Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Marwel: I kdyby ta náplň byla sebevíc skvělá, tak pořád bude záležet i na grafice. Dneska už by se opravdu nedalo dívat na něco, co vypadá jako Aliens vs. Predator, Unreal apod., byť by to byly jinak skvěle zpracované hry svou náplní. Nevím, mě by z toho rozbolela hlava a udělalo se mi nevolno, kdybych se na něco takového musel dívat :-)

Ale trochu zastaralejší grafika mi zase nevadí a na nového Duka Forevra se podle mě dá celkem dívat.
Ale proc kurva zrovna dve?! Kdyby ctyri, tak nereknu, ale dve, to je vazne joke.
Jo, já třeba v tom dole skončil v situaci, kdy jsem měl raketomet se spoustou nábojů, railgun s jedním a šlo po mne spousta těch brouků... Navíc na tak malém placu. A střílet si rakety pod nohy nedělá tomu autohealu moc dobře.

RNDr. Gunár Pavel: DNF jsem na konzoli nehrál, ale nabindování zbraní na 1 a 2, házení bomb na 3! (taková pitomost) a asi i něco na 4 jasně svědčí o tom, že tohle bude na gamepadu na šipkách. A i kdyby ne, jde o primárně konzolové ovládání a mě osobně na celém demu DNF vadilo asi nejvíc ze všeho.
Marty McFly, G.A. Kekelli: Rád bych věděl taky čemu ustoupili, ale konzolím určitě nebylo, tohle cyklení 2 kvérů se objevilo někdy s prvním dílem Call of Duty, což byla čistě PC záležitost. V DNF na konzolích by mohlo být kruhové meníčko pro zbraně, které by se objevilo při stisknutí určitého tlačítka.
Tak to bylo v prvním Resistance pro PS3 a hádej čím to bylo nahrazeno v Resistance 2... Tím co je v novém Dukovi, no nepochopitelné...

Cože ? Jenom dvě zbraně ? Oh dear, proč, proč tuhle blbou vlastnost museli zakomponovat ? Starý Duke byl fajn v tom, že na každou situaci stačilo přepnou 1-2-...0 a vybral jsem si zbraň, která se nejvíc hodila.

Dát jen dvě zbraně, to se mi zdá jako ústupek ... něčemu.
No ja prave myslel, ze si stezujes, ze Duke pobere malo naboju, ne ze je ve hre malo naboju :)
Minimálně před těmi ostřelovači z kulometů se krýt člověk musí, a většina ostatních útočníků šla beztak nablízko, ono to ale v prvé řadě přímo vyplývá z toho systému samoléčení - problém už není koupit sem tam kulku, ale hlavně nedostat se do silné přímé palby a tedy být raději v krytu, kde se člověk případně i doléčí. Zato s klasickým systémem lékárniček a doplňováním na 100% zdraví ti je to jedno, pokud se můžeš dostat brzo k nějaké lékárničce. Zato být v krytu a při občasném vykukování sem tam koupit kulku už ti vadí výrazně víc.
Dost to zpomaluje hru... tedy v ostatních hrách, tady u Duka těžko soudit jen podle dema (ale zase se vpodstatě nedostaneš do neřešitelné situace, takže nemusíš loadovat, takže noob hráči nebrečí...).

A munice - no samozřejmě, však o srovnání s DN3D právě píšu.)
Hmm, tak první dojmy z dema mám spíš veskrze negativní, hlavně co se "systému hry" týče - Duke je oproti Duke Nukem 3D zoufale pomalý a těžkopádný, při pokusu běhat se ve chvíli zadýchá jak šedesátiletý stařík při maratonu, a navíc unese zároveň jen dvě zbraně(wtf?).Navíc že by do nich bylo nějak moc munice se říct nedá a na klasický přístup k životům a lékárničkám taky můžeme zapomenout - autoheal a důraz na neustálé krytí zjevně vládnou všude...
...takže žádná frenetická řežba se nekoná a Duke Nukem Forever tomu očekávání parádní oldschool akce příliš nedostojí. Místo toho zjevně až moc věcí odkoukal od moderních konzolovek, což je dost pitomé a otravné :/

