Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

G Darius

Taito Corporation •  Aisystem Tokyo (PS1, PS3, PSP, Vita) •  Empire Interactive (Xbox) •  Mine Loader Software (PS2) •  M2 Co. (Switch, PS4)
červen 1997
11.09.1998
30.09.2000
31.03.2006
27.08.2008
28.08.2012
25.02.2021
28.09.2021
75
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

G Darius je čtvrtým dílem série (po Darius+, Darius Alpha a Darius Twin) klasických shoot 'em up arkád pocházejících z Japonska. Prostý příběh se točí okolo konfliktu humanoidní rasy Amneliánů a biotických kyborgů znamých jako "Thiima" neboli strůjců smrti. Po vzoru dobové konkurence vývojáři z Taito poprvé v sérii využili 2D/3D zobrazení, tak jako tomu bylo například u jiných arkád pro konzoli PlayStation (Einhänder, R-Type Delta).

Stěžejním prvkem hratelnosti jsou souboje s bossy, kterých je celkově 15 dle počtu levelů. Poprvé se titul objevil na arkádových automatech a až o necelé tři roky později i na osobních počítačích s operačním systémem Windows. V této verzi však hra G Darius nebyla přeložena a k dostání byla pouze v Japonsku. U portu byla také celkově zvýšena obtížnost (např. kvůli časovým limitům atd.), přidáno více obtížností na výběr a v některých levelech se objevili i polo-bossové.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Na pojmy jako Tyrian, Xenon nebo Raptor si zde asi většina hráčů dobře vzpomene. Jak by také ne, jde o populární tituly z nepříliš zastoupeného (na PC) žánru. S postupem času byl jednoduše nahrazen FPSky, přesto však i tak od poloviny 90. let vyšlo nespočet kvalitních shoot em up her, zvláště na konzole. V první řadě je třeba jmenovat legendárních dvojici od Treasure Co. (a jiné DC), Harmful Park a právě G Darius, který se z nějakého důvodu dostal i pod operační systém Windows.

Na první pohled zaujmou kvalitní předrenderované lodě na různorodém prostředí, na druhý, o pár sekund později, i frenetická akce, ve které se stírá rozdíl mezi tím, co právě vybuchuje, útočí či se jen brání a ve výsledku tvoří jeden velký kolorit barev. Stěžejní podmínka, a to vyvážená obtížnost a vysoká míra znovuhratelnsoti je splněna. Na výběr je celkově 15 sektorů, tedy po dokončení jednoho si můžete vybrat obvykle ze dvou rozdílných. Bossové jsou vizuálně zajímavý, a jejich likvidace v mnoha případech nevyžaduje pouze zběsilou střelbu (a kvůli obtížnosti – i na easy – je nutné „pohlcovat“ jejich paprsky). A poslední složka je bezproblémové ovládání (na gamepadu).

Výborná žánrová hra, kterou řadím kvalitou k amigáckému Battle Squadron. Doporučení však jde spíše k PSX verzi, zvláště kvůli pohodlnosti savestatů s tím spojenými. Na občasných 15-20 minut zábavy ideální titul, což však platí i pro dvourozměrný Darius Gaiden.

Pro: hratelnost, hudba, vizuální stránka

Proti: po 20 minutách repetivnost, někdy obtížnost

+13