Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Btw-Přesně tvou formu odpovědi jsem ale čekal,ty tomu říkáš možná říkáš prkotina ale jediné možnosti jaké má hra která se chce nějak "oddělit" a odlišit od ostatních jsou příběh,zbraně a nepřátelé potažmo design (to se k sobě vše pojí navzájem). Nebo mě pověz čím by se podle tebe měla lišit aby podle tebe byla originální.Sám jsi napsal že NOLF originální byl, tak co na něm bylo tak rozdílného od odstaních her (krom toho příběhu-vyprávění,zbraní či nepřátel)?Tedy to co podle tebe Blood neměl?

Koneckonců FPS hry tohodle stylu jsou hlavně o těch zbraních a nepřátelích (a dlaším co jsem vypsal) takže fakt o prkotinu nejde.

Samosebou že hlášky byly podobné tomu z DN3d, přesto to byl rozdíl oproti té záplavě jiných dobových FPS. A kdybych měl hru odsoudit k tomu že je neoriginální jen proto že humor podobného stylu už obsahovala jedna jiná musel bych odsoudit i ten NOLF.Což nejde, tvrď si co chceš, dodej tvému tvrzení sebevíc rádoby stíravý styl psaní ale nemáš pravdu.Blood i NOLF byly originální hry.

Nebo mě najdi jiné hry z doby Blooda které obsahovaly naprosto stejný styl humoru a sázely na stejné "karty" jako Blood.
Isair-Bez argumentu? O čem to meleš? Tohle je diskuze ohledně Duke Nukem Forever a já níže jen krátce zmínil společnost Monolith a jeho hry, jen jako takovou krátkou vsuvku, takže nevím proč bych tu měl kvůli pár hnidopichům co se mnou nesouhlasí sáhodlouze psát či používat nějaké argumenty o hře o které tato diskuze vůbec není. Takže celé tvoje tvrzení -Nicneříkající reakce bez jakéhokoliv argumentu, tam, kde by bylo vhodné jej použít- je mimo protože zde v této diskuzi zatím naprosto nebylo vhodné použít jakékoliv argumenty o hře o které jsem psal jen krátkou zmínkou.Koneckonců nedává to smysl kdybych se musel rozepisovat o hře o které chci napsat jen pár slov.
Přijde mi zbytečné se tu přít či diskutovat o tom, která hra je lepší a proč. Každý to holt vidíme jinak a těžko toho druhého přesvědčíme o opaku. Já budu vždycky z těch, kteří F.E.A.R. či Condemned budou schopni hrát donekonečna, ale jiný by to nezvládl ani za zlatý prase.
Máš pravdu ArmA je novější. Tak OFP. Ale určitě jsou i nějaký jiný...
Osobně také považuji Blood za nejoriginálnější FPSku. Neopakovatelná atmosféra (hudba), kultisti, brutalita, hratelnost... Fear je úplně někde jinde.
USER47: Zajímavé, měl jsem za to, že ArmA je novější... každopádně proto ten otazník v závorce na konci věty.

RNDr. Gunár Pavel:
To co bylo, coby příběh prezentováno ve FEARU, jsem také viděl poprvé, přesto nebudu vyřvávat, jaká originální hra to je:).
Isair: Mě konkrétně připadlo na Bloodu originální, že korporace s luxusním sídlem, vyrábející vše od tenisek, přes zbraně až po jídelní polotovary je řízena náboženskou sektou. To jsem viděl ve hře poprvé a dodnes i naposledy. Trojstupňový vývoj jednoho z druhů nepřátel, který se vyvinul z řízka do půl těla se zavázanýma očima a sešitou hubou v nechutný vznášející se kokon, mi přišel také svým způsobem dost originál.
"můžeš si (jako snad v žádné předcházející FPS (?)) vidět na nohy"

OFP? ArmA?

Jinak FEAR mě hrozně sral tím lajdáckým level designem ala stereotypní bludiště pro krysy. Stejnej problém jsem měl s Condemned, kde to bylo dovedený do úplnýho extrému a hru jsem kvůli tomu ani nedohrál. Jinak jsem FEAR vždycky považoval za nepochopitelně vyhypovanou, leč veskrze průměrnou béčkovou střílečku, která se po hodině zvrtla v nevídanej stereotyp a až do konce se to nezměnilo. Holčička mě trochu vystrašila taky jen na začátku, ale když se tam objevovala každejch pět minut, tak jsem si na ni celkem zvykl a už se za ní ani neotáčel.
Giovanni: Nicneříkající reakce bez jakéhokoliv argumentu, tam, kde by bylo vhodné jej použít, je pro mě zbytečný žvást (bez urážky).

