Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 80
Měsíc, co měsíc, pro nám Sony skrze předplatné PlayStation Plus servíruje tří Áčkové / indie hry zdarma. Toto členství mám teprve od prosince minulého roku a pořizoval jsem si ho s tím, že jsem si chtěl zahrát NHL 18 s lidmi přes internet, ale bylo mi to k prdu, jelikož všichni již hráli NHL 19. Abych pravdu řekl, tak jsem byl s výběrem her zdarma zklamaný, jelikož se mi prostě Sony netrefovalo do vkusu, nebo jsem již hru zdarma vlastnil na steamu. Avšak přišel únor a s ním přišel ikonický plešoun s čárovým kódem na zátylku a s ilegálním povolením zabíjet.

V této hře na vás rozhodně čeká mnoho ukládání pozic, mnoho nahrávání pozic, mnoho nepozorovaných proklouznutí, mnoho pozorovaných proklouznutích, mnoho omračování, mnoho úmrtí, mnoho skrývání těl, mnoho odhalování těl, mnoho převlékání, mnoho utíkání před osobami, které vás poznají, mnoho infiltrování, mnoho nepovedených pokusů o infiltrování, mnoho času plánování a mnoho času nadávání, proč to opět nevyšlo, mnoho proklouzáváni před kamerami a mnoho zachycení vás na kameru.

Hitman je pro mě rozhodně definice hry, kde musíte neustále improvizovat, když se něco slušně řečeno pokazí a to miluji. Tedy jsem někdy po desátém nahrání uložené pozice lehce rozladěnej, ale náramně se bavím. Rozhodně bych nepochválil nekonečnou nahrávací dobu na mé ani ne rok staré slimkové Pé eS čtyřce, ale zase na druhou stranu mi hra běžela bez jakýkoliv problémů.

V kostce řečeno první série Hitmana se skládá z šesti epizod, z čehož každá obsahuje velkou mapu, vaše kontrakty a řady možností, jak je eliminovat. Doopravdy je zde spousta způsobů a metod, jak se vypořádat s vašimi cíli. Během hraní objevíte hromadu dalších možností, jak vaše kontrakty zavraždit, takže máte chuť po dohrání mise, si ji znovu projet, avšak tentokrát s využitím vašich dosavadních vědomostí o mapě. Po dohrání mise a splnění výzev se vám odemknou lepší pozice, na jakém místě svoji misi začnete, odemknou se vám převleky, zbraně a nová místa, kam si můžete nechat propašovat kufr s již odemknutými zbraněmi, či jinými pomůckami.

Avšak u dvou map se mi stalo, že po jejich dohrání jsem je nechtěl ani vidět, jelikož jsem je tak debilně a krkolomně rozehrál a dohrál. Avšak to dle mého napravilo to, že si na stejné mapě můžete zahrát jiný scénář. Třeba na Sapienze můžete zavraždit filmovou hvězdu přímo na place komiksového filmového blockbusteru, nebo můžete na párty sestřelit politika.

Taktéž můžete plnit kontrakty, které můžete vytvářet vy samy. Můžete si třeba vybrat, že zavraždíte make-up artistu, v převleku za Helmuta Krugera a zavraždíte ho s hasičákem nebo můžete zavraždit všechny kuchaře v celé oblasti.

Co dle mého může pokazit herní zážitek jsou všudypřítomné rady Diany, tedy když objevíte nějakou možnost, hned se vám na mapě vyznačí místa, kam se máte vydat, abyste danou příležitost úspěšně splnili. Tím pádem můžete mít pocit, že vás vývojáři vedou za ručičku, ale tato možnost lze vypnout.

