Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

King's Bounty: Armored Princess

81
54 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
20.11.2009 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://princess.kingsbountygame.com/
Ve stand-alone datadisku ke King's Bounty: The Legend si zahrajete za princeznu Amélii, kterou znáte z původní hry ještě jako malou slečnu. Příběh datadisku ji zastihne o několik let později. Baal, jeden z nepřátel z Legendy, našel způsob, jak proniknout do Endorie. V čele armády démonů vzal útokem svět, který do té doby žil v míru, a chystá se zničit hlavní město království Darion, poslední místo, které mu ještě vzdoruje. Amélie se proto vydává do neznámého světa Teana, aby zde nalezla svého učitele, vznešeného rytíře Billa Gillberta, který již jednou dokázal Baala porazit.

Náplní hry je opět plnění hlavních i mnoha vedlejších questů v reálném čase při pohybu světem a tahovým systémem při souboji. Z povolání je na výběr opět válečník, paladin a mág. Vylepšeny byly jednotky, kdy byly některým přidány další schopnosti, najde se však i pár úplně nových (například démonolog, assassin či královský griffin), včetně celé nové rasy ještěrů. Pozměněn byl i systém skillů a bylo přidáno i několik nových. Místo truhly zuřivosti má Amélie k dispozici dráčka dle svého výběru. Můžete si vybrat mezi sedmi druhy s tím, že každý dává jiné bonusy, schopnosti se učí stejné. Dále si můžete přibrat společníka, který plní podobnou funkci jako manželka v Legendě (ale bez sňatku a bez možnosti potomka) - přidává bonusy a může nosit artefakty. Později se ve hře dá získat i možnost létání na koni po krajině, což usnadní pohyb po mapě. V podzemí Amélie z koně sesedá a chodí pěšky. Zvýšil se i maximální dosažitelný level.

V roce 2010 vyšel pro Armored Princess datadisk Crossworlds, který kromě jiného rozšiřuje původní kampaň.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Datadisk na jednu z největších návykovek, kterou jsem kdy hrál, na sebe nenechal dlouho čekat a ve výsledku mě rozhodně nezklamal. Vývojáři zlepšili téměř všechno, na co jsem v původním KB nadával - boje s mnohem slabším soupeřem lze přeskočit, urychlilo se cestování, obtížnost už nebyla tak přemrštěná (i když jsem hrál kvůli nedostatku času na easy).

Amélii jsem si rychle oblíbil a stejně tak jejího dráčka, kterého nedlouho po startu získá. Právě díky němu jsem častokrát vítězil beze ztrát i v soubojích s podstatně silnějším soupeřem. I když jsem využíval de facto pouze dvě jeho nejmocnější schopnosti a takovou kamennou stěnu nebo posily z vajíčka jsem nevyužil ani jednou.

Celá země, po které Amélie cestuje, je rozdělena na spoustu malých ostrovů, z nichž některé jsou i nepovinné (sám jsem minimálně jeden úplně vynechal). Toto rozdělení na ostrovy kvituji s povděkem, protože rozhloha už není tak veliká, aby prostředí začalo nudit nebo abyste se k zadavateli questu vraceli pro odměnu půl hodiny. Vše je tak pěkně přehledné, tematicky rozdělené (piráti, elfové, peklo, trpaslíci, ...) a graficky a designově téměř dokonalé.

Právě vynikající detailní grafika a povedený design je to, co mě u hry drželo a nepustilo až do dohrání. Přestože od minula je novinek co by se za nehet vešlo a drtivá většina věcí je víceméně stále to samé, hraje se to prostě skvěle. A to se počítá.

Nedostatků je jen pár. Stále mizerný pathfinding, kdy se Amélie zasekla o sebemenší překážku, pokud jsem ji poslal jen trošku dál. Dále malá využitelnost peněz - ke konci jsem měl nějakých deset miliónů zlatých bez možnosti je rozumě utratit (maximálně za runy, které jsem ale stejně vůbec nepotřeboval).

Pro: Skvělá grafika a design prostředí; spousta vylepšení; návyková hratelnost.

Proti: Stále horší pathfinding; malá využitelnost peněz; několik dalších drobností.

+21+22 / -1
  • PC 90
Předně musím říct, že původní Kings Bounty: The Legend (tedy nemyslím ono úplně původní z počátku devadesátých let) jsem hrál zhruba před rokem a půl a hodně se mi líbil jak herní systém, mechanismy, tak samotné zpracování a hratelnost. Na AP jsem se tedy velice těšil. Postupem času jsem hru koupil na Steamu a nyní po několika týdnech různě intenzivní pařby jsem dorazil posledního záporňáka. Jak si tedy pokračování ve skutečnosti vede?

