Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Genghis Khan II: Clan of the Gray Wolf

Aoki Ōkami to Shiroki Mejika: Genchou Hishi

30.07.1992
01.10.1992
03.12.1992
únor 1993
25.03.1993
23.09.1993
30.09.1993
17.09.1998
08.06.2009
22.07.2015
95
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Genghis Khan 2 je tahová strategická hra simulující vládu nad středověkými královstvími pomocí rozšiřující se rodové dynastie. Hráč začíná za krále vybraného území, následně zakládá rodinu, má potomky a ti následně pokračují v rozšiřování rodové linie řídící impérium, které se postupně rozrůstá dobýváním dalších území. K dispozici je několik scénářů mapujících různá období středověku v Evropě a Asii. Některé scénáře mapují období vzestupu Genghis Khana v samotném Mongolsku, v jiných se může hráč pokusit dobýt celý tehdy dostupný svět (Euroasie a severní Afrika). Na začátku si hráč vybírá vládce některého ze států jako Anglie, Francie, německých knížectví anebo rovnou mongolské říše. Z názvu vyplývá, že ideální je se chopit právě Mongolů za samotného Temujina a zopakovat jejich velké tažení. Ale klidně je možné udělat takové tažení naopak za Anglii a ovládnout vše až po Mongolsko.

Jedno kolo hry se odehrává v několika fázích, které jsou závislé na vlastnostech panovníka. Ten má své statistiky, které určují rozsah jeho vládních rozhodnutí v rámci jednoho kola. Každé panovníkovo rozhodnutí vyžaduje určitý počet akčních bodů. Po jejich vyčerpání lze stejně postupovat v dobytých územích, do kterých je dosazen vlastní generál - správce. Po vyčerpání všech akčních bodů panovníka i jeho generálů lze odeslat kolo a na řadě jsou soupeři. Jedno takové kolo může vypadat například takto - 1. návštěva manželky s cílem zplodit potomka, 2. zúrodnění některé provincie, 3. nábor vojska, 4. vyslání vojska do sousední země.

Aby jeden panovník (král) nebyl se svými omezenými akčními možnostmi na všechny provincie sám, tak k ovládání těch dalších dobytých provincií slouží buď generálové anebo rodinní příslušníci (synové a švagři). Rodinní příslušníci jsou 100% věrni, u cizích nájemných generálů může hrozit vzpoura a vyhlášení nezávislosti v jimi spravované provincii. Jak léta ve hře běží, tak všechny osobnosti stárnou a jednoho dne musí umírající král předat vládu některému ze synů nebo vnuků, popřípadě věkem či v bitvě padlý generál musí být nahrazen jiným. Proto je nutno stále udržovat kontakt s manželkami u všech osobností z vlastní rodové linie. Každý potomek pak v dospělosti slouží buď jako věrný generál v bitvě anebo věrný správce v některém z obsazených území.

Souboje jsou tahové a odehrávají se ve dvou fázích. V případě útoku na sousední zemi, anebo naopak obrany země vlastní před útokem soupeře, se obrazovka přepne do soubojové obrazovky, na které se v tazích přesouvají armády po mapě provincie. Při střetu jednotek nebo útoku na město dojde k dalšímu přepnutí do ještě podrobnější soubojové obrazovky, v které se již střetávají konkrétní jednotky jako pěchota, jízda, střelci či katapulty.

Hra vyšla na několika různých platformách a počítačové verze se vizuálně výrazně liší od těch konzolových.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.