Se sérií Hitman moc obeznámený nejsem. Tedy provázela mě celý život, starší bratr hrát Hitman 2: Silent Assassin, poté jsem měl demo disk na PS2 s Hitman: Contracts, poté jsem si díky Score osahal Hitman: Blood Money, ale doopravdy jsem si zahrál až Hitman: Absolution, které mě příliš neoslovilo. Teprve až s příchodem tohoto dílu mám rozhodně po jeho dohrání chuť si zahrát i předešlé díly a rozhodně mám chuť si zahrát i následující sérii. Teď se zřejmě ještě vrátím zpět ke hře zavraždit pár kontraktů…

„I will leave you to prepare.“

MISSION STATUS
ACTIVE

(Herní výzva 2019 – „Severní vítr“)

Pro: Hratelnost | Rozsáhlé lokace a hromada možností | Znovuhratelnost | Hudba |

Proti: Hrozně dlouhá načítání | AI postav |

+15
  • PS4 85
V hrách ste skôr tichý zabijak, presný ostreľovač alebo dômyselný travič? Tu môžete byť všetkým.Variabilita možností je pestrá, stačí sa riadiť zmyslami ( a premyslenými radami hry). :)
V rámci misií navštívite zaujímavé lokácie, v ktorých môžete odpočúvať rozhovory a využiť ich vo váš prospech. Prezliecť sa za vybranú postavu a ľahšie prekĺznuť do ostro stráženého objektu. Túto možnosť som využívala najčastejšie. Ak máte však dostatok odvahy a zručnosti, môžete byť úspešní v získaní trofeje, ktorá po vás chce aby ste žiaden oblek nepoužili. Ja by som to nazvala (pre mňa) hardcore variantou.
Ak by sa časom stalo, že skĺznete k rovnakému odstraňovaniu cieľov, stačí sa pozrieť na zoznam trofejí (u mňa ps4), ktoré vám ponúknu pomocnú ruku a odhalia zaujímavý,možno vami ešte neobjavený, spôsob postupu. Nebrala by som to ako cheese ale ako malú radu, ako také vnuknutie. Ak prejdete misiu a máte pocit, že ste tomu nedali všetko, tak si ju kľudne dajte znova,s iným počiatočným miestom, v inom prestrojení a odlišným postupom. Nerada hrávam hry dvakrát ale tieto nové možnosti otvárajú rôzne cesty a tak i pre mňa je znovuhrateľnosť skvelá.
Prešli ste hru a neviete čo ďalej? Chcete ostať v tomto svete ešte dlhšie? Žiaden problém, existuje tu možnosť likvidovať na základe kontraktov od ľudí a taktiež sami môžete byť zadávateľ. Túto možnosť som veľmi nevyužila ale nepochybujem, že je to určite taktiež zábavná súčasť hry.
Podľa môjho názoru sa hra veľmi podarila, padla mi na nôtu a užila som si ju. Osobne som predovšetkým využívala stealth a pokúšala sa plniť predurčené naaranžované situácie, ktoré vyskúšali moju trpezlivosť, šikovnosť a v neposlednom rade ma aj pobavili. No a o tom to má byť.
+13
  • PS4 100
Hráno a dohráno v rámci Herní výzvy 2019. PS4 verze, jež byla zadarmiko v únorovém ps plus.

S plešatým pánem jsem měl zkušenosti již od prvního dílu a snad krom dílu "Absolution" mne vždy dokázal zabavit. Obecně mám rád hry plíživky a tedy každý díl byl v mém hledáčku. A když to pak dali zadara a hodilo se to do kategorie herní výzvy, pustil jsem se do toho.


Hlavní rozdíl oproti předešlým dílům je samozřejmě ta epizodičnost. Původně to vydávali jednu po druhé, ale já to už ochutnal až jako celek a tak to mam i raději. Kdyby hra nebyla v rámci placené služby zadarmo, pořídil bych si ji až někdy ve slevě a určitě jako komplet. Vydání hry na části mi moc nevoní, ale záleží na úhlu pohledu a zde mi přijde, že jednotlivé epizody a lokace byly vcelku obstojně doplňovány obsahem a třeba časově omezenými cíly na likvidaci, což hodnotim jednoznačně pozitivně a jakž takž by to ve mě tu epizodičnost obhájilo.