Hmm, přesně v takový výčet jsem doufal. Kdybys měl hry pod pojem "originální" řadit kvůli každé prkotině, byla by originální hra téměř každá druhá. Jen málo her má naprosto STEJNÝ humor (beztak se jednalo jen o rádoby drsňácké hlášky ala DN + pár morbidních keců), STEJNÉ nepřátele (hmm a že se /především pak v prvním díle/ jednalo téměř pouze o provařené zombíky, je věc druhá;)) a STEJNÉ zbraně. V takovém případě bych musel za originální označit i zmiňovaný Fear, páč je tam strašidelná holčička, též zvláštní příběh (a ne že by snad první Blood nějaký měl), bojuješ proti klonům!, hlavní postava má svůj vlastní stín!, můžeš si (jako snad v žádné předcházející FPS (?)) vidět na nohy a občas tě "přepadne" nějaký ten flashback. Ale relevanci podobných tvrzení zde už asi posoudí každý sám.
Isair-Tak předně bych si vyprosil abys mě nepsal že žvástám taky ti nepíšu že píšeš kraviny nebo podobně.Já tu prezentuji svůj názor tak se chovej slušně.

Čím je Blood originální? Co třeba "humorem"?Nebo zbraněmi, nepřáteli, zvláštním příběhem ?
Jistě,humor už v pár hrách byl ale rozhodně je Blood originálnější než F.E.A.R. .A o tom jsem psal.

Samosebou chápu že je to zase věc vkusu, ale rozhodně šlo o zajímavější a originálnější hry než je osučasná produkce Monolithu (Od Matrix Online až po současnost).
NateLogan-Tak to záleží na vkusu.Ovšem tvrdit že je nějaká hra lepší, byť je mnohem starší rozhodně lze a nemyslím že by to bylo nějak zvlášť odvážné tvrzení.Není to nic divného a mnoho současných her se poměřuje podle starších kousků. Každopádně, F.E.A.R nijak vyjimečná FPS není (netvrdím že je špatná) jen je prostě dost podobná těm ostatním a oproti (a dobře blood 1 i 2 vynechám) NOLF 1,2 je to průměrně obyčejná střílečka.
Tak to vidím já.
Isair-Na to vem jed že to je pravda!:D :D

A podsunout se tu nikomu nic nesnažím, ale Blood rozhodně originální byl a dvojka poměrně také.




RNDr. Gunár Pavel-Tak to já bych si dovolil ohledně toho co napsal 90210 nesouhlasit. Třeba ohledně doby vývoje DNF jsem četl že hra byla neustále ve vývoji, pravda mnohdy na ní dělalo jen pár lidí ale "u ledu" nebyla nikdy.

Jinak engine Build sice nebyla tedy špička ale rozhodně nebyl za zenitem, a byl poměrně "vynalézavý".
Tedy říct, že Blood 2 je lepší než Condemnded/FEAR, je odvážné tvrzení. Hry z odlišné doby vydání lze porovnávat jen čistě subjektivně a na základě nostalgie.

Já osobně hrál kousek Blood 2 až někdy po dohrání FEARa a neuvěřitelně mě to nudilo :). Ale třeba mnohem starší Dark Forces jsem hrál až loni a bavil jsem se královsky.
4Bodkin - Oficialne vysel Quake par mesicu po Dukeovi, ale v ty dobe uz byl vzhled Quakea cely herni verejnosti znamej a byla (po vzoru Dooma) uvolnena techdema, ktera byla hrana opravdu masove.
Giovanni: "Neříkám že byl vše co jsi vypsal,ale rozhodně lepší než F.E.A.R nebo Condemned."

Mně to tak rozhodné tedy nepřipadá, ale když to říkáš ty, tak to bude určitě pravda!;)

"Btw-Už jednička Blooda byla od 3d Realms+ Monolith (nebo na opak) takže je jedno který díl byl lepší ale jde o to že Monolith uměl kvalitní a originální hry a dnes to co dělá se jim rovnat nemůže."

Nevím, co se nám tu snažíš neustále podsunout, ale Blood té originality tedy opravdu příliš nepobral;).
Já měl za to, že Kvák vyšel až po DN3D. Byl opravdu 3D, ale byl hnusný a naprosto debilní. Plivu na jeho hrob.

Blood 2 byla mizérie. Onehdy jsem si dával rerun bloodů, jedničku jsem projel a z dvojky udělal dvě mise. To že z Krvavé ujetosti udělali cool temnou střílečku(akimbo beretty místo flare gunů) bez toho Krvavého ducha... gah!

