upgrady vybavení, potřebného k přístupu do nových oblastí s Akridy vystresovanými z invaze do jejich bělostného domova. Nástroje Jimova vylepšitelného Utility Rig mecha však snadno proniknou jak zmrzlou krustou sněhu i ledu, tak těly reptiliánských insektoidů.
První hra, kterou jsem dohrál od začátku do konce na Steam Decku, potom co se mi dekádu válela ladem ve steam knihovně. Graficky vypadá na svůj věk překvapivě furt dost dobře a běží na tom handheldu bezchybně. Ale dávám jen velmi lehce nadprůměrných 60, protože ačkoliv jsem se vcelku bavil a přišlo mi to celkem slušně napsaný a místy atmosférický, dost mě ubíjelo to chození v mechu sem a tam a nic moc souboje s bossy. Špatná hra to ale není.