Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Virus - No česká je hnus, vem EN, nebo GE, ty jsou nádherné.

Kekelli - Vyplatilo, nevyplatilo. Hele když dostaly steelbooky takové "hity" jako Clive Barkers Jericho, či Alone in the Dark (2008), tak... možná i nějaký steel od Duka být mohl. A nevylučuje se to s CE které steelbook nemá, prože CE AitD jej také neměla a přitom kovová verze existovala.
ViRus- Přesně, to je to co jsem myslel.:D

RNDr. Gunár Pavel- Bysta je fajn, ale člověk aby se bál aby jí pomalu nevdechnul, při její velikosti.:D
Steelbook bych také bral,to je pravda, ale asi se to Gearboxu nevyplatilo.:/
RNDr. Gunár Pavel: Tak to na mě ano, furt lepší než česká CE Arcanie.
Virus, Kekelli: Na mě ta edice teda neudělal vůbec dojem. Jo jako je to hezká bysta, ale krabice a zbylý obsah nic moc. Mohl by být nějaký skladnější steelbook, ten by mě stačil, když ne přímo obyčko.
Už majú len 24 hodín na odloženie! :) Možno to ešte stihnú...
Hehe, fakt ? Na PC to podle dema vypadá jako pár let stará hra.

Myslíte, že je reálná šance že někdo udělá mod aby mohlo být více zbraní ? To je jediná věc, která mi maximálně vadí.
Ja bych se tim neznepokojoval. Na ruzne slozky tve osobnosti utoci obrovska spousta vlivu. Nostalgie je pouze jeden z nich. Kazdy vydavatel zamestnava tym marketingovych psychologu. Uz samotny nazev, podtitul, obal formuje tve budouci stanovisko. Sequely. Kozaty hrdinky. Islamsky teroristi. To neni ani nehoda, ani nahoda. O nostalgii se jenom vice mluvi. Taky se da vyhodne zpenezit. Ovlivnuji te i recenze a komentare a jejich (ne)kvalita.

Ve skutecnosti je tech externich vlivu na nebohou lidskou osobnost tolik, ze neni problem utvorit si zasadni nazor i na hru, kterou si teprve zahrajes (pokud vubec).

A chronologicky sled hrani u silnych znacek je naprosto zasadni. Tezko se Fallout 1/2 fandovi zalibi Fallout 3, a naopak. Jasne, muzes predstavovat vyjimku. Ale prevazne to tak plati. S tim se neumi popasovat nejeden developer/vydavatel.
Najlvin: Můj názor je takový, že ta nostalgie udělá opravdu hodně. Kdybys byl třeba mladší a začal dneska na nějaké moderní hře a pak bys zkusil obdobnou hru např. toho Chasera, tak by tě už tolik nebral a pocity by byly opačné, ale třeba se pletu, kdo ví :-)

Každopádně myslím, že kdybych já zkusil první Mafiu dvojku a teprve až pak první díl, tak by mě dvojka asi bavila více a vzpomínal bych na ni víc. Takhle je u mě furt Mafia a Payne jediné hry, které u mě dostaly stovku a nejspíš i jediné zůstanou.
Ano, grafický styl dělá bezesporu hodně a i ta nostalgie v tom bude mít prsty. Já začínal u klasik jako Wolf, Doom nebo Duke3D. K některým se s oblibou vracím i dnes. Ale za celou dobu mě nejvíce oslovila jen jediná hra, a to Chaser (rok 2003), který je u mne dodnes nepřekonaný titul. Není to snad ani tak kvůli nostalgii, ale právě kvůli té líbivé a na svou dobu pardní grafice, atmosféře, příběhu. Je to jediná hra, kterou mám na PC stále nainstalovanou od jejího vydání :-)

I u Indiho je to rovněž příběhem a atmosférou. Tehdy mě ta hra hodně oslovila, tak jsem si ji nedávno po dlouhé době znovu rozehrál, a i když je ta grafika hrozná, má to opravdu pořád něco do sebe. Je to trochu legrační, když vedle toho mám rozehranýho i posledního Tomb Raidera :D Prostě jsou hry, a pro každého z nás to budou asi různé tituly, u kterých nám na grafice moc nezáleží - hlavně že nás stále baví ;-)

Jen mi prostě přijde zvláštní, že ty současné hry, které mají díky dnešním možnostem mnohem větší potenciál než kdy jindy, nás nedokáží oslovit natolik, aby překonaly zážitky z těch her minulých. Nevím, možná je to tím, že už většinu věcí známe právě z těch starších her a ty nové nás už holt ničím moc nemohou překvapit. Pak je celkem logické, že mladší hráči, kteří ty staré hry neznají, mají na tohle téma zcela jiný názor :-)
Seven: To byl jen můj subjektivní pocit, kterým jsem chtěl pouze sdělit, proč se mi nový AvP líbil více než ten původní, a že mi to zjednodušování vůbec nevadí, i když na něj ostatní nadávají.