NOLF3 bych bral všema deseti, ale ho jen tak nevytáhnout. Už na to nemají koule/nápady. Jen by z toho byl další Blood 2.
GAK a spol.: taky se přimlouvám za NOLF 3, první díly patří mezi moje nejoblíbenější a stále nechápu že tu trojku nedělají :-)
90210: Špičkové ohlédnutí, pod které by se RNDr. ihned podepsal, kdyby si nezapoměl sako i s Čínou v podnikové kanceláři Servilu. :)

Build engine byl v době vydání Duka už za zenitem špica to fakt nebyla. Duke za svůj úspěch vděčil i okolnostem, kdy nebylo co do stříleček nic srovnatelného, ba dokonce nebylo zrovna moc do čeho klofnout.

Dovolil bych se tady udelat takove mensi ohlednuti do historie 3D shooteru, protoze jsem tu dobu zazil. Predne, grafika Duke 3D rozhodne nebyla spicka ve svy dobe - Quake byl o generaci vepredu - Duke byl ale min narocny na HW a tim i pristupnejsi. Ale! Grafika tady fakt nebyla to hlavni (a doufam ze stale neni), v dobe vydani Dukea 3D byla na poli 3D strilecek mala konkurence, vsichni vyvojari nejakou (nebo nejlip hned nekolik) davali dohromady, ale Duke 3D prisel v idealni chvili. Jeho velkou devizou byla relativni interaktivita prostredi (v podstate se jednalo o malickosti, ale do ty doby bylo zvykem jen chodit a strilet) a samotne prostredi, ktere bylo mnohem zivejsi, nez sterilni zakladny a kobky Quakea. Po predeslych bezejmennych postavach z nekolika drive vydanych smrtelne vaznych 3D shooteru prisel hlaskujici hlavni hrdina, ktery ma jmeno a vykonava potrebu do lebky prave zabiteho bosse. Proste nadsazka. V neposledni rade pak hra mela zvladnuty multiplayer.

V kratky dobe vyslo nekolik her postavenych na stejnym enginu, ktery se snazily hrat na stejnou notu (Blood, Shadow Warrior, Redneck Rampage), do dvou let se trh zavalil 3D strileckama a zcela vytlacil hry, ktery jsem hral, tj. RPGcka a adventury (tehdy jsem koupil Score a z 30 recenzi me zaujala tak 1 hra, pozdeji zadna, proto jsem to taky prestal sledovat).

Duke Nukem Forever byl IMHO odkladanej proto, ze autori vedeli, ze podobnej uspech postavenej na shode okolnosti s tim, ze vsechno co Duke 3D nakousl, uz bylo v dalsich letech dovedeny k dokonalosti, proste nezopakujou. Museli proto vymyslet genialni level design, coz jim svazovalo ruce, a pridat spickovou grafiku, aby mohli konkurovat aspon necim, proto se nekolikrat menil licencovany engine, prekombinovalo se to a celej kult proste vybredl. Ted uz je pozde, hra mela vyjit pred 10 lety. Rozhodne si ale nedelejme iluze, ze se na hre maka tech cca 13 let, co byla ohlasena. Vetsinu doby IMHO lezela u ledu.
Chuck-Na ně nesahám, těch her bych se ani nedotkl :D:D.
Ne, F.E.A.R není špatnej, jen je mnohem horší než NOLF nebo Blood 1 i 2.:D Prostě o řád klesli tvůrci z Monolithu.

PRIVATE MARTIN-Můj nick je výrobní tajmenství ale klidně by ta dvě první jména mohla být mými křestními a to Kekelli by mohlo být odvozeno od mého starého nicku :D
Giovanni Antonio Kekelli: Nesahej na F.E.A.R. nebo Condemned, nebo se na stará kolena fakt rozčílím. :-)
Giovanni Antonio Kekelli (sakra, kde si prišiel na to meno?): Toho NOLFa by som naozaj uvítal, prvý a druhý diel bolo asi to najlepšie, čo som kedy hral.
Btw-Už jednička Blooda byla od 3d Realms+ Monolith (nebo na opak) takže je jedno který díl byl lepší ale jde o to že Monolith uměl kvalitní a originální hry a dnes to co dělá se jim rovnat nemůže.
PRIVATE MARTIN-To máš pravdu, tohle je známá informace ale nic to nemění na tom že Monolith prostě kašle na originální hry jako byl NOLF a dělá horší hry jako je FEAR, Condemned, batmanovská mp,cokoli, jen ne to co mu šlo.:D
Giovanni Antonio Kekelli: Myslím, že tretí F.E.A.R. už nerobí Monolith. Nedávno som čítal, že pracujú na nejakej batmanovskej multiplayerovke.

Sakra, off-topic jak sviňa.
Isair-Neříkám že byl vše co jsi vypsal,ale rozhodně lepší než F.E.A.R nebo Condemned.

