Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

22.06.2021
52
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Your party. Their funeral.

V zamrzlé tundře země Icewind Dale se k rozhodujícímu útoku opět šikují zplozenci zla libující si v příležitostné konzumaci lidí, elfů i trpaslíků. Zaběhnuté zabít, vyvrhnout a vyvařit kosti přeruší čtveřice až metodicky postupujících zabijáků ve službách nositelů civilizace v těchto severských dálavách. Žádný z komplikovaných hrdinů nebojuje pouze za pomíjivou slávu, inflační Konigy, natož pro dobrý pocit. Drizzt Do'Urden v lítých bitvách zahání temné myšlenky na to, že coby dlouhověký elf přežije svou lidskou družku Catti-Brie, která má své zelené oči jen pro něj a následovala by jej snad i do Devítipeklí. Více než dvoumetrový Wulfgar se účastí na sebevražedné kampani snaží dobrat uznání světa odmítajícího za dobře vypracovanou barbarskou slupkou vidět člověka. Podsaditý Bruenor Battlehammer je taťkou výpravy a adoptivním otcem Catti, přičemž pro něj tahle parta trpasličím stereotypům navzdory představuje poklad ze všech nejcennější.

Bezmála 20 let po vydání úvodního Baldur's Gate: Dark Alliance (2001) značku zásadním způsobem resetuje v pořadí třetí titul v řadě. Vše je temnější a krvavější a odklon od olejomalbové stylizace ála Frank Frazetta (*1928-†2010) zcela jasně patrný. Nebýt ústřední čtveřice postav od R. A. Salvatoreho (*1959) a ikonických potvor typu beholdera, mohlo by se jednat o téměř jakékoliv jiné sword & sorcery fantasy. Oba předešlé díly skýtají gaučovou kooperaci pro dva, zatímco reboot online kooperaci hned pro čtyři příznivce instantních dobrodružství, kde seky stíhají šlehy.

Hra se skládá z řady lineárních misí, rozdělených do samostatných kampaní, v nichž se Drizztova skupina postaví ikonickým sokům z Forgotten Realms jako jsou šedí trpaslíci duergaři, gnollové či wraithové. Kromě soubojů se v misích nachází i jednoduché hádanky, za jejichž plnění je skupina odměněna lootem a každá mise je zakončená bossfightem. Po každé misi se skupina vrací do základního tábora, kde může utržené zkušenosti a peníze investovat do vylepšení atributů, nových perků a bojových pohybů a vylepšení získané výbavy či lektvarů k aktivnímu použití.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • XboxX/S 45
Všechno špatně. Vůbec mi nevadila myšlenka udělat něco jako Warhammer Vermintide v D&D hávu, ale D&D: Dark Alliance smrděla průšvihem už od prvního traileru. Četné varovné znamení se mi však povedlo úspěšně ignorovat... a výsledek byl přesně takový, jaký se dalo čekat. I přes roční odklad působí Dark Alliance jako zcela nedodělaná hra, která sotva drží pohromadě. Herní náplň je repetitivní, nenápaditá a především plná bugů. 

Už jen samotné souboje, a to nejen v multiplayeru, provází naprosto příšerný lag. V launchové verzi jste tak například sekli do nepřítele, přehrála se animace útoku, dvě sekundy se nic nedělo a až potom se ubraly HP. To nejen vypadá hrozně, ale i značně komplikuje snahy o dodge a parry a patche vylepšily situaci jen částečně. Podobně zpomalená je i umělá inteligence. K řadě nepřátel včetně bossů můžete prostě přijít, začít do nich mlátit a než si uvědomí, že se něco děje, jsou už téměř mrtví nebo zaseknutí v stunlocku. A i když už něco začnou dělat, občas nepřátelé prostě ztratí vůli žít a zatuhnou i během boje. Nedá se jim divit – i virtuální smrt je lepší, než sloužit jako NPC v Dark Alliance. Soubojový systém by potenciálně mohl být docela dobrý, nabídka různých pohybů a komb je široká, ale v praxi působí prostě hrozně a zoufale potřeboval dalších pár měsíců vývoje.

Druhý velký problém hry je nepochopitelné škálování obtížnosti. Každá úroveň obtížnosti má v každé misi specifické doporučené gear score. Pokud budete hrát mise na obtížnost odpovídající vaší výbavě, nejspíš je projdete s prstem v nose. Pokud obtížnost zvednete byť jen o jeden stupeň, připravte se na to, že obyčejné nepřátele budete rubat několik minut a sundají vás zhruba na dvě rány. Občas. Občas to je to jen o trochu těžší než doporučená obtížnost, jak by to asi správně mělo být, a občas pro vygenerování jednodušší mise stačí i pouhý restart. Nutno dodat i to, že bonusy k statistikám, které dává lepší vybavení, rozhodně neodpovídají propastným rozdílům mezi úrovněmi obtížnosti. Jinak řečeno, hra prostě cheatuje a obtížnost zvyšuje uměle (a ještě navíc blbě).

Ve hře, kde je naprostá většina času věnovaná soubojům, nemá příliš smysl řešit cokoliv jiného, ale celková odfláknutost se projevuje i ve všech dalších aspektech. Nejvíce práce si tvůrci zjevně dali s designem úrovní, které jsou na co-op rubačku překvapivě otevřené a plné drobných hádanek a poschovávaných pokladů. Akorát trochu chybí mapa a orientace v složitějších úrovních tak působí mírně chaoticky. Ale dál už je to jen marnost. Příběh je mizerný a působí jako parodie knížek o Drizztovi (jinak si "humorné" repliky nepřátel vysvětlit neumím). RPG prvky a loot jsou nudné a troufnu si říct, že kdyby ve hře nebyly, možná by pro tvůrce bylo jednodušší vybalancovat obtížnost a hra tak mohla být celkově lepší.

Shnilou třešničkou na dortu jsou různé bugy a nedodělky, jako například textury a efekty směle konkurující Revelations 2012 (například láva), mizerné animace a můj oblíbený bug, kdy, pokud se vám povede umřít v bossfightu, tak občas loading screen prostě zamrzne a zůstane na obrazovce i několik minut, zatímco do vás boss na pozadí vesele buší. Hru jsme hráli několik měsíců zpátky, takže něco z toho, co jsem zmiňoval, už možná je vyřešené, ale zcela upřímně, nehodlám se o tom přesvědčovat. A vám bych to taky nedoporučil.
+22