Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@John Mirra (17.02.2021 17:52): V tom boji je to taková loterie no. V nejlepším případě se nestane nic a vše funguje jak má, v horším přijdeš o tah, v nejhorším mi to při pokusu o načtení padalo. Tak jsem si odvyknul to během boje sejvovat úplně. Fallout má tu výhodu, že frustraci z prohraného boje si můžeš v následujícím pokusu vybít na koulích nepřátel :-D
Ok, díky všem. Zatím mi nefunguje těch 5 "bojových" savů (do 5 ukládám hru, do 5 zas boj), takže to jde. Snad se to nebude šířit dál, bo mě ta hra fakt baví :/
Mně se kdysi stávalo to, že save číslo 8 byl náchylný na pokažení, takže stačilo savovat kamkoliv jinam (ale to bylo ještě v době vydání). Jinak mi to tehdy často padalo, ale se savy jsem problémy neměl.

Nikdy jsem neměl ani problém se savováním uprostřed boje, pokud vím... :/
@DonSnake (17.02.2021 12:13): S tím nic nenaděláš. Když se podělá save, tak se podělá. Podle toho, co jsem vygooglil (přečti si čtvrtou odpověď), se dá v některých případech opravit pomocí save editoru opravit. Taky už jsem párkrát musel ručně editovat proměnné v savefilu, abych vůbec mohl hrát. Je to holt stará hra, jejích bugy už asi nikdo úplně neopraví. Jediná pojistka je savovat do více souborů a používat quicksave.
@DonSnake (17.02.2021 12:13): Ja si pamätám, že tento bug som mal ešte kedysi a to práve pri tebou spomínanej lokácii a v San Franciscu. Jediné riešenie, ktoré som vtedy mal bolo loadnuť starší save a vykašľať sa na pokazené, ale je možné že niekto má na to lepšie (skutočné) riešenie. Ja som to však mal ešte starú verziu dávno pred tým, než GOG existoval, ale neviem, či sa vôbec v gog verzii takéto veci nejak patchovali.
@DonSnake (17.02.2021 12:13): Nejspíš dotaz patří k Falloutu 1, ale to jen tak na okraj. S touhle chybou jsem se setkal jenom pokud jsem v průběhu nainstaloval nějaký patch, nebo jsem si hrál s češtinou. Pokud si nic z toho nedělal, tak mám jednu radu - ve Falloutu 1 a 2 nikdy nesejvuj v průběhu boje, hra si s tím neumí poradit a myslím si, že to bude ten důvod.
Zdravím, mám takový problém. V tuto chvíli jsem na začátku Vaultu 13 a najednou mi přestala fungovat polovina savů. Vždycky, když chci některý z těchto savů nahrát, hra mi napíše Error loading game! Unable to load game. Jsou to savy z nedávného boje, takže ztráta by byla otravná, ale nebylo by to nic strašného. Spíš mám strach, aby se to "nešířilo" dál, poněvadž mi to už jednou zhatilo dohrání F2. Má někdo nějaký osvědčený postup, jak tohle vyřešit? Je to verze z GoGu, bez modů, v originále. Win 7.
Řešení jako přeinstalace, vypnutí Cloudu a nahrazení savů jsem zkoušel.
Podľa wikie si diskvalifikovaný len ak nepoužívaš rukavice. Ja osobne vždy udieram buď pod pás :) alebo do hlavy a ešte som nebol diskvalifikovaný.

Inak teraz pozerám, že v hre sú aj alternatívny boxer súperi za predpokladu, že tí defaultní sú mŕtvy.

:themoreyouknow:

Musím niekedy skúsiť preemptne zabiť Masticatora.
Kdo ví, třeba je tam taky nějaký skill check kdy to někomu odpustí:)
Já jsem taky vždycky mlátil pod pás a nikdy z toho nebyl problém.
Inak samozrejme, mimo toho ModifiedIni a BoostScriptDialogLimit si chceš v sfall pozapínať viac vecí, väčšina tých nových sfall fičúr je defaultne vypnutá.
Aj keď nevidím dôvod, prečo by to s CZ nemalo ísť, je to len novšia verzia. Takto si môžeš hodiť sfall aj do Resurrection, tam už je tiež postarší, aj keď tam treba zmeniť ešte nejaké veci navyše v ddraw.ini.
@Cobot (01.10.2020 09:05): Tak vždy si môžeš svoju verziu pre istotu najprv zálohovať. Čo sa kompatibility týka, je možné, že staré savy nebudú kompatibilné s novým sfall a budeš musieť začať novú hru. Ale na isto to neviem :). A čo sa CZ týka, tam tiež netuším kedže s CZ som to hral naposledy ešte tuším tú Level verziu pred 20-imi rokmi :).