Nicméně pořád je tu v hlavní roli pořádný tvďák co mezi zuby cedí jednu hlášku za druhou, kašle na korektnost jakéhokoli druhu a vlní se kolem něj spousta polonahých prsatic... takže nějaké pozitiva přece jen jsou. Aspoň vtip mu tedy zůstal - i když celkovou zábavností DN3D ani omylem nepřekoná.
Pivo: Jiste, ze zalezi na grafice. Zvlaste v dnesni dobe, kdy vznika jedna bezducha hra za druhou. Recenzent se pak musi zamerit na grafickou stranku chte nechte, protoze po peti vetach uz nema co by o takove hre napsal. Kazdopadne u Duka nemam problem se zastaralou grafikou (ten problem nemam temer u zadne hry, moje teorie je, ze od roku 1998 se kazda hra, ktera vysla da hrat bez problemu i dnes), ale spis roubovanim modernich efektu na stary zaklad. Zvlaste na zaklad, kterym je Unreal Engine 2.5. Ja osobne bych byl mnohem radsi, kdyby se vyvojari prave novym efektum snazili vyhnout nebo je alespon omezili. Jenze to by prave u hracu neproslo.

Ale co me sere nejvic je, kdyz to tady porad nekdo probira. Napriklad zde padlo srovnani s Doom 3. Podle me Doom 3 vypada stale velmi pekne. Mozna by mu prospelo vic polygonu postav, ale jinak ta hra vypada stale dobre.

Dulezity je kdo s technologii pracuje. Id Soft by ti udelal peknou hru na ID Tech 4 i v dnesni dobe. Naopak CITY Interactive a jim podobni by nedokazali udelat peknou hru ani na Cryengine 2.
Svaca-Problém je v tom že tahle grafická stránka kterou DNF demo předvedl bude mít spíš tu "magickou" moc ony původní řady fanoušků odradit od koupě a nové určitě nezíská.
Ty Marwele, že tě vyliskám :-)

Tak grafika je u her důležitá součást, ale myslím, že v dnešní době už nevychází mnoho her, které by graficky přímo odpuzovaly. Stačí, když hry nevypadají jako z roku 2000 a dá se na ně dívat. Nový Duke je sice graficky trochu zastaralejší, ale pořád se na něj dá dívat, takže tu problém nevidím. A zbytek vypadá zábavně, takže bych to u sebe teoreticky tou devítkou ohodnotit mohl, ale prakticky uvidíme. Ještě jsem to nehrál, tak nevím.

Jinak v recenzi se na grafiku musí přihlížet. Nemůžeš dát 10ku hře, kde nějaká její část výrazně pokulhává za konkurencí, byť by ten zbytek konkurenci docela výrazně převyšoval. Musíš se na hru snažit dívat objektivně a to ze všech stran. Jinak samotné procentuální stržení za grafiku, to už je dost subjektivní, takže to záleží na recenzentovi.
ja si myslim, ze dalsi duke bude, ale nebude hned
ted si gearbox overi, jak velkou ma duke fanouskovskou zakladnu a ze i tak nedokonala hra, jakou duke je muze byt uspesna a tak proc by nemeli za nekolik let, na novym engine vydat novyho duka, kterej uz by byl podstatne dokonalejsi ???

mimo to, kdo az si kupuje DNF kvuli grafice ?? lidi, kteri chteji super grafiku si koupi crysis, ale tam proste neni duke ;)
NateLogan-Nemyslím, kdyby to vyšlo za dva roky na nějakém upraveném současném enginu, tak i kdyby byla nová generace konzolí opravdu "na spadnutí" tak kdyby to běželo například na UE3 enginu (v poslední generaci) nebo na Cry enginu 3 tak i za dva roky by to vypadalo pořád dobře.
To je jako kdyby totiž DNF vyšlo třeba v tom roce 2004-5. Kdyby v té době vyšel tak to nevypadalo tak hrozně.Tyto současné enginy prostě nejsou ještě tak zastaralé a i za dva roky budou naprosto v pohodě. A to ještě myslím že dva roky by jim to netrvalo,ten převod hry na jiný engine by probíhal současně s ostatními pracemi na hře takže na tom mohli pracovat od roku 2009 a vyšlo by to dříve než v roce 2013.

A také si je třeba uvědomit proč ona očekávání hra nenaplní. Já myslím že to co od toho hráči čekají to dostanou, až na tu děsnou grafickou stránku.
marwel-Což o to,to já si myslím že oni by Duka klidně a rádi dál dělali, jen by to musela prostě být značka u které je jisté že se jim vrátí vše co do ní dali a ještě o hodně víc.
Koneckonců mám pocit že Randy Pitchford byl přece v 3d realms, původně, nebo ne?
marwel - možná by ale bylo lepší tenkrát hru vydat (a vypadala by jako vylepšený HL engine), než to odkládat a nakonec nevydat vůbec a zkrachovat.
Giovanni: Gearbox do toho nenalil tolik penez, takze verim, ze jim se to vrati. Na dalsi dil to asi nebude no. A ja si myslim, ze Gearbox by ani dalsi dil delat nechteli, pouze se chytli teto prilezitosti vydat temer hotovy titul, ktery by bylo skoda, aby nespatril svetlo sveta. Devitky to dostavat nebude, protoze se redaktori odprostit od grafiky nedokazou no. Protoze jsou to vsici Piva a Kekelliove.:-)

Marty: Mam pocit, ze oficialni vyjadreni bylo, ze jim ten vyvoj celkove proste dlouho trval. O grafiku udajne zase tolik neslo. Ale samozrejme nikdo nechtel vydat v roce 2002 hru, ktera by vypadala jako Half-life.
Jinak za mne:
Vypadá to opravdu hnusně, nejen textury, ale i mnoho animací (ta explodující loď v druhé části dema...). Navíc na to, jak nepěkně to vypadá, má to i slušné nároky (i Crysis se imho hýbe lépe s lepším vizuálem).

A ta konzolovitost... To ovládání snad nemyslí vážně.

Stejně si ale myslím (doufám), že zbytek hry na tom dle videí bude lépe :)
Nový engine by znamenal až dva roky odklad. Za dva roky bude na spadnutí další generace konzolí a enginů a všichni by zas křičeli, že dneska už taková grafika nikoho nezajímá.

Navíc DNF je hra s velkým množstvím skriptů a ty se těžko převádějí mezi různými enginy.

Plus si nemyslím, že by se Gearbox chtěl zdržovat tak dlouho cizí hrou, jakkoliv je legendární. Zvlášť když jim je jasné, že stejně očekávání po 12 letech zaručeně nenaplní.
Třeba se Gearbox bál, aby neskončil jako 3D Realms - snažit se o dokonalou grafiku, ale to by prodlužovalo dobu vydání.

To vlastně byl důvod, proč 3D Realms tak dlouho hru vydával (vid nedokonavý) - pořád se snažil o lepší a lepší engine.
RNDr. Gunár Pavel-Já myslím že je klidně možné že DNF tato značka bohůžel skončí protože nějaké extrovní prodeje prostě nebudou, koupí to fanoušci ale že by se toho prodalo tak aby to vydělalo na pokračování a na to aby to vůbec Gearboxu stálo za to? Ani náhodou, to by byl čirý zázrak.
Nebude se to prodávat asi vyloženě špatně ale ne dost na to aby si Take Two řekli že si to zaslouží další hru, to raději Gearboxu vlepí zakázku na nějaké nové BiA či něco co má větší potenciál v prodejích. To si myslím.

9ku?..Tak to nevím,uvidíme jaká bude plná hra ale nevěřím že by se redaktoři zcela odprostili od technického zpracování.Stáčí se podívat kolik třeba dělá technické zpracování z hodnocení takového Crysis 2. Nebo podobně. A podle toho soudím že Duke bude dostávat maximálně ty 8smy.:)
G.A. Kekelli engine se změní s následujícím pokračováním "Duke Nukem Forever After" :) Tady šlo o to poskládat to do hratelné podoby a vydat hru, která stála už desítky miliónů dolarů.