Chudým level designem jsem myslel ty prázdné a na každému kroku ty stejné tunelovité chodby, což částečně může souviset i s grafikou. Prostě mě moc nebavilo se pohybovat po takovém pustém nehezkém prostředí a furt hledat nějaké skryté páčky.
"Tzn. koridor, kde se nedá zabloudit a nemusíš hledat po bludišti spoustu zbytečností, jak už jsem několikrát zmínil."
To, že se ti víc líbí herní design pro idioty*, ale přece není možné brát jako obecné negativum původního AvP? .-) Chápu, že někdy člověk upřednostní hry čistě na odreagování nebo trochu té akce a efektů, ale to neznamená, že nejsou hráči, kteří nemají rádi hry, do kterých je třeba investovat trochu úsilí.

Ad "chudý design" - tím myslíš konkrétně co?

* Myšleno koridor (cizojazyčný eufemismus pro zahnutý tunel) a ještě ideálněji on-rails.
Najlvin: Možná nostalgií? U mně osobně vede pořád Mafia a Max Payne, i když jsou to dnes hodně staré hry. A dokonce i dnes se mi jejich grafika a jejich grafický styl líbí, ale spousta her, co vyšly v tehdejší době, mě tak nechytly a ani se mi moc nelíbily. Nejspíše je to tím grafickým stylem, který tu zmínil Cobot. Jinak ani z těch nových už je žádná nepřekonala, dokonce ani Mafia II, která se mi jinak docela hodně líbila a byla to taktéž kvalitní hra. Myslím tím pochopitelně zábavností, ne grafikou.
Tak kvalitu grafiky asi člověk hodnotí podle doby kdy začínal. Tím pádem všechno co je z té doby vypadá přijatelně a všechno po tom už je zákonitě lepší. Asi z toho důvodu je mi grafika víceméně ukradená a beru jí pouze jako příjemný bonus. Jiná věc je ale grafický styl, který může být klidně hnusný i dneska. Třeba teď mám rozjetého Sabotera a ten sice hnusný není ale graficky mi ta hra vůbec nesedí a moc se mi nelíbí.
Já teď třeba hraju dávno zapomenutého Indiana Jonse and the Infernal Machine. Z dnešního pohledu je to samozřejmě velmi stará hra s naprosto zastaralou grafikou. Ale i přesto hry jako tato mají dodnes své jedinečné kouzlo, kvůli kterému se lidem jako jsem já tyhle staré hry pořád líbí. Nové hry jsou samozřejmě taky fajn - mají skvělou grafiku a epické příběhy - ale to nějaké kouzlo, kvůli kterému bych se k nim vracel i v budoucnu, u nich nějak postrádám čím dál víc. Těžko říci, čím to je...

Na DNF se celkem těším. Nečekám od toho nic inovativního - od toho jsou tu jiné herní tituly. Ba naopak si slibuji návrat ke staré dobré klasice ;-)
Někde si jí přečíst, nebo jí slyšet od tebe, vyjde to nastejno.

Třeba u starých her (a teď myslím 90-96) obecně platí, že obtížnost byla vyšší, než teď. Najdou se lidé, co mi tuto teorii budou chtít zpochybnit, ale i tací, co jí podpoří. Já myslím, že je to pravda. Novější mají zase zákonitě lepší grafiku.

I když čistě subjektivní pocit můj je ten, že 256 barev, velké pixely, to je krása.
Marty: To byla citace z odborného článku :-) Já se s ní pouze plně ztotožňuju a podle té definice (jestli to tak jde nazvat) nejde přesně říct, že staré hry mají jednoznačně lepší hratelnost než ty nové. To je věc každého, komu se co líbí. Mně např. určité staré mechanismy pocit z hratelnosti narušují.
Sice do rozdílů mezi starým(i) a novým AVP tolik nevidím, ale to o té hratelnosti, tos' řekl hezky Pivo.

EDIT: Teď jsem si zkusil to slavné AVP 1 zahrát, samozřejmě v noci a s volume nahoru. Sice ta grafika strašně zestárla (na velkém monitoru to nevypadá nic moc), ale bál jsem se, otáčel jsem zbraní střídavě do levé/pravé chodby.

Ale ta hra to dokázala, já se bál. To se mi skoro nestává a tak za ten pocit jsem rád. Hrál jsem tedy za Mariňáka. Štvalo mě, když jsem si pak někde na netu přečetl, že Vetřelci se respawnují, že jsou jakoby nekoneční - nerad probíhám rychle a nekoukám po skrytých předmětech. Oni tam stejně asi nejsou, ale zvyk je zvyk a opatrnost je mi bližší.
AvP1 byl naprosto transcendentní zážitek a požitek. Ta hra byla rychlá, tmavá, mystická a působila permanentně sjetým dojmem. Považuju za umění ho udělat, taková aliení hra už nikdy nevyjde, ostatně již AvP2 vypadal a hrál se úplně jinak (možná lépe, ale normálněji, konvenčněji)
marwel: Hratelností není původní AvP o nic lepší a tím, že to ty tvrdíš, tím se na tom nic nezmění. Osobně bych řekl, že je to právě naopak. Nejnovější AvP se mi hrál stejně dobře (spíše lépe :-)) jako ten starý, takže jediný rozdíl spočívá v tom, že nový AvP lépe vypadá a je celkově mnohem technologicky vyspělejší (lepší pocit z přestřelek, už to nevypadá tak křečovitě, hlavně ty pohyby, což je důležité a hlavně to zlepšuje pocit z hratelnosti narozdíl od prvního AvP) a v tom, že nabízí jiný (modernější) styl hraní. Tzn. koridor, kde se nedá zabloudit a nemusíš hledat po bludišti spoustu zbytečností, jak už jsem několikrát zmínil.

Fakt je jediný rozdíl v lepším zpracování a trochu odlišném stylu hraní.

Jinak tady si ještě dovolím vypíchnout takový odstavec, kde je popsaný pojem hratelnost:
"Hratelnost je určitá vlastnost hry, která navozuje komplexní pocit štěstí, napětí a uspokojení, jež prožíváme při hraní počítačové hry. Tím, že hovoříme o nás, dávám najevo, že význam a obsah slova hratelnost je velmi subjektivní pojem, který si každý z nás může interpretovat podle svého. Na druhou stranu je zřejmé, že hratelnost je de facto vlastnost dané hry zaujmout, rozvíjet mysl či reflexy a hlavně přinést příjemný pocit během času s ní stráveného."

Což znamená, že názor na hratelnost u určité hry si každý udělá nějak jinak. Grafika opravdu neudělá kvalitní hru, taky mi záleží na hratelnosti a osobně si myslím, že nové hry jsou s ní na tom lépe a už nepůsobí tak křečovitě.
Na grafice zalezi, ale grafika nedela dorou hru. Novy AvP vypada slusne, ale hraje se spatne a celkove hra stoji za hovno. Prvni dil naopak je kultovani zalezitosti se skvelou vyvazenou hratelnosti a perfektni atmosferou.

Pivo, kdyz ti tolik zalezi na grafice nechapu, proc vubec ty stare hry hrajes. Radsi si hraj ty moderni uber FPSky a stare hry prenech fajnsmekrum, pro ktere je hratelnost na prvnim miste.;-)
no, podla toho komentovaného videa to nakoniec nebude ani taka sranda...Duke bude podla mna zbierať len známky 6 a menej... :(
Alien: Mě první půlhodinka nového Aliena (za mariňáka) taky moc nechytla, ale pak mě to kupodivu začalo bavit a užil jsem si to. Každopádně mi to přišlo o dost lepší než se dívat na ty škaredé pusté chodby z jedničky a ještě zbytečné bloudění po nich a hledání čehosik :-)
Já nové AvP hrál necelou půlhodinu a trpěl jsem přitom jak zvíře.
Alien: Tak někomu třeba zastaralost a (chudá grafika, holý level design s málo objekty ke zničení, méně animací pohybů apod.) nevadí. Já si na to ale dost potrpím a myslím, že asi nebudu sám. Jinak to bloudění a hledání malých páček skrytých ve stínech po rozlehlém bludišti alá stařičký Aliens vs. Pr., to mi přijde jako docela masochismus (zvláště, když se mi nelíbí grafika a level design se mi zdá chudý), ale někoho to třeba zase baví. Holt každý jsme jiný, mně třeba ten nejnovější Alien vyhovuje více jak ta klasika prvního dílu.

