Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gone Home


Diskuze

< >
[neexistující příspěvek]: To bude asi tím, že je to v Humble Trove, tedy pouze pro předplatitele Monthly.
Design toho domu je pro mě takovej těžko uvěřitelnej. Je to strašně obrovské (byt ve kterém bydlím by se vešel do jejich vstupní haly, haha) a po té, co jsem hrál Layers of Fear i prázdné a málo detailní. Aspon, že to má jasně vysvětlený příběh, v poslední době hraju jednu hru za druhou, kde člověk musí po dohrání spojovat všechny náznaky a stopy a googlit jak to vlastně bylo. Tohle je takové hezky jednoduché a reálné a protkané grunge muzikou.
@AiMLEzZz (12.02.2016 12:31): Samozrejme, ale mám dojem, že sme sa konečne aspoň trochu pochopili :)
Inými slovami, ak má niekto subjektívny pocit, že je zle, ak hra nevyužíva vlastnosti herného média a mení sa len na neinteraktívnu prechádzku okolím, ktorá ho nudí, tak je to ok. Je to jeho názor, ktorý nič nevypovedá o kvalitách hry, len o tom, že to nie je pre neho. A ak sa pýtaš prečo to hral... asi preto, lebo chcel skúsiť :)
@M.a.t.t. (12.02.2016 09:30): To máš naprostou pravdu, každý má právo na subjektivní názor. Ale proč bys měl sázet stovky hrám proto, že v nich autoři využili, co chtěli? Copak to vypovídá o kvalitách dané hry? Autoři mohli zcela záměrně udělat to či ono a přesto to mohlo být subjektivně špatně, protože ti ten zážitek třeba nic nedá, ničím tě neobohatí, nemáš pocit dobře stráveného času. Mně je upřímně jedno, jestli je hra dokonale lineární nebo jestli skýtá celou paletu možností, jak postupovat, pokud ten zážitek pro mě nic neznamená, ani mě nebaví. Call of Duty je dobrá hra, pokud chceš lineární filmovou střílečku. Pokud se ti ten druh her nelíbí, tak ji nehraj. Já bych třeba dobrovolně nehrál Counter Strike, přestože věřím tomu, že je to vypilovaná a vyvážená multiplayerová akce, ale pro mě je to totální ztráta času, která mi vůbec nic nemůže dát. Mě zajímají hry, který mě můžou obohatit nějakou zajímavou myšlenkou, ukázat mi něco nového, esteticky mě potěšit, pobavit. Nepotřebuju svůj čas "vyplnit" věcmi, o kterých vím, že nejsou nic pro mě. Ze stejného důvodu nechodí lidé, co nemají rádi superhrdinské film na Deadpool a Guardians of the Galaxy a lidé, co je žerou, pravděpodobně nepůjdou na Larse von Triera.
@AiMLEzZz (12.02.2016 08:45): Keby som sa pozeral na hry z toho pohľadu, či autori využili to, čo využiť chceli, potom by som musel dávať samé stovky a to vrátane všetkých hier typu Call of Duty. Prečo by som im mal vyčítať linearitu, skriptovanie a podobne keď to je presne to, o čo im išlo? Ak niekto môže vyčítať hrám zjednodušovanie oproti minulosti, čo mi pripadá úplne v poriadku, prečo by im nemohol vyčítať nedostatok interaktivity? Mal by ich chváliť, keď mu tento prístup evidentne nesedí? Každý má snáď právo na subjektívny názor a neporovnávajme prosím hry s poéziou, či čiernobielymi fimami.
@M.a.t.t. (11.02.2016 11:56): Navíc naopak absurdní je vyčítat něčemu, že nevyužilo všechny možnosti svého média. Autoři využili to, co využít chtěli. To je jako vyčítat básníkovi, proč nemá ve svých básních jamb, když to přece jde. Nebo proč je film černobílý, když se tak krásně dá pohrát s barvami. A mimochodem, mluvil jsem o návštěvě galerie, ne o obrazech samotných. Křičel bys snad, že tam není co zmáčkout? TO by bylo absurdní.
@M.a.t.t. (11.02.2016 11:56): Já myslím, že to naopak možnosti média naplnuje víc než dost, respektive je rozšiřuje trochu jiným směrem než v konvenčních hrách. Je to jen o preferencích, zvyklostech a úhlu pohledu. Líbí se mi, jak podobné projekty obrací naruby pohled na hry a jak autoři touhle formou sdělují určité myšlenky tak, jak by se to např. filmem nepovedlo. Ale určitě by se to mělo rozlišovat, aby člověk věděl co kupuje.
@AiMLEzZz (11.02.2016 10:59): Trochu absurdné prirovnanie, kedže obrazy nikdy neboli určené k ničomu inému ako k prezeraniu. Ak niekomu výrazná neinteraktívosť v hrách nevadí, tak je to v poriadku, ale rovnako je v poriadku, ak im niekto vyčíta, že nenapľňajú možnosti media.
@Tulareanus (10.02.2016 00:57): Já pořád nerozumím těm výtkám vůči nedostatku interaktivity. Myslím, že je na čase, aby se začal víc přijímat fakt, že "hra" je spíš historický název pro všechno interaktivní umění, i pokud to má znamenat třeba jenom procházku po ostrově, která by byla ve skutečnosti nereálná. V galerii si taky nestěžujeme, že tam není dostatek interaktivních předmětů...
Bola to veľmi príjemná jednohubka na večer miesto filmu. Z určitého hľadiska mi to viac sadlo ako Dear Esther - určitou civilnosťou a tým, že príbeh nemusí byť vždy uberneskutočný, aby človeka zaujal a hlavne som sa viac cítil, že tam niečo robím, oproti absolútne neinteraktívnej Dear Esther. Hudbu však mala Dear Esther oveľa lepšiu.
Asi nejdulezitejsi vec je pred hranim o nic nevedet o obsahu. To se mi temer podarilo, jiste tuseni jsem bohuzel mel. K dohrani postaci cirka tri hodinky casu, coz vidim jako plus.