Tu je môj ddraw.ini
A pre porovnanie diffko s defaultným ddraw.

Čo sa inštalácie týka, len rozbalíš sfall archív do F2 složky a v ddraw.ini dopíšeš na začiatok riadok ModifiedIni=42 a takisto zmeníš "BoostScriptDialogLimit" na 1, bez toho to padá v EPA. Ostatné si nastav podľa ľubovôle.

Inak pri tých módoch na F2 som na jeden zabudol a síce Inventory Filter. Ten mód ti rozdelí itemy v inventári do kategórii (v štýle zbrane/ammo/armor/consumables atď) a môžeš podľa nich sortovať itemy v inventári. A všetko je to bindovateľné na hotkeys.
@ntz (01.10.2020 00:01): No na ruční zbastlení si netroufám. Fakt o modingu Falloutu nevim nic.

Tohle je ddraw.ini z čistý instalace Restoration_Project_2.3.3CZ. Respektive jen rozbalenej archiv a spuštěnej. Vše zdá se jede.

Ono takhle sám ani nevím jestli za to stojí se s tím patlat. Ale emxd tu psal, že si tam novej sfall dává. Ale buví jak to bude fungovat na verzi s českým překladem.
@Cobot (30.09.2020 22:36): udelej si zalohu celeho foldru s nainstalovanym FO2 + RP ... jinak RP obsahuje sfall 3.3

nevim co ma teda novej sfall tak dulezityho za novy ficury, ale pouzivam F2_Restoration_Project_2.3.3.rar a ten sfall v sobe ma s vyse zminenou verzi 3.3 ... kdyz uz bys chtel posledni sfall, tak ten ma v sobe sfall-readme.txt file ... tam jsou presne instrukce pro instalaci ..

edit: tak jo, posledni sfall 4.2.7 skutecne podle changelogu meni hodne veci .. jedine, co se k instalaci pise specifickeho je

IMPORTANT NOTE:
If you are using a mod that included sfall already (e.g. killap's unofficial patch or RP, etc.) then that mod has probably included a custom modified ddraw.ini. In that case, overwriting it with sfall's vanilla ddraw.ini will be likely break your game. Instead, only overwrite ddraw.dll, and keep the mod's existing copy of ddraw.ini. (Or, if you know what you're doing, you can merge them together by hand.)


tim chtej rict, proste preplacni sfall z RP a zachovej puvodni ddraw.ini (a nebo ho rucne sluc/zmerguj ..) .. muzes prosim nekam uploadnout ddraw.ini ze tveho falloutu ? na nejakej pastebin server prosim .. aka fpaste.org nebo susepaste.org
@emxd (30.09.2020 14:58): Nahlodal jsi mě s tím aktualizovaným sffall. Poradil bys jak to instalovat, aybch to nepodělal? Mám nainstalovaný český Restoration project 2.3.3. Píšou přepsat jen ddraw.dll a ddraw.ini. Ale kde v adresáři s Restoration? A co se má změnit v tom ini? I tak se mi to zdá divný ten archiv sfall2.7z obsahuje daleko víc souborů. O modování F2 vim kulový. Mám se do toho vůbec pouštět a riskovat, že to pak nepojede?
@emxd (30.09.2020 16:15): Fair enough, díky za odpověď. Já to s FIXTem hrál jednou a přišlo mi to v pohodě, ani nepadalo, ale už si ani nepamatuju jestli jsem tam něco customizoval nebo to nechal všechno.
Tak čisto z filozofického hľadiska je to megamod modifikácia, kde zobrali všetky módy na F1, ktoré sa dajú nájsť a vopchali ich do jedného packagu ;) Osobne takýto prístup nemám rád, radšej si veci sám poskladám a pre mňa vhodná kombinácia je TeamX + Crafty. Tie zvyšné módy mi pripadajú nanajvýš zbytočné, je to asi vec v kusu. Už aj v TeamX sa mi niektoré veci nepáčia napr. tie jednotlivé invázie na ktoré je time limit v Shady Sands/Hube/Boneyard atď. Pri módovaní hier mám rád kombináciu ease-of-use + zlepšenie rýchlosti ovládania/responzívnosti + bugfixy, ale tak, aby bol zachovaný autorov zámer. Jasné, FIXT je kustomizovateľný a možno teoreticky by si si to vedel poskladať presne tak, ako som vyššie spomenul, ale to sa musíš spoliehať na to, že to čo je deklarované autorom je aj naozaj tak etc. Za tie roky som na GOG fórach viac krát videl problémy s F1 a častokrát mali ľudia nainštalovaný FIXT. Bolo to z dôvodu FIXTu? To samozrejme presne neviem, ale načo riešiť takéto veci, keď môžeš ísť priamo ku zdroju a hodiť si TeamX+Sfall :) Megamod modifikácie sú možno dobré do nejakých ElderScrolls hier, kde máš v jednom packu 100 módov, v takomto množstvo je megamod fajn zjednodušenie, ale IMO toto nie je prípad F1.
Do F1 sa oplatí dať craftyho sfall, aj keď to už asi každý aj tak robí ;) Osobne som jeden z tých, čo NEMÁ rád Fallout FIXT, pre mňa to je čistý bloatware, preferujem radšej TeamX 1.2.1 + TeamX 1.3.5 + Crafty's sfall 1.8.

