Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Mendoza (13.09.2021 20:36): ne píšu to scela vážně a často si nevšímám starších zpráv respektive všímáme ale většinou je nečtu, upřímně všiml jsem si toho až teď když si napsal to že bych si všiml toho příspěvku pod tím mým.
Tak tohle je drsní oldschoolovka, takové to duke nuke 1 a 2 :D anebo legendární Dave, zkusím to teda také, to bude oříšek rozběhat na windows 10
@Zx Atari 500 (02.07.2019 15:33):
Nakonec jsem GODS dohrál, ale opustil jsem remasterovanou grafiku a s ústou se vrátil k originálu.

Je zajímavé, co mi napsali autoři remasteru. Původní verze se dá hrát prakticky do nekonečna, s tím, že po třetím kole již obtížnost nestoupá.
zatímco v remasteru se rozhodli hru "násilně" ukončit po třetím dohrání tím, že tě vždy vrátí na poslední checkpoint.

Je zajímavé, že nejen stoupaji HP enemáků, ale zkracuje se čas, který je nutný pro aktivaci některých síkrytů.
Hned na úvod hry je potřeba se do dvou minut dostat na konec a zmáčknout tlačítko, ve třetím kole se to nedá absolutně stihnout (zkoušel jsem asi dvacetkrát, včetně nejrůznějších variant).

Proto se rozhodli to po třetím kole takhle useknout. Je fakt, že jsem to nikdy tak dlouho nehrál. Ono totiž tím, že klasická verze má pouze kody do úrovní, tak jsem to po druhém kole (nejpozději) ukončil.
Na to, abych se dostal do tabulky nejlepších to stačilo bohatě.
Na Switchi mně to trochu mrzí. Myslel jsem, že dám ještě jedno kolečko, abych dosáhl na nějakých osm až deset milionů bodů a byl nejlepší a ono prdlajs.

Tenhle remaster na Switch má savepointy. V tom připomíná emulátor na SNES, který jsem kdysi měl, ale ten se ztratil v prachu dějin
(po letech jsem ho hledal, ale nedohledal).
I na trénink je to dobré.
To omezení má jistý smysl: dejme tomu, že s posledním bossem jsem měl problémy, přišel o téměř všechny životy, skončil s hrou ale na druhý den- kdy se mi vše rozleželo v hlavě- a přišel jsem na taktiku- tak jsem se vrátil. A za cenu pouhých tří životů jsem, ho porazil.
Na což jsem docela pyšný. Sice jsem zkoušel taktiku z longplay na youtube, ale ta (při tom, jak zesílil boss) je prostě nefunkční.

GODS je skvělá hry, v tom, že když jsem to hrál na dva osum šestce, tak stačilo se jen přiblížit k lebce co nejblíže a pak zuřivě mačkat útok a za po hooodně dlouhé době boss padl. Ve všech GODS co jsem hrál později tohle nikdy nefungovalo...
Byl jsem v mírné depresi (Zaklínač 3, těžká úroveň a nekonečný souboj s minibossem, který těsně před smrtí se uzavře do neproniknutelné slupky, vyvolá démonické psy, které než pobiji, tak si doplní zdraví.

Tak jsem vzal Switch a koupil GODS:


Vyzkoušel jsem ho i na PC, kde to ale vůbec nemí ono, ale na handeldu, to je jiná liga. Hratelnost je prakticky stejná. Grafika taková rozporuplná: v první části (vzhledem k tomu, že jsem ji projel bambilionkrát) jsem věrný původní grafice, později jsem hrál v novém grafickém kabátku.
Přepínání mezi grafickou jde pouhým stiknutím páčky, takže je to v pohodě. Ovládání je docela fakn, i když má hrdina problém propadnout padajícími dvířky dolů. A některé chrliče ohně (zejména v poslední části) vidí mnohem dál než já a střílí rychleji (takže ne vždy funguje taktika: vystřel, skrč se , počkej až tě přeletí střela, a tak dokola).
jako negativum vidím předělaný systém ukládání, takže hru dohraje každý (každá cvičená opice). Ovšem poslední boss dal zabrat i mně.

