Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Old Branch (komentář): Vďaka za komentár, na túto hru som už dávnejšie pokukoval, ale práve kvôli povesti zabugovanosti som sa do nej nikdy nepustil.

I keď očividne patrí medzi tie priemernejšie kúsky, neurazil by som sa za vydanie na GOG.

A tú informáciu so Staroxiou a češtinou kľudne hoď do zaujímavostí, určite nebudeš sám, kto takýto problém ešte bude riešiť :)
@Charllize (02.05.2019 20:47): jo tohle všechno bych asi podespal. V těch dungeonech, když jsem kluky sledoval, BYLA ta atmésféra. Ale přesně jak píšeš, drobná cukatůra a najednou byly zničehonic nepřítelé všude. V těch dvou se to nějak asi dalo ukočírovat, v jednom to musela být fuška :)

ad pan Bradley - no já se pomaličku přibližuju k jeho prvnímu asi dílku - Wiz5. Pořád všude čtu, jak to je blbej díl, crpgaddict to ani tuším nedohrál. Ale! Jak jsme si četl tipy na to best rpg na rpgcodexu, tak jeden člověk tam tenhle díl společně s jedničkou hvízdnul! Chápete?! Tak to přece nemůže bejt tak špatný se utěšuju :)
@Elemir (02.05.2019 20:54): Ony rozdily mezi temi ctyrmi verzemi jsou docela zasadni. Ta steam edice ma napriklad uplne jinak udelany rozvoj postavy a plno mechanik je jinych. Puvodni verze je ta prvni a pak vydani pod nazvem Collector Edition, ktere vyslo az asi rok po te puvodni, a slo vzasade o dodelanejsi verzi o ktere tusim pise Old Branch. Pak je verze Dungeon Lords MMX, z ktere vychazi ta steam verze. A rekl bych ze ta steam verze bude urcite nejvic vyladena, ale jaksi uz moc nejde o ten originalni zazitek.
Mě tohle právě docela láká, podívat se, nakolik je to opruz a jestli mě to dokáže zlomit :D Respawn blbl už W&W, tady mě ale děsí spíše to akčnější pojetí boje. Jestli tomu navíc nefungují nějaké mechaniky, tak je to průšvih. Bradlyho je jinak škoda, ale na druhou stranu vycouval za času, na rozdíl od jiných, kteří si myslí, že dokážou tvořit hry i dnes - viz Paul Neurath.
@Richmond (02.05.2019 20:41): Tak byl to podle me jeho pokus jak se prizpusobit novejsi dobe, proto ta volba akcnich souboju a multiplayeru. Co vim tak tu hru tvoril s nejakym tusim ruskym studiem (uz si to uplne nevybavuju a mozna kecam o tech rusech). Ale ten jeho cit pro tvorbu atmosfery a pomerne velmi povedeny design dungeonu tam podle me porad je na dost vysoke urovni. Desivy byl treba respawn priser. Hra trosku cukla, jak se nakam pobliz nahrali nepratele a z krovi se vyvalilo pet pavouku, na obrazovce sama noha a kusadlo, postava nebyla videt, clovek mlatil po slepu, plno mechanik moc nefungovalo a tak dale a tak dale :)
Kazdopadne to byl konec Heuristic Parku a na vydani planovane dvojky nikdy nedoslo a od te doby se po Bradleym slehla zem, neda se o nem nic dohledat, proste jako kdyby neexistoval nikdy. I stranka o nem an wikipedii je takova strucna, jako kdyby Wizardry nic neznamenaly :(
https://en.wikipedia.org/wiki/David_W._Bradley

