Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Homefront: The Revolution

69
18 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
17.05.2016 PCPS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://www.homefront-game.com/
Nepřímé pokračování lineární FPS Homefront z roku 2011 tentokrát v open-world formátu. Hra je zasazena do města Filadelfie a odehrává se dva roky po událostech z prvního dílu. Korejci ztratili po čtyřech letech od invaze některé státy na západě USA a přesunuli svoji pozornost na východ, kde si, právě z města svobody, utvořili hlavní baštu.

Příběh se točí okolo mladíka Ethana "Birdy" Bradyho a jeho snahy vrátit město s pomocí dalších odbojářů zpět do rukou Američanů a vyburcovat svými partyzánskými činy, proti lépe vybavené a početnější Korejské armádě, zlomený národ k revoluci proti okupantům.

Druhý Homefront je tentokrát koncipován jako dynamický open-world rozdělený na tři zóny podle síly nepřítele v regionu. Zelená zóna, čili střed města, je prakticky pouze korejská a také nejlépe hlídaná, žlutá zóna je ghetto původních obyvatel s přísným dohledem armády a červená zóna je válkou zdevastované předměstí poskytující úkryt odbojářům. Všechny části je potřeba postupně dobývat a tak si i odemykat nové úkoly a zlepšovat dovednosti. Kromě hlavních misí je zde i řada vedlejších úkolů jako krádeže nepřítelova vybavení nebo likvidace jeho důležitých osob. Boje je třeba, vzhledem k neustálému monitorování a přesile nepřítele, vést guerillovým stylem a to hlavně přepadáváním, sabotáží nebo infiltrací. Záškodnické akce typu "udeř a uteč" je také často nutné doplnit i stealth postupy.

Ve hře je opět spousta technologického vybavení za všechno např. RC autíčko s výbušninou, mobil pro lokalizaci protivníků nebo různé sběratelské předměty, se kterými se dají vylepšovat nebo vytvářet zbraně. Nechybí ani dopravní prostředky od motorek po bojová vozidla. Přepracován byl také multiplayer, ve kterém mohou až čtyři hráči, v rámci Resistance co-op módu s RPG prvky, bojovat za svobodu společně. Titul obsahuje mikrotransakce a v budoucnu by ho mělo rozšířit několik bezplatných DLC.


Poslední diskuzní příspěvek

Musím říct, že jak jsem byl ke hře skeptický, tak jsem velmi mile překvapen. Zkusil jsem to v tom free víkendu a snad to aj dohraju. Není to…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Po druhém Homefrontu jsem pokukoval tak na jedno oko. Kvůli Cryteku. Už si nepamatuju, proč jsem ho naprosto vyignoroval v době vydání, nebylo to ale na škodu. Dle recenzí se jednalo o naprosto babráckou hru, která sbírala většinou negativní reakce. Ani dnes, po mnoha opravách, se nejedná o žádnou slávu a hra jede dost mizerně. Nahodilý stuttering, doskakování předmětů, kolizní systém, vypadávající zvuky, levitující předměty. Místy drhne AI, místy drhne respawn, místy to drhne doslova...

Původní koncept on-rail-modern-military-shooter byl překopán a Homefront se transformoval do open-space akce. Hra je rozdělená na kolik menších map a ty se dělí na žluté a červené zóny. V červených probíhají neustálé potyčky *Norků s obbojáři a ty žluté se soustředí spíše na stealh postup a záškodničení. Bavily mě obě zóny, i když ty červené asi trochu víc.

Náplň misí je repetivní a spousta lidí s tím zřejmě bude mít problém. Neustálé zabírání checkpointů, nikdy nekončící potyčky s respawnujícími se Norky, nějaké ty vedlejší úkoly na bázi výzev (zabij pětkrát tohle takhle, najdi tamto a vyfoť to atd.). Jenže mě tohle stačí. Stačí mi sandbox pískoviště, na kterém se můžu vyblbnout do aleluja. Mám rád volnost a možnost si hrát, jak se mi zrovna chce. Jít kam se mi chce, plnit co se mi chce a dělat si věci tak, jak chci. Tempo si určuju sám, nikdo mě nikam nežene.

Filadelfie je vymodelovaná skvěle a má parádní atmosféru. Hlavně v noci z toho stříká takové to terminátoří pižmo. Člověk jede na motorce rozbouraným městem a jenom čeká, kde na něj vyskočí T-1000. Takhle bude vypadat remake Future Shocku, až jednou vyjde... Level-design je vůbec velkou předností hry.

