Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A náhodou oprava toho, že když jsem s autem blízko zdi, tak couvám rychlosti želvy s chromýma nohama? S tím se také mám smířit?
Načítací černé obrazovky trvají neúměrně dlouho. Je to řešitelný problém nebo se s tím budu muset smířit?
Možná že jsem na to přišel. Ona je nám od přírody dána schopnost srovnávat. Vzpomeňte si na školku, kdy jste vy i váš kamarád měly autíčko, a tak vznikla debata, kdo má lepší...
Pak se k tomu přidá falešné vlastenectví (které si většina lidí ani neuvědomí a trpí jím všechny národy na světě), které nám vštěpují na základní škole (Snad všichni si vzpomenou, že hromosvod vynalezl Diviš, ale kdo to byl Franklin si vzpomene málokterý Čech.). No a máme to.

Tak mi dochází, že nejde o to, s čím porovnat GTA, ale s čím porovnat Mafii.

@Barney (16.06.2013 11:21): Tak tady a teď se to řeší proto, že jsi mě na to svým komentářem navedl (Mimochodem hodně slušný, jen používáš zbytečně moc cizí výrazy, kdyby se tu místo plusek známkovalo, pak bych ti dal za 1 ;-) )
@kaslikjochanan (16.06.2013 00:14): Vlastně nevím, proč se to řeší zrovna teď a tady (třebaže je to asi pravda). Já jen Mafii uvádím jako perfektního zástupce klasické narace vycházející ze sto let přetrvávajících tabulek amerického filmu. V jiných ohledech ho s Vice City nesrovnávám.
@Walome (13.06.2013 09:35): Jasně, všechno co jsi napsal je pravda, ale vysvětluje to jen, proč jsme to porovnávali dřív, dneska k tomu ale už není důvod a stejně se tak děje...

@Barney (13.06.2013 22:41): Jo, tak já chápu to automatický srovnání, člověku to v hlavě naskočí tak nějak samo (sám pořád něco srovnávám). Jen mě prostě napadlo, proč i po těch letech, kdy je toho ke srovnání už mnohem víc, nám Čechům naskočí okamžitě Mafie...

A kdyby jsme ke GTAčku cítili nějakou zášť, tak by jsme to nehráli ne?!
Zdá se mi, že se rozcházíte už v premise. Tam, kde Garret tíhne k principu databáze, která sjednocuje dobový kontext a je tak historicky přínosná, se staví Drolin za komunitu, tedy něco živého a postupně se měnícího. Osobně mi přijde, že oba přístupy jsou v pohodě. Ani jeden z nich není ideální (první hodnotí z hlediska doby zpětně, druhé zas ošemetně spoléhá na určitý přínos uživateli, který přínosem být nemusí), ale zároveň ani špatný.
@Drolin (14.06.2013 08:15): Recenze jsou vždy subjektivní, ačkoliv se snaží o objektivitu. Vždy se najde někdo s opačným názorem. Ty mluvíš o obeznámení s drtivou většinou tehdejší žánrové produkce, což souhlasím je nemožné, ale hlavně by ses škatulkoval jako obyčejný "knihovník" nebo lépe řečeno katalogizátor, který spíš řeší podružné věci okolo hry než hru samotnou.
@Garret (14.06.2013 00:11): Otázkou však není, co hry přinesly (u hodnocení, jako zobecněného převedení na míru kvality), ale jak si stojí v momentálním čase jejich ohodnocení. To, že Duna či Half-Life do jisté míry formovaly nové žánry/pojetí je pěkné, leč mimo historického hlediska jaksi nepodstatné - z pohledu konzumenta.

Tvůj přístup patří např. do retrospektivních recenzí, ne však do databáze, tedy fluidní křivky oblíbenosti daných děl v té době.
@Garret (14.06.2013 00:11): @Drolin (13.06.2013 23:29): Vzhledem k tomu, že jsem jeden z těch co hraje hry s časovým odstupem, troufnu si tvrdit, že je to tak někde mezi.

Souhlasím s Garretem, že se mi velmi obtížně posuzuje, co daná hra ve své době přinesla a kam žánr posunula, a to jsem už docela pamětník. Z toho důvodu si vyhledávám ke hře i dobové recenze, a když si odmyslím ty jásající pasáže, tak se to většinou i dozvím, ale už je to samozřejmě názor někoho jiného.

Nicméně si nemyslím, že hodnotit starší hry vůči dnešním měřítkům je úplně blbě, pokud se za spojením "dnešní měřítka" neskrývá pouze technické zpracování. Rozhodně můžu hodnotit příběh, můžu hodnotit atmosféru, můžu hodnotit hratelnost, obtížnost i ovládání. A rozhodně i dnes mě spousta starších her dokáže oslovit více než spousta těch aktuálních novinek. Takže pokud hra nestojí jen na grafice tak ve spoustě aspektů na ní můžu dnešní měřítka aplikovat, protože ty měřítka mám už léta stejná...
Vice City jsem opět dohrál asi před půl rokem a i dodnes je to skvělá hra s výborným příběhem, úchvatným prostředím a věcmi, které se do trojky nedostaly - motorky, letadla (odpusť Dodo), mluvící hl. hrdina, atd. Přestože Vice City stavím z trojice GTA 3 - San Andreas na bronzovou příčku, i dnes má pořád mnoho co nabídnout.

