Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ten konec už je teda pěkná nuda, je tu moc silných nepřátel a likvidovat je je neskutečně zdlouhavé, takže se často uchyluju k tomu, že to prostě proběhnu.
Ty kráso, save-scummuju ve Fathamurku po každém kroku a stejně mám problém to udělat. Ale už jsem skoro na konci 3. patra.
Došel jsem do fáze, kdy se mám vydat do poslední lokace a ještě před tím chci projít Fathamurk dungeon. Bohužel to bude muset počkat, až se vrátím z dovolené. Postava je zatím na 16. levelu a co jsem četl, tak level cap je 30, což nechápu.
@valcik (23.08.2016 17:22): Parchanti zombie-vesničani!

Jako by nestačilo, že se mi bugnul už jeden quest z hlavní linie (kterej šel naštěstí obejít), ted mi bude až do konce hry strašit v quest logu nedokončenej sidequest, i když jsem ho v podstatě dodělal. Jsem nasranej !
Westwillow je to zatopené mesto plné nemŕtvych? To nepoteší, opakovať takú mapu.. Ale loot máš, tak pokračuj a kašli na kvest, aspoň sa odnaučíš okrádať dedinčanov! :-{))
Musím říct, že jsem docela nasranej, protože se 2 hodiny dělám s jedním side-questem - obtížnost asi jako zabít Diabla v Diablu 2 :D (Westwillow) a nakonec ho nemůžu odevzdat, protože jsem vylootoval nějakou random bednu asi 50 metrů od zadavatele questu, takže zadavatel questu se stal hostile aniž bych si toho všimnul a zaútočí na mě, když se přiblížim. Makes sense :o) Víc mě sere asi jenom fakt, že při kempování se automaticky nezhasne lucerna/pochodeň a vždycky o ní přijdu.
Já na to seru tyvoe, zkoušel jsem rozehrát Thiefa, ale nějak mi nepřijde, že by moje skilly, který maj využívat stealth, tmu a daggery, k něčemu byly. Stejně buď chodím za dne, nebo mám pochodeň, protože jinak nic nevidím, takže veškerá moje plánovaná taktika je nepoužitelná. Možná je fajn vykrádat truhly, ale v soubojích mám už po chvilce co dělat. Radši to zatrhnu teď, po pár hodinách, než se ke konci trápit. Rozehraju pořádnýho severskýho barbara, se kterym nebudu mít problém vymlátit těch milion nepřátel, co se na mě neustále vrhaj...
Docela paradoxní, že jsem v podstatě rybář a přesto pořád umírám hladem. Očekával bych, že budu mít od začátku prut a budu schopný si něco ulovit. Takhle žeru akorát syrový krysí maso, protože nevím jak ho opéct :) V Balrum toto bylo řešeno daleko lépe.
@mazar1234 (02.05.2013 13:08): Jídlo a voda zrovna ne, naopak dost si užiješ s pitím ze studen :D + jestli dost restuješ v přírodě (ve městech si dám vždy večeři + postel), tak je tam dobré využití skillu foraging (přísady, teoreticky i jídlo) a repairing - opraví se ti věci, alespoň kousek.
@Artran (02.05.2013 12:17): Jasne, ja viem ze to nie je original Svabach, to ja to len tak volam (ziadne lepsie pomenovanie ma nenapadlo) aby som zdoraznil tu nedobru citatelnost. Mal som to dat do uvodzoviek, priznavam.
Samozrejme viem ako vyzera pravy svabach, ten sa neda prakticky vobec citat. :-)

@Bodkin (02.05.2013 10:41): Hmm, nie je to jedlo a voda prilis otravne? Ja v jednotke dost restujem, takze vela hodin spotrebujem restom. BTW - rozpadnute topanky, to je prachobycajna vykradacka Realms of Arkanie :-))). Ovsem posledny bod ma znacne otravil, nakolko teraz hram XCOM tak som na "pre-generated seed" sracku dost alergicky. Toto si asi nezapnem.
@Bodkin (02.05.2013 10:31): Ateisticky Fighter, - Sword, Heavy Armor, Lockpick, Survival ako hlavne vlastnosti.