Já myslím, že recenze budou shovívavé a někde to sklidí i devítku, i když bych tipoval většinová hodnocení kolem 8smy.
RNDr. Gunár Pavel-Tj, stejně myslím že ten engine se měl vyměnit.Nemluvit o tom třeba dva roky (stejně se po "krachu" 3d Realms nevědělo o Dukovi nějakou dobu vůbec nic a mělo se za to že je zrušený) . A celé to předělat do modernějšího hávu.

Fakt jsem zvědav jak ta hra dopadne v recenzích a na kolik budou lidé hledět na technické zpracování.
G.A. Kekelli: No detailnosti těch leaklých modelů ze z-brushe programu, či jak se to jmenovalo, sice nedosahují, ale autoři evidentně věděli, kam se bude pozornost hráčů upínat nejvíc a kde je třeba přitlačit na pilu. Co ušetřili na prostředí mohli dát do postav. :)
RNDr. Gunár Pavel-to ano, ale stále platí, mohly vypadat luxusněji.:D Vždy jde něco zlepšovat. Ale na ten engine ti nepřátelé skutečně vypadají až podivně dobře.:)
Marty McFly-Na druhou stranu se ale nemění nic na tom že DNF vypadá hůř než grafické high end tituly na nejnižší detaily.:D

Takže, nebylo by lepší kdyby DNF vypadal moderněji a ti co by na to neměli pc by si prostě snížili detaily?:D:D Ve výsledku by se stále mohli radovat že jim to běží naprosto stejně akorát ti co by měli lepší pc by to měli ještě hezčí.
Garret-Jo, spletl :D.Pardon, o efektech vody psal Garion.

Btw-Grafika hry není povrchní věc, ze všech částí na ní ve hře záleží nejméně ale rozhodně nelze říci že by na ní vůbec nezáleželo.
Z toho nejnovějšího videa bych řekl, že grafika bude dobrá. Možná není high end, ale high end se taky = nutnost dát malé detaily (ATI 5650, notebooková).

EDIT: Mě naprosto vyhovovala. Mimochodem to video má vše - krev, duke vtipy, ženský. Tahle hra bude epic win, už to vidím. Jinak se to nazvat nedá.
GAK: já sem o žádných vodních efektech nepsal, to sis mě s někým spletl. mě takové povrchní věci jako je grafika míjejí.
Má to všechno co k Dukovi patří a možná trochu něco navíc. Jestli to přidané nakonec nebude rušit, ukáže až plná verze. Zatím jsem se bavil výborně. Ale nevím, jestli je to relevantní příspěvek od člověka který cca před měsícem znovu dohrál DN 3D a stále mu ta hra připadá dobrá.
Garret-To ty jsi psal o povedených vodních efektech.:D

Ano,hovno je skutečně přítomno, to je jediný bod kdy jsem rád že ona hra nemá detailní grafiku :D Protože být to hovno detailní bylo by to skutečně..brr.:D
Garion-Tak asi na tom něco dělali,ale ta hlavní úprava toho enginu proběhla ještě před jejich prací.:D Jen tak na okraj- tisíckrát radši bych byl kdyby to běželo třeba na Source enginu :D

Nevím,vodní efekty, moc se mě nezdály ty kapky vody na monitoru (z mojí strany)