Jinak dojmy veskrze pozitivní.
Poznámka na konec: tu hnědou paletu barev si mohli odpustit, ale jak říkám v handheldovém modu to je fajn (místy).
A to me se to graficky celkem libi. Az teda na toho pandulaka... ten je prisernej. Zrovna Gods jsem moc nemusel uz tenkrat, ale do sbirky na steamu to bude fajn :)
@Charllize (05.01.2019 12:09): No, s tím Elite II nevím, já to vlastně asi před třemi roky hrál, a to dost intenzivně a pořád to na mě dýchá atmosférou, kterou mi ty hi-tech duchovní pokračování prostě nedají. Mají ji jinou, neříkám horší, prostě jinou a už tam nejsou ty specifika. Proto prostě ty staré hry v tomto nahradit nelze. To člověk asi tak nějak musí cítit, buď jsi přilnul k atmosféře te hry nebo ne. Pokud ne a bral jsi ji jen jako herní produkt, který je buď dobrý nebo špatný, tak je jasné, že se k tomu vracet nebudeš, protože máš dnes třeba jiný ekvivalent téhož s rozhodně pohodlnějším ovládáním (pokud teda existuje, což v případě Elite II asi ano). O tom není zase pochyb. Co se týče GODS, tak pokud bych to bral takto, jako u toho elite II, tak si řeknu, na co remasterovat GODS, vždyť tu máme Hollow Knight. A pokud se budu chtít vrátit k atmosféře GODS, tak určitě ne v té remasterové verzi, která z něj udělala kýč. Budu si chtít užít především grafiku Bitmap Brothers a nainstaluji starou verzi.
@Ringo (05.01.2019 11:57): Ale on je i ten vizual dost vyrazne zmeneny u te FF12. Ruzne moderni efekty, kvalita textur a podobne. Ale tedy kdyz chces extremni priklad tak treba Elite II vs Elite Dangerous, v zivote na tu starou verzi uz nesahnu (ale 100%bych ji dal i ted), sice nejde o remaster, ale spis o jakesi remake pokracovani, ale jako priklad to poslouzi dobre:)
Pro mě remaster je, když se ponechá původní grafika, akorát to půjde hrát na vyšších rozlišeních a případně se odstraní bugy, výjimečně se vylepší něco z UI. Toť vše. Na nic víc nesahat. Jak jsem psal, ukázkový příklad je Another World 20th Anniversary.
@Charllize (05.01.2019 11:49): Jenže Remaster FF12 já teda vnímám jako remaster nové hry, ne staré, tam to není tak citelné :-) Vždyť to vypadá stejně, jen nám předhodili vyšší rozlišení (nikoliv překopanou grafiku) a pravidla z japonské verze, tedy nic nového, jen něco jiného, než kdysi předhodili euroamerickému trhu.
@90210 (05.01.2019 11:38): ja Gods hral kdysi a tenkrat mi to prislo jako krasna hra, dneska me osobne nema moc co nabidnout ani original ani ten remaster pac oboji vypada hrozne, kdyz se teda soustredime na ten vizual a nechame byt styl, ktery v podani Bitmap je bozi i ted. Drive jsem malem umrel hlady a zizni u hrani Chaos Enginu, dnes bych na to asi uz nesahl. Ty stare hry jsou fajn, ale me se uz nedari se k nim vracet.



@Ringo (05.01.2019 11:45): u me osobne je remaster stare hry vzdy lepsi nez original. FF 12 bych uz na PS2 nikdy nehral, kdyz je remaster pro PS4. Proste to mame jinak, ale oba ve stejnem rybnice:)
@Charllize (05.01.2019 11:31): Grafika Bitmap Brothers je umění, něco, co se nepředělává, je to jako by dneska někdo překreslil nějaký slavný impresionistický obraz z galerie na realistický a myslel si, že jde o pokrok. Kdyby někdo udělal moderního Cadavera 3D, tak bych na něj asi podal žalobu :-)

Nevidím moc důvodu tyhle hry přibližovat mladším hráčům, kteří na staré hry mají averzi a pokud existuje pár výjimek vyhledávajících old school, najdou si a užijí si oldschool v pravé podobě, ne přežvýkaný.

Staří hráči nastartují Amigy a jedou a nepotřebují tyto "úlitby" starým titulům. Případně jsou rádi, když jim hru GoG nakonfiguruje, aby jela na dnešních strojích.