Jinak technologie nejsou vše, když zbytek za moc nestojí, či se mi v něčem nelíbí. Viz. třeba u Crysis a jeho datadisku jsem s hodnocením nešel moc vysoko. Dvojka se mi líbila více.
Pivo: Když tak čtu ten tvůj příspěvek... cítím se být starým, znechuceným a opuštěným dědkem který už nerozumí tomu divnému modernímu světu... :/
Marwel: No já mám recept na zaručeně kvalitní bolehlav: holý chudý level design + otravné bludiště a hledání v něm spoustu různých skrytých páček apod. ptákovin v kombinaci se zastaralou grafikou. Tyhle hry jsem vesměs nemusel ani tehdy v jejich době vydání a nemusel bych je ani teď. Třeba starý Aliens vs. Predator mě tím ubíjel. Ze startu to byla možná sranda, ale později jsem byl znechucen. Zlatý nový Aliens, kde byla pěkná grafika a žádné bloudění a hledání capin. Když si to tak vezmu, tak ty koridorovky mě vlastně baví více, i když na ně všeci nadávají a vyčítají to hrám.


EDIT: Když už ne koridor, tak jedině ve stylu Crysis, či nějaké sandbox tituly, ale Aliens apod. mi vážně svými bludišti tolik nesedly.
"Time to stop pissing around and get this big guy back into action"

Po těch letech čekání je spustit demo DNF fakt uspokojující pocit. Dojmy zatím takový že to nebude asi ultra pecka, ale má velkej potenciál hlavně v Dukovejch hláškách, humoru a neortodoxní a zábavný hratelností. Graficky sice nic moc ale stačí to. Exteriéry budou asi horší pánž ten v demu byl hnusnej. Pocit ze střelby - tak hlavně brokovnice a trojhlavňovej kulomet výbornej. Daj se ustřelovat končetiny. Jen dvě zbraně sem podle mě moc nepasujou. Na co realismus v Dukovi? Všechny zbraně by byly imho lepší protože co si pamatuju tak mě právě zbraně v původnim dukovy dost bavily. A je fakt že by se mohl hejbat krapet rychlejc.
Asi máte pravdu, zřejmě to bude práce GearBoxu. Ještě, že tam nebude universal ammo.

Na druhou stranu jsem v DN3D používal všechny zbraně, tedy až na laser tripbomb. Každá se na něco hodila. Mít jen dvě zbraně bude pěkně omezující. Taktiku bych raději měl tak, že bych měl všechny a vždy si na každou situaci vybral tu pravou.
Pivo:Ze by mi bylo z nejake hry fakt blivno se stane, ale vetsinou nezalezi tolik na grafice jako na designu. Kdybych mel uvest priklad, tak to bude napriklad Requiem, ktery je na zacatku skutecne odporny, pozdeji se to sice zlepsi, ale stale nic moc. Naopak treba Duke Nukem 3d je naprosto v pohode. Dalsi pripad je napriklad Quake. Jednicka je v pohode, dvojka je odporna a to vse diky te obrovske zmene settingu hry (jednicka je vicemene pokracovanim Doom, dvojka pak prinesla stroggy a takovou tu mechanickou hnusotu, ktera imo byla hnusna i ve ctverce).
RNDr. Gunár Pavel-Hele,také si myslím že to bude práce někoho z Gearboxu, tohle je až moc "moderní" prvek na to aby to tam bylo od 3d Realms, leda by už v 3d realms nevěděli co s tou hrou tak přidávali i blbosti,ale Pitchford říkal že co se nehodilo to vyhodili takže kdyby to byla práce 3d Realms a Gearbox by s tím nesouhlasil tak by to tam nebylo.

Takže to vidím na ten Gearbox, což mě ale také přijde jako hodně divné protože Pitchford dělal i na DN3d tak by měl znát Dukovu "filozofii" a o to nepochopitelnější to pro mě tedy je.
RNDr. Gunár Pavel: V podstatě je to hodně malý Field of View (FoV) a vypadá to jakoby v jiných hrách byl neustále zapnutý pohled přes mířidla. Blbě se to popisuje, pokud máš, nejlépe to posoudíš porovnáním L4D1 a L4D2.