Uvidim co tam bude za moznosti, v jednicke som si ziadne volby obtiaznosti nevsimol. Ale dam na tvoju radu neprezeniem to.
@mazar1234 (02.05.2013 10:16): Nu, hlavně na něj jdi... zlehka. Nevím za co jsi hrál v jedničce, já v obou za kung-fu priesta a v obou to byl docela porod, ale ve dvojce kvůli předělání pravidel je to ještě o kapánek... drsnější. Plus jako pitomec jsem si naklikal všechny ty 'hardcore' obtížnosti, což právě dost překáží v plynulosti gameplaye
@Bodkin (02.05.2013 09:39): No na Vanille je to sialenost, to nechapem ako mohol niekto hrat dlhsie ako chvilku. Ovsem s Exultom je to uplne pohodovo hratelne. Na vanillu zabudni, instaluj si Exult inac to nema vobec zmysel skusat hrat. Ovsem combat system sa nijako nemeni takze smola.

@Drolin (02.05.2013 09:24): Prd je citatelny, je to strasne - aj ked vizualne to tam sedi, ovsem cisto z praktickeho hladiska je to ovela lepsie nahradit jednoduchsim fontom. Ono keby tam bol sem tam nejaky kusok textu tak v pohode, ale ved vacsinu gameplay nieco citas.
Ano BG som hral sa svabachu - ovsem iba z toho dovodu ze Wolfus mi postoval ten font az ked som zacal hrat SI, takze som si cele BG musel pretrpiet :-).

No uvidim teda ako ten Eschalon 2 dopadne, v kazdom pripade ho urcite vyskusam.
Aj tak mi v dvojke prekážala viac neprehľadnosť, než rozloha. Keď vlezem do pralesa, nevidím ani trt, chodníky aj s postavičkou sú kompletne ukryté pod stromami. Viac mi sadla prehľadnosť a hutná atmosféra jednotky.
@mazar1234 (02.05.2013 00:15): Nope, vanillu. A byl to tedy nečitelný porod, lituji lidí, co to museli hrát.

Musel jsem to jít zapnout a jo, automapa je posuvná, protože ty lokace jsou tak kurevsky veliké!

@Drolin (02.05.2013 09:24): Mě se ten začátek ale dost líbil, když mi na začátku dají vyšetřovat vraždu, tak mě vždycky chytí. Ale celé mi to přišlo takové hrozně naivní, jako by to psal Salvatore. Ale to se dá zkousnout.
@mazar1234 (02.05.2013 00:15): Jak koukám na screenshoty, tak si bez švabachu hrál jen SI, nebo i BG? Nicméně čitelné je imho velmi dobře, navíc jiné písmo by se do hry nehodilo (to by bylo jako Diablo s comicsansem)

@Bodkin (01.05.2013 23:45): Tvůj vkus bude muset jěště urazit dlouhou cestu, než patřičně oceníš tento klenot :).

@Drolin (01.05.2013 23:07): Pche, prej na plose.... po prvych 200 hodinach gameplay mozno, opakujem MOZNO uverim v existenciu Grimoire.

@Bodkin (01.05.2013 23:45): A isiel si to v Exulte? bez Exultu je to rozhodne totalne nehratelne. A este zmenit font z toho dementneho svabachu na normalne pismo citatelne.

Ale zatial najhorsia informacia ohladom Eschalon2 co som zaznamenal je ta priserna sprava o tom ze automapa nie je v tom okienku cela ale sa posuva, to je fakt debilny napad.
@Artran (01.05.2013 21:21): Bodkin zase přehání... a navíc, jako by tu šlo o příběh (ze kterého si nic nepamatuji). Od toho jsou jRPG nebo Ultima VII, vedle kterých po této stránce působí Eschalony přeci jen jako braková fantasy vata :).

@Artran (01.05.2013 19:32): Samozřejmě je mezi 1 a 2 návaznost, na začátku dvojky se tě snaží zabít kvůli jedničce + když začneš dvojkou, tak si rozesereš veškerý story z jedničky. Buď vydrž nebo si kup jedničku.
@Artran (01.05.2013 19:40): Myslím, že Eschalony jistě zklamán nebudeš. A SM to samé, jen bych řekl, že Symphony of the Night je ještě o kousek lepší v žánru plošinovek :).