@Charllize (05.01.2019 11:31): Problem je v tom, ze kouzlo puvodnich Gods bylo predevsim v superstylovym zpracovani, grafika/hudba, hra samotna byla ponekud tezkopadni a nehrala se az tak dobre jako skakacka, na druhou stranu tam byla spousta secretu, obcas se pouzivaly predmety, bylo to podobne jako treba First Samurai zajimavy mix, ale na prvnim miste byla vzdycky grafika. V remasteru je z toho nudna nezajimava sed, ktera nevypada ani z poloviny tak dobre jako puvodni grafika, pokud jde o design a remake tak v podsatate nema co nabidnout.
@Ringo (05.01.2019 11:28): to mas tezke, kdyz chteji hru priblizit mladym hracum a delat remaster zmeny jsou zadouci. Navic to myslim ma svoji hodnotu i pro lidi co jsou pametnici kdyz to jde hrat v puvodni verzi. I kdyz trochu si myslim ze kdyby to remasterovali primo Bitmapove asi by to dopadlo lip. Buhvi kde je jim konec. Myslim pred par lety jsem byl na jejich strankach a tvarily se funkcne a krasne zastarale:)
@Drolin (05.01.2019 11:22): Tady nejde o zkritizování všeho po roce 1994, spíše bych tu viděl problém v tom, že některé věci remaster opravdeu nepotřebují a tak by se neměl dělat na sílu. Tady to je na sílu opravdu hodně.
@Drolin (05.01.2019 11:15): Jisté prvky metroidvanie to má, je to spíše teda ve stylu asi Castlevanie IV ze SNESu. Hra byla na svou dobu opravdová grafická lahůdka a jo, hudba byla dechberoucí a jak jsem to v roce 1991 viděl u kámoše, který to měl přes sound blaster a na velké sloupové repráky, tak ty výbuchy potvor tam zněly jak kdyby někdo házel někde granáty. Byl jsem z toho v šoku :-)

Ta hra má něco navíéc oproti jiným plošinovkám, sbíráš tam věci, něco nakupuješ. Nicméně průser jsou ty neustále nalétávající potvory odnikud jak v nějaké automatové arkádovce, to u mě hru docela zabilo.
@Ringo (05.01.2019 11:08): Tak pro tebe je určena původní grafická verze, a kdo chce, může si to přepnout do té "modernější" (něco musel ale tak i tak upravit, jinak by to nešlo prodávat za skoro 20 euro).

A také, Gods je zajímavé, ale hraní není pro mě moc zábavné. Osobně nemám rád tyto plošinovky, které nemají něco navíc (jako právě metroidvanie).

@Richmond (05.01.2019 11:15): Schválně to asi vyzkouším v pohybu, zda to je opravdu tak hrozné :). Ale nevěřím tomu (v recenzích na Steamu si na to naopak nestěžuje).
@Drolin (05.01.2019 11:06): Jsi první, kdo tohle o té remasterované blitce Gods píše. Dle mého je to neskutečný fekál, tady nejde o pózu, vždyŤ je to rozmazaný až hrůza, jako by to dělal někdo samo domo, přesně jak píše Ringo, levnej aušus z Číny, navíc echt hnusnej.
@90210 (05.01.2019 11:02): Já mám Monkey Islandy rád, mají pěknou atmosféru, ale staré díly ve staré grafice samozřejmě. Trojka je jiná, ale taky nádherná. Co považuji za podělané je to od čtvrtého dílu dále. Každopádně Indy IV je pro mě dodnes nejlepšíadventura všech dob.

Ale ať nejsme OT, ten remaster GODS se vyplatí možná jen kvůli tomu, že i zde to jde přepnout a hrát ve staré grafice. Ale pro mě je tak jako tak asi tato hra zapovězená, byť jsem se jí několikrát snažil hrát a líbila se mi, tak nesnáším, když nepřátelé létají pořád v houfech jen tak odnikud.
Toto už je póza, nijak hrozné to graficky není. Jasné, že je většina zvyklá na pixelovanou verzi z 1991, ale tohle je (dle screenshotů na Steamu) stále v mezích.
@Ringo (05.01.2019 10:54): MI 1 by mozna i sel nebyt toho, ze tam pokracovani v tom prisernym Guybrushovym faceliftu, kterej bohuzel prisel uz z trojkou, ale v dalsich MI hrach hrach to uz dodelali definitivne.

