Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Základka, rok 2005, velká přestávka. Když spojím tyhle tři aspekty ze své minulosti dohromady, vybaví se mi jen jedno slovo - Liero (obviously). Ach, jaké krásné časy to byly, když jsme si my, parta nezbedných chaotických kluků, tvořili velice organizované a fungující rozvrhy turnajů, které se během těch 15 minut volna pokaždé uskutečnily. Dnes se musím pousmát, když si uvědomím, že v určité dny jsem se probudil v posteli, přičemž okamžitě první myšlenka, co mi vyvstala v hlavě, byl ten fakt, že dneska hraju proti Jirkovi a že to prostě MUSÍM vyhrát. A jací krásně různorodí hráči jsme to byli. Já byl specialista na rifliny, támhle Filip zase uměl překrásně manévrovat s missile střelami, plus tadyhle Ota zase uměl dobře házet s nejednou chiquita bombou. A když jsme si vypnuli přebíjení a nastavili své zbraně na permanentní palbu, rázem se z hry stala hotová jatka. S riflinou se dalo létat, missile střely tvořily mraky smrti jako z Mordoru, plus banánů málem bylo víc, než lidí čekajících na ně ve frontách za totáče.
S Lierem zkrátka byla prdel. Co na tom, že hra v jednom hráči je zcela zbytečná. Byla to hra na školním počítači u nás ve třídě, je JASNÝ, že na tom nebude hrát jeden člověk.

Pro: Vynikající zabíjačka pro dva

Proti: Inu, hnidopichově řeknu, že těch zbraní a možností mohlo klidně být víc.

+25
  • PC 70
• Obrovská škála možností (na DOSovku teda klobouk dolů)!
• Možnost hraní dvou hráčů na jednom PC.
• Výběr z nejrůznějších zbraní.
• Editor map.
• WormHole. Modifikátor základní hry a tvůrce pokročilejšího OpenLieroX nebo Liero eXtreme.

∙ Rozlišení (je sice menší, ale dá se to překousnout).

◦ Není úplně kompatibilní s novějšími systémy (což se blbě vyčítá hře z roku 98, ale zamrzí).
◦ Hrát s bootem je o ničem.

Pro: Možnosti a nastavení hry!

Proti: Nutnost mít protihráče, jinak není zaručena zábava.

+17 +18 −1
  • PC 80
Liero, aneb ždímání MS-DOSu do morku kostí. Skvělá akční hra pro dva hráče u jednoho PC, která převádí populární koncept Worms do real-time modu. Liero si prošlo několika updaty, které překvapivě úspěšně pracovaly na vyváženosti hry, tak aby různé zbraně byly dobře použitelné v různých situacích a tedy, aby hráči skutečně mohli taktizovat. Česká freewarovka Worms Realtime je větší bláznovství, Liero je více „hardcore“, tedy hra ze značné části i o skillu. Ten spočívá zejména ve zvládnutí mistrovství lana. Rychle se přitáhnout, přehodit zbraň, vystřelit a zase se pustit, či přitáhnout jinam. Tedy vyhýbat se střelám soupeře, zatímco se pokoušet jej zasáhnout. Ano, ve Worms Realtime to šlo taky, ale ovládání nebylo tak citlivé, taktické možnosti tak široké, zbraně nebyli tak ničivé a wormsíci se nehýbali tak svižně. V Lieru dokonce proběhlo i pár turnajů, nějaké pozůstatky je možné dohledat na youtube a nevypadá to špatně. Samozřejmě v době, kdy jsem hru s kamarády hrál, jsme často pouze stříleli jedním směrem a pozorovali více obrazovku soupeře, jestli se mu tam objeví naše bazuky, granáty nebo tříštící se banány. :) Zajímavá by byla tedy hra po LANu, či online, kdy by hráč neměl možnost špehovat i soupeře, ale to by pak asi nebyla ta pravá zábava…
+15
  • PC 60
V hodinách informatiky to byla rozhodně jedna z nejlepších her, která měla obrovskou výhodu v tom, že ke hraní stačil jeden PC. Hratelnost byla na dobré úrovni, navíc tu je spousta zbraní a zničitelné prostředí. Grafika je sice hodně jednoduchá, ale hra je díky ní přehledná a to že nevidím detailně svou žížalu mě moc netrápilo. Efekty některých zbraní jsou udělány celkem pěkně, fyzika se mi líbila. Když to porovnám s Worms musím říct že Liero asi vyhraje, v reálném čase mě to prostě bavilo víc.

