Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě k tomu 3D enginu hry který využívají všechny letecké simulátory od DI.

Objekty jsou dost schématicky znázorněné, více méně bez textur a nutno dodat, že ve své době byly tyhle DI simulátory hratelné i na 486DX, což moc pro DID EF2000 neplatilo (tam bylo Pentium 90 tak rozumné mininum). Takže optimalizace DI simulátorů byla excelentní ale na úkor grafiky.

Už vím co mě povrch země a neotexturované objekty na zemi tak připomínají. Ano tušíte správně je to DID TFX z roku 1993.
Ovšem F-16 FF od DI má lepší terén než HIND i Apache a vůbec celkově nejlepší zpracování z Front Line Fighters collection, takže ten je na tom přeci jen lépe než TFX. :)
Tak jsem včera v noci chvílí létal F-16 FF od DI. Problém se spuštěním tréningových misí na 3Dfx jsem definitivně vyřešil, viz. zajímavosti. Trochu zklamáním je letový model F-16, protože i na Realistic Flight Model plně naložená F-16 s 2x AMRAAMs + 4x GBU -12 (Laser Guided Bombs) + jednou přídavnou nádrží pod trupem je schopna při rozjezdu na Runway akcelerovat jako by byla F-16 skoro prázdná. To se týče i následného dogfightu nebo utahování zatáček. Vůbec není cítit v letu váha podvěšené výzbroje. V tomto ohledu tehdejší konkurence od Digital Image Design, konkrétně EF2000 a F-22 Air Dominance Fighter na tom byla značně lépe.
Proti Falcon BMS 4 kde je problém odstartovat s plně naloženou F-16 je to skoro jak arkádový letové model.

Také jsem zkusil jednu noční tréningovou misi a byl zklamán. Night Vision je stejně jako v DI Apache a DI HIND: The Russian Combat Helicopter Simulation jen modrozelený filtr přes celou obrazovku (to by ještě nevadilo) ale když NV brýle vypnu, tak osvětleno na zemi není na letecké základně prakticky nic s výjimkou dráhy samotné. To je velké zklamání po vynikajících nočních scénách z DID zminěných výše.
Tam jde krásně vidět osvětlení budov, kouř z továrních komínů, apod., celkově zážitek letět noční misi v DID simulátorech je jiná liga. To platí pro všechny DID simulátory počínaje TFX a konče F-22 Total Air War, respektive Eurofighter Typhoon.
@endura (komentář): letový model Falcon BMS 4 využívá veřejně dostupná data o F-16, tzn. to co zveřejnila NASA (public data), podobné to je v případě Strike Fighters 2 series. Co se týče zobrazení avioniky tak DI F-16 je z velké části vymyšlená (zjednodušená) pro účely hry a tehdejších technických omezení.
Už zmíněný Falcon BMS využívá opět public available zdroje a to reálný manuál k F-16 Dash 1 viz. odkaz + odkaz.
Tak jsem doma definitivně našel F-16 FF s The Afganistan Campaign. Je to to prakticky stejná verze viz ten link příspěvek níže, ke stažení je tam ISO obsahující vše včetně 3Dfx patche.

Ze sklepa jsem vytáhl starou mašinu s MB Asus Nforce 3 chipset - socket 754, Sempron 64 3400+, 2GB DDR 400, ATI X1950 GT 512MB, 3Dfx Voodoo 2 8 MB, SB Audigi a WD HDD 320GB. Dal jsem tam 32 bit Windows XP, protože běží rychleji a žerou méně RAM než 32 bit Windows 7, a navíc podporují ovladače grafiky i zvukovky se všemi features, včetně ovladače pro Voodoo 2 Glide pod Win NT/XP.

Z namountovanáho ISO z Deamon Tools jsem to bez problému naistaloval. SoldOut verze F-16 FF obsahuje software i 3Dfx verzi. Pro spuštění hry bylo nutné spouštěcí soubor dát v režimu kompatibility pro Windows 95 nebo 98/ME. Zkusil jsem nejprve tu 3Dfx verzi na HW Voodoo 2 kartě a bohužel při spuštění do training mise, vidím jen černou obrazovku, ačkoliv rozlišení se přepne do 640x480 60Hz.

Uninstall a instaluji (druhou) software verzi.

Ta jede naprosto v pohodě všude. Nikdy jsem neměl grafický engine Digital Integration moc v lásce. Má úžasné detaily jako stromy, nebo pěchotu na zemi (v HINDu) ale působí na mě hodně zastarale.
Dá se na to zvyknout, úroveň detailů na zemi (terénu) je velmi slušná, kokpit velmi slušný ve 2D, 3D model letadla docela věrný a to včetně kouřového překrytu kokpitu. Zpracování zbraní na letadle nemám výhrady. Na svou dobu slušné. Horší je to s AI letadly ale 3D modely docela věrně odpovídají. Překvapilo příjemně jak forsáž zabírá až se zpožděním, není to okamžitě. Člověk posune plyn na doraz a musí chvíli počkat.

Nakonec zakážu HW Voodoo 2 a instaluji nGlide (emulace 3Dfx Glide). Jen jednou se mi podaří bez zvuku spustit landing tréningová mise, pak už žádná z tréningových misí, jedině v Quick Combat to vždy najede s 3Dfx grafikou. Upřímně není to moc velký rozdíl mezi software a 3Dfx verzi. Respektive rozdíl je jen ve filtrování textur terénu (což dost umocňuje dojem z okolí) a filtrování výfukových plynů z F-16. Zbytek je stále softwarový. Každopádně dívá se na to hezky a všechny 4 bojiště jsou radost pohledět. Při útoku na letiště to kolem mě lítá, všechny ty světelné trasírky, má to své kouzlo. Z bojišť je asi nejpěknější terén v Afgánistánu.
Škoda, že nemohu nijak donutit tréningové mise aby se mi s 3Dfx spustily. Teď už vím, že problém nebyl v HW verzi Voodoo 2, když se dívám na verzi ovladače nGlide tak je prakticky stejná jakou mám pro HW Voodoo 2.
Nerozumím tomu proč to nejde.

Jinak jsem zkusil vzlet, překvapilo mě mile, že pokud nezatáhnu podvozek do určité rychlosti, tak pak už to nepůjde.....samotný let je takový, no poplatný době vzniku. Řekl bych ale, že další britská konkurence, DID, na tom byla s letovým modelem EF-2000 lépe. A nejen s ním, i grafika je u DID jiný level.
Líbí se mi že AMRAAMs nelétají přímo na cíl a všelijak se po odpalu kroutí než naberou ten správný směr.

Dokázal jsem i novější joystick než jsou samotné Windows XP a to T.16000 rozchodit ve hře jak plyn, tak pedály i HAT kloubouček ale ten upřímně funguje v letu zvláštně. Vždy mi zobrazí v softwarovém režimu jen krajní polohy, přepínání je na hru asi moc rychlé. U 3Dfx verze to bylo o něco pomalejší. Takhle používám klávesu 5 na vystředění kokpitu. Chybí mě tam padlock a 3D kokpit nebo jsem jej nenašel.

Co je na výši, je tradičně u DI obtížnost. Quick Combat na obtížnost 5 z 10 je dost hardcore na přežití. :) První dojmy velmi pozitivní. Spousta tréningových misí + samostatné mise pro každé bojiště + kampaně.
Solidní kus práce od dnes už, bohužel, zaniklého britského studia (podobně jako dalších britských zaniklých studií: DID, Razorworks, Rowan Software,...)
Nemá někdo datadisk Afghanistan Campaign? Nemohu to najít na netu a byl jsem si na 100% jistý, že jej mám stáhnutý z underground-gamer na externím disku. Jako protihodnotu zkusím vybavit "blíže nespecifikovaný letecký zážitek" na Sliači ale bohužel až v roce 2021, když se vrátím z dočasného pracovního exilu. Více přes sz.