Hral jsem to asi 5 minut, bylo to strasne prazdny a nemam rad ten hype okolo Lucas Arts.
@90210 (05.01.2019 09:16): Mně tak připadal i Monkey Island 1 remaster, chystaný Flashback vypadá taky jak prohnaný nějakým nechutným filtrem. Naopak oku lahodící mi přijde remake Gabriela Knighta 1.

Na youtube je pod remasterem GODS jeden trefný koment, že ten remaster je něco jako zboží z Číny.
Mělo by to být i na PC, ale je to v podstatě jedno...
Jinak stran ovládání- nikdy mi nepřišlo těžkopádné, ale myšlenka to není marná.
Dělají to v UNITY, proto je to asi takové vyblité...
Jinak nejsme jediní normální. Co jsem pročítal fora na Steamu, Lemonamiga a pod., tak minimálně 80% lidí má stejné názory jako my.
@Richmond (08.04.2017 19:40): Vypada to dost ohavne a puvodni verze mela lepsi grafiku, ta je totiz sama o sobe tim mozna vubec nejstylovejsim, co v te dobe vzniklo. Klasicka Bitmap Brothers skola. Pokud uz bych to uz remakoval, tak bych si pohral s hratelnosti, protoze puvodni verze mela hodne tezkopadny ovladani.

PS: Ajo, tak ono je to na mobil. Tak to je o nicem. To pro cloveka jako jsem ja, kterej si na svuj soucasnej smartphone (koupenej nekdy v pulce lonskyho roku) nestahl jedinou hru, jaksi neni.:)
GODS je má srdeční záležitost.

Názor je veskrze rozporuplný. Z principu si mi líbí pokud se někdo pustí do předělávky jakékoliv klasiky z éry Amigy. Je ale otázkou, kde je hranice mezi odvahou a drzostí.

Pročetl jsem si forum na Steamu, zkoukl video a screenshoty.
Pozitiva:
Vyšší grafické rozlišení.
Přetexturované předměty typu sloupů,, dveří, cihel, žebříků jsou (někdy) hezčí.

Negatíva:
Personifikace mne, jako hlavního hrdiny, je otřesná
Celkové ladění grafiky - hra působí, jako bych ji sledoval přes (pos*aný) hnědý filtr.
Nepřátelé jsou rozplizlí a takoví jacíci indiferentní.
Boss druhé úrovně (drak) je vysloveně ohavný.

Další výtka je spíše obecná- ovládání skákaček na mobilech je z principu problematické. U GODS to bude platit dvojnásob, protože hra je dokonalá v tom, že se Vás naučí dokonalou harmonii souladu pohybu a útoků (připomínající úchvatný balet).

Hra je v ranné fázi, některé věci ještě nejsou definitivní, ale i tak...
@Red (08.04.2017 21:54): Mně je jedno, jeslti to půjde zahrát na mobilu, na tomhle zařízení hry nehraju a hrát nebudu, ale prostě takovej hnus z toho udělat a nazvat to remasterem, to chce fakt odvahu.
Máš tam i classic mod, můžeš hrát bez problému na mobilu...fajn:)
[přesunuto z komentářů]

Úžasná hra své doby a teď po letech ji opět hraju:-) Ale člověk už ty finty pozapomněl...
@Phoenix (30.09.2012 13:10): No pokud bych byl tak drzej a mel si neco prednostne prat od tebe, tak bych chtel, abys ohodnotil (ohodnotil!) pokudmozno vsechny hry, ktery jsi hral.:0) Tvoje hodnoceni me zajimaj, protoze jsi stejne jako ja retrogamer, jen jsi toho odehral jeste mnohem vic, tim lip. DH je predevsim databaze, ktera serazuje hry podle vyslednyho hodnoceni, spousta predevsim starsich her ma malo hodnoceni, takze se jejich prumer ani nepocita do celkovyho zebricku, kazdej kdo ty hry hral a ohodnoti, je tady vrele vitan. Cisla bych nepodcenoval, tvy komentare jsou samozrejme prinosny a super, ale pokud tady pises o hrach, ktery jsou podle tebe vseobecne precenovany s tim, ze je nejmenujes, tak ja nemam absolutne sajn ktery hry mas na mysli, protoze jsi je neohodnotil.;0) Vychazim samozdrejme z toho, ze cloveka casem omrzi cokoliv psat, ale napraskat hodnoceni je otazka prijemny hodinky vzpominani.
Databázi her jsem objevil teprve nedávno, postupně chci přidat informace o hrách, které jsem dohrál a ještě tady nefigurují. Také chci ohodnotit většinu her, které jsem dohrál, v ideálním případě všechny. Právě proto, aby to další uživatelům pomohlo. Tam, kde se shodnu s většinou a jedná se o profláklé špičkové kusy (Fallout, Baldury, System Shock, Deus Ex etc.), tak tam bohatě stačí, když ohodnotím procentem a nepíšu minirecenzi. Jenomže většinou hodnotím buď málo známé kusy nebo se s většinou neshodnu a pak to chce napsat, co mě k takovému hodnocení vedlo, protože recenze řekne daleko více než jedno číslo. Já dám 50% hře, u které jem se bavil, ale z různých důvodů se jedná o průměr, jenomže díky masáži herních recenzí si většina lidí představí nehratelný odpad. Naopak kdejaká poprůměrná hra dostává ultimátní honocení (nejmenuji, stejně všichni vědí, co mám na mysli) díky různý sociologickým vlivům (rostoucí nádklady na vývoj, masovost, z toho plynoucí uplácení herních recenzentů atd.).