Pro: výborná zábava ve dvou lidech, velký počet zbraní, náhodné mapy

Proti: pro jednoho hráče nemá co nabídnout

+13
  • PC 90
Liero byla ve své době jedna z těch her, co byla nesmírně návyková zabíječka času. Pamatuju, jak sme se bráchama navzájem vraždily až nakonec vznikla v domě rvačka o to, kdo podvádí :)
Každopádně Mám na Liero strašně milé vzpomínky a to díky určitým zajímavým možnostem, které tehdá nebyly až tak ve zvyku.

1. Obrovský výběr zbraní a možností aplikovat je (např. Missle a její "oko" jak jsem tomu říkal já)
2. Hra dvou hráčů na jednom počítači (díky tomu jsme s bráchou měli hodně modřin :))
3. Možnosti nastavení hry (načítáni zbraní, co bude v balíčcích, atd...)
4. Tvorba map (na tom jsme se vyřádili)

Bohužel hra měla svoje neduhy, mezi ně patřila hra s bootem, který nebyl zrovna nejchytřejší a problémy se spuštěním.

Pro: Možnosti, výběr zbraní, mutiplayer, tvorba map

Proti: Booti, problémy se spuštěním

+12
  • PC 90
Panebože kde jsou ty časy kdy jsem s bratrem šli k počítači jen kůli Lieru, vtu dobu jsme nějaký Worms neznali a milovali Liero, dosovka jak má bejt,super editor,možnost manipulování s nastavením,spoustu zbraní(miny,napalm,missile) a parádní multiplayer.
Na tuhle hru mám spoustu vzpomínek ikdyž mi je teprve 17 tak můžu říct, že je to až nostalgické,stouhle hrou sem neměl skoro nikdy problém proto hodnotím 90%.

(Ještě teď si pamatuju, jak sem půl hodiny před hraním vybíral jakou barvu bude mít můj červ.)

Pro: Vlastní nastavení,spostu zbraní,MP

Proti: Tahle hra je určena přímo pro MP(1v1), proti bootum je to nuda.

+11
  • PC 85
Asi s žádnou jinou hrou jsem si neužil tolik srandy jako s Lierem. Bývaly časy, kdy jsme s kamarádem nehráli nic jiného. Co z toho, že jsme na počítači (tenkrát ještě klasický ležák) měli desítky tehdy populárních her, na "péesku" další hromadu včetně konkurenčních Wormsů a venku bylo nádherné, horké léto. My raději seděli doma a pařili DOSáckou fosílii o dvou červech, kteří se pokoušejí o totální anihilaci celého podzemního světa pomocí až absurdního arzenálu. Big nuke, chiquita bomb, doomsday, larpa a další. Samozřejmě nemůžu zapomenout ani na stavitelský greenball, který se dal mnohdy použít jako nástroj poslední záchrany. A to jsem ještě nezmínil ninjovské lano, které by mohl závidět i Rico z Just Cause 3.

Asi před půl rokem jsem si hru stáhnul v nějaké ultra-modované verzi, která obsahovala nespočet tematických packů zbraní. Mezi ty nejzajímavější patří jistě Microsofťácká "blue screen of death". Pořád to byla parádní zábava, od které jsme se nemohli odtrhnout a pořád jsme se tlemili jako ti malí kluci.

Jen taková poznámka: nikdy, ale opravdu nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by tuhle hru znal taky.

Pro: Green ball, ninja rope, 1000% blood a zábava na dlouhé hodiny

Proti: Základní balíček se přeci jen časem přejí

+10
  • PC 65
Nějaké díly Wormsů jsem zkoušel, ale nikdy jsem u nich nevydržel moc dlouho. Liero je úplně jiná káva. Žádné bitvy na povrchu, ale pěkně v podzemí, a k soupeři je tak třeba se nejdříve prokopat, podobně, jako je tomu v Tunneler 2.0.

Co jsme u Liera zažili s bráchou zábavy, ty propařené hodiny se spočítat snad ani nedají. Postupně se naše dovednosti zlepšovaly a nedocházelo už k moc častým sebevraždám. Zakazovaly jsme si smrtonosné zbraně, jako byly třeba chiquita bomby nebo laser na zjištění polohy a hned se doba jednoho duelu mnohonásobně prodloužila.

Lano s hákem létalo vyčištěným prostorem sem a tam a hledalo především kameny, protože při přichycení na hlínu hrozilo jeho odstřelení. Zábava to byla opravdu neskutečná, ale všechno jednou končí a i Liero po čase přestane bavit, vzpomínky však zůstanou.

Pro: podzemní boje, zbraně, lano s hákem

Proti: po čase přestane bavit

+9