Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Far Cry 5


Komentáře

< >
  • PC 80
Od již pátého dílu Far Cry jsem příliš nečekal, vlastně jsem se až docela nedávno dozvěděl o jeho motivu a zasazení. Poměrně kritické recenze a názory, které šlo po vydání nalézt snadno a lehce, ovšem mají často naopak nádech naléhavosti si takovouto hru vyzkoušet na vlastní kůži - takže na rozdíl od čtvrtého dílu, který jsem vynechal vzhledem k jeho blízkosti k FC3 a minimálním rozdílům, jsem se pátý díl rozhodl vyzkoušet bez časové prodlevy. A ono sláva, ono jde v jistém smyslu k návratu ke druhému dílu - vedle Operace Flashpoint a Vietcongu mé nejoblíbenější videoherní "střílečce".

Pozitiv bezprostřední po dohrání vidím dostatek, a myslím, že tento velmi kvalitní zážitek není jen chvilkový, ale i přetrvá. Netradičně musím začít od hudby a zvuků, které mají lví podíl na smyslovém prožitku a společně s vynikajícím vizuálním zpracováním tvoří výraznou kombinaci. Dan Romer dokáže navodit specifickou atmosféru, která je zde v rámci série asi nejpovedenější (When the Morning Light Shines In, We Will Rise Again). Shodou náhod jsem ve stejném čase narazil na tři díla zabývající se náboženským kultem ve vyspělé, moderní, společnosti. Jedná se tedy o Far Cry 5, Outlast II (u kterého se už nezbavím dojmu, že jde o hororovou variantu na Far Cry 5) a také Murakamiho 1Q84 - v jistých ohledech tak mám na toto téma odlišné pohledy a to myslím ještě o nějaký kus zvyšuje výsledný zážitek. Příběh, který je recenzenty často kritizován, jsem si užil a Josepha Seeda samozřejmě oblíbil (o poznání než oblíbeného Vaase z FC3), ačkoliv jeho role je spíše minimální. Stejně tak jsem se bavil u samotného hraní. Jako celek je vše kompaktní, nic nepřibývá, nic nechybí. Jde o klasický princip sandbox hry, kdy záleží jen a jen na přístupu. Mně například vyhovovalo hrát v menších úsecích, ale v častějších intervalech. Stereotyp typický pro hry od Ubisoftu se nedostavil ve větší míře, nicméně jasně musím přiznat, že bych FC5 po dokončení nějaký čas nezapnul.

Hratelnost je zcela typická pro sérii, mnoho možností v poměrně se opakujících akcích a úkolech. Stále mně však překvapuje, že i v tomto konceptu dokáží tvůrci přicházet s něčím ne tak okoukaným a oživovat zavedené postupy v game designu. Využití vzdušeného prostoru a silné inklinaci k parťákům jen schvaluji, stejně jako nápad jasného konceptu tří regionů, a sbírání bodů za plnění rozličných akcí. Nicméně i vůči bezproblémové a zábavné hratelnosti u mě hrál prim příběh, respektive některé jeho nuance, které bez pochyb mohou působit i například hloupě až nepatřičně (citáty hlavních postav, pár více bizarních úkolů, celé poselství a jeho podání...) tak já jej naopak přijal jako hlavní bod titulu. Ač tedy v mírně sebe parodizujícím oparu. Dokonce i čtyři "záporáci" jsou zde (ovšem znovu, jen v omezeném čase) vykresleni logicky a důvody, proč to či ono dělají (v rozšířeném konceptu war - famine - pestilence - death) jsou patrné. Jako určitý komentář k pomyslném úpadku civilizace není FC5 vůbec tak špatné, jak je někdy popisované. Naopak.

Silná osmička, s tím, že jde o velmi povedenou hru, která mě utvrzuje v tom, že Ubisoft se v AAA prostoru snaží často o trochu více než konkurence a jiné "střílečky". Povedený dojem podtrhují i malé HW nároky (a tedy plynulost hraní) a ideální hrací dobu okolo 15 až 20 hodin. Navíc, nemohu najít něco, co by mě na Far Cry 5 přímo vadilo - naopak je mi celá hra sympatická.