Gunplay je taky fajn, ale přivítal bych větší množství zbraní. Sice je každý kvér modifikovatelný na dva další kusy, kde např. kuš může být plamenometem nebo bambitkou (podle skutečné události), jejich přepínání je ale zdlouhavé a v potyčkách není moc času vybírat tu nejvhodnější variantu. Vůbec ovládání může působit dost chaoticky nejen proto, že není možné si přenastavit některé základní klávesy.

Zabrání emeryky Norkama je tady vysvětleno méně debilně než v původním Homefrontu, neměl jsem proto problém příběh tak nějak i vnímat. Samozřejmě se nejedná o žádné terno a prakticky se celý děj točí jen okolo osvobozování, bez další přidané hodnoty. To ale vůbec nevadí. Takové menší osobní issue jsem měl pouze s Moorovou, která se v reálu chovala jako jeblá psychopatka, ale přes vysílačku se mnou komunikovala na úplně jiné úrovni. Ale to je detail. Ty bradavky jí stejně neodpustím...

Herní doba se u mě pohybovala něco přes 25 hodin, což je víc, než kolik uvádějí statistiky HowLongToBeat a to jsem ani a nesplnil všechno, co hra nabízí. Easter egg s TimeSplitters byl parádní a vůbec jsem to celé rozhodně nehrál neposledy. Homefront je Far Cry 3 - 4 říznutý Crysis 2. Ber, nech být... já se bavil královsky.

Hodnocení: ✰✰✰✰

*Norek - North Korean (severokorejec)
+17+17 / 0
  • PC 75
Hned na úvod je pokračování Homefrontu docela překvapení. Po nepříliš vydařeném vydání kdy měla spoustu technických problémů a nepůsobila hotovým dojmem, na ní autoři nezapomněli a své chyby se snažili opravit.

A v rámci možností se jim to povedlo a hra už stojí za pozornost. Přeci jen vize okupované Ameriky jednotkami KLA (korejské lidové armády) má něco do sebe, zvlášť když díky Cryenginu tato výprava vypadá opravdu skvostně a má své kouzlo.

Odboj proti norkům kterého se hráč stává součástí, je veden ve dvou oblastech. Červené kde se otevřeně střetávají odbojáři s vojáky a zabírají se důležité budovy pro posílení vlivu v sektoru. Žluté sektory jsou pod plnou kontrolou nepřátel a je zde nutný opatrný postup, provádět sabotáže a oslabit vliv na místní obyvatelstvo, aby se povedlo je nakonec přiklonit na stranu odboje a vyvolat povstání lidí proti režimu.

Pocit ze střelby a zbraní je dobrý, a hráči nabízí různé variace provedení a zbraňové úpravy jako je výběr mířidel, puškohledy, stabilizační vylepšení či tlumič. Každá zbraň má navíc dvě další provedení kdy lze předělat. Z útočné pušky lze udělat odstřelovací variantu či případně změnit na odpalovač min. A tyto různé variace jsou u všech zbraní. I zpracování granátů má čtyři různé provedení od normálního, po nástražný s detekcí nepřítele, dálkově odpalovaný mobilem či autíčko na ovládání které hráč ovládá a navede na cíl.

Jen škoda, že vedlejší mise nenabízí moc rozlišných úkolů je to klasické zabij nepřítele touto zbraní či způsobem nebo něco zjisti a vyfoť. Další věc co mi vadila je tichý hrdina, kdy ostatní postavy vedou zkrátka monolog. Tuto věc sice vývojáři změnili a hrdina skutečně začal mluvit, ale pouze ve dvou krátkých DLC.

Homefront: The Revolution se nyní dá bez problému doporučit všem kdo mají rádi střílečky s otevřenějším prostředím a určitou volností v přístupu jak zlikviduje všechny Norky.
+15+15 / 0
  • PC 85
Homefront 2 mě příliš nezajímal. Jedničku jsem dohrál a nebyla to dobrá hra. Neambiciózní on the rails shooting galerie, jež byla i se svými sotva čtyřmi hodinami příliš dlouhá.
Dvojku už sice nedělal Kaos, ale když jsem se dověděl, že jí kuchtí Crytek UK, aneb patlalové stojící za Haze (a kdysi v dávné historii za prý dobrou sérií Timesplitters, ale ty jsem nikdy nehrál), enthusiasmu mi to také nepřidalo. Navíc ty trable při vývoji, bankrot vydavatele, změna týmu do Crytek Frankfurt, pak zase zpátky do UK, neplacené výplaty zaměstnanců, odchod poloviny studia, následné převzetí projektu Deep Silverem (a opětovný návrat developerů, včetně šéfa vývoje Hasita Zaly)...
Z toho prostě nemohla vzejít dobrá hra, ne?
No a dle recenzí taky nevzešla. Z mě nevysvětlitelného důvodu Deep Silver hru vydal cca 4 měsíce před dokončením, kdy zejména konzolové verze byly kvůli frameratu téměř nehratelné. PC verze byla zase sázka do loterie, někomu to jelo ok, někomu vůbec.
Dambusteři (aka Crytek UK aka Free Radical) naštěstí aspoň dostali od Deep Silveru možnost hru dodělat, ikdyž špatné recenze a nízké prodeje už to nezmění.

Tak tedy nejdřív v rychlosti tu technickou stránku - Homefront 2 vypadá fantasticky (Cryengine má prostě skvělé osvětlení), místy až fotorealisticky, a válečné zóny mají, obzvlášťv noci, skvělou atmosféru. Jak vystřiženou z year 2029 scén v T2.
Framerate je bez problému, pod 60 se dostal vyjímečně, žádný stutter jsem nepozoroval.
Nějaký ten AI sek se občas vyskytne, ale nic zásadního. Co mě rušilo asi nejvíc, byl občas viditelný pop-in, na tohle jsem už z her alergický.
Patche také přidaly možnost upravit si FoV a povypínat všemožné prvky HUDu, což se velice hodí (doporučuji toho povypínat většinu).

Nyní ale k samotné hře. Narozdíl od jedničky, Revolution je mnohem svobodnější záležitost. Odehrává se ve Philadelfii rozdělené na několik zón. Tyhle zóny jsou buď červené, kde se odehrála většina bitev proti Koreji (Revolution se odehrává 4 roky po američany prohrané válce), takže jsou vybombardované a dost mi připomínaly právě scény z Terminátora 1/2 roku 2029 (stejný rok kdy se odehrává Revolution, asi nebude náhoda). Tyhle zóny mají skvělou atmosféru a obsahují právě ten FarCry/STALKER-like gameplay se zabíráním základen a otevřeném boji proti vojsku KPA.

Žluté zóny jsou naopak plné civilů a je zde nutná spíš záškodnická činnost než otevřený boj. Nejvíc mi asi připomínaly intro HL2 po příjezdu do City 17, akorát zde jste aktivním záškodníkem, ne jen pozorovatelem.
Díky tomuto rozdělení je hra příjemně variabilní, není to jen o neustálém zabíjení.
Revolution má v některých ohledech sympatický smysl pro detail, viz
https://twitter.com/BlendoGames/status/776632296472313856

Mám rád hry které svůj interface zobrazují skrze ingame předmět - ve STALKERovi to bylo PDA, ve FarCry 2 handheld mapa, v Homefrontu je to korejský telefon :)
Arzenál mě bavil, pocit ze střelby skvělý. Zejména pistole s tlumičem a sniperovka. Zbraní není moc, ale každá se dá upravit do několika variant. Například pušku si předělat na granátomet, pistoli na uzinu apod. A nelze zapomenout samozřejmě bomby na autíčkách na ovládání, popř. plyšové medvídky.

Hra jako celek mě hodně příjemně překvapila. Takové lepší FarCry 4 a mnohem lepší než Division, které jsem hrál před Homefrontem. Ale nějaké nedostatky se najdou. Nejvíc mi pil krev opět tichý protagonista. Dokonce se zde, podobně jako v Battlefield 4, najde moment kdy na mě NPC řve "say something Brady!" což samozřejmě není možné. Působí to jak pěst na oko. Příběh a psaní jako takové přitom jinak není marné - tichým protagonistou tu byl docela promrhán potenciál. Jak já tenhle design nesnáším.
Pak by se dala ještě vytknout nepříliš dobrá AI, škoda že už asi nic nikdy nepřekoná první FEAR.

Jo a ten easter egg se fakt povedl.
+14+14 / 0