Já hrál a dohrál všechny epizody (několikrát), zlikvidoval všechny hlavní cíle (několikrát), pár těch vedlejších (několikrát), splnil něco málo challengů, ale v podstatě ochutnal od všeho něco. To, co mě na tomhle díle nejvíc bavilo, co mě u toho udrželo a díky čemu jsem to vcelku snadno a rychle dohrál, byla právě ta forma "tady máš hřiště a hraj si jak chceš". Předešlé díly jsem hrál tak, že jsem v levlu zlikvidoval cíl a pokračoval dál a již to vícekrát a jinak nezkoušel. Tady tomu bylo naopak a rád jsem zkoušel jakým dalším způsobem bych mohl onu likvidaci provést. Jsou zde tzv příležitosti, vždy v každém levlu (epizodě) několik a jde vlastně a jakousi předpřipravenou cestu jak někoho sejmout. A zrovna tyhle přiležitosti sem chtěl vyzkoušet v každé epizodě všechny. Některé jsou i celkem vtipné.


Prostředí, ve kterém se Numero 47 pohybuje a elegantně likviduje, mi přijde vcelku dobře zpracované. Každá epizoda se odehrává v jiném prostředí a mojí favoritkou je určitě italská slunečná modrobéžová a hlasitá Sapienza. Ostatní lokace jako nějaká farma v Kanadě, futuristická do zimy oblečená nemocnice v Japonsku, obří hotel v Marakéši snad, nebo moc nezajímavá pařížská (ta Paříž v tom vůbec nejde poznat) módní show, mne tak moc nezaujaly. Ale musim uznat - ani neurazily. Velikosti lokací byli tak akorát aby tam bylo to hlavní a nějaká omáčka kolem, aby bylo na co koukat. Bylo to naplněný všude tak akorát pro zajímavou plíživou výzvu. Rozhodně jsem to nehrál s nechutí a každá lokace nabízela pro mne dostatek možností jak se vyblbnout, vymyslet rychlejší cestu, nebo najít zajímavější či zábavnější způsob likvidace. Navíc se vám samozřejmě v průběhu hry otevírají další možnosti, ať už to jsou zbraně, převleky, další využitelné vybavení jako jedy, bomby, návnady nebo možnost kde v oné lokaci startovat. Postupně se vám tedy otevře vcelku dost možností jak to zahrát jinak. Určitě by jich šlo i více, ale určitě i méně. Pro mě to bylo akorát. I když je fakt, že některý ty kulomety nebo brokovnice jsem nikdy nevyužil. K Hitmanovi mi jde prostě spíš tlumič, struna a možná ta injekční strikačka nebo fikaně ukuchtěné špagety a hlavně dobrý načasování. HLAVNĚ DOBRÝ NAČASOVÁNÍ. :)


Herní mechanismy fajn. Tady mě osobně nic neurazilo nebo nenaštvalo. Při prvním spuštění mi přišla hra dostatečně vyzývavá a svým způsobem těžká, ale časem už vite co a jak funguje a najdete ten způsob jak to hrát a hra se zjednoduší. Při prvním průchodu jsem byl extrémně opatrný, ale po deseti hodinách už víte, že tomu blbci můžete stát za zády a on vůbec nic netuší. Támhle hodíte minci, tady pustíte kohoutek u umyvadla a najednou všichni dělaj co vy chcete. Úsměvný, kolik lidí zajímá přelitý umyvadlo na veřejných záchodcích. :D No, jednou je to umělá debilita, ale jednou je to i ta uměla inteligence. NPC vám fakt nesežere lákání na hozenou minci, když na vás přímo kouká a eště vám k tomu sám něco poví, že fááákt neni tak blbej jak si myslíte. Z mého pohledu bych mechanismům vytýkal spíše jen malichernosti. Hrálo se mi to dobře.

