Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Heh,to demo..Poměrně krátké, hratelnost tedy zatím hodnotit nebudu, ale technické zpracování je opravdu silně zastaralé. Kdybych byl hodnej tak řeknu že je to na úrovni Dooma 3, a já hodnej jsem takže to říkám. I když něco mě z toho přišlo snad ještě zastaralejší.:D

Ten "laser" do vesmíru co je v druhé misi mě připomněl roztavujcí se jádro v Citadele v HL2 EP1. Akorát mnohem rozmazanější :D. Holt, Source engine to fakt není.:D
Když na to tak koukám skoro si říkám kde ten engine modifikovali,je to prostě takové nedetailní a podivné,hlavně exteriéry. Naštěstí to staví na něčem jiném než na grafice.:)

Tak demo má 2 mise - první začíná na záchodě, kde se můžete pořádně vyprázdnit a pokračuje až k souboji s bossem, kterému vyrvete oko a zaskorujete s ním. A druhá začíná v autě, dojde vám benzín, skočíte k sentry, vystřílíte emzáky, sejmete jejich loď, jdete do dolu pro benzín, cestou se projedete jako Indiana Jones ve vozíku, doplníte benzín do auta a konec.
Na JTV někdo rozdával klíče na demo (kdo dřív aktivuje, ten hraje) a už stahuju taky :-)
Fg: Ten kód se dával tuším jen ke GotY verzím hry. A na Steamu má každý GotY verzi, i když koupil jen tu obyčejnou (akorát bez DLC).
Taky vám to při vytváření gearbox účtu napíše "could not be registered"?
A teď tiskovka o nečekaném zpoždění a nastavení data vydání na "when it's done". Ne počkat, to už udělala 3D Realms, to by nebylo ono.

Seriously, jeden z odkazů co popisoval historii vývoje byl opravdu informativní a přesně to, co jsem chtěl vědět. Proč to sakra nevyšlo už před deseti lety.

Teď se Duke bude muset potýkat s tím, že od něj budou lidé očekávat hodně. Já teda ne.
Isair-Tvrď si co chceš, ale jak jsem psal já, nehodlám už reagovat na tyto příspěvky ve kterých se celá diskuze stáčí uplně jiným směrem a k něčemu o čem by diskuze "mohla" být jinde.Natož to dále řešit vzhledem k tomu že to nemá cenu protože by jsi maximálně jen dále pokračoval v psaní a zase jen o tomhle, takže tento tvůj výpotek zůstane bez odpovědi.Pokud ovšem neodpoví někdo jiný, samosebou.

No snad bych jen dodal že to neřeší fakt proč jste tohle celé začali-a to mé krátké tvrzení že od dob Blooda a Nolfů se Monolith zaměřil na podstatně neoriginálnější hry. Pokud jsi tím že se tu se mnou hádáš o Bloodu chtěl vysvětlit že to není pravda moc ti to nejde. Jen tu tedy řešíš blbosti (což tedy sice bylo i to co jsem řešil já ale bylo to alespoň bližší téma téhle diskuze.)
NateLogan- No to s tím enginem Jericha jsem ti nepsal já ale Rndr.Gunár Pavel takže já to neřeším.:D I když je pravda že Riddick vypadá opravdu jako něco co běží na Id Tech4 ač ne takže očekávám že podobně na tom bude asi i to Jericho engine a UE3 engine.Já osobně nevím protože tu kravinu jsem nehrál.

Jen by mě tedy zajímalo k tomu UE3 zda podobným "problémem" netrpí třeba i ten UE 2.5. A hlavně nedalo by se to prostě snadno vyřešit třeba modifikací onoho enginu? Nevím proč by to mělo u takového enginu jako je UE3 dopadnout nějak blbě i když je to možné, zas tak enginům nerozumím (prakticky vůbec :) ) ale podle mého to co museli do UE2.5 implementovat ten UE3 engine dost možná již obsahuje.Fak nevím ale stejně bych se nedivil.