Pro: hratelnost, příběh, hudba a zvuky, game design, perky

Proti: drobnosti

+43 +44 −1
  • PC 60
FC5 úspěšně pokračuje v likvidaci základního stavebního kamene celé série a původně čistou střílečku přetváří v uzoufání nudný kolovrátek volno časových aktivit a misí založených na plnění nesmyslných výzev. Více než plnohodnotný díl působí hra dojmem narychlo spíchnutého DLC. Obzvlášť ve srovnání s nedávno vydaným Assassins Creed: Origins od stejné firmy je FC5 jen chudý příbuzný. Prostě obyčejné pískoviště, kde někdo bezmyšlenkovitě rozházel hračky.

DLC vejvaru odpovídá i nezajímavý a špatně vyprávěný příběh s triviální zápletkou a nulovými zvraty. Po slibném úvodu příběh jakoby usne a většinu herní doby se vůbec nic neděje. Dochází pouze k postupnému odhalování osobností a motivací hlavních záporáků. Vedlejší postavy prakticky nejsou. Vesměs jde o známosti na jednu noc, které něco zablekotají a pak se po nich slehne zem.

To, co bylo dříve ve hrách přítomno automaticky hned od začátku, je nutné v FC5 získat přes otravný systém perků. Chceš mít v kapse více než jednu zbraň? Vezmi lopatu, zabij 10 krtků a za odměnu dostaneš body, za které si můžeš odemknout zázračnou super schopnost Nosič dvou zbraní. Nebo tří, když zabiješ krtků dvacet. Vopruz, který ale jednoduše odstraňuje čít Já chci všechno hned.

Když však přijde na střílení - je to zábava. AI nepřátel sice vyvádí psí kusy, ale obléhání a dobývání nepřátelských pozic nabízí mnoho možností, jak se vyřádit. Lokace jsou pokaždé zajímavě navrženy a skrývají nejedno překvapení. Bohužel intenzivní akce trvá zhruba 3 až 5 minut a pak spadne řemen. Hratelnost nemá žádné tempo, chybí spád a závěrečná gradace se nekoná. Díky neustálým únosům hráče z herního světa do neznáma je herní zážitek zcela rozbitý.

FC5 názorně ukazuje, jak nudné a života pusté jsou otevřené herní světy, pokud se nejedná o plnohodnotné RPG. Designérská zoufalost a neschopnost naplnit svět kvalitním a zábavným obsahem je vidět na každém kroku. Někomu možná stačí ke štěstí chytat lelky, mě ne.
+34 +36 −2
  • PC 65
Na cestě k poznání budou ovečky trpět neboť Bůh nás obdařil respawnem a stíhačkami - Slovo Ubisoftovo, verš 4.

Vlastně nevím, jestli jsem někdy věnoval tak rozporuplné hře takový množství času. Steam hodiny se zastavily na až neuvěřitelné číslovce 30. Čas se s Far Cry 5 zabíjí krásně, obecně jako v každé open world hře. Tentokrát mě ale nedržela příběhová linka nebo skvělý gameplay. Myslím si, že kdyby hra nebyla zasazená v mém oblíbeném prostředí severní Ameriky a kdybych nebyl na neschopence, asi bych to zabalil po pár hodinách.

Úvodem jsme dostali po třetí to stejné jak přes kopírák. Hlavní záporák Joseph si zotročil kus země, vydáte se mu vstříc, něco se podělá, někdo vás zachrání, vylezete na věž, UI nestíhá blikat, aby vás upozornilo na všechno, co budete muset ve hře sbírat, zkoumat, klikat, běhat, střílet a craftit a jde se osvobozovat. Už na začátku se mísí různé pocity. Hra je nádherná. Když jsem poprvé vylezl od Dutche z bunkru, jenom jsem čučel a rozjímal. Šlohnu první pistol a samopal a zjišťuju, že zvuky výstřelů a zásahů jsou hutné, gunplay je typicky farcryovsky intuitivní. Tutoriálový mini ostrůvek prolítnu jak prd a jsem dostatečně navnazenej na Johnův revír.