Z mého pohledu velice dobře! Opět je to ten výborný mix tahové strategie a RPG, který mi tak vyhovoval v Legendě. Hratelnost tak vůbec neutrpěla, jen se mi zdá, že místy trochu přitvrdila obtížnost. Hrál jsem za mága (resp. mágyni, nebo snad maggi?) na nastavení "normal" a zejména ze začátku jsem občas balancoval na ostří nože. To se pak poznala každá nevhodně utracená tisícovka a každá zesnulá jednotka. Postupem hry ruku v ruce s posilováním schopností (a to jak herní postavy, tak pilování strategie) se ale vše obrátilo k lepšímu a opravdu tuhých soubojů bylo pomálu. Nejnáročnější mi obecně přišly souboje s bossy. Vůbec nejvíc ten závěrečný, necro-gremlin Zilgadis a ještěran K'Tahu. A v penězích jsem se nakonec topil. Hru jsem dohrál na levelu 56 se zhruba 2,5 miliony neutracených zlaťáků, přičemž jsem později neváhal zkoušet všemožné jednotky, artefakty a jejich kombinace, zkrátka zhýralý život jak se na hodnou princeznu sluší a patří. Questy povětšinou spočívají v zabíjení, poslíčkování nebo hledání nějakého pokladu, ale jelikož mě souboje bavily, po Teaně jsem se projížděl (proplouval a poletoval) také rád a poklady jsem kopal i bez questů, tak mi tato složka vůbec nevadila.

Pokud bych měl něco vytknout, tak snad jen onu místy dost vysokou obtížnost + třeba to, že hlavní hrdinka mi nikterak k srdci nepřirostla. Stejně tak jako celý příběh, který je vlastně velice jednoduchý. Hlavní příběhová linka má vlastně pouhý jeden Q = zabít Baala. Byť cesta k němu je poněkud krkolomná a skládá se z absolvování více či méně pod-hlavních úkolů.

Celkově vzato musím ale AP hodnotit jako víc než důstojné pokračování a s klidem v duši Princeznu rád doporučím všem, kterým se líbil první díl.

Pro: herní systém, hratelnost, styl, rozmanitost

Proti: slabší příběh, místy tuhá obtížnost, pathfinding

+11+11 / 0
  • PC 80
Datadisk Armored Princess nic moc zásadního proti původní hře nemění, ale něco přece, ať už k horšímu, nebo k lepšímu.

Příběhově je datadisk o něco slabší, než jeho předchůdce, a i zadání questů jsem převážně odklikával, sic jde pojetím opět o příjemně odlehčenou fantasy a i tady se mezi questy najdou nějaké ty fórky a více či méně úchylné specialitky.

Otravné cestování z původní hry tu bylo lehce vyspraveno - všechna území jsou prakticky jednotlivými ostrovy a cestovat mezi nimi lze pomocí tlačítka kdykoliv se nacházíte na lodi. Samozřejmě ani to není ideální a hlavně u trpaslíků bych si moc přál objevovat se s lodí na druhé straně od velkého mostu, neb k nejbližší slušné pláži je to z téhle jeho strany bez létání strašně daleko. Létání je pak dalším usnadněním v pohybu, které překvapivě nijak nenarušuje hratelnost, ale k tomu se dostanete až tak před polovinou hry.

Levelcap se zvednul, nevím na kolik - dohrál jsem na levelu 55 a nezdálo se, že by měl být poslední. Zvýšený level-cap je i důsledkem vyšší obtížnosti, jak už to tak v datadiscích bývá. I když stratégy to po relativně jednoduché původní hře může těšit, mě tohle tempo moc nevyhovovalo - preferuju když mě hra odměňuje za snahu, nikoliv trestá za flákání, což je pocit, který u tu mě při normální obtížnosti převažoval spíš.

Dráček, který slouží jako náhrada za Truhlu Zuřivosti disponuje 9 skilly, nicméně proti Truhle mi jeho taktické využitá přišlo slabé. Hlavně pokud člověk včas neinvestuje do skillů ovlivňující množství a kumulaci rage, tak na ty skilly prostě nemá. Sám jsem shodou okolností měl maximální rage na základních 20 asi do lvl26 - nejsilnější skilly jsem nemohl používat, bo nejlevnější stálo snad 30, a ty slabší jsem nemohl upgradovat, protože bych na ně už neměl taky.

Nedostatek rage mimochodem nebyl zrovna v mém plánu, ani jsem s ním nepočítal - až později mi došlo, že tady vlastně něco chybí - při postupu na další level si už nevybíráte žádný bonus k rage/leadership/maně/bůhvícotamještěbylo - tož to mě docela nakrklo. Navíc za celou hru jsem potkal dva oltáře zvyšující maximální rage, díky kterým jsem ho zvednul o pitomých 6 bodů.

No a to je tak v kostce z mého pohledu rozdíl mezi Kings Bounty a Armored Princess. Ještě k tomu můžete připočítat nové jednotky (osobně jsem si oblíbil Assassiny), kouzla a artefakty, snad i nějaká nová hudba na pozadí, noví bossové a celé nové prostředí ještěrů, vč. hudby a jednotek.