Každopádně jsem to psal už níže, odporná ta grafika není ale má rozhodně svoje mouchy třeba ohledně některých textur to je vidět i ze screenů.Ale dnešní standardy jsou uplně jinde to je prostě fakt.Tohle je engine co byl ještě v době kdy i tahle zastaralá generace konzolí ještě neexistovala a to ještě dlouho. A ten engine prostě nejde do nekonečna vylepšovat, má svoje meze.

Tarhiel-Nemastný neslaný rozhodně nebyl, možná podle vkusu ale rozhodně ve své sobě patřil mezi to nejlepší.A NOLF pak byl ještě lepší, to byla ne jen špička FPS ale také silně originální hra.

Jinak Blood 2 je z roku 1998 takže běží na starém Lightechu (možná na něm běží pak i NOLF1) ale AvP2 (která mě osobně přišla strašně světlá oproti prvnímu dílu) a Nolf2 již mají nové verze tohoto enginu tak aby evypadaly lépe.:)

Fanouškové petici za NOLF3 měli pokud vím,jenže je jich prostě málo a Monolith raději pracuje na hrách jako je FEAR protože tam ví už předem že může čekat vysoké prodeje které by NOLF3 díky své originalitě nikdy neměl (i když myslím že dnes by ty prodeje byly vyšší než dřív)
Isair: Já vám to budu žrát určitě. :-) Ale je fakt, že úplně všechny Tvoje přívlastky bych přece jen nepoužil.

RNDr. G. P.: Přimlouvám se. Ne nadarmo ji mám zapsanou jakožto hru, na kterou se nezapomíná.
Blood 2 byl prča, mrtě hra. No nevím jak bych to jinak lidově vyjádřil, ale prostě byla dobrá. Někdo si tu snad myslí, něco jiného?
Kekelli: Můžeme se tu sice tvářit, jaká je Blood (2) originální, pěkná, povedená a výjimečná hra, ale mám takový dojem, že nám to tu nikdo žrát nebude;).

A btw, o prodeje Duka bych se příliš nebál, je to mainstream jako vyšitý;) a ta grafika vyloženě odporná (vzhledem k dnešním standardům) zase také není.

Giovanni Antonio Kekelli: Mne Blood 2 príde nemastný-neslaný (hral som ho v 2002, nedohral, teraz ho hrám znova, tenotraz ho mienim dohrať), aj kôli Enginu, ktorý bol taký...nevyzretý? AvP2 alebo NOLF2 majú peknú grafiku v porovnaní s tým, čo Light-Tech predvádza v Bloode 2. Myslím, že aj Shogo: Mobile Armor Division malo obdobnú grafiku, ale tam mi to kôli anime štýlu nevadilo.

Asi by to chcelo otvorený list (mail) Monolithu, že by sme my, fanúšikovia, radi NOLF3 - a pokojne by to mohol byť záver série, vôbec by mi to nevadilo. Dokelu, fakt by sa mohli do toho pustiť! :D
Tarhiel-No takhle,F.E.A.R ještě tak špatnej není ale Condemned ano. F.E.A.R sice není špatný ale je to krok spíš dva zpět oproti NOLF 1 a 2 ..Nolf byla vyjímečná hra,podobně také Blood 2 (od stejných tvůrců) kdežto F.E.A.R ať si někteří říkají co chtějí není výjimečný ničím a to naprosto ničím.Je to dobrá FPS nic víc.Jenže právě díky NOLF prostě víme že jsou schopní lepších her a tohle co nám dávají je v porovnáním s tím co uměli mnohem horší. Ale pravda je že A.I je tam odbrá stále, alepsoň myslím.

Každopádně mě to přijde k uzoufání neoriginální námět té hry.A chybí mě humor Nolfů :D
Giovanni Antonio Kekelli: Samozrejme, že hra so skvelou grafikou môže byť skvelá. Ostatné som pochopil a súhlasím.

Inak, to sú tie Fear a Condemned (prinajmenšom ten Fear) také zlé hry? Fear som zatiaľ nehral, ale počul som, že prinajemnšom jednička je slušná strieľačka a niektorí programátori vychvaľovali A.I nepriateľov.
Marty McFly-Jenže zase na DNF leží náklady za celých 13 let,takže aby se to vrátilo (alespoň v očích 2k) tak se tu bude muset setsakra prodávat.
Také myslím, že dříve stál vývoj hry daleko méně, než nyní, takže sice prodeje menší, ale náklady též. Jo tenkrát byl ten přelom od her dělaných v pár lidech k velkým společnostem.
Tarhiel-No takhle,nechci mermomocí pokračování, tedy ano ale zároveň ne, chci aby značka přