Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

King's Bounty: Dark Side

77
12 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
19.08.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.1cpublishing.eu/game/648-king-s…
V prvním díle znovuoživené tahové RPG strategie King's Bounty, The Legend, jsme prozkoumali svět Endorie. V pokračování Armored Princess a Crossworlds naše kroky vedly napříč světem Teana a v následujících Warriors of the North a Ice and Fire jsme byli vráceni zpět a objevovali dosud zcela neprobádané severské endorijské ostrovy .

Dark Side nás přenáší opět do nové země. Nový svět se jmenuje Netana a tentokráte se ocitáme na jeho odvrácené straně, jež je zbytku světa a smrtelníků neznámá, stopami bot královských rytířů a hledačů pokladů neposkvrněná. Oproti předchozím dílům, kdy byla hráčova postava člověk a volit šlo pouze zaměření, je nyní zaměření úzce spjato i s rasou. Na výběr je tak orkský válečník Bagyr, který se snaží zabránit nezřízenému a krvelačnému řádění Elfů; démonka Neoline, vůdkyně hord s magickými schopnostmi a dcera pokořeného krále démonického světa Atrixus, který je nyní bezostyšně podupáván silami světla; nebo vampír Daert z rodu De Morton, expert na magii, jenž se vydává na cestu za účelem získání spojenců, kteří by vypomohli uchránit jeho hrad s doménou před náporem sil Světla.

Hráč tak poprvé v King's Bounty sérii povede armády temnot proti silám dobra ve třech podobných a svým příběhem lehce odlišných scénářích. Samotný herní systém ovšem zůstává poplatný předchozím dílům, pouze s drobnými úpravami, jakými jsou noví herní společníci, odlišní podle zvolené rasy, nové lokace, úkoly, artefakty, jednotky, magické schopnosti a Box of Rage z původního dílu tentokrát nahrazuje temný duch Blackie. Plná integrace Steamworks zajišťuje ukládání pozic do cloudu, achievementy a žebříčky hráčů.

Hra byla už v průběhu Early Acces vývoje a přístupu nabízena také jako "Premium Edition", kdy je součástí samotné hry i DLC s podtitulem Dark Side Cookies, přidávajícím amulety s bonusy pro zlato a zkušenosti, dále dvě nové lokace, další questy a jednotky. Všichni účastníci Early Access fáze získali Dark Side Cookies automaticky se základní hrou.


Poslední diskuzní příspěvek

MIGtheDRAGON: no já se jim chci právě vyhnout a když jsem dorazil na Shady Islands, říkal jsem si, jestli to náhodou už není ono. nikde se…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Čtyřikrát a stále poprvé.

Pokud jste hráli první díl, tak jste hráli i všechny ostatní. Proč tedy jít do Dark side?

1 - Hra za zlo. V Dark Side máte možnost hrát za vůdce jedné ze tří ras - Orka, Upíra, Démonku. Na základě vybrané rasy určité bonusy při najímaní jednotek. Ačkoliv většina dostupných jednotek se nacházela již v prvním kings bounty, žádný z předchozích dílů Vás příliš nemotivoval k jejich najmutí. Získané předměty vám často daly bonusy k lidským/elfských/trpasličím jednotkám, takže vzít si do party nemrtvého se prostě nevyplatilo. To podpořil i fakt, že hodné rasy a zlé rasy se většinou nenávidí a smíšená armáda ztratila dost ze své morálky. V Dark Side si však konečně tyto rasy můžete užít naplno.

2 - Public relations management. Po třech dílech, kdy jste hráli za klaďase, je zlo ve vážném ohrožení. Během hry tedy musíte zapůsobit na veřejnost a získat pár nových rekrutů. A to ať už články v novinách o tom, jak holky přece nechtějí hodné kluky nebo zfixlováním nějakých těch voleb a dosazení vůdce, který je zlu nakloněn.

3 - Questy. Tento bod je tak trochu plus i mínus. Na jednu stranu se mi fakt líbí, že hodně sidequestů se ani nezapíše do deníku, dokud je nějak nerozvinete. Musíte tedy velice pozorně číst každý rozhovor, jinak vám snadno může něco uniknout. Na druhou stranu je zvláště později poněkud otravné, když máte rozdělaných 20 questů a kvůli omezenému deníku nevíte, kam jste to vlastně měli jít nebo co přesně máte udělat, protože do deníku se zapíše jen základní zadání - jdi a udělej tohle, ale už nevíte jak přesně. O něco komplexnější questy jsou však rozhodně krok správných směrem.

4 - Postavy. Další z těch ne úplně pozitivních bodů, ale i u postav jsem pociťoval menší posun. Během hry na některé, které budou profíci ve svém oboru. Pokud tedy například budete mít quest, kde musíte někoho otrávit, tak vždy stojí za to si zajít za čarodějkou do Portlandu, která se na jedy specializuje. Třeba vám dokáže pomoci i přes to, že během úkolu se o ní nikdy nezmínil. Přidává to další vrstvu k některým charakterům, které již nejsou pouze zapojené do svého questu. Mínusem však stále zůstává velice omezená nabídka rozhovorů, kde nemáte příliš možností vést rozhovor určitými směry.

5 - Dračí měna. Pokud máte v úmyslu si do armády vzít nějakého toho draka, musíte si za něj něčím zaplatit. A jak je známo draci mají rádi princezny. Silně tedy doporučuji si všechny unesené princezny hezky schovat, ať máte čím platit :D.

6 - Absence bossů. Pokud jste v předchozích dílech neměli rádi ty velké bosse (například Kraken), tak se můžete radovat. V tomto díle je nenajdete. Pokud jste je však měli rádi, započítejte si to jako mínus.

7 - Doplňování jednotek. Kromě klasického najímaní jednotek máte možnost si další jednotky přímo vytvořit. Pokud vyhrajete bitvu proti lidem/trpaslíkům/elfům, část nepřátel získáte jako zajatce, které poté můžete obětovat a získat tím některé démonské jednotky do své armády. Druhou možností je zajatce zabít a oživit jako nemrtvé.

Další novou možností doplňování armády je pomocí Blood priestess. Jedná se o jednotku, která může zabít jednu z vašich jednotek a doplnit tím stavy jiné jednotky. Například pozabíjí vaše orčí válečníky a obratem vám vrátí několik šamanů.


Zbytek věcí asi ani nestojí za zmínku. Souboje jsou stejné, pohyb po mapě je stejný, vizuál je stejný, soundtrack je skoro stejný. Jediná další odlišnost je velice časté padání, které se předchozích dílů netýkalo. S tím však vývojáři snad něco časem udělají.

Pokud tedy se sérií Kings bounty začínáte, klidně můžete začít tímto dílem. Osobně ho považuji za ten nejlepší díl ze série, ale to převážně kvůli tomu, že hrajete za zlo a nepůsobí to tedy tak stereotypně. Nebýt to tak zatraceně podobné předchozím dílům, tak bych klidně dal hodnocení ještě lepší.

Další odlišnosti jsou spíše minimální až prakticky neexistující, a pokud se vyhnete třetímu dílu (Warriors of the north) tak každé Kings Bounty představuje kvalitní hru.

Pro: Hra za zlo, questy, sněhurka.

Proti: Padání hry, minimální inovace oproti předchozím dílům, omezený deník, některé herní mapy jsou doslova odfláklé (mluvím převázně o DLC Dark side Cookies).

+18+18 / 0
  • PC --
Je až neuvěřitelné, že už čtvrtý díl jedné hry běží stále na stejném enginu, stále se stejnými herními principy a dokonce i ty mapy jsou kopírované mezi jednotlivými díly. A lidi to stále baví.

Po naprosto nevyladěném, zabugovaném a ve všech směrech odfláklém Warriors of the North jsem nechoval k Dark Side příliš důvěry. Začátek navíc není ani příliš povedený a než jsem se dostal z trpasličího Dragandoru, neměl jsem moc chuť s hraním pokračovat. Naštěstí se situace zlepší a hra se rozjede do klasického KB návykového stylu.

Dark Side, i přes hutný Early access betatest, bohužel obsahuje neskutečné množství chyb, nedodělků a lajdáků. Pathfinding je naprosto katastrofální a postava se zasekne i na rovince. Na svých 5.1 bednách jsem musel používat headphones nastavení, jinak jsem většinu zvukových efektů neslyšel. Artefakty získané za plnění úkolů v pozdější fázi hry mají horší stats, než cetky za pár šupů koupené od obchodníků a nevyvážené je stále i levelování postavy. Tam, kde jsem byl v Legendě na 30. levelu, jsem tady na 70. levelu, v kapse mám 40 magických run a vylepšuju si dovednosti už spíše z plezíru. Mapy jsou prázdné a věcí k vyzobávání je minimum (runy, poklady, oltáře atd.). Zatímco v první fázi hry byla obtížnost vyšroubována celkem vysoko (hlavně z důvodu nedostatku vhodných jednotek), v poslední třetině hry jsem likvidoval nepřítele ještě dříve, než stačil udělat tah. Finální souboje nebyly o nic těžší, než většina soubojů se silnými soupeři během hry.

Vřele doporučuju naverbovat co nejdříve Soruga z Tristramu, k zajištění přísunu nových a lepších jednotek. Já ho bohužel verboval až skoro jako posledního a do té doby jsem docela bojoval se složením své armády nemrtvých. A to hraju za mága... za válečníka nebo paladina by to bylo ještě horší.

Rozhovory, které byly vždy největší bolístkou série, jsou i tady naprosto nudné a nezajímavé. Hráč je zahlcen tunami nezáživného textu bez dabingu, tentokrát i s nutností čtení, protože jinak není některé řešení questů dohledatelné a je potřeba použít návod nebo jen tak chodit a čekat, jestli se quest nevyřeší sám. Walkthrough jsem vůbec konzultoval docela často, protože některé úkoly nebyly tak úplně jasné ani od zadavatele.

Dark Side je i tak pro fandy slušná zábava na několik desítek hodin. Hraní za zlo je příjemné osvěžení a některé džouky nejsou úplně k zahození.

✰✰✰ / 5

Finální stats 1 & 2
+17+17 / 0
  • PC 65
S každým dalším dílem pro mne kvalita klesá. První hodinka hry je velmi lineární a vcelku nezáživná, chce to zatnout zuby, protože budete odměněni - dostanete se do první cca třetiny, která je asi nejzábavnější - některé questy jsou díky hře za "špatňáka" opravdu vtipné a originální. Poslední třetinu jsem dohrál spíše z donucení. Hra je neskutečně nevyvážená - ve všem: peníze, artefakty, skilly, kouzla, jednotky jak v síle, tak i v počtu, odměny questů. Mapy jsou oproti předchozím dílům prázdné, ploché, zbytečně roztahané. Hrál jsem za mága, což vřele doporučuji, neboť kombinace armageddon+černí draci+dračí jezdci boje výrazně ulehčí a hlavně zrychlí. Pro všechny, kteří jsou zatím sérií nedotčení vřele doporučuji začít prvním dílem. Novinek a vylepšení zde není tolik, aby předčily propracovanost KB:Legends.

Pro: grafika, návykovost, hra za ty špatné

Proti: nevyváženost, stereotyp

+10+10 / 0