Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

22.06.2021
52
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Vaše parta. Jejich funus.

Sněhové závěje mrazivého kraje Icewind Dale se barví do červena. Zplozenci zla libující si v zabíjení i příležitostné konzumaci lidí, elfů a trpaslíků táhnou tundrou! Svá ostří napadeným naštěstí nabídla skupinka námezdných hrdinů vedená mistrem dvojích čepelí, Drizzt Do'Urdenem. Nepomáhají však jen kvůli inflačním Konigům a všechna sláva je pro ně stepní tráva. Elf Drizzt bojem zahání obavy z toho, že přežije svou lidskou družku Catti-Brie, zelenookou lučištnici, jež by ho následovala až do samotného Devítipeklí. Statný barbar Wulfgar chce získat respekt u soukmenovců, jimž má vládnout. Podsaditý trpaslík Bruenor Battlehammer je adoptivním otcem Catti a tohle barvité společenstvo je mu rodinou.

Hack’n’slash
sága zasazená do severních dálav kontinentu Faerûn se dělí na kampaně skládajících se z jednotlivých výprav do víceméně lineárních slují a kobek plných stále nebezpečnějších protivníků, ale i lákavého lootu, jenž si kromě jiných záporných existencí nárokují třeba chamtiví duergaři (temní trpaslíci), podlí gnollové (hyenovití) či třeba vševidoucí beholdeři. Vyčišťování každého dungeonu završuje boosfight. Napříč sedmi epizodami o jedenadvaceti aktech (misích) si budete muset čtyřikrát poradit s runovými hlavolamy, abyste mohli pokročit. Mezi jednotlivými výpravami směníte v základním táboře nabyté zkušenosti, zlaťáky a krystaly za vylepšení vybavení, dovedností (feats) a chvatů (moves) postav.

Zatímco Baldur's Gate: Dark Alliance I (2001) a II (2004) skýtají gaučovou kooperaci pro dva, tento reboot téměř tři a půl roku nabízel online kooperaci hned pro čtyři příznivce dungeon crawlingu, kde seky stíhají šlehy.

Základní Dark Alliance i DLC Echoes of the Blood War (2022) a OST byly k 24. únoru 2025 staženy z digitálně-distribučních služeb. Zároveň došlo k vypnutí multiplayerových serverů, nicméně vše zůstává hratelné sólo offline.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • XboxX/S 45
Všechno špatně. Vůbec mi nevadila myšlenka udělat něco jako Warhammer Vermintide v D&D hávu, ale D&D: Dark Alliance smrděla průšvihem už od prvního traileru. Četné varovné znamení se mi však povedlo úspěšně ignorovat... a výsledek byl přesně takový, jaký se dalo čekat. I přes roční odklad působí Dark Alliance jako zcela nedodělaná hra, která sotva drží pohromadě. Herní náplň je repetitivní, nenápaditá a především plná bugů. 

Už jen samotné souboje, a to nejen v multiplayeru, provází naprosto příšerný lag. V launchové verzi jste tak například sekli do nepřítele, přehrála se animace útoku, dvě sekundy se nic nedělo a až potom se ubraly HP. To nejen vypadá hrozně, ale i značně komplikuje snahy o dodge a parry a patche vylepšily situaci jen částečně. Podobně zpomalená je i umělá inteligence. K řadě nepřátel včetně bossů můžete prostě přijít, začít do nich mlátit a než si uvědomí, že se něco děje, jsou už téměř mrtví nebo zaseknutí v stunlocku. A i když už něco začnou dělat, občas nepřátelé prostě ztratí vůli žít a zatuhnou i během boje. Nedá se jim divit – i virtuální smrt je lepší, než sloužit jako NPC v Dark Alliance. Soubojový systém by potenciálně mohl být docela dobrý, nabídka různých pohybů a komb je široká, ale v praxi působí prostě hrozně a zoufale potřeboval dalších pár měsíců vývoje.

Druhý velký problém hry je nepochopitelné škálování obtížnosti. Každá úroveň obtížnosti má v každé misi specifické doporučené gear score. Pokud budete hrát mise na obtížnost odpovídající vaší výbavě, nejspíš je projdete s prstem v nose. Pokud obtížnost zvednete byť jen o jeden stupeň, připravte se na to, že obyčejné nepřátele budete rubat několik minut a sundají vás zhruba na dvě rány. Občas. Občas to je to jen o trochu těžší než doporučená obtížnost, jak by to asi správně mělo být, a občas pro vygenerování jednodušší mise stačí i pouhý restart. Nutno dodat i to, že bonusy k statistikám, které dává lepší vybavení, rozhodně neodpovídají propastným rozdílům mezi úrovněmi obtížnosti. Jinak řečeno, hra prostě cheatuje a obtížnost zvyšuje uměle (a ještě navíc blbě).

Ve hře, kde je naprostá většina času věnovaná soubojům, nemá příliš smysl řešit cokoliv jiného, ale celková odfláknutost se projevuje i ve všech dalších aspektech. Nejvíce práce si tvůrci zjevně dali s designem úrovní, které jsou na co-op rubačku překvapivě otevřené a plné drobných hádanek a poschovávaných pokladů. Akorát trochu chybí mapa a orientace v složitějších úrovních tak působí mírně chaoticky. Ale dál už je to jen marnost. Příběh je mizerný a působí jako parodie knížek o Drizztovi (jinak si "humorné" repliky nepřátel vysvětlit neumím). RPG prvky a loot jsou nudné a troufnu si říct, že kdyby ve hře nebyly, možná by pro tvůrce bylo jednodušší vybalancovat obtížnost a hra tak mohla být celkově lepší.

Shnilou třešničkou na dortu jsou různé bugy a nedodělky, jako například textury a efekty směle konkurující Revelations 2012 (například láva), mizerné animace a můj oblíbený bug, kdy, pokud se vám povede umřít v bossfightu, tak občas loading screen prostě zamrzne a zůstane na obrazovce i několik minut, zatímco do vás boss na pozadí vesele buší. Hru jsme hráli několik měsíců zpátky, takže něco z toho, co jsem zmiňoval, už možná je vyřešené, ale zcela upřímně, nehodlám se o tom přesvědčovat. A vám bych to taky nedoporučil.
+23