Hrací doba pak u mě byla necelý týden intenzivní pařby, čili alespoň 3x delší, než je dneska u her zvykem, ale nepřišlo mi to ani poloviční proti původní hře.

No, takže asi tak. Je to staré dobré Kings Bounty, kde se hraje za sličnou slečnu. Něco se změnilo k lepšímu, něco k horšímu. Můj celkový dojem je, že spíš k horšímu, i když je to pořad hodně dobrá hra.

Pro: sličná slečna, staré dobré Kings Bounty, vylepšené cestování, noví bossové, hudba...

Proti: už ne tak zajímavý příběh, i setting je už holt takový okoukaný, pro mě i vyšší obtížnost, některé mechanismy na mě působí proti původní hře trochu rozhozeně

+10+10 / 0
  • PC 85
Se značkou King's Bounty jsem se neuvěřitelně vyřádil už v mládí. Bylo pro mě překvapením, když se jedno ruské studio rozhodlo její jméno obnovit. Očekával jsem hodně, ale bál jsem se, že se to nebude, vlivem častým ruským bugům, hrát.

Tak jsem se tenkrát dostal k první hře, která tuhle značku obnovila a pravda, opravdu v ní byla celá řada neuvěřitelně hrozných bugů, které mě vysloveně štvali v průběhu celé hry. Ale nakonec jsem odolal a hru dohrál. I když to teda chtělo chvíle náročného odříkání a propocených triček. Každopádně na hru se hrozně hezky vzpomínalo a když jsem si všiml samostatně fungujícího datadisku, prakticky vůbec jsem neváhal a po zbroj naloženou princeznu jsem si přiskočil krokem setinovým.

Hru jsem následně nainstaloval, zapnul a v tu chvíli, jako kdyby na mě spadl oblak nějakého naprosto krásného prozření. Tohle Kings Bounty nejenom, že se obešlo s většinou bugů, které způsobovali pád hry, ale také jsem už nemusel bojovat i s debilem, kterého jsem smetl v prvním kole. Prostě tenhle datadisk přišel s krásným usnadněním pro hráče, což jsem také náležitě uvítal.

Do hry jsem tak okamžitě vpravil. Příběh mě bavil, vedlejší mise jsem s radostí plnil a to mi prakticky vydrželo až do konce. A to i přesto, že ve hře jsem nechal nějakých slušných hmm...20-25 hodin hraní. Jenže ono to prostě jinak nešlo. Amélie byla boží a její dráček vypomohl jak jenom dovedl. Celá ta hra je neskutečně sympatická a její zpracování jakbysmet.

Při dohrání mi ukápla slza s tím, že jednou si na tuhle nově rozjetou sérii budu s nostalgií vzpomínat. Bavilo mě to, upřímně, celou tu dobu hraní. A to se mi nestává zrovna zase tak často...

Pro: Příběh, sympatičnost všeho, nutnost nepřítele vzdání boje, svižnější zpracování, grafika, pohádkovost, hudba

Proti: Přebíhání z jedné lokality do druhé a pobíhání po lokalitách

+7+8 / -1
  • PC --
Mnou nejočekávanější hra tohoto roku. Počáteční pocit déjà vu vystřídalo opětovné nadšení nad krystalicky návykovou hratelností, abych vystřízlivěl nad uspěchaným zakončením. Celá hra je velmi nelineární a umožňuje volný pohyb po celé Teaně, což ve finále znamenalo, že jsem se na dva ostrovy ani nepodíval a už jsem měl možnost konfrontovat Baala. To jsem zkusil a - světe div se - já vyhrál.

Větší level cap s sebou přináší méně vyváženou obtížnosti a působí spíše pro oko. Datadisk je tak o mnoho těžší, než původní hra, i když jsem tabulkově na vyšším levelu.

Největší změna v podobě létajícího koně Pegase mě potěšila asi nejvíc z celé hry, další vylepšení už nejsou tak zásadní na hratelnost. Opět jsem trpěl nad nezáživnými rozhovory a nezajímavým příběhem. Questy sice občas mají špetku vtipu, ale jsou vlastně pořád o tom samém (např. zabít draka, co si pochutnává na opilých trpaslících, nebo paladina, kterému dobré srdce přerostlo přes hlavu a teď zabíjí preventivně i ty hodné, aby se z nich nestali zlí) a doprovodné texty jsou tak špatně napsané, že jsem je raději rovnou odklikával a četl si jenom zápisy v deníku.

Celkově je tak Armored Princess průměrným datadiskem, který sice nesplnil moje očekávání, ale bavil jsem se u něj dobře.

***/5

http://img171.imageshack.us/i/screen091204003.jpg/
http://img171.imageshack.us/i/screen091204007.jpg/
+6+6 / 0