K technickém stavu hry bych taky neměl co vytknout. Zhruba dvacet hodin bylo plynulých a hrálo se mi pohodlně. To je pro mě důležité a dostačující. Jistěže můžu vytáhnout ty až nepřirozeně dlouhý loadingy, kdy si fakt nérvozně poposednete v křesle, jakou dobu to trvá ( pokud jedete styl save-load, když se vám třeba nevyvede akce tak to pak může žrát dost zbytečnýho času), pak načítání textur a doostřování po startu hry, ale nic z toho pro mě nebylo tak nasíracího aby mne to nebavilo. Nejsem ten, kdo řeší grafiku a kolik fps to běží a tomhle mě to rozhodně neurazilo. Já byl spokojen a za sebe můžu říct že se mi to líbilo. Kor ty haldy lidí na tržišti v jedné z lokací. To mi přišlo hodně dobrý. ...... Jen teda při jedné už hodně akční pasáži, kdy jsem na farmě v Kanadě po zvrtané akci postřílel snad všechny NPC z lokace na schodišti v jednom z domů, tak při průchodu masou mrtvol se viditelně a citelně snižily fps zhruba na 2fps. Jo a ragdoll fyzika mrtvol je někdy hodně zábavná. Při schovávání mrtvol nebo spících ;) se nejednou pousmějete v jaký pozici to zakončil.


Hitman je pán, co likviduje jen určené cíle, neviděn, neslyšen. Nejlépe tak, aby vše vypadalo jen jako pouhá nehoda či blbá náhoda. Pokud to tak budete hrát, budete se bavit. Neni to střílečka. Jedna tlumená hlava vypadá mnohem lépe, než vysypanej zásobník z ákačka do nabíhajících hlídačů. Tahle hra má všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Za sebe hodnotim plnou pálkou, protože mě to jednoduše a prostě bavilo. :)




........výše jsem nezmínil snad už jen ten " příběh" , který jsem prakticky celou hru vůbec nevnímal. Ač jindy je to pro mě podstatná část zábavy, tak tady mi ani nechyběl. Nuda, šeď Ja tam pár spojovacích cutscén, co mají dát asi trochu povědomí vo co v tom vlastně jde, jsou hezky zpracovaný, ale to jest vše. V tomhle vedou pro mne spíše prvni a druhej hitman

Pro: Všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Hřiště nájemného vraha.

Proti: sem tam táááááhlej loading, příběh z týdeníku "Chvilka pro tebe"

+13
  • PS4 25
Totálně vyčpělá série přichází s dalším modelem své sériové výroby, která postrádá snad úplně vše. Od originiality, přes příběh, po kvalitní grafické zpracování.

50x a stále poprvé se objevujeme na začátku lokace, po které se šikovně toulají NPC. Tahle prochází kolem prázdného kontejneru, tamta kolem prázdného koše na prádlo, támhleta kolem prázdného mrazáku... v tomhle světě ztrácejí úložné prostory svou původní funkci jen proto, abyste do nich mohli uklízet omráčená či zabitá eNPéCéčka. AI se od prvního dílu snad nezměnila (dobře, budu fér... od druhého) a stále funguje tak nějak nahodile. Někdy se drží přesných pravidel, kdy vás neprokoukne skrze modré sako, jindy po vás začne střílet v momentě, kdy se špičkou boty ocitnete na místě, kde nemáte co dělat. No a nedejbože, když dojde k akci.

Nepříliš velké lokace (ale pořád příliš velké na to, co se v nich dá dělat) jsou opět nalajnované na první dobrou. Hmm, jak se mám dostat do sídla sicilského mafiána? Stačí budovu jednou obejít a hned víte, že stačí vyšplhat po římse.

Aby byly "různé cesty ke splnění cíle" ještě přímočarejší, hra vás na ně upozrní. Buďto pomocí hudu, případně prostě tím, že se ve vaší blízkosti najednou děje něco nepřirozeného. Poté už jen stačí sledovat NPC a hra už si vás sama navede k dokonalému závěru mise. No a pak si samozřejmě misi můžete zahrát ještě 10x, abyste našli veškerá kladiva, konve, cihly a další předměty, nutné pro absolutní herní požitek.

Třešičkou na dortu je už jenom mizerné technické zpracování, kdy nohy procházejí skrze schody, NPC i Hitman se hýbají prkenně a celkově je hra hnusná na pohled. Celkem jsem se na to těšil, ale bohužel je to velké Walomeh.

Pro: pfff... Hitman je pořád trochu cool?

Proti: vlastně vše, co v minulých dílech, ale teď už je to hodně okoukané

+11 +23 −12