Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak zase to nemusí být zrovna izometrie - to je nadlidský úkol udělat v neizometrické hře normální dialogy a questy? Konkurence toho schopná je. A i "blbý" akční blockbuster Horizon Zero Dawn má vymakanější.. všechno. A to tam primárně dle prezentací mělo jít jen o cool kydlení robotů, kdežto tohle je Fallout.. což by vzhledem k minulosti značky mělo něco znamenat. A neznamená. Protože Bethesda je líná vypiplávat si hry. Což v některých případech naštěstí zachraňují mody.

A ano.. dalo se to, před 10 lety v Oblivionu. Ale tam mi ta bezmyšlenkovitost vadila o cosi míň. Protože to bylo neokoukané a neměl jsem žádné nároky, protože jsem hrál furt a všechno. A pro takové lidi to funguje skvěle - bez nároků. Jsem zvědav jak jim to vyjde u nového TES pokud budou mít tu odvahu nezměnit nic na tom svém mustru.
Far Harbor má prý solidní problémy s FPS. Ve dne.

A zjišťoval jsem teda, jak si na tom stojí ty DLCčka a je to bída. Achjo. Zas jediné plusy - nové lokace, herní doba. A zápory.. všechno již typické pro Bethesdu. Škoda, záměrně jsem o tom nic nezjišťoval a žil v takovém tom zbožném přání, že by ty DLC mohly být takový zlatý hřeb (jako ve trojce). Dneska se iluze na nový Point Lookout rozplynula.. :D Tak nezbývá než čekat na nový Elder Scrolls.. :D

edit: a bác.. ve všech DLC je víc akce než v základní hře. Tyjo.. jako by tam ta chyběla..
@Kwoky (27.05.2017 19:43): doporucuju uzamknout fps na 60. Engine je vazany na fps a vyssi fps mu nedela dobre. Rozhozeny lipsync muze byt tim. Idealni je lock na 59.9 fps. Pokud mas 144hz monitor pohledni se po internetu, nejak se to da resit, ale asi ne uplne 100%. ten engine je tisickrat predelavany engine na kterem bezel jeste Morrowind, tisice zaplat, workaroundu a tak dale. Zjednodusene, pred 16ti lety nikdo nepocital ze nekdo bude chtit hrat na 144hz monitoru pri 144 fps. Je vubec zazrak ze ta vykopavka umi aspon tech 60 bez problemu:)
Jinak si stahni dohled stinu, fps ti v kritickych mistech pujdou dost nahoru a skoro to nepoznas. Muzes si to nastavit tak aby to bezelo 60 skoro vsude. Godrays si nastav na low, zere to strasne vykonu a rozdil mezi low a ultra je nulovy, zbytek viz video.
https://www.youtube.com/watch?v=unOZDxO8veI
porovnani godrays low/high
http://images.nvidia.com/geforce-com/int ... 01-ultra-vs-low.html

Bethesda Game Studio (vyrobce ne ten vydavatel) urcite pouzije pro svoje dve nove neoznamene hry engine novy, a doufam ze na to bude vetsina lidi zirat s otevrenou pusou jako v dobe kdyz vysel Morrowind nebo Oblivion.
PS: ja mam samozrejme engine gamebryo rad, ale plno lidi mu nejak nemuze prijit na chut:)
@Nikdykde (27.05.2017 18:08): Potvrzuji, Diamond city s výhledem taky kolem 30 fps.

Mám za sebou záchranu Rexe z věže (plné supermutantů, což mi dalo pořádně zabrat) a teď jsem zachránil i soukromého očka. To je na jeden den dobrých skutků až až.

EDIT: Tak to vypadá, že za některé podivnosti může fakt, že jsem si vypnul v-sync. Co to je za debilní engine, když je závislý na počtu FPS?
Podle mne je jinak úplně normální, že jsou lidi kterým se to nelíbí. Ne každý tam rád něco staví, ne každý má rád Fallout z pohledu vlastních očí. Někdo má rád izometrická RPG. Já třeba ne.
Mně naprosto vyhovoval koncept vzít si baťoh a jít do pustiny, postupně získávat perky a budovat vztahy. A hrozně mi vyhovovalo pomalejší tempo.

Někomu to holt nesedí, dobře. Ale proč je třeba pak vlastní subjektivní dojem zdůvodňovat tak, že Bethesda to ničí a že je to ničení značky a podobný věci. Prostě to někomu nesedne, to je celé.
Měla by být dema nebo možnost to vyzkoušet na několik hodin, aby člověk věděl do čeho jde.

@Kwoky (27.05.2017 16:27): fps ti ještě padne před policejní stanicí a pak před Diamond city a ještě na pár místech. Nikdy to neopravili a podle mne to už ani nikdy nespraví.
@Kwoky (27.05.2017 16:27): Co se příběhu týká, tak po prvním konfliktu s jistou frakcí jsem nabyl tak silného pocitu ohledně identity jejich vedoucího, že jsem si tu informaci hned pomocí googlu potvrdil a tak odhadl asi největší "twist" hry a vlastně ani neměl chuť v tom dál pokračovat. Možná tam ještě nějaké složité příběhové manévry jsou, ale dost o tom po trojce pochybuji.

I když Fight Club jsem taky v půlce tipnul správně. A zážitek mi to nepokazilo. Tak já nevím. Úplně to neodepisuju a někdy to s těmi DLC zkusím. Ale on zas do té doby vyjde nový Elder Scrolls a tak vůbec... :D
Za tu "chvilku", co to hraju, jsem narazil na tolik bugů, až se mi nechce věřit, že to nechali takhle ležel ladem. Nezobrazují se titulky, lipsync totálně mimo (na začátku jsem koukal, jak je to dobře udělané, ale teď už ne), nekontrolovatelné ubývání životů v továrně Corvegy...

Prozkoumávání je zatím to jediné, co mě u toho drží. Z příběhu jsem se zatím nedozvěděl nic. A stavění základny mě bavilo asi deset minut. Design prostředí je pěkný, ale větší rozloha a současně větší rychlost pohybu by tomu prospěly.

Z technického koutku. Mám všechno na ultra a standardně mám tak 80-100 fps. Ale kolem továrny s raidery (někde uprostřed herní mapy) při konkrétním úhlu pohledu to padalo až na 30-35. Stačilo kousek otočit myší a hned jsem měl 50+. Takže jsou zde i rezervy v optimalizaci (které už asi taky nikdo nevyužije).

Takže uznávám, že je to dobrá hra, ale do skvělé hry to má (aspoň pro mě) zatím daleko.
Já bych chtěl nový Fallouty od tvůrců 1 a 2, ne tenhleten nudný paskvil (rýp rýp, pardon, nešlo odolat :)))
Mám ve Falloutu 4 více jak 500 hodin. Není to izomnetrické RPG, je to RPG jiného druhu, ale RPG to je a ty prvky fungují výborně. Má to výborný systém boje, má to velice kvalitní design prostředí. Jediný mínus jsou ty opakující se úkoly. ALe jsou tam velice dobré příběhy, jsou tam skvělý společníci.
Stavění osad je strategická věc, zábavná a fungující.

Kdyby to bylo pořád to samé dokola, budou tu stížnosti jak u her od Ubisoftu.

Jinak si ceníme vašeho kritického názoru, ale byl pochopený už poprvé. Já třeba, když nějakou hru neumím hrát, tak ji prostě nehraju.
Škoda, že se to nejmenuje třeba TES: Apocalypse (a není to situované do Tamrielu po nukleární válce :) Hmm, možná by Bethesda potřebovala nějaký tip na nový díl? .-) Potenciál tu určitě je.
@SilentWolf (27.05.2017 14:04): tak kdyz je 90% zbrani strelnejch tak se tam holt strili:) Navic jde to dohrat semistealth nebo jen zbrani na blizko. Ale neboj ja vim co myslis, ty by jsi chtel aby jsi vesel do kanalu tam byli raideri ty jim zacal kazat o tom jak je zabijeni spatne a oni se rozesli k rodinam:)
navic rozhodnuti jestli se bude strilet nebo ne tam je celkem dostkrat, akorat jsi na ne neprisel, nenasel, nevidel nebo tak neco:)


@7c (27.05.2017 14:03): tak nejak, je to cele o nature hrace a jak to cele pojme a o tom jak k te hre pristupuje. jaky si to udelas takovy to mas. Podtitul Morrowindu byl - You write the story- to plati o vsech hrach od Bethesdy, nekdo na to ma naturu nekdo ne. Lidi s naturou na to je dost, F4 je porad jedna z nehranejsich her soucasnosti.
@Charllize (27.05.2017 13:28): Kolik nábojů si za hru průměrně vystřílel? Když tady mluvíš o více možnostech..

@7c (27.05.2017 14:03): Střelba je tam fakt dobrá. A hlavně i díky tomu že se zbraně neničí. To je vyložený balzám na duši.. :D

A obecně ve hrách od Bethesdy je nejlepší to prozkoumávání. A v New Vegas to byl i dobrý humor a občas odkazy na Monty Pythony. A tam se využívaly všechny ty skilly, které se třeba zvyšovaly dočasně čtením časopisů apod. Ideální to nebylo (nasadit si klobouk abych zrazu strážného ukecal) ale bylo to aspoň něco. Krok správným směrem. Který nebyl vyslyšen. A nových Elder Scrolls se trochu bojím. Prodávat se jim to bude, tak nemají potřebu udělat cokoliv inteligentně. Stačí zas plná mapa dungů.
@Charllize (27.05.2017 13:28): Nevím, zatím jsem chuť si ji zahrát a koupit nedostal, možná až bude za €5 ve slevě. A naopak kdyby to byla slušná "střílečka", bral bych to jako bonus - v TES hrách jsou dle mého názoru boje ta nejslabší část hry.

Po zkušenosti s Oblivionem si dokážu představit, jakým způsobem by šla (tedy až na boje - ty rozhodně převzít z DMoMM, nebo alespoň z Dragon's Age) TES hra upravit, aby mě bavila, ale tímhle směrem se Bethesda asi nikdy nevydá (prodeje by jim to nezvedlo).

Ad "naučit hrát" - v TES hrách se přece není co učit, ne? Mechanismy jsou primitivní a výzvy spočívají v úpravách dmg/hp sliderů? Nebo je to myšleno ve smyslu "open world" a hráč si musí najít způsob, jak se ve hře bavit?
Chuť si to mám zahrát proto, že mě třeba bavilo DLC Point Lookout. Ale v tomhle čtvrtém díle je kvalit jak v prdeli medu.

Pokud ta obtížnost nepřidává nové postupy při plnění úkolů a dialogy, ale jen dělá z nepřátel větší bullet-sponge a nutí hráče jíst a pít tak v tom moc naději nevidím. A ano, měl tam být od začátku, tak jako u Fallout New Vegas.
jasne, strasne debilni hra, ale kazdej ji ma cas od casu chut si zahrat a koupit..nevidite si na spicku nosu:)

Jinak jedina spravna cesta jak hrat Fallout 4 je obtiznost Survival, potom vsechny veci co tam jsou zacnou davat vetsi smysl a bohuzel mi prijde ze cela ta hra byla od zacatku na ten Survival delana i kdyz ho tam dali pul roku po vydani.
navic to je hra ktera hrace (jako vetsina her) nenauci jak ji hrat, ale musi se ji naucit hrat hrac, coz je pro plno lidi problem a pak v tom vidi strilecku bez moznosti.
@Kwoky (27.05.2017 11:02): Největší dva zápory:

1. Až moc tupých akčních Questů, připrav se že budeš střílet.. a to hodně. Občas mi to připomínalo ten kouzelný stan v Harry Potterovi, kdy i malá budova pojme tolik nepřátel až šla hlava kolem. A ti granátují...hodně. Takže snad všechny questy skončí takovou malou bitvou o Hoth uvnitř budovy.

2. A tato akce je jediná možná volba, protože jakékoliv řešení problémů přes skilly se zde nekoná. Maximálně jednou/dvakrát někoho ukecáš - ale už úvod New Vegas nabízel tolik příprav na střet s bandity které jste mohli a nebo nemohli učinit přes dostatek/nedostatek nějakého skillu.

Ale popravdě, díky té slevě mě to láká koupit na PC. A třeba pak dát šanci DLCčkům a modům. Protože aspoň je to typická Bethesda v tom že je lepší srát na úkoly a toulat se světem - to časem omrzí, ale chvíli to funguje, od dob Oblivionu.
Zatím se cítím rozpolceně. Na jednu stranu je příjemné být zase ve světě Falloutu, poslouchat staré (některé i známé) songy (nejlepší je zatím Uranium Fever) a prozkoumávat. Na druhou stranu se ale necítím tak, jako kdysi. Nemám strach o přežití, nemám pocit, že ti ostatní mají strach o přežití (i když o tom v jednom kuse vykládají).

A zatím si nemůžu zvyknout na ovládání. Je tam těch tlačítek nějak moc. Ale to půjde.
@Korbitch (11.05.2017 17:44): jo tak:), já jedu od listopadu. Season pass na PS4 je zatím drahej takže DLC nemám, snad to půjde časem dolů, chtěl bych je... ty settlementy se už pak nedají stíhat když se všude zapne přijímání nováčků...
@sxg (09.05.2017 21:52): Jestli fungují nebo ne budeš muset nejspíš poměřit podle nějakých screenshotů. Ve hře by mělo být nastavení jasu a kontrastu. Nevím teď přesně, jestli je to v launcheru nebo přímo ve hře, nehraju to už nějaký pátek. Jinak, když jsem viděl ten joke s 55gb texturami, ani mě nenapadlo, že bych to stahoval.
Naťahal som tých 55 giga a rozdiel viacmenej žiadny, ako stiahnem svetlo?
Dve otázky, ako zistím, že tie kvalitnejšie textúrky v hre fungujú a ako znížim jas toho času "brightness". Pretože čeština sa blíži a pomazal som staré savy. /čo bol môj k*k*tizmus/.
@Charllize (05.05.2017 22:24): jo což mě se zas líbí, že tam není level cap. Když jsem to na začátku zjistil, nebyl jsem si jistej jestli to byl dobrý nápad, ale byl:). Jen je jde o to, že mě dost zaujal nápad pro Minutemen. Na začátku všechno v pr* a postupně tam obnovuješ osady, apod., to co píšeš ohledně perků je pravda a je to dobře udělaný, jen by se mi ještě líbil mód jakmile vyčistím jednu lokaci tak už se ta část mapy stane bezpečnější.
@Feidias (05.05.2017 08:40): vic xp znamena vic bodu do perku, vic perku znamena vic moznosti obecne ve hre, nevim co potrebujes pro svoji motivaci ale tohle mi prijde docela dost, obvzlast kdyz hrajes na survival. A porad je lepsi jit nekam do dungeonu aspon s nejakym minimalnim cilem nez tam jit jak pako pro nic za nic strilet.
@Feidias (05.05.2017 08:40): Jj, kašli na ně. To je jen pro lidi, co chtěj něco střílet a potřebujou k tomu marker, protože si dungeon nedokážou najít sami... (nebo je už všechny vyčistili)
S hrou velká spokojenost, ale už docela mě nesedí systém radiant questů. Chybí tam motivace. Kdyby alespoň šlo trvale "vyčistit" nějakou lokaci, tak by to byl alespoň nějaký posun, ale takhle jedině kvůli xp jinak je to furt do kola.