taky je treba zminit ze Dungeon Lords zaznamenali ctyri ruzna vydani, a to posledni docela nedavno, pod nazvem Dungeon Lords Steam Edition, coz jednomu hlava nebere :)
Ale zpět ke hře. Já ji tedy nehrál, ale moje dítka, když byla ve základoškolském věku , to jednu dobu celkem usilovně pařila kooperativně a fakt je to bavilo. Mně to tedy přišlo nehratelný (pro mě), šílená rubanice, kde jsem netušil, kdo všechno na mě útočí a odkud (realtime souboje). Tenkrát jsem si právě říkal, jak mohl ten Bradley tak zblbnout. Ale jsou to jen moje dojmy, kdy jsem klouzal po povrchu...
Tak v mém okruhu v 90. M&M nikdo neznal, dokud nevyšla recenze na MM IV a později na M&M V a to ještě napsány tak letem světem, že je snad ani recenzenti sami nehrály. O M&M III jsem se dozvěděl z jedné knížečky o hrách popisující žánry a tam u RPG byly dvě hry, EoB a právě M&M III. Zato Wizardry 7 byl kult ještě před recenzí na MMIV v Excaliburu 16 a Score vydalo Wizardry VII na jednom z prvních Score CD a pak to frčelo. M&M se začal dost řešit až od šestého dílu a zajímavé je, že už se mamralo, že to oproti starému World of Xeen mnohé ztratilo. Takže i ty staré díly asi někdo hrál, ale určitě kolem nich nepanovalo pozdrvižení jako kolem Wizardry VII. Bylo to poznat třeba i na MAGEO, tam bylo Wiz VII fanatiků, ale fanatika do M&M jsem tam neznal ani jednoho. Možná někdo pamatujete Master Hooka. Ten to měl tak zmálké ,že ten systém znal z paměti. A návod přes několik čísel Score tuším od Martina Fanty rozhodně nebyl odfláknutý, byl popsán od A do Z .
@Charllize (02.05.2019 17:37): no, když on to nikdo jiný dělat nechtěl ... :D Tak u mě byly MM jako důvod jasné, ta přístupnost rozhodla. Pokud bych tenkrát narazil třeba na W&W, tak bych cRPG asi vzdal.

@Richmond (02.05.2019 17:57): právě, každý žil v nějakém okruhu lidí (nebo jak napsal Phoenix bublině) a rozhodovalo to, co kdo dokázal sehnat a prosadit mezi ostatní. U nás třeba ani moc neběžely časopisy, protože jejich cena nebyla zas tak zanedbatelná a kupoval si jen jen někdo. Druhým limitem byl samotný počítač. Na společných PC bylo tedy jen to, co by se z dnešního pohledu dalo označit za tehdejší mainstream.
@Elemir (02.05.2019 16:13): No to by mě ale zajímalo taky! Na začátku 90.let jsem byl na vejšce, ale nikoliv na kolejích a z mýho kruhu skoro nikdo s počítačem neměl) a později jsem se většinou pohyboval s lidmi, kteří hrám neholdovali. Takže jedinej kontakt byly BBSky, různí lidi na inzerát, co měnili hry anebo co jsem si mohl přečíst v dopisech ze score/excaliburu :) ale tipnul bych si, že mastili to, co letělo v těch časácích.
@Jab (02.05.2019 16:45): To je fakt, přístupnost a dynamika hry určitě udělaly své. Někdy by mě však samotného zajímalo, jak to v těch 90. letech s popularitou řady titulů doopravdy bylo.