Tak v té době by mohla být opravena většina chyb, jelikož verzi 1.0 čekám děravou jako ementál.

A jak koukám, tak Shiren je od tvůrců známějšího Torneko nebo i DQ, takže kvalita tam jistě bude :).
@Drolin (01.05.2013 19:34): Ok, díky. Hrál jsem už demo jedničky a to se mi právě líbilo celkem dost. Nevím, jestli se do Eschalobu pustím teď (spíš asi konečně rozehraji Super Metroida), ale je možné že brzy.

Grimoire si nechám na důchod :)
@Bodkin (01.05.2013 19:25): Jde o to, že tu dvojku mám díky jednomu bundlu (a teď jsem jí díky updatu OpenSUSE spustil). Jedničku nemám. Fakt je ten, že na desuře stojí jednička jen pět Euro, no...

@Drolin (01.05.2013 19:20): Takže jestli dobře rozumím, tak nějaké návaznosti v příběhu nebo vývoj postav mezi hrami není.
@mazar1234 (01.05.2013 19:21): Ono hlavně není důvod nehrát jedničku. Plus příběh voe. Postava je to sice stejná, ale import není, kvůli předělání pravidel.

Ona je promakanější a vychytanejší, ale místy ji chybí fokus, je roztahaná a ztrácí pacing a... prostě se snažil(i) udělat příliš mnoho a nevychytal to.

ed: tj - už skoro čtyři roky ji mám rozehranou do půlky a nechce se mi dohrávat. Jedničku jsem slupnul během týdne.
@Artran (01.05.2013 18:54): Je to úplně jedno - ono, já jsem také nejdříve hrál kus dvojky (to mě z nějakého důvodu přestalo bavit), za nějaký čas jsem dokončil jedničku a nyní jsem na začátku dvojky s novou postavou a pokračovat se mi zase příliš nechce.
Je lepší hrát Eschalon popořadě, nebo je možné začít přímo druhým dílem?
Dvojka má väčšie mapky, postava sa kvôli tomu poriadne nabehá. V poslednej tretine hry je to už otravné, pretože je vidno, že sa ponáhľali s vydaním hry a niektoré mapy sú v porovnaní s ostatnými trocha prázdne. (Je to poznať aj na minimape, v jednotke sa do nej zmestila celá mapa, v dvojke ju treba posúvať. Nepraktické.)

Prekážali mi aj rôzne drobnosti v príbehu. V rámci role-play by potešilo, ak by sa dal drahokam z trpasličích baní napríklad ukradnúť, alebo získať podplatením stráží. Vyvraždenie zástupu nevinných trpaslíkov je slušný overkill.

@Bodkin (21.01.2013 01:31), @Drolin (21.01.2013 01:32): Bábovky! :-P
@Drolin (19.11.2012 19:24): Ale, ale... Původní Persona 3 a P3 FES trpí hlavně umělou demencí spolubojovníků, proto jsou souboje těžké a dlouhé. P3P tohle řeší jednouduše možností ovládat všechny členy party, jako v P4.
@Ajantis (19.11.2012 18:11): No, ona je myslím trojka považována za nejhorší ze série Persona (viz. např. toto), takže bych absenci podstatnějších složek z předchozích dílů věřil.

Pokud tě trojka dostatečně neodradila, tak by možná stálo za to kouknout na dvojku/čtyřku, spin-offy typu DDS nebo rovnou i na snesovské SMTII.
@Bodkin (19.11.2012 18:36): Já tě, myslím, pochopil. Ale jak říkám, ta hra podle mého není primitivní sexuální simulátor (byť tam erotický podtón při určitém způsobu hraní může být). Beru ji jako plnohodnotné RPG.

