Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons & Dragons: Neverwinter

Neverwinter

20.06.2013
31.03.2015
19.07.2016
kompatibilní
62
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Rok 1385 do zemí kontinentu Faerûn přinesl nenávratné změny. S násilnou smrtí bohyně magie Mystry se rozpoutala kataklyzmická bouře s nebesy plnými modrých plamenů. Některé oblasti se změnily v bizarní pustiny, jinde lidem i nelidem zbyly oči pro pláč, protože vše, co měli rádi, lehlo popelem. Městu Neverwinter přezdívaném "Drahokam Severu" na Mečovém pobřeží se však tehdy všechny pohromy vyhnuly. Následující roky relativního klidu ukončila erupce nedaleké sopky, která v roce 1451 zničila převážnou část města (román Gauntlgrym (2010) od R. A. Salvatoreho). O deset let později si vzal skomírají Neverwinter pod ochranu Lord Neverember a svolává všechny dobrodruhy z širokého okolí, aby se se svými hrdinskými skutky podíleli na jeho obnově.

Neverwinter je po MMORPG Stormreach (2006) a Eberron Unlimited (2009) třetím pokusem o MMO interpretaci světa Dungeons & Dragons od Američana Garryho Gygaxe. Tento F2P titul se vyznačuje spojením klasického výtvarného pojetí světa s akčnějším soubojovým systémem a celkovou hratelností podle čtvrtého vydání souboru D&D pravidel. Slabinou valné části MMORPG bývá příběh, který se do hratelnosti z podstatné části utvářené samotnými hráči obtížně implementuje. Právě zde se tvůrci pokusili co nejvíce setřít rozdíly mezi singleplayerovými a multiplayerovými RPG hrami, když ten z Neverwinteru přirovnali k příběhu z Dragon Age: Origins. Součástí hry je i editor The Foundry, umožňující hráčům vytvářet vlastní dobrodružství.


Poslední diskuzní příspěvek

@MickTheMage (13.04.2019 23:46): To je fakt, rozšířující vaky byla jedna z věcí, kterou jsem nakonec musel dokoupit :) Dlouho jsem to dokázal hrát s tím základním místem v inventáři, ale jakmile došlo ještě na rybaření, tak už to prostě nešlo. Trochu se to dá vyřešit sloty v bance.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak předně - mám rád Neverwinter. Dračí doupě (čili po česku očesané DnD) mě přivedlo k hraní RPG her obecně. Ačkoli neznám aktuální pravidla DnD, přijde mi, že v Neverwinteru jsou skutečně osekaná až na kost. Jenže ono to u hry, která chce být masová, snad ani jinak nejde.

Každopádně je třeba si uvědomit, že Neverwinter je free to play. Model to navíc není nijak přestřelený - zatím mě nic nepřimnělo byť jen uvažovat o koupi jakéhokoli balíčku (nevýhodnost pro vývojáře je věc druhá). A na FtP model je tu spousta příjemných věcí. Solidní grafika, spousta ingame videií, příběh (který si jazykově nevybavení jedinci neužijí) atd. Docela potěší i questy vyvíjené hráčskou základnou, které můžete přijmout třeba v hospodě, nebo na nástěnce s nabídkami práce. Některé jsou docela vtipné a rozhodně hru zpestří.

Samozřejmě má hra i stinné stránky. Tu a tam se objeví nějaký bug (spíše výjimečně, ale přeci). A hlavně - co se herního stylu týká, není to nic inovativního. Prostě World of Warcraft nebo Lineage II ve světě Neverwinteru. Ale upřímně - on někdo něco inovativního na poli MMORPG vážně očekává?

Pro: free to play, zpracování, hráčské questy

Proti: občasné bugy

+6