Jinak souhlasím s Garretem, hodnotit s odstupem můžeš maximálně tak MMORPG, resp. na multiplayer zaměřený titul, a to taky jen s přivřenýma očima (např. po roce nebo i větší periodě).
@Drolin (13.06.2013 23:29): jak můžeš napsat takovou blbost? člověk hrající s odstupem JE zatížen vedlejšími vlivy, tedy aktuálním míněním a trendy! naopak člověk hrající hry v době vydání je posuzuje vzhledem k době kdy vznikly, co přinesly a jak tenkrát ovlivnily daný žánr. to s odstupem času nikdo nedokáže posoudit, ačkoli si tady pár lidí myslí, že ano.

otázku "hodnoty názoru" bych vůbec neotvíral. spousta haterů nebude mít názor hodnotný nikdy...
"... CJ působí jako nucená figurka tvořená stereotypem gangsta nigga whatever."

Tak tuhle výtku nechápu :-) Jako člověk, co vyrostl v daném prostředí, si zkrátka osvojil určité zvyky (vyjadřování, přístup, hodnoty atd.), a mně tedy přijde naopak skvělé, jakým způsobem GTÁčka protagonistu do světa začleňují, aniž by se snažila z něj udělat někoho univerzálního a bezpohlavního, aby se hráči náhodou nezprotivil. San Andreas považuju v tomhle za naprosto přelomové, protože ten obrovský sandboxový svět tam fungoval i s tak jasně napsanou postavou.
Naopak.

Hodnotit vzhledem k době vydání, z hlediska databáze, je nesmyslné a i nežádoucí. Respektive vůbec brát v potaz rok vydání.

Daleko hodnotnější je názor toho, kdo hru hraje s potřebným odstupem, nazatíženým vedlejšími vlivy, tedy aktuálním míněním a trendy.
@Barney (13.06.2013 22:41): Vice City JE vrcholem série, vzhledem k době, kdy vyšel. je pochopitelné, že dnes už tě tolik neosloví, ale to není podstatné. spousta lidí tady hodnotí staré hry vzhledem ke dnešním měřítkům - to je ale úplně blbě. kdo danou hru nehrál v době vydání, nikdy neocení její kvality.
@kaslikjochanan (13.06.2013 09:31): Možná to bude ta zautomatizovaná zahořklost, já to třeba napsal úplně bezmyšlenkově a zpětně mě zarazilo proč... Tak od věci mi to ale nepřijde. Je to 3rd person akce zaměřená na jízdu a střelbu. Vychází ze stejného.

@Red (13.06.2013 11:00): Právě, já jsem měl donedávna Vice City v hlavě jako vrchol série. Tak jsem si to znovu zahrál, ale neoslnilo to. Brzy rozjedu San Andreas a pak si možná úvodní větu upravím. Má výtka vždycky byla, že CJ působí jako nucená figurka tvořená stereotypem gangsta nigga whatever. Ale aspoň působí nějak, oproti tomuhle moulovi.

@Clorky (13.06.2013 18:41): Tu jsem dopsal dodatečně :-)
Barneyův komentář fajný, ale zabil to hned první větou. Nebudu hodnotit.
Podle mě je tohle vrchol GTAček. San Andreas se tomu nevyrovná a čtverka se může jít rovnou zahrabat.
Barney se vytáhl, připomenul mi to co jsem prožíval ale nedokázal a ani netroufal bez znovuzahrání vyjádřit.
@kaslikjochanan (13.06.2013 09:31): Protože jsou Češi naštvaní, že GTA přišlo dřív a zastínilo tak Mafii - ale ano, jedná se o úplně jiné hry, ale tehdy to byly jediné dvě hry, kde si můžeš s autíčkem jezdit po otevřeném městě jak se ti zlíbí (tedy, ne jediné - např. Urban Chaos tu byl dřív, ale historie je někdy krutá) a hráči prostě srovnávali - jako můj táta tehdy prohlásil "hm, to gétéáčko mě baví víc, tam se můžeš víc vyblbnout" - a vo tom to je, v Mafii nemáš důvod blbnout, takže tam ta možnost, díky bohu, neni.
Napadlo vás někdy, proč Češi pořád porovnávají GTAčka s Mafií? Vždyť čím víc se nad tím zamyslím, tím víc mi dochází, že jde o úplně jiný hry. Stejně tak bych to mohl porovnat s True Crime, se ScarFace, nebo když to přeženu tak dokonce se Saints Row.
Setkal se někdo s padáním hry hned v prvním obchodě se zbraněmi v Ammu Nation? Jakmile mám na výběr zbraně, šipkami by mělo jít mezi nimi pohybovat, tak hra přestane reagovat. A po několikerém stisknutí Enter se objeví černá obrazovka a hláška, že program přestal pracovat.

Ale jak jsem zjistil, dochází mi k tomu jen u dvou modů Vice City Deluxe Edition, KillerKip's Mod v. 1.4 a základní hry Vice City. U modů Vice Cry a Ultimate Vice City to v tom obchodě nepadá. Docela paradox.

Přeinstalováno, a již funkční u všech modů. Jen savy v User Files v dokumentech to kazí. Jestli budu chtít hrát paralelně, tak jedině vždy zazálohovat ten který save.
Modoval jsem to tři dny. Nejlépe hra vypadá asi s Vice Cry a Deluxe Edition 2004, vzájemně tyhle dva mody ale nejspíše kompatibilní nejsou. Naštěstí Widescreen Fix, Load Screen Remover, ENB Series apod. s nimi fungují. Takže je hra i po deseti letech poměrně dost pěkná.
Zrovna hraju VC na tabletu a tak mě napadlo: "Jak vypadá ta proslulá mise s RC vrtulníčkem?"

A ejhle, oni to snad udělali 1:1 oproti PC. Potrat.
Neví někdo,jak dát do hry,když jsem si stáhla nějaké auta,tak jak se to do hrý dává?co si tak pamatuji tak se to dřív muselo nějak nahradit či co,jenže už netuším jak..neví někdo jak na to..?
Mě to přišlo fakt malý, po pár hodinách jsem měl všechno ne vyloženě prozkoumané, ale znal jsem všechny ulice. Někdy jsou ty města skoro až moc velké. Nejsi 2x na známém místě (hlavně Just Cause), ale tohle bylo pro mě fakt malý. Ale bavilo mě to fakt nejvíc. Z bráchou jsme se shodli, že nás hlavně bavil pocit na konci hry. Kdy prakticky vlastníš celý město. Neznám podobnou hru (bylo to třeba ve Scarface, ale nějak mi to tam nesedělo).
@Cobot (25.04.2012 22:53): Ja som to myslel ako letecké vehikly ako celok, ale ok, moja chyba.

@Walome (25.04.2012 22:57): Z toho čo som hral (GTA 1,2,3 + VC) to VC jednoznačne vyhráva. Je to možno dané aj tým, že hoci ide o sandbox, autori dokázali hru vtesnať do reálneho settingu a vedeli sa vyhrať s jednotlivými prvkami atmosféry, aby to človek vedome i podvedome akceptoval ako niečo prirodzené.

A mesto, ten "ľavý ostrov" mi neprišiel dostatočne plný oproti tomu prvému pravému. Preto by som bral viac.
Tul: město je malé, pro mě největší klad VC :)

Jinak jo, VC má atmosféru, to se žádnému jinému GTA nepovedlo. Zatím. VC jsem hrál několikrát, dost mě to svého času bavilo.
Tak, tak. Je to aj moje obľúbené GTA, na ktorom mi vadili asi 4 veci: mesto je malé, terén je absolútna rovina, nemožnosť plávania a nie najlepšie ovládanie vrtuľníkov.
Bylo super kupovat nemovitosti a dělat mise. Vice City mám taky asi nejradši. Akorát to město mě už tenkrát připadalo malý...
Tulareanus: u starých dosovek to většinou beru (a Dosbox je většinou všemocný), u her, keré vznikly pro Windows NT (notabene už na XP) většinou čekám, že to bude ok, no :-)
@Dan9K (26.02.2012 22:50): To je pravda. Tiež mám v sebe určitý herný masochizmus, kde sa snažím dohrať niečo, čo ma dokonca nejak extra nebaví, ale na 98% by som asi tak veľkú hru nedával. :) No s tými bugami je to podobné ako staré dos hry, niektoré idú v pohode, s niektorými sú problémy, má sa im to vyčítať po nejakých 20 rokov od vzniku? Čo sa týka hier z obdobia Vice City, tam som niekoľkokrát zas zažil na WIN7 a novej grafike, že jednoducho sú tam rôzne grafické glitche, prípadne tam tie hry vôbec nejdú spustiť...
Tulareanus: no v komentáři většinou kritizuji, takže vzhledem k němu bych měl dát i méně. Ale právěže přes všechny ty věci mě to bavilo. Proto dávám slušné hodnocení, i když v porovnání s ostatními je asi vysoce negativní. To, že jsem to chtěl dohrát co nejdál...to jsem holt já. Mám takovou povahu. Když to jen trochu jde, chci věci dohrát/dokoukat/dočíst. Nemám k té hře vůbec negativní postoj. Naopak těším se, až si zahraju San Adreas a čtyřku. Jen prostě nejsem úplně tak moc nadšený a 65% je pro mě dobrý. Do mého "srdce" se holt nejvíce zapsala GTA 1.
Co se týče těch bugů, je mi jasný, že je to tím, že už je to devět let stará hra, ale přesto, u ostatních her té doby takovéhle problémy nemám. Když jsem dal omezovač FPS, tak většina těch bugů zmizela.