Nicméně nikdo neříká že by ten Duke musel běžet zrovna na tom UE3 pořád je tu právě Cry Engine 2 a i ten Source ač je starý rozhodně vypadá a zvládá technicky více věcí než je UE2.5.
Giovanni Antonio Kekelli: "Ale jdi prosím tebe.To co jsi vypsal by se také naprosto s klidem dalo označit jen za prkotinu která prostě spadala do kolonky "běžná evoluce" tohoto žánru her."

Tak to prr, mnou zmiňované sáhodlouhé rozhovory s možností volby, možností zvolit si svůj vlastní styl hraní, výběr zbraní a špionážních serepetiček se v 99% čistých (podotýkám ČISTÝCH, tudíž žádné mixnutí jinými, nelépe pak RPG, žánry) nevyskytovaly a stále nevyskytují. Ke tvým zbylým výplodkům se, myslím si, nemá cenu vyjadřovat.

To ostatní, tudíž i mou pointu, ti snad dostatečně vysvětlil 90210, pokud stále nechápeš, bůh s tebou.
90210-Jenže v jistém kruhu se tu pohybujeme už od doby co na této diskuzi celé tohle téma začalo.

Faktem je že mám pocit že pravdu máme všichni, to se tak prostě někdy sejde. Já rozhodně nemůžu souhlasit se vším co jsi psal, ale s něčím naopak souhlasím celkem v pohodě.
Ale pořád myslím že je to věc čistě vkusu,to že tebe tohle téma nebere a nepřijde ti to originální neznanemá že to jiní nevidí na opak a samosebou by se to dalo použít i obráceně.

Jinak myslím že pod tu originalitu patří i ta jedinečnost nebo osobitost (a hromada dlašího, tak to prostě vidím já) .Ale záleží zase na "osobních" měřítkách. Ty Blooda jako originálního nevidíš, já ano, Nate Logan ne a Rndr Gunár Pavel zase ano.
Sice máš pravdu v tom že jedinečné a osobité je v podstate všechno ale, já tvrdím že jedinečnost má také různé "hodnoty", není prostě jedinečnost jako jedinečnost. Uvedu příklad, takovej opál je jedinečnej kámen, jenže diamant je jedinečnější.:D A podobně je to třeba mezi Bloodem-FEAREM nebo NHL 2007. I když to NHL bych z toho uplně vynechal protože pomalu platí že všechny díly jsou naprosto stejný.:D

Ne ale fakt už toho nechme, tohle nemá řešení, vraŤme se k téma DNF a toho zda mu prospěje to že je technicky zastaralý.:)

Giovanni Antonio Kekelli: S Jerichem jsem se spletl, ale fakt vypadá jako kdyby běžel na UE3 :). To je příbuznost jak mezi Doom 3 a Riddickem.

Trochu přeformuluji svůj názor: Problém UE3 je ten, že staví (a svádí k tomu) na statických objektech (maximálně s nějakou animací) a má pro ně předrenderované stíny a další efekty. Proto hry na EU3 vypadají dobře, ale jsou silně statické (interaktivita Source či Cry enginů je úplně někde jinde). To pak zase svádí k tomu udělat prostředí na pohled pěkné, ale v detailech naprosto prázdné. A implementace fyziky na větší množství objektů či na samotnou strukturu levelu (zničitelné zdi, třeba) je obtížná a je to zabiják výkonu. Viz Borderlands, GeoW, Mass Effect, Batman, Singularity...

A když se nějaké ty další technologie implementují, většinou to dopadne jako Vegas 1&2. A právě toho bych se bál u DNF. Spousta materiálu, který je dělán pro silně upravený engine - bylo by tedy třeba upravit i UE3 a to skoro nikdy nedopadlo dobře.

PS: Všechno je kopie klonu něčeho.
4Drolin - Dosad si misto slova "originalni" slovo "povedeny" nebo nejakou jeho variantu a jsme doma, protoze strileni zombiku na hrbitove proste neni originalni, to byl evergreen uz pred Bloodem.