A tady začne to peklo. Není keř, zatáčka, strom nebo sloup, u kterýho by nestáli tři vidláci, nespotli vás na 100 metrů a nezačli po vás zběsile střílet. Přejet z prvního stanoviště k další misi je utrpení. Nemám žádné vyexpené perky, žádné peníze, vydržím 3 rány, pokud náhodou seženu neprůstřelnou vestu, stačí 2 hity a je pryč. No a jakmile si protrpíte pár genericky osvobozujících misí, přijde peklo v pekle.

Stíhačky. Tak idiotsky vymyšlenou mechaniku jsem ve hře snad ještě nezažil. Jdu k bábě vzít příběhovou misi a uprostřed povinného gulášového obkecávání mezi nás spadne bomba, protože stíhačka. Po druhé mi to stihne doříct, tak vyjedu džípem a za minutu vyskakuju se zlomkem života ven, protože mě rozstřílela stíhačka. Po pár pokusech o sestřelení zjišťuju, že je lepší (a levnější) se prostě nechat zastřelit, protože při respawnu stíhačka zmizí. Obecně nekonečné spawnování nepřátel je hodně kontraproduktivní, protože nutí k používání fast travelu (nebo minimálně v pozdější fázi hry vrtulníku). I tak se mi jich podařilo zabít 1766.

Co se týče idiotských mechanik, nesmím opomenout unášení. Až teprve u Jacoba (kterého jsem hrál naposled) mi došlo, že je v tom dokonce systém. Během hry vaši postavu unesou asi tak 12x. Klidně uprostřed stanoviště mezi 10 přátelskými NPC nebo ve chvíli, kdy se blížíte k další misi, protože máte nějaký plán, jak je plnit, ale toto vám to krásně przní. S tím souvisí dobrej a zároveň blbej příběh. Záporácká rodina mi přijde vesměs hodně zajímavá, především Joseph a Faith jsou pěkně prokreslené a tak nějak chápu jejich motivaci. Co ale nechápu, proč vás někdy mezi 5. a 8. uvězněním už dávno nezabili, když vidí, jak jim nemilosrdně rozkládáte jejich fanatické impérium pod rukama. Obhajování, že MUSÍTE POCHOPIT nebo že posloužíte jako zbraň proti přátelům tu prostě neobstojí. Působí to tupě.

Stejně jako celý setting. Ve FC3 to působilo relativně věrohodně. Přece jen neznámý ostrov uprostřed oceánu, hlavní záporák financovanej narkobaronem. Ve FC4 to už začne skřípat, vymyšlená země v Himalájích a podrobení tamního lidu působí divně. Ale FC5 je v tomto ohledu sci-fi. Vím, že se o američanech říká, že jsou hodně hloupí, ale nechat si v zemi, kde může mít zbroják snad i pes, takto vzít svobodu, jde mimo moje chápání. Působí to nevěrohodně. Nicméně konec je kulervoucně depresivní a vytahuje hodnocení o dost výš.

Mise jsou taková všehochuť. Od předchozích dílů ubylo stanovišť k osvobození, přibylo více vedlejších questů. Některé jsou vtipné (býčí koule, kopání "zombíků do ohně), některé debilní (přejíždění jelenů, obecně zabíjení zvířat nemám moc rád ve hrách, některé frustrující (bránění čehokoliv na čas), ale já si nejvíc užíval ty hikingové. Lezení po skalách nebo procházky lesem za nějakým cílem byly pro mě zážitkem (pokud mi to nekazila zasraná stíhačka). Šmatlání v přírodě tu má svoje kouzlo.