Jo, myslel jsem tenhle Guild. Nenarážel jsem ale na herní systém, jako na konvenčnost (a tudíž lacinost) života, který mám v těchto hrách (spolu)prožívat (pravda, v Guildu je to přeci jen alespoň exotické díky tomu středověkému settingu). Princess Maker ale tohle narušuje. Resp. může narušovat. Zkus mu dát šanci, jak psal Isair v diskuzi, dohrát jej příliš času nezabere a z hlediska herního designu je zajímavý. Maximálně budeš mít reálnou oporu pro své tvrzení ;)
@Bodkin (19.11.2012 18:05): Tohle chápu, ale ta hra podle mého "levná" ve skutečnosti není. Funguje přesně v těch intencích, které zmiňuješ, a dobře se do hraní projikuje osobnost hráče (tedy skutečné roleplay). Nic ti nebrání udělat z princezny jeptišku, umělkyni nebo budovat její postavení na královském dvoře a nakonec ji šťastně provdat (tedy to hrát bez nějakých sexuálních obsahů). Můžeš ji ale také posílat mezi démony nebo do nevěstince a kupovat jí přípravek na růst ňader. Ale to už je právě na tobě. Nicméně i v těch lehce erotických náznacích je ta hra poměrně svojská, zajímavá a vtipná. Levně oproti ní z tohoto hlediska naopak působí Sims nebo Guild.
@Drolin (19.11.2012 17:59): Alespoň mně se nic takového nepovedlo. Za nepřítomnost této možnosti ale raději hlavu pod gilotinu nedám (i když by to po těch desítkách odehraných hodin bylo tristní...).
@Ajantis (19.11.2012 17:51): Aha, já měl za to, že to u série bude více méně podobné (jako v Inocennt Sin a Eternal Punishment - kde po úspěšném dialogu démoni nabídnou taroty, které jsou důležitější než samotné zkušenosti).
V Shin Megami Tensei: Persona 3 se souboje v rozhovorech tedy vyhrát nedaly. Naopak bylo třeba podstupovat ukrutné množství soubojů, aby byl člověk schopen porazit dalšího bosse.
@Artran (19.11.2012 17:43): Pravda, používám 'grind' ve volnějším významu (tj. neúměrné množství zdlouhavých soubojů), zrovna ve Wiz8 mi přišlo, že většina tak 60 % soubojů byla ve hře jen proto, aby prostředí nevypadalo tak mrtvě a prázdně. A minimálně klasická poučka 'pořád čarujte, nechoďte spát byť s kousíčkem many' mi docela zavání :P

Nehrál. Nápad a jádro je velmi zajímavé, to čím je to přeblemclé je otravné.

@Drolin (19.11.2012 17:46): Hloupé, proč by jinak někdo dělal jRPG zrovna z tohoto prostředí?
@Drolin (19.11.2012 17:12): Já jsem v takovém stavu mysli, že bych do toho klidně šel, kdyby mi někdo hodil instalačku na stůl (tz - líný)

Jo, wiz 8 je dobrý případ, pořád samé souboje a respawn a souboje a... Arcanum je v tomhle o něco lepší, většina grindovacích lokalit nebylo třeba navštívit a souboje probíhaly svižně.
Zářný příklad je ale ovšem Darklands, kde sám mazar doporučuje pár let grindit lupiče ze zadních uliček pro zkušenosti a prachy.
@Bodkin (19.11.2012 16:52): V tom případě vyzkoušej Personu (či SMT), kde drtivou většinu soubojů můžeš zvítězit dialogem. Na druhou stranu se tvým rigidním názorem na jrpg... raději ne :).

A stále nevím, jak to takzvané grindování myslíš. Však je to přítomnu u drtivé většiny klasických rpg, Arcanum začínaje a Wizardry konče. To, že je někde více výplnových bojů a někde méně už je designérské rozhodnutí.
@Drolin (19.11.2012 16:14): Neviděl jsem, až uvidím, uvěřím :P 2) Dobře vložený doplňkový souboj nebude působit jako doplňkový souboj, ideálně pokud můžeš zvítězit aniž bys někoho musel zabít - zastrašit závažným zraněním či silou vlastní osobnosti

@Richmond (19.11.2012 16:08): Ano, věřím že něco takového existuje
@Bodkin (19.11.2012 16:05): 1) Wiz (a tudíž i Grimoire) má velice povedený soubojový systém - tudíž přesný opak Isharů, LoL, Zaklínače... (které jsem kvůli tomu nedohrál). A to platí i pro většinu jRPG.

2) Bez doplnkových soubojů by to přeci jen působilo neúplně. A pořádná odměna po jednom, dvouch soubojích? Tohle není americká realityshow.