Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Layers of Fear: Inheritance

02.08.2016
21.02.2018
kompatibilní
64
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Layers of Fear: Inheritance je rozšírenie ku hre Layers of Fear. Vrátite sa v ňom do známeho a neveľmi útulného domu plného hororových spomienok, no tentokrát sa na udalosti pôvodnej hry pozriete z odlišnej perspektívy. V rozšírení totiž nebudete hrať za šialeného maliara, ale za jeho dcéru.

Tá sa po dlhšom čase rozhodne vrátiť do rodného domu, aby sa raz a navždy vyrovnala so svojou minulosťou. Na to sa však potrebuje vrátiť do svojho detstva a znova prežiť rozvíjajúcu sa tragédiu, ktorá postupne pohltila celú jej rodinu. Dokáže na konci odpustiť svojmu otcovi, alebo nie? To závisí len na vašich voľbách v priebehu hry,


Poslední diskuzní příspěvek

Mnohem lepší než laciné strašení a nekonečné otevírání skříní a šuplíků původní hry.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
LoF Inheritance je placené rozšíření hororového počinu Layers of Fear. Původní hra mnohé hráče nezklamala a její nevyřešené hádanky tak mohou být pro některé hráče motivací se k ní vrátit a pátrat po tom, co kde hráč přehlédl (nesplněné achievementy a několik alternativních zakončení k tomu mohou nabádat).

Informace o plánovaném DLC slibovaly další dávku strachu, pátraní a řešení hádanek v nehostinném temném sídle. Začátek a první minuty hraní nabízí slušné pocity (návštěva sídla, které známe, ale které je ještě více zdevastované než před tím), do toho se ukazuje zdánlivá možnost proniknout do míst, na která se v původní hře hráč nedostal, přesto všechno se počáteční nadšení začne záhy vytrácet.

Samotná náplň rozšíření je poměrně krátká, což by nemuselo být přímo špatně, nicméně ona je místy nudná až nezáživná. Namísto nějakého zásadního doplňování příběhu nebo řešení hádanek se tak stěžejní děj omezuje převážně na jakési flashbacky z dětství, které sice dávají určitý náhled na dosud hráčovi nepopsané události, ale v tomto případě jsou to jen takové na sebe nenavazující střípky, které nemají na současný děj žádný vliv. Hlavní protagonistka jako by se nemohla rozhodnout, jestli se má vzpomínkám postavit projevem pomyslné nenávistí nebo naopak odpuštěním toho, co se stejně už nedá změnit.

Je tu v určitých směrech snaha o originalitu (malování portrétu / vyústění dialogů dle toho, na co jsme narazili nebo naopak opomněli), nicméně na svou relativně krátkou délku a bohužel prakticky neznatelnou atmosféru toto rozšíření ke své škodě spíše trpí. Pokud by Inheritance byl samostatný bezplatný doplněk ke hře samotné, šlo by o takový bonus navíc, kterému by z principu nebylo nic moc co vytýkat, nicméně jako placený přídavek hráče spíše zklame (a než se hráč od spuštění naděje, tak už jedou závěrečné titulky).
+9
  • PC 60
DLC než na hororovou atmosféru sází spíše na rozvoj postav a řekněme příběhu (což je trošku silný výraz, protože nic nového do původního story nepřináší).

Zvolit příchod potomka, který se chce vypořádat se svou minulostí, se jeví jako naprosto logický krok.
Vývojáři vám dávají do ruky možnost se během hraní přiklonit více na stranu matky nebo otce. Z toho pak plyne místy i extrémně odlišná hratelnost, jiná prostředí, vytváření dosti neobjektivního pohledu na situaci v domě a samozřejmě závěry. Z nich každý nese určitou dávku znepokojení a dává tak za pravdu názvu tohoto DLC.

Stejně jako u původní hry, řadu věcí lze udělat různými způsoby a hra na to adekvátně reaguje, ale vy si nikdy nejste jisti, zda dění na vaší obrazovce je jen jedno z možných a čím jste ho způsobili nebo zda jde o jedinou předpřipravenou cestu. Znovu zde máte pocit, že jste v průchodu nehezky rozvětveni a necháváte za sebou hodně možných cest a přitom to tak vůbec být nemusí a jindy zase jdete na jisto, s vědomím lineárního zážitku a neuvědomujete si, že jste minuly tři možnosti, jak rozšířit nebo změnit děj. Přesto je tento problém mnohem menší než u původní hry.

Ono to konec konců vybízí k znovu zahrání, což vzhledem ke krátké herní době není vůbec problém. Jen se tím více odhalí ty nudné lineární pasáže.

Pro: několik originálních herních mechanismů; pár rozvětvení hratelnosti a prostředí;

Proti: absence strachu; absence více detailů z původního příběhu; délka;

+7