Ale máš pravdu, že by nebylo špatné, kdybych přednostně napsal něco ke hrám úplně bez hodnocení.
@Phoenix (30.09.2012 11:25): Asi to budu muset taky zkusit, na PC jsem se dostal zhruba stejne daleko a dal uz to neslo.

BTW vsiml jsem si, ze mas dohranou hromadu her, ktery ale nehodnotis, muzu se zeptat proc? Jsou to stary hry, ktery moc lidi nehralo a tva hodnoceni by kvalite databaze vazne prospela.
Na PC jsem byl vždycky schopný dohrát první tři světy a čtvrtý už ne. Takže jsem nakonec GODS dohrál na emulátoru SEGA Megadrive/Genesis, kde je možné díky SaveState ukládat pozice.

Ona jde pozice nakonec ukládat i v emulátoru Amigy WinUAE, takže není problém dohrát další těžké klasiky typu Chaos Engine nebo Jim Power.
@mazar1234 (29.09.2012 21:28): Já mám pocit, že u toho bylo vždycky napsaný godscom nebo tak něco a automaticky tam byli ty neomezený životy... A ty jsi to někde stáhnul? A nebo jedině celou tu tvojí hru dát do zipu a dát to třeba na ulozto.cz . Jinak mě nic nenapadá :-(
Dotahl jsem to tusim do 2. levelu ve tretim worldu. Je v remaku neco novyho, krome editoru.

BTW vsiml jsem si, ze tady od Bitmapu nejsou nahozeny Speedbally a Magic Pocket, zvlast u Speedballu me to dost prekvapuje. Tak co, kdo se toho ujme?:)
Teď sem hrál remake a i přesto, že tomu rozumim víc než v předškolních letech, tak sem se dál než do druhýho levlu furt nedostal a pořád mi něco uniká. Fucking Harpies !
Trik znám, poradím:
U obchodníka si koupím nesmrtelnost, a pak (někde před drakem) díky nesmrtelnosti projdu přes bodce a seberu krucifix. ten se pak spolu s dvěmi svícny se vymění v knihovně za krystal, a drak se drží , díky krystalu, v bezpečné vzdálenosti.

Mě zase ten drak. On je na něj nějaký trik, ale já si ještě nepřečetl jaký (ani nevím, jestli se mi chce). No a přicházet na to sám je docela na dlouho (umřeš, celá úroveň znova). I to opakování celého světa znovu mi přijde takové nepočítačové. I když bylo dost her, co to tak tenkrát dělali.

Takový pocit konzolovosti. A vůbec ne špatný.
Podobně jako Turrican
Hrát se dal vždy jen po určitou dobu (člověku došla koncentrace a síla, v novém prostředí narazil na nové nepřátele a pasti), ale s každou novou hrou se člověk dostal o kousek dál. Pamatuji si na prvního bosse, zdál se mi ABSOLUTNĚ nepřekonatelný....
Myslel jsem to spíš v přeneseném slova smyslu, jednoduchost. V zásadě je to jednoduché, i když složité to je později.
Zřejmě měl na mysli maringotku s automaty na dvě koruny. Děkuji Bohu, že jsem takovou maringotku nikdy nenašel, asi bych brzy umřel hlady a žízní :)