Asi jsem už přišel, proč se mi tak líbí FC3, ale dalším dílům nemůžu přijít na chuť. Byl prostě první, který přinesl tuto formu gameplaye a zároveň je relativně uvěřitelný. New Dawn určitě vynechám a FC6 by se mělo vrátit nohama zpět na zem. Jak přepáleným settingem/příběhem, tak množstvím událostí, které se na hráče hrnou z každého kouta. A i když hodnotím lehce nad průměrem, je pro mě FC5 vlastně hrozný zklamání. V nejlepší formě se tu vrací gunplay, immersive audiovizuál, skvělá hudba, zajímaví záporáci. Zbytek je ztráta času.
+24
  • PC 95
Tak když Ubisoft poprvé Far Cry 5 ukázal tak se mi to moc nelíbilo, ale po první hodině hraní jsem si říkal, že jsem si tu hru nekoupil už dřív podle mě je hra téměř dokonalá. Už od třetího dílu na tato série servíruje skvělé záporáky ve trojce to byl Vaas ve čtyřce Pagan Min a tady to je Joseph Seed a jeho rodina opět to byl záporak které ho jsem si zapamatoval už o první minuti kdy jsem ho viděl, ale teď si řekneme i jiné klady kterých má hra hodně. Jako první tu je Krásná grafika, která se sice od svého předchůdce moc neliší ale nádherné scenérie Hope County se mi nikdy neomrzely to je i druhy klad hry prostředí které je prostě nádherné a dost velké na vyblbnutí s tím se taky pojí i vedlejší mise které mi poprvé v sérii přišli hodně zábavné a rozmanité, takže pecka.
Jako další tu je příběh ten sice není bůh ví jak převratný, ale díky záporákovi je skvěle podaný. Pak tu jsou i pořádný boss fighty konečně, a ne žádný quicktime event. To je hodně velký plus. Pak tu jsou parťáci, které si můžete přivolat mate tu například medvěda, odstřelovače, letce a je jich víc těch hlavních je asi 9. Pak tu je velká škála zbraní a jejich úpravy a svojí hlavní postavu si pochopitelně také upravujte ale není to dovednostními body které jste získávali za zkušenosti, ale tady máte talenty, které dostáváte tím, že třeba mate zabit 10 lidí útočnou puškou a nebo zabití někoho potichu těch možností je fakt hodně. Pak se mi hrozně líbil pocit ze střelby ten byl skvělý, a hlavně to ozvučení jak braní, tak i té hudby která byla skvělá a pak tu máte velký vozoví park od letadel, aut, lodí a vrtulníku to je fakt bomba.
A jako zápor tu mam jen jednu věc a to že hlavní hrdina nemluví to mi prostě brání dát teto hře 100% ale jinak to je skvělá hra kterou jsem si užil a pokud máte rádi Far Cry a ještě jste pětku nehrály tak to udělejte podle mě nebudete litovat těch novinek tu je fakt hodně 95%.

Pro: Grafika, prostředí a velikost, záporák a díky tomu příběh, parťáci, zbraně a jejich úpravy, pocit ze střelby, ozvučení, hlavní i vedlejší aktivity, dopravní prostředky, boss fighty,

Proti: Hlavní hrdina nebo hrdinka nemají dabing.