A těžkopádný pohyb? Ten byl taky u AvP. A tohle fakt nedokážu popsat :). Postava se prostě pohybuje divně, reaguje divně. A jen postupnou akcelerací pohybu (tedy uzpůsobení pro gamepad) to není, pač v L4D2 je to uděláno dobře.
Zazoomovaný pohled, moc velká zbraň, moc malý rozhled a těžkopádný pohyb - přesně moje dojmy z dema. A je to dost tristní :/
NateLogan: "Zazoomovaný pohled" mám dojem, že už sis takhle stěžoval u AvP.. Co to vlastně znamená? Moc velká zbraň a moc malý rozhled? A těžkopádný pohyb? To snad ne, když to ovládáš myší a keyboardem. Nebo jo? :/

G.A. Kekelli: Právě, je to, jako kdyby to tam někdo dal na poslední chvíli. Řekl bych že možná až Gearbox.

RNDr. Gunár Pavel: Jop, párkrát. Jednou také se zmenšovačem (v druhé zbrani došla munice), kdy zmenšení nepřátelé tak moc dlouho nevydrží a stejně střílí (a ty pidi kulky bolí Duka stejně jako klasické). Pak u útoku toho vznášedla (byl jsem příliš daleko od krytu). A nakonec u těch brouků, kdy jsem se vyhodil do luftu. Tady jsem ani nepoužil pěsti/melee, pač jsem intuitivně nepřišel na to, kde to sakra na klávesnici je. A taky mě v téhle situaci pěkně naštval zazoomovaný pohled, jelikož člověk vidí naprosté prd ve svém bezprostředním okolí, v kombinaci s dost těžkopádným pohybem to dělá divy.
Jenže tam to bylo omezení jen na jednu zbraň od určitého druhu - což bylo stejné jako v tom CoD, kde to mělo být trochu realističtější. Zato tady je to úplně nesmyslné... upřímně doufám že je to jen nějaké divné omezení demoverze a nebo že to půjde snadno "opravit" modem.
RNDr. Gunár Pavel-No to ano, na druhou stranu když vezmu v potaz co jsi psal o tom videi z youtube, tedy že někdo tam umřel 3krát na stejném místě jen kvůli snaze používat zmenšovač, tak to rozhodně nevypadá že by hra byla nějak extrovně koncipovaná na dvě zbraně.:D

Marty McFly-Tak tam nešlo o realistiku jako spíš o nutnost volby.Prostě si musel vybrat zbraň která tě víc bavila a víc ti to s ní šlo.Každopádně dvě zbraně zrovna v titulu jako je Duke je naprosto nepochopitelnej krok stejně jako to že se právě třeba musí hráč nejdříve na zmenšené nepřátele podívat a rozdupnout je tlačítkem E protože jinak přes ně může pobíhat sebe víc ale stejně to přežijí. A takovejch podivností je tam víc.
Já to cyklení poprvé zažil ve Vice City. Už jsem nemohl mít vše, jako v GTA 3. Sice přibylo zbraní, ale když jich mohl člověk nosit jen 1/3, tak stejně k ničemu nebyli. Ústupek realitě to určitě nebyl, 10 zbraní člověk neunese tak jako tak.
NateLogan: Já na demo něměl nárok, nehrál jsem teda, ale to cos řekl mě vůbec nepotěšilo. Podařilo se ti během dema umřít? Jednomu co udělal footage z youtube asi 3x na stejném místě, protože se pokoušel používat zmenšovač.

G.A. Kekelli: No patch na to určitě nevyjde, protože ta hra v tom případě musí být celá nakoncipovaná na projetí se dvěma zbraněma..

Pivo-Heh, to mě se stávalo také, třeba u toho DN3d ale posledně když jsem ho hrál tak se to nějakým záhadným způsobem nedostavilo (teda dostavilo, ale asi po 6 hodinách nepřetržitého hraní)takže jsem se nějak adaptoval.:D:D
Ale zase hry které jsou tak od 98 mě to už nedělaly.
RNDr. Gunár Pavel-Já netvrdil že ustoupili konzolím ani ničemu jinému. Podle mého spíše šlo o pokus o zavedení moderního prvku do starého konceptu. Ovšem v onom COD to bylo relativně normální, to byla relativně "realistická" akční hra. Ale Duke je akční machosvaloň, a přitom musí zahodit i tu nejmenší pistolku aby mohl vzít třeba k brokovnici třeba ten railgun.

Mě osobně se stala podobná věc jako NateLoganovi. Měl jsem raketomet s 10 nábojema (s 10 nábojema) a zmenšovač s 2. Zmenšovač je jako zbraň na mrmel, takže jsem to musel doběhnout s pěstma, v tom zábavnost ale nevidím, pokud mě hra bude nutit abych každou misi dokončil pěstmo tak půjdu, nasednu na letadlo do jůesej a pěstma dokončím tu misi kde se musí vymlátit zuby toho kdo to vymyslel. :D:D