4Giovanni - Ja bych s temi vyznamy zase tolik volne nenakladal, v romanskych jazycich se to slovo pouziva jako "puvod" nebo "vznik", ty do toho IMHO pletes jedinecnost nebo nejakou osobitost, coz ale v tomhle pripade neni uplne stastny, tady se muzeme dostat do bludnyho filozofickyho kruhu, protoze jedinecny a osobity je v podstate skoro vsechno, i Blood, Rollercoaster Tycoon 2 nebo NHL 2007.
90210-Tak ale,já bych řekl že může být mnoho různých druhů originality. Copak je originalita jen o tom že hra (nebo cokoli jiného) zavede něco nového do hratelnosti (potažmo onoho odvětví)? Já bych to netvrdil. Není originalita jako originalita.

Dunemaster-A ty mě řekni jaký je rozdíl mezi tím co píšu já a jak píší ostatní? Já nevím o tom že bych tu někoho napadal, urážel, nebo chtěl nějak naštvat.Jediné co dělám je to že na věc mám jiný názor než někteří další tu na diskuzi k DNF a hájím ho naprosto stejně jako to dělají oni.
A už jsem to psal několikrát, já tuhle diskuzi k Bloodu nesměřoval, tak toho nech.
Předpokládám že je myšlena originalita co se designu, námětu a celkového settingu týče (minimálně mě Blood zaujal, a to střílečky nepreferuji). Tam je znatelný rozdíl oproti většinové produkci (v rámci lineární FPS). Jinak by také nebyl tak úspěšný, jak je.
4Giovanni - IMHO jsou to inovace, ktere nejak ovlivnily hratelnost, dobre, s vyjimkou toho Quakea. Hratelnost u Blooda je uplne stejna, jako u 95% vsech ostatnich 3D strilecek svy doby, proste jdes a strilis. Ja tam vazne zadnou originalitu nevidim, nebo prinejmensim tam neni takova, aby vubec stala za rec.

Originalni byl pozdeji treba Half-Life, ale Blood byl "jen" dobre odvedena prace v ramci stavajicich zanrovych mantinelu.
90210-Ještě kdybych se vrátil k tomu co jsi psal ohledně FPS příspěvek zpět. Mám pocit že tam zaměňuješ originalita a inovátorství. Hra může být originální i když nezavede žádnou technickou novinku tím jsem si jist. A třeba psát že Quake byl originální protože měl první 3d modely mě přijde divné protože to s originalitou nemá podle mého nic společného.První 3d modely nejsou originální (jejich design může být originální) ale inovátorské. Stejně tak i ten mouselook a ostatní co jsi vypsal.

Btw-nedá mě to abych se nezeptal, jak jako, tudy cesta nevede? Co jsi od toho čekal prosím tebe?:)
NateLoga-ale vždyť o to nejde, jasně jsem ti psal že vždycky je poznat co je to za engine.Ukaž mě hru která běží na Id Tech 4 která není podobná Quake 4ce nebo Doomu3.Stejně tak Id Tech 3, nebo ten UE3 či 2.5..Vždycky je poznat že ty hry jsou si něčím "příbuzné"
NateLogan: Hmm až na to že Jericho používá svůj proprietární engine a žádné UE3 (předpokládám, že to tvé UT3 je překlep). Tedy pokud jsi nemyslel, že hra Jericho=UT3, což by bylo dost absurdní. :D

90210: Nikoliv!!! prvni mouselook měla FPS Marathon od Bungie z roku 1995 pro MAC...

Nezapomeňte já jsem ten co tu poučuje. ;)
V souvislosti s Bloodem se o zadne originalite neda mluvit, pokud se opravdu nebudeme uchylovat k malickostem typu voodoo panenka nebo pribeh(!?!). To ale neni nic, co by zanr obohatilo a s takovou by byl originalni i King`s Quest 8, protoze tam byla prece uplne nova story, ktera predtim nebyla pouzita v zadne jine hre.(...)

Originalni byl Wolfenstein 3D, jako prvni opravdu masova 3D rubacka
Originalni byl Doom, kde byly jako prvni viceurovnove levely a multiplayer
Originalni byl Terminator: Future Shock, kde byl prvni mouselook
Originalni byl Quake, kde byly prvni 3D modely
etc.

Nic proti Bloodu, je to urcite zabavna 3D strilecka, ktera excelovala hratelnosti, ale rozhodne nenabizela nic originalniho a ani to po ni nikdo nechtel.