+19
  • XOne 90
K sérii Far Cry jsem se dostal asi jako každý a to v roce 2004, kdy vyšel první díl, ze kterého jsem by nadšený.
Po třinácti letech jsem se k sérii vrátil, když jsem si pořídil X1 a rozhodl jsem se, že první konzolovou hrou bude Far Cry: Primal. Po dohrání "prájmlu" jsem byl stejně nadšený jako po dohrání prvního dílu, proto jsem se rozhodl, že si zahraju Far Cry 4. Když jsem dohrál čtyřku a její DLC Far Cry 4: Valley of the Yetis došlo mi, že Primal zase tak vynikající nebyl. Far Cry 5 vypadal, že by se měl vrátit do kolejí čtvrtého dílu, bohužel se tak stalo jen částečně.
Po grafické stránce toho není hře moc co vytknout. Zpracování je vynikající a rozlehlý, otevřený svět se mi za celou dobu hraní neokoukal. Co se hratelnosti týče, spousta lidí si stěžovala na opakující se zápletku s předchozích dílů. Tohle je jedna z věcí, která mi vůbec nevadila, naopak jsem se těšil, že příběh bude podobný čtvrtému dílu. To se z části vyplnilo, opět jsme bez ničeho vhozeni doprostřed mapy, kterou musíme postupně osvobozovat, jenomže z mého pohledu je příběh hrozně komplikovaný a nedokázal jsem se v něm pořádně zorientovat. Tomu pomohly i postavy záporáků. S Paganem jsem si to užíval, tady jsem byl v rozpacích.
Nepřátele postrádali veškerou rozmanitost, nebyl problém ve hře najít stanoviště, kde byli všichni nepřátele stejně oblečení.
Nelíbil se mi taky sytém perků, body se udělují jen za splněné podúkoly. Systém s XP je podle mě lepší.
V kampani si na pomoc můžete vybrat z několika postav. Přiznám se, že jsem to nikdy nezkoušel, nepotřeboval jsme je.
Je škoda, že ze hry zmizela možnost vyrábět si svépomocí různé nástroje a batohy, zvířata jsou ve hře už jen víceméně na parádu.
Moc se mí líbilo přidání helikoptér a letadel, kropit s nimi stanoviště z výšky těžkým kulometem a raketami bylo super.

FC5 je povedená střílečka, která, jak se říká, nenadchne ani neurazí.

Pro: Veliký, otevřený svět, grafika, letadla

Proti: Ke konci to byla trochu nuda

+17
  • PC 90
Far Cry 5 jsem si pořídila v zimních steam slevách a ničeho nelituji. Jedná se u mě o historicky první hru s otevřeným světem, kde jsem skutečně splnila všechny, jak hlavní, tak vedlejší úkoly. Neboť jejich rozmanitost a různorodost mě stále bavila a neutápěla jsem se v jednotném opakování, jako u jiných her. A to i přes to, že za to na steamu nejsou žádné achievementy. :D
Graficky i příběhově, mě to také nesmírně bavilo. Musím tedy přiznat, že předchozí díly jsem nehrála. Pouze kdysi dávno jedničku. Jen konec mě trochu překvapil.
Ve hře se dá pohybovat pod vodou, na vodě, souši i ve vzduchu. Vyskytuje se zde mnoho typů jednotlivých vozidel, plavidel, letadel a vrtulníků. I zbraně jsou velmi rozmanité, můžete je i různě modifikovat, jak přidáváním tlumičů, zásobníků, tak různých barevných skinů. Na vše se dá celkem v pohodě vydělat.
Pokud vás nebaví jen střílet nepřátele, můžete si vyrazit na lov divoké zvěře, jejíž druhorodost je také rozmanitá od skunků přes jeleny až po bizony. Či si jít jen zarybařit, případně hledat tajné skrýše se zásobami.
Hru tedy hodnotím velmi pozitivně.
+17
  • PC 90
S Far Cryem by to mělo být poměrně jednoduché hodnotit, jelikož poslední díly tak nějak drží svoji zavedenou herní linii a až na detaily si ty hry jsou podobné skoro jako vejce vejci. Ale to není výtka, Ubisoftu se podařilo najít recept na solidní zábavnou střílečku, tak se jej drží. Nicméně právě u pětky musím poznamenat, že tenhle koncept dobrousili, vyhodili nějaké hráčsky otravné záležitosti a naopak nějaké zajímavé věci přidali, takže člověku to ani nepřijde, že už stejný koncept hrál a královsky se baví.

První zastávku asi typicky udělám u grafiky, ta je u FC vždycky dobrá a pětka není výjimkou. Krásné scenérie, obří plocha, ve které se hráč pohybuje, je velmi povedeně a hlavně uvěřitelně navržena a vykreslena. Lesní plochy, městečka, osamocené domy – nikdy jsem v pravé Montaně nebyl, nicméně klidně věřím tomu, že to tam takto vypadá. Efekty jako výbuchy, střídání dne a noci, vodní plochy, vše vypadá opravdu dobře. Ale jsou i věci, které na grafice nejsou úplně skvělé, a to jsou třeba postavy nepřátel. Vykreslení v pohodě, nicméně nemohu se ubránit tomu, že „otec“ má asi schovaný i klonovací stroj, protože postavy nepřátel jsou si strašně podobné, jako bych dokola zabíjel furt jednoho a toho samého dokola. A menší výtku mám i k autům, zvenčí vypadají asi celkem normálně, nicméně po nastoupení si člověk nemůže pomoct, ale ta palubka je prostě nehezká. Já chápu, že to není Project Cars, abych čekal fotorealistické interiéry, nicméně by mohly vypadat trochu lépe.

Ke zvukům a hudbě asi nemám co vytknout, co člověk očekává, to slyší, takže za mne zcela bez výtky.

A teď k tomu, jak se to celé hraje. Hodně dobře. Jako arkádová střílečka bylo Far Cry vždy zábavné, nicméně pětka je opravdu dobře vyladěna. Zmizelo otravné odkrývání mapy po desetinkách lezením na desítky stožárů, dobývání stanovišť zůstalo a stále baví. Pohyb po mapě je snadný, až už poměrně rozsáhlým rychlým cestováním, nicméně můžete naskočit do jakéhokoli funkčního vozidla (po mapě jich je pořád hromady), či doletět vrtulníkem nebo letadlem. Nejotrlejší to dají pěšky :-) . Nicméně dokud není oblast vyčištěna, narážíte na každém kroku na nepřátele. Možná až moc často. Postavu si můžete díky bodům zkušeností vylepšit či naučit nové triky. Hra není RPG, ale potěší to.

Gró takové hry jsou záporné postavy, protože ty dávají celému snažení hráče pointu. A zde jsou opravdu povedené, nejde je nenávidět – a to všechny čtyři. Každý vás žere jiným způsobem a opravdu vás nutí se těšit, až je donutíte sklapnout. Dokonce jsem začal pomalu nesnášet Only You (kdo hrál, ví :-) ).

Poslední velkou novinkou jsou NPC spoluhráči, které odemknete hraním. Dokonce můžete mít časem dva naráz. Jsou opravdu užiteční a použitelní, a velmi realisticky zpracováni, protože si k vám sednou do auta/letadla/vrtulníku (dokonce jim můžete přikázat řídit/pilotovat), mluví na hráče a komunikují mezi sebou (a ne univerzálně, oslovují se jmény a reagují na své charaktery. Pokud se nevejdou na vozidlo, nebo jim ujedete, tak vás sledují a často si k tomu vezmou vlastní vozidlo na místě. Jenže ač to působí takto úplně bezchybně, bohužel pár připomínek by bylo. Pes Boomer – výborný společník, nicméně neumí si sednou k hráči do auta (nevím proč autoři nedali animaci, aby postava otevřela dveře a pes si nesedl na sedadlo spolujezdce či si nenaskočí na korbu) – takže vy jedete autem a pes běží za váma. Působí to divně. A rozhovory postav k hráči či mezi sebou – fakt skvělý nápad, jak působit realističtěji, jenže to by ty postavy neměly říkat prakticky jednu (!!!) větu (max dvě věty) stále dokola a pokaždé! To už pak spíš jen štve.

Hra nabízí spoustu dalšího, jako rybaření, dostávání se do skrýší s poklady atp. Nebudu popisovat každou maličkost. Nicméně shrnuto dohromady - FC5 se drží posledních dílů, nicméně spousta detailů byla upravena k lepšímu, takže tu máme opravdu skvělou a zábavnou arkádovou střílečku. A to rozhodně není málo.

Pro: Zábavnost, pěkná grafika i zvuk, rozsáhlost

Proti: Opakované konverzace společníků, příliš podobní nepřátelé

+17
  • PC 80
Herní výzva 2020 - 1. Parťák (Hardcore)
Far Cry. Když se název této známé FPS série jen vysloví, každý hráč ví, co si představit. Ohromný naprosto otevřený svět, hromadu všemožných zbraní a hlavně pamětihodný záporák. Tak se tomu traduje již od druhého dílu Far Cry 2 z roku 2008... (Ano skutečně je druhý díl starý již 12 let!) Ovšem u pátého dílu není hodnocení tak lehké, jak se může zdát. Co je vlastně jinak?

Na jednu stranu zde stále hráči celé série budou jako doma, toho není třeba se bát. Ihned jak se chopíte ovládání hlavní postavy, víte co dělat. Zkrátka.. objevovat, ničit a znovu objevovat. První věc, které si ale každý všimne je patrná již na začátku. Tentokrát nehrajeme za předpřipravenou postavu, ale můžeme si vytvořit avatara dne svých představ. Zda-li je to krok správných krokem, těžko říci. Na jednu stranu je svoboda volby věc hezká, na druhou stranu veškerý ,,dosavadní příběh,, postavy si musíte vymyslet sami, co je horší věc. Postava nemluví?!? Kdo si vzpomněl na Metro Exodus získává zlatého bludišťáka... Naštěstí to zde nedělá až takovou paseku, jak by se mohlo zdát. Následně se tedy vydáváme do samotného světa, kde si všimneme hned další změny. Tentokrát se nenacházíme v Africe, na zapomenutém ostrově nebo někde poblíž Himalájí, ale v poměrně dobře známé Americe, přesněji řečeno Montaně. Zpracování Montany samotné je opět něco neskutečného a naprosto uvěřitelného, že i člověk, který tuto část "zelené" ameriky nenavštívil, se zde bude cítit, jako by ji znal od nepaměti. Grafické zpracování nekonečných lesů, vysokých hor je opravdu něco, na čem vývojáři strávili velkou spoustu času. Fajn, co je ale dalšího tak moc rozdílného? Co třeba možnost Co-Op. Tentokrát se nemusíte po celém širém herním světe promenádovat sami, stačí si pozvat kamaráda a vyblbnout se společně na jedné herní mapě. Zní to dobře? Také, že je. Přeci jen je překonávání obrany kempu o něco zábavnější, když jeden bojuje u vstupní brány, zatímco druhý jej z dálky kryje odstřelovací puškou, než si celý útok odbýt sám. Skutečně je tedy možné takřka celou hru projít ve dvojici, což rozhodně osobně doporučuji. Samozřejmě je zde také cesta, jít sám, ale to byste se zbytečně ochudili o spoustu zábavy. Příběh je zde poměrně zajímavý, ačkoliv ne zrovna originální. Záporák, aka Joseph Seed a jeho spousta kumpánů, působí v sérii poměrně tradičním dojmem alá na jednu stranu s ním dokonce i soucítíte, na druhou se těšíte až bude viset , ale co když ne?
Co tedy hře ve výsledku opravdu vytknout? Ano, je tomu tak jako takřka u každého dílu. Výrazná repetetivnost úkolů. Tohle znič, vystřílej, zachraň, odvez a opakuj donekonečna. Nejčastější problém nových her se vyskytuje bohužel i zde.
Nejedná se o hru pro každého a pokud máte s kamarádem jen pár chvilek volného času, raději zvolte něco s lepším příběhem, co třeba A Way Out?. Ale když hledáte hru, na zpříjemnění zimních večerů, kde strávíte klidně i desítky hodin, plus minimálně první DLC také stojí za to, určitě neuděláte krok špatným směrem s pátým dílem série Far Cry. Stejně tak jako vývojáři neudělali chybu s volbou prostředí zalesněné americké Montany.

Hodnocení: 80%

Pro: Grafické zpracování, otevřenost světa, záporné postavy, možnost Co-Op

Proti: Repetetivní hratelnost

+13
  • PC 70
Herní výzva 2020: Parťák Hardcore

Parta policistů se rozhodne zatknout šíleného vůdce sekty, co by se mohlo pokazit? Od tohoto pokračování série jsem měl jistá očekávání, bohužel nenaplněna. Ale i přesto je to dost dobrá hra.

Pro: Hratelnost, kostumizace zbraní

Proti: jízdní model

-1 +5 −6