Ne to je vtip,myslím ty kapky vody které se dělaly na obrazovce v tom dešti na stadionu, mě přišly divný teda, ne že by to vypadalo špatně, ale prostě vypadá to jako by někdo upravil engine z roku 2002, nic víc. Možná jsem jen "rozmazlenej" dnešníma hrama ale to bych neřekl.:D
Prostě nevím no, když to hraju pořád mě napadá že to vypadá skoro jako Doom3.:D Což dobře není, protože ten je pekelně starej.
pobavila narazka na Half-Life, jinak jsem zadny radoby vtipek nezaznamenal...
Pivo: Imho srovnatelna s tou tvou, co si pamatuju.
Giovanni Antonio Kekelli: Tak grafici tu dobu asi taky neco delali :) Imho jsou ty modely upravene - animace zustaly, modely jsou detailnejsi. Jinak treba ty efekty vody mi neprisly marne.
to, ze to je nehezke mi nevadi, ale to, ze sem se totalne nudil uz je horsi, potesila jen nostalgie tlaceni voziku zezadu postuchovanim, tohle jsem uz dlouho nedelal :) a ja si rikal jak to mam rozjet...ta hra mela vyjit do roku 2005 bylo by to fajn
Garion-Gearbox se k tomu dostal někdy na jaře 2009.Jinak tenhle engine byl podle toho co vím upravený ještě v 3d Realms. Gearbox s tím nic nedělal, jen hru slepovali do hromady a vyhazovali (podle jejich slov) to méně dobré. Ale hra prý byla více méně hotová.

Efekty se mě třeba právě nelíbí.Modely ano, ty jsou udělané opravdu dobře. Ale souhlas s tím co jsi psal.
Giovanni Antonio Kekelli: A tak bys zmenil engine a zase bys cekal 1,5 roku? :) Imho na to meli nevim jak dlouho, cca 1,5 roku? Tak si rekli, ze vylepsi, co pujde, kouknuli se na engine a na to, co je v nem hotove, a rekli si, ze modely pujdou zlepsit dobre, postprocess pujde taky udelat dobre a nektere efekty se snadno zlepsi, tak to udelali, ale aby stihnuli vydani. Jak jsem rikal, nevypada to kdovijak skvele, ale nektere efekty jsou pekne, modely jsou taky pekne (alespon ty, co jsem videl zblizka a v pohybu), takze si nemuzu na nic stezovat (a navic to opravdu pojede snad uplne vsem, na snad 3-4 roky starem hw mi to jede "se vsim" na max uplne bez problemu).
Tak já jsem názoru že hra může vypadat moderně a přesto nemusí být hw náročná.U Duka se mě jeví ta grafická zastaralost možná až moc velká,tak bych to řekl, mohl vypadat moderněji a přesto nebýt hw náročný..

O to víc že mnoho věcí ve hře jinak vypadá dobře a moderně,prostě to podivně "kontrastuje".
Tak osobně jsem rád, že ta grafika není něco highend s ultravysokými nároky na hardware, protože bych si to ještě rád trochu zahrál i na svém dva roky starém PC.

Jinak s tou grafikou to napsal dobře ugra. Ale dneska už to beru jako samozřejmost, že hra, která se chce prosadit, by měla vypadat aspoň trochu k světu.
Graficky to nenadchne, ale průser to také není. A hlavně tady o to nejde, bude stačit když bude hratelnost rozmanitá a hra vtipná. Což demo bylo.
Hral jsem to demo chvili (tak 15 minut) a grafika je takova normalni (neni na dnesni urovni, ale da se na ni koukat a treba efekty deste docela pekny), zabavnost prestrelek zhruba nadprumerna, Duke hlaskuje, prasata padaji k zemi (o moc vic nepratel v tom demu neni), proste co by clovek cekal (pohyby prasat docela slusny, snazi se bezet - aspon smerem k Dukovi, pricemz prekonavaji prekazky a mam dojem, ze se za ne obcas i schovavaji). Na zacatku jsem se docela zasmal (takze jasne plus - ale mozna to bylo v nejakem traileru, takze skoda pro ty, kteri koukaji na kazde video), potom uz to byla spis rutina. Odhaduju, ze to bude dostavat tak 7/10, ale stejne si to vsichni zahrajou, protoze je to proste Duke :)
Osobně si na technologickém zpracování her dost potrpím, ale tady to vypadá, že zbytek (tedy samotná náplň hry) to zachrání. Z videí to vypadá docela pěkně, i ta náplň misí a humor se mi zdá fajn, tak proč to nezkusit.