PS: Kdyby chtel nekdo namitnout, ze je tam hodne krve a ustrelenych hlav, tak to uz bylo poprvy v Rise of the Triad...

Infinimiter - Pro porovnání s MineCraftem

Giovanni Antonio Kekelli: Ukaž mi hru, na které není na první pohled poznat, že jde o UE3. Pár se jich sice najde, ale v naprosté většině je vizuální stránka silně omezená samotným enginem. A dle videí z DNF, který i přes zastaralost má poměrně zajímavé prostředí, by přechod na poměrně netvárný engine byl na škodu.

Třeba nejnovější Alice slibuje originálně šílený svět a já osobně v tom přesto vidím jen trochu převlečený Clive Barker's Jericho (nemyslím postavy, nepřátele, herní systém...), což je zas převlečený UT3.
NateLogan-Jo a to že jsem kvalitu hry postavil celou na originálnosti se stalo kde?:)

Samosebou že to není jen o originálnosti.I ten FEAR mě bavil (teda dvojka-Project Origin, F.E.A.R 1 jsem nerozběhl plynule a hodně to trhalo :D)


Hele,fakt tohle nemá cenu řešit,jen se tu hádat kvůli blbostem. Taky tu nemůžu furt sedět ale musím si i něco zahrát :D.
NateLogan- Minecraft není originální? Počkej, není to ta hrozná hra stavějcí vše na "krychlích"?:D To je podle mého originální až dost,blbé ale originální, kde jinde jsi viděl takovou jinou hru.:)

Nesouhlasím ani s tím že by šlo o chybu předělat hru třeba do UE3 enginu.
Zajímalo by mě proč je podle tebe vše na UE3 naprosto stejné? Možná tak od Epicu a jeho "podspolečností" ale jinak nesouhlasím.
Btw-Jak by se to podle tebe vůbec mělo vzhledově lišit?To je prostě jedna ze špiček současných herních enginů a umí rozhodně dost,dokáže vypadat opravdu dobře a to že ty hry jsou si v nečem podobné to bývá u všech enginů.Třeba hry na ID TECH4 také vypadaly všechny dost podobně. A DNF na UE2,5 zas vypadá na pár screenech dost podobně jako Tribes Vengance.:)(mě to tak tedy přijde-třeba zobrazení zbraní)
Isair-Ale jdi prosím tebe.To co jsi vypsal by se také naprosto s klidem dalo označit jen za prkotinu která prostě spadala do kolonky "běžná evoluce" tohoto žánru her.
Nicméně tohle tu fakt nemíním řešit protože vím že i NOLF byl originální, ovšem sázel na podobné zbraně jako Blood ve své době.

Prostě tvrď co chceš ale Blood (1 a 2) byl ve své době stejně originální jako byl Nolf o pár let později a pak znova Nolf2.

--------------------------------------------------------------------------------------

-Zajímavé a já měl takový dojem, že zrovna tobě příliš off-topicy nevadí;) (viz. třebas RF diskuze)-

Off-topicy mě nevadí ale tohle je něco zcela jiného-chápej, když k tomu diskuze plynule dojde tak v pohodě ale já psal o grafice DNF (nebo čem už přesně nevím) a jen krátce jsem zmínil Blood 2, to stačilo a tak nebyl důvod psát rozbor celé hry jen proto aby se toho někdo náhodou nechytl.
Proč psát argumenty o Bloodu (jako třeba sáhodlouze psát čím byl podle mého originální) když o něm psát nechci a vše co jsem potřeboval bylo napsat o něm krátkou větu?
Samosebou že pokud by to k tomu postupně došlo tak bych argumentoval i o té hře ale nelze mě osočovat z toho že nepíšu argumenty v místě kde to k tomu vybízelo, protože to není pravda.:)

Je to jako kdybych v diskuzi o zdražení elektřiny náhodou zmínil moje pc a ty mě dále osočoval z toho že jsem o něm nevypsal argumenty protože to k tomu vybízelo.:D:D

---------------------------------------------------------------------------------
-Eh, tak soudíš na základě těch cca tří lidí, co zde v této diskuzi reagovali? Ha!:D-


