Rok 1385 do zemí kontinentu Faerûn přinesl nenávratné změny. S násilnou smrtí bohyně magie Mystry se rozpoutala kataklyzmická bouře s nebesy plnými modrých plamenů. Některé oblasti se změnily v bizarní pustiny, jinde lidem i nelidem zbyly oči pro pláč, protože vše, co měli rádi, lehlo popelem. Městu Neverwinter přezdívaném "Drahokam Severu" na Mečovém pobřeží se však tehdy všechny pohromy vyhnuly. Následující roky relativního klidu ukončila erupce nedaleké sopky, která v roce 1451 zničila převážnou část města (román Gauntlgrym (2010) od R. A. Salvatoreho). O deset let později si vzal skomírají Neverwinter pod ochranu Lord Neverember a svolává všechny dobrodruhy z širokého okolí, aby se se svými hrdinskými skutky podíleli na jeho obnově.
Neverwinter je po MMORPG Stormreach (2006) a Eberron Unlimited (2009) třetím pokusem o MMO interpretaci světa Dungeons & Dragons od Američana Garryho Gygaxe. Tento F2P titul se vyznačuje spojením klasického výtvarného pojetí světa s akčnějším soubojovým systémem a celkovou hratelností podle čtvrtého vydání souboru D&D pravidel. Slabinou valné části MMORPG bývá příběh, který se do hratelnosti z podstatné části utvářené samotnými hráči obtížně implementuje. Právě zde se tvůrci pokusili co nejvíce setřít rozdíly mezi singleplayerovými a multiplayerovými RPG hrami, když ten z Neverwinteru přirovnali k příběhu z Dragon Age: Origins. Součástí hry je i editor The Foundry, umožňující hráčům vytvářet vlastní dobrodružství.
@MickTheMage (13.04.2019 23:46): To je fakt, rozšířující vaky byla jedna z věcí, kterou jsem nakonec musel dokoupit :) Dlouho jsem to dokázal hrát s tím základním místem v inventáři, ale jakmile došlo ještě na rybaření, tak už to prostě nešlo. Trochu se to dá vyřešit sloty v bance.
Pro: free to play, zpracování, hráčské questy
Proti: občasné bugy