Čo sa dvojky týka dlhý čas mi RP prekážal, kedže mimo toho dobrého je v ňom aj veľa blbostí, ale už som si naň tak zvykol, že momentálny build mám RP + doňho doinštaľovať nový sfall (ten v RP je ultrastarý, z 2014) + nejaké skripty z Nirrana (používam autoloot) a nejaké skripty z githubu. Autodoors je už klasika, bez toho hrať Fallout je čisté utrpenie, ale super je aj "Map hotkey". Hrávam to zvyčajne v 10x rýchlosti a s tými map hotkeys to je ako hrať nejaký ultra rýchly ASCII roguelike :) Droga priamo do žili.
@Le0nidas (30.09.2020 12:59): Jednička je velmi obtížně modovatelná, protože oficiální modder vyšel až ke dvojce. Hraju ji vždykcy alespoň s NPC modem, ve kterém parťáci levelují, jdou jim měnit zbroje a dávat základní příkazy podobně jako ve dvojce - ale velmi zjednodušeně, jen přes dialog.

Do dvojky jsem kromě Resurrectionu a Nevady (které jsou komplet nové příběhy), a Restoration projectu (který citlivě dvojku dodělává), zkoušel kdysi ještě Megamod, který dvojku silně modifikuje a rozšiřuje. Bohužel je jen v angličtině a vlastně nevím jestli je úplně dokončený. Každopádně si pamatuji, že jsem se seknul v nějakém Vaultu, ze kterého jsem nemohl vylézt bez pádu hry. Byl to bugfest trochu :-) Byly tam ale i skvělé nové lokace.
@Tulareanus (30.09.2020 09:10): Arcanum je super no, naposledy jsem hrál předloni jen s hi-res patchem a žádný bug si nevybavuju, tak asi i Arcanum se za ty roky spravilo. Ten setting je tam fakt super, a asi bohužel úplně unikátní. Na nic podobného jsem taky zatím nenarazil.

Abych nebyl úplně off-topic, tak na Fallout 2 se momentálně počešťuje mod Fallout of Nevada, který jsem hrál v takovém amatérském anglickém překladu před pár lety a je to úplně super. Dlouhé jak F2, nové mechaniky, a poprvé jsem ve Falloutu trpěl opravdu nedostatkem munice a zdraví :-) Už o tom psal Zx Atari, ale myslím, že si to zaslouží víc pozornosti, protože jestli tu má profil F1.5: Resurrection, zaslouží si ho do budoucna i Fallout of Nevada.
@Radecker (30.09.2020 07:27): Tak ja som veľa hral s hrou vo verzí 1.0, ako som ju dostal, nemal som internet, aby som si stiahol patch a na začiatku som ani nevedel, ako to s patchmi funguje. Patchoval som hry začal až na základe pochopenia o čo sa jedná z článkov v Leveli a Score.
Tiež som mal kedysi oveľa väčšiu "úctu" k hrám, čo v praxi znamenalo, že som viac submisívne s hrou bojoval, aj keď padala alebo boli nejaké problémy a ja som jej to vedel odpustiť, lebo som bol mladý a ohromený. :) Dnes to už hre viem viac spočítať, alebo zavrhnúť, ak viem, že hoci koncept by ma zaujímal, technická stránka hru kazí. Inak ešte väčší boj ako s falloutom 2 som mal s Arcanum, tak som mal dokonca aj nejaké neoficiálne patche ale tam to bol fakt boj, hra odo mňa dostala 80% a mám pocit, že práve tých 20% padlo za obeť čisto technickej stránke, pretože ten unikátny herný setting, "falloutovskosť" a narušenie viacerých fantasy klišé sa mi veľmi páčilo. Dodnes márne hľadám rpg hru so settingom a hernou náplňou podobnú Arcanum. :(
@Tulareanus (29.09.2020 23:53): Jo, to vůbec nerozporuji, kdybych hru v takovém stavu dostal do ruky dnes, asi bych ji nedal ani těch 95%. Jen je fajn, že po těch letech jsou díky komunitě ty problémy vyřešeny. Ale takové problémy, jaké popisuješ, jsem teda nikdy neměl, to je fakt hrůza. Kdysi mi připadalo normální s hrama trochu bojovat (pády, problémy s instalací, spuštěním) a trochu si je tím "zasloužit", ale Fallout byl v tomhle opravdu král :-)
@Radecker (29.09.2020 22:51): Tak ja hru hodnotím tak, ako som ju zažil, nie tak, ako by mohla byť. Samozrejme ako som to hral potom o x rokov neskôr, nahrávacie časy ako keby ani neexistovali. Ja som mal random pády do windowsu, hlavne keď som cestoval s karavanou ako stráž. A keď som prišiel do San Francisca, tak mi prestali fungovať na obrazovke tlačítka na skilly a niektoré prvky menu, normálne tam bol čierny štvorec, kde chýbal button alebo asset. V podstate práve v San Franciscu som to mal najviac zabugované. Ale viem, že čiastočne som mal problém aj v Reddingu, napr. nekonečné točenie hodín počas ťahu nepriateľa v baniach, ktorý ale nič nerobil.
@Tulareanus (29.09.2020 21:13): Dnes už s Restoration projetem a současným hardwarem odpadají jak bugy, tak dlouhé nahrávací časy. RP, i když je neoficiální modifikací, beru v podstatě jako definitive edition Falloutu 2, protože využívá i některé nepoužité namluvené dialogy např. s Myronem, nebo s Marcusem a působí to tím pádem velmi přirozeně. Ale vím přesně o čem mluvíš, v původní verzi znamenal zásah plazmovou puškou automatický pád hry, takže jsem celé Navarro vystřílel tak, že jsem vždycky vyjel výtahem z podzemí na povrch, dal dva výstřely a sjel znovu dolů, aby na mě nikdo nemohl vystřelit. Pamatuju si, že jsem tohle absolvoval, když jsem byl doma s angínou a trvalo mi to přesně 10 hodin bez přestávky :-) Dnes bych zuřil, ale tenkrát mi to připadalo tak nějak normální a byl jsem vlastně rád, že mi to aspoň trochu funguje.
@Radecker (29.09.2020 18:33): Poznám ten pocit, hrával som Fallout 2 asi od doby mesiac po jeho vydaní a prešiel som ho minimálne 6x a ešte viackrát som ho rozohral a nedohral, ale vždy ma to bavilo. Hlavne tie prvé hrania, kedy som nemal ešte všetko preskúmané, čo a ako sa dá kde robiť, nájsť a postupovať a bez nejakého internetu doma som nemal ani žiaden factbook, tak bolo len na mne, aby som to zisťoval. :) Tých 5% dole má však odo mňa hra za bugy a neskutočne dlhé nahrávacie časy vo svojej dobe napriek plnej inštalácii a postačujúcom pc. :)
@Le0nidas (29.09.2020 18:25): Já už se na to nedokážu dívat objektivně, pro mě je Fallout TA hra, a neřeším nějaké chyby, nedodělky, nebo nelogičnosti. Proto jsem rád, že se u ní baví i někdo, kdo ji hraje dnes poprvé :-) Úplně bych to nečekal.
@Le0nidas (29.09.2020 17:07): Je to chyba hry, ale já bych to spíš nazval daní za tu volnost, kterou Fallout nabízí. Některé věci se prostě neuhlídaly / nestihly ošéfovat. I proto je možné hru dohrát za 18 minut :-) Škoda, že si na něco takového narazil při prvním průchodu. Ono je malá pravděpodobnost, že se v SF ocitneš před získáním GECKu.
První epic fail jinak téměř dokonalé hry.
Dorazil jsem do San Francisca, kde jsem najednou měl v dialozích možnost ptát se na to, kam unesli mé lidi, aniž bych předtím vůbec dorazil do své rodné vesnice a mohl se tak dozvědět, že vůbec nějaké lidi někdo unesl. Vždyť já ještě nenašel ani ten GECK. Teď ho jdu hledat teda s tím, že vím, že mi stejně k ničemu nebude.
Zajímalo by mě, jestli je to tím, že jsem se tak flákal a plnil všude možně side questy, nebo je to opravdu chyba hry.
pokud zeni/beth nebyli neuspesni, tak sli prinejmensim "do strany" (tedy zadny vyrazny pohyb po strance: inovativni, kreativni, financni, zadny posun v byznys modelu atd., malo novych velkych brandu), podivejme se, co za tu dobu stihlo valve, T2/rockstar, atvi/blizzard, sony (na obranu zenimaxu, pouze valve je ze zminovanych soukrome drzena firma)

mrkve zejmena provarily nastup smartphonu (kterym se sam ballmer vysmival v nejakem konfrontacnim videu, kde poukazoval na nejake dostacujici dobove motoroly za 99 babek, cimz je retrospektivne za slusneho blba, ale vesteckou kouli mit zpetne v ruce je vzdycky velmi snadne), jestli zminujete nejake sub-faily uvnitr gaming businessu, tak pro firmu jsou tyto preslapy fakt marginalni az bezvyznamne, a ja osobne o nich ani nevim :)
@Zx Atari 500 (23.09.2020 16:26): Těch segmentů je víc co MS provařili :) Nejvtipnější byla snaha zavést placený multiplayer na PC, to jsme se tehdy všichni zasmáli. Ale přijde mi, že co vykopli Mattricka tak jim ta herní divize šlape o dost líp. Jen bych furt uvítal aby se konečně vykašlali na ten file encryption u PC verze gamepassu.
@ještěr (23.09.2020 15:22): když napíšeš, že je firma neúspěšná, kdy úspěšnost se měří její profitabilitou, tak se nediv že se to tak chápe. Že jdou od jebu k jebu je imho spíš tvůj dojem než realita, fakt by mě zajímaly ty články cos četl. Bych nečekal že tu někdy budu "bránit" Bethesdu, ale stalo se, ksakru :)

Jinak že MS má ambice stát se netflixem videoher, tzn. službou kterou bude mít předplacenu drtivá většina hráčů je dlouho známá věc, nijak se tím netají a jdou za tím cílem přes mrtvoly (=silně to dotujou ikdyž je to zatím ztrátový a ještě nějakou dobu bude).
normalne, pro tyhle firmy, nejsou primarni motivaci automaticky penize, ale treba infiltrace noveho sektoru, kde jim chybi pusobnost, jmeno a knowhow, nebo diverzifikace rizik, aby nemeli prijmy treba "jen" z cloud ci office businessu (proto napr. apple desne jede appky, streaming a wearables), tedy aby se s upadkem nejake branze nesesunula cela firma (stava se to)

ja ale msft podezrivam, ze si budou chtit gaming ochocit cely tak, jak to predvadeji v cloud computing ci office byznysu (nazvy berte z rezervou)
@Paul (23.09.2020 13:08): cetl jsem na netu nejaky clanky na to tema, a ten doom byl jediny komercni uspech od skyrimu... coz uz je prave tech skoro 10 let jak jsem zminoval

nikde jsem nepsal, ze zenimax je neziskovy, ci dokonce krachujici, pouze poukazuji na to, ze to s nimi jde od jebu k jebu... byt pred krachem, msft by se o ne pravdepodobne ani nezajimal... oni potrebuji komercne fungujici male ekosystemy... nejake zachranovani malych skomirajicich firem ci brandu za minimalni penize, to se deje spise v pidisfere soukrome vlastnenych firem... verejne obchodovatelnym kolosum toto pluje zcela mimo zaber radaru... oni resi pouze bilionove obchody s bilionovym potencialem (v sektorech jako je farmacie ci IT se akvizice deji doslova denne, a existuji kolosy, jako cisco nebo gilead sciences, ktere spolkly jiz stovky uspesnych malych firem, ktere prakticky dnes tahnou jejich revenues)

zenimax je jednou z tech malych, uspesnych firem... maji brandy, developery i zisky, ale postradaji smer... vlastnimi silami uz se asi nemaji kam vyse vyvijet
@Ronik (23.09.2020 13:21): jako jo, větší hodnotu dneska asi nemá :) V podstatě by kupovali jen ten trademark. A bylo by cool zas před Falloutem viděl tu otáčející se Zemi a for gamers, by gamers...nostalgie.

@Tarhiel (23.09.2020 13:21): ano, Prey je brilantní věc, jen ty prodeje slabší..

A mě po těch hejtech Mladokrvák příjemně překvapil, hlavně tou nádhernou paříží a furt zábavným gameplayem.