Jedna se o knihu zabalenou v obalu od hry. Vypichl bych fantastickou praci s vedlejsimi motivy. Na pudu jsem se v zaveru hnal az mi za mysi prasilo. Pred nekolika lety jsem hral LARP z rodinneho prostredi a bylo to vytecne, pod tichou hladinou na vas ciha boure nedoresenych konfliktu. Skutecne lze nejlepe prirovnat k Dear Esther, u DE se ovsem kolecka v hlave toci mnohem intenzivneji.

Prestoze mi hra nabidla vylet do meho mladi, stalo se tak v kuzi devcete a ta mi uplne nesedi.
@LIUWIL (31.12.2013 22:27): Vzhledem k tomu, že médii explicitní pojetí žánru adventur je již značně odkloněno původnímu významu, respekive dnes zahrnuje prakticky vše nespadající do jiných, užších a přesněji vymezených žánrů (například v tomto výběru nefiguruje ani jedna adventura klasického designu), musel by být pro hry jako Gone Home zařazen zcela nový žánr. Což by bylo jak nerealizovatelné, tak i zbytečné.
Tato hra by vůbec neměla být v sekci adventury, protože to prostě není adventura.
Dal jsem na radu přítele na telefonu a před koupí (která se nakonec neuskutečnila) jsem si hru vyzkoušel alternativním způsobem.
Věřím, že publikum tato hra mít určitě bude a nedivil bych se, kdyby inspirovala několik dalších titulů. Nicméně toto není hra pro mě a jak už jsem zmínil, není to ani adventura. Je to interaktivní povídka. Rozhodně je velmi propracovaná, ale z čistě herního hlediska nenabízí nic zajímavého. Pro mě je navíc nezajímavá také svým hlavním tématem. Příběhy o problémech náctiletých jsou mi naprosto proti srsti.
Když jsem začal z legrace po 30 minutách herní doby střádat všechny předměty z domu na gauči, uvědomil jsem si, jak mě neskutečně tento titul nudí. Objektivně nemůžu říct, že to je špatná hra, ale není to to, co by od toho lidi čekali. Raději ani nezačnu pitvat cenu.
Jinak doporučuji se kouknout na některé komentáře na metacritics (ostatně jako vždy u kontroverznějších počinů) -

WARNING! NOT FOR GUYS. This isn’t a game. This is an interactive book for chicks.

Gone home is not a game, but more akin to a touching visual novel, unfortunately some reviewers have the mistaken impression that it is in fact a video game and not a glorified few paragraphs about lesbian drama.

I'm someone who defends The Last of Us as a "game." I'm someone who defends "Little Inferno, The Walking Dead, and Thirty Flights of Lovin." There is no defending "Gone Home." There is no gameplay. There is no game.

:)
@GodOfTheSick (20.08.2013 11:52): Jj, to ale neberu jako soundtrack, ale vatu :).

Na videu možná ne, pokud to hraje hráč co chce prozkoumat vše. S opačným přístupem ale jde proletětě celý dům během těch dvou minut - což mi jako ponalá chůz nepřijde.
@GodOfTheSick (20.08.2013 11:30): Počkej, mluvíš o Gone Home? Však tam hlavní postava kmitá jak mariňák z Doomu :).

PoV skoro žádnou hudbu nemá, a TLC je přeci jen větší a dotaženější (plus má rozdílnější konce).
@Daemon (20.08.2013 11:16): Však ať si to prodávají za kolik chtějí. Ale zhledem k tomu, že jsem nedávno hrál parádní Kraven Manor, který je zadarmo, tak jejich postup budu kritizovat a dám přednost jiným. Mě to drzé přijde, tobě ne. Ať žije demokracie, netřeba se v tom dál pitvat.

@Drolin (20.08.2013 11:24): Já bych zase čekal, že PoV se díky atmosféře a hudbě bude líbit víc než TLC. Ale jak jsem řekl, vždy rozhoduje kvalita a ne použité prvky. Ne a poklud nejvyjde patch na zvýšení rychlosti, tak snad ani nebudu. Sune se to vpřed snad ještě pomaleji než DE.
@Daemon (20.08.2013 11:16): A proc by nastavena cena nemohla byt "troufala"? To je naprosto bezny oznaceni a autori si ji proste troufnuli nasadit, protoze diky pozitivnim recenzim se jim to muze vyplatit.
@GodOfTheSick (20.08.2013 11:12): Pravda, ale zmíné hry si jistě nehrál před deseti lety :). A automatické to není, leč kdyby si sem nenapsal ten první příspěvek, tak bych vsadil velkou část na to, že tě Gone Home zaujme.

(a vlastně ty si hru hrál, či jen kouknul na yt?)
@Drolin (20.08.2013 10:41): Na rozdíl od tebe hraji hry přes 20 let, takže je logické, že chutě se v čase mění. V daném období jsem vždy názorově konzistentní. Jak hru popisuješ je sice pěkné, ale to ještě neznamená, že se mi bude automaticky líbit. Vždycky je totiž důležité, jestli je daný prvek udělán dobře nebo špatně. Gone Home není TWD, ale další Dear Esther...

@Daemon (20.08.2013 10:45): V daném kontextu mě nic lepšího na jazyk nepřišlo. Ale když použiji místo slova "drzost" synonymum "troufalost" uklidní se tím tvé vášně?
Tak treba pro me to vypada taky jako idealka, ale ty ctyri stovky jsou v porovnani k jinym indie titulum vazne smesny.
@GodOfTheSick (20.08.2013 10:10): Zrovna ty by si měl být nadšen (pokud by si nebyl tak názorově inkonzistentní :).

Jedná se o velmi moderní adventuru prostou puzzlů (tedy jako tvůj hit TWD), hra je designově nejblíže BioShocku (tvůj ještě větší hit), hra se odehrává v tajemném domě/sídle/prostoru (jako tvé hity Blackstone Chronicles a Amnesia), hra nemá žádné triggery spouštěcí další postup (jako tvá podoba ideální adventury) a hra je i poměrně krátká (jako většina tvých oblíbených FMV).
Drzost některých indie studií je neuvěřitelná. Zatímco jiné projekty stejného rozsahu jsou úplně zadarmo, tak za tenhle hodinový simulátor vohmatávání předmětů je nutno vysázet přes čtyři stovky. Zvlášť když spídranem se hra dá projít za 2 a půl minuty. Tak ale třeba to někdo koupí...