Ne,soudím tak na základě toho že když se někde objeví výpis nějakých slavných FPS her často je zmíněn i Blood (třeba v jednom starém Score) a pod ním je velice často jako důvod to že byl originální. Ha!:D
Ad engine DNF: Předělání DNF do UE3 by byla imho obrovská chyba. UE2.5 za ta léta existence dostal do arzenálu pár parádních modifikací a nástrojů. UE3 se zatím plácá na tom svém písečku her podobných jako vejce vejci s minimální interakcí a současné pokusy o zabudování dalších technologií až příliš často končí dost špatně (a GearBox nepatří mezi ty lepší - Borderlands sice vypadá dobře, ale neobsahuje nic zajímavého oproti vanilla enginu).
"BTW a nestavil bych kvalitu hry čistě na originálnosti. Minecraft třeba není originální vůbec a přesto je mnohem lepší než starší originál Infinimiter."

Tak, tak, koneckonců i mě osobně ten Blood 1 bavil krapet více, než zmiňovaný NoLF:).
Giovanni Antonio Kekelli: Jako fakt bych to netvrdil. Tohle by vyžadovalo krapet důkladnější přezkoumání. Já Blood hrál jen chvíli a navíc dlouho, takže mi na něm originální nepřišlo asi nic a zůstal jsem jen s hratelností, která podle mě byla již dříve překonaná. Jenže jelikož tyhle hry hraji až takhle pozdě, je moje hodnotící škála značně deformovaná :).

BTW a nestavil bych kvalitu hry čistě na originálnosti. Minecraft třeba není originální vůbec a přesto je mnohem lepší než starší originál Infinimiter.
Giovanni Antonio Kekelli: NoLF byl především svým pojetím úplně někde jinde, tam kde se Blood spoléhal, jak říkáš, pouze na obměnu zbraní, NoLF přidal hned několik, do té doby v čistých FPS nevídaných prvků. Ať už se jedná o sáhodlouhé rozhovory s možností volby!, možnost zvolit si svůj vlastní styl hraní (Stealth či Rambo), Výběr zbraní a špionážních serepetiček (!!!) před začátkem mise, dvojka následně přidala i nějaký ten vývoj postavy atd., takových všemožných prvků tam bylo hned několik a hra působila takovým svěžím, neokoukaným dojmem.

Naproti tomu Blood (1) byla klasická, přestože dosti povedená, akce ala DN, Redneck Rampage (který ale těch zajímavých prvků měl vícero) a další.

"sáhodlouze psát či používat nějaké argumenty o hře o které tato diskuze vůbec není. "

Zajímavé a já měl takový dojem, že zrovna tobě příliš off-topicy nevadí;) (viz. třebas RF diskuze)

"NateLogan-Samosebou že to tak může být, ovšem mnohem větší procento lidí které ony hry hrálo je považuje za originální.:D A podle toho se dá soudit že ta hra originální skutečně je.
"

Eh, tak soudíš na základě těch cca tří lidí, co zde v této diskuzi reagovali? Ha!:D

NateLogan-Samosebou že to tak může být, ovšem mnohem větší procento lidí které ony hry hrálo je považuje za originální.:D A podle toho se dá soudit že ta hra originální skutečně je.

Rozhodně se váhy originálnosti/neoriginálnosti kloní u Blooda do políčka originální a to mnohem více než u všech poNOLF her od Monolithu.:D
Světlicomet, alt-fire, akimbo zbraně, voodoo panenka... nových nápadů tam pár bylo.
Isair: No, ono to spíš byla taková všeobecná úvaha s tím, že spíš patřila té druhé straně. Koneckonců Ty přece sám moc dobře víš, že ta mnou nenápadně doporučená hra má svoji nemalou kvalitu, která Blood převálcuje. ;-)
Chuck: Tak já se tu rozhodně nepřu o to, která hra je lepší... to je mi celkem opravdu volné, koneckonců jsem se beztak dobře bavil u obou. Nicméně zazní-li "originální", mluví-li se o Bloodu, mi opravdu nějak nesedí.