Dungeon Lords asi zkusím. Když už jsem dohrál i W&W, tak bych mohl Bradleyho tvorbu tímto završit. Gameplay mě tedy moc nezaujal, ale uvidím, vzdát to můžu kdykoliv :)
@Elemir (02.05.2019 16:13): I tak bych nepodceňoval, že MM6 má i zde násobně více dohrání než Wizardry VII. Level aj. určitě roli sehrály. Ale také je možné hledat důvody i jinde. Ať už v samotném gameplay a jeho "odsýpání" nebo v celkové přístupnosti širšímu okruhu hráčů (ta má tady zrovna určitě více rovin). Ve zkratce je důvod, proč mě, jako jinak víceméně "dungeon hatera" MM6-8 bavily (obdobně jako mě z určitých důvodů bavil BaK či Brány Skeldalu).
@Phoenix (02.05.2019 12:56): Wizardry VII statut kultu určitě neztratily, Might and Magic se staly známými až šestým dílem a hodně tomu pomohl Level a spojitost s populárními Heroes. Podle mě tu hraje roli celé období okolo roku 2000, kdy té popularitě silně napomohl internet - bylo o těch hrách mnohem více slyšet a chytla se toho celá generace mladších hráčů. W&W navíc dojely na to, že rok poté vyšly Wizardry 8.
@Charllize (02.05.2019 12:36): Já jsem měl pocit, že minimálně Wizardry VII mají dlouho status kultu i u nás ... ale na druhou stranu podle kvality návodu ve Score bych řekl, že je tam tehdy nikdo nehrál.

Možná vycházím hodně ze své sociální bubliny, kde jsme na Wizardry VII slintali dlouho a pak je ještě výrazně déle hráli, někdy i opakovaně (i když nikdo z mé bubliny není "nagrindujeme postavy na 9999" bratři Smutkovi, že).
@Dorian (10.03.2014 17:21): Oni se na to spíš vyflákli, než že by to neuměli vychytat. Je to ohromná škoda, protože atmosféru to má jako řemen, v podstatě poslední oldschool RPG, cílené na vylepšování postravy a hromadění lootu. Bradleyho vliv tam jde hrozně vidět. Třeba na zvucích :-))

Já jsem nakonec ale stejně neodolal a MMXII mám díky Score na coveru. Ovšem dříve budu stejně asi hrát Collector's Edition (zatím jsem dokončil pouze původní verzi s patchem 1.3).
No tak u MMXII nejsou popisky kouzel ani v manuálu, natož přímo ve hře. A používání zvuků který byly už ve Wizards and Warriors mě taky dostává :-) Nechápu že to po těch letech nedokážou pořádně vychytat.
@Tarhiel (11.09.2013 02:03): To netuším, vůbec mě nenapadlo to zkoušet. Nicméně struktura souborů z Collector's a MMXII je velmi podobná (je například možné nacpat do MMXII původní grafiku/filtry), za pokus to stojí.
GG jednodenní sleva MMXII

Hráli jste to někdo? Já jsem ještě nehrál ani CE (dohrál jsem tuším verzi 1.3), Heuristik Park mě svým přístupem velmi vytáčí, na druhou stranu jsem se u původní hry výborně bavil.
Neví někdo, jak změnit rozlišení? Mám CE verzi ze Score, v menu změnit rozlišení nejde (žádná reakce na změnu, furt se to vrací na defaultní). Na netu jsem koukal, že se dá hexnout exe soubor, ale tam ani po úpravě žádná reakce - pořád si to jede v defaultním rozlišení. Co s tím?
Právě mám rozehrané Diablo 2, takže to nebudu hrotit. na SNESu teď zase Zeldu a ještě nějakou japonskou RPG která má jméno, které nedokážu přečíst ;).
Také jsem chtěl kdysi vyzkoušet, připoměli jste mi další z restů, které raději ani nepočítám :-)
Jab - hral som oboje, a oboje su rovnako na H, i ked SE ma vyrazne menej technickych problemov, hrat sa neda stejne :)
Caelos: To co hodnotíš je teda právě ta SE edice (alespoň co vím). A nemyslím si, že by si Dungeon Lords zasloužil zde být dvakrát. ;-)
No já hodnotím tu verzi co byla ve Score. Podle ní jsem ji sem taky přidal. O druhé verzi nevím, ale to by asi bylo na novou hru, ne?
Btw dosavadní hodnotitelé hodnotí normální verzi či SE? Co jsem slyšel, tak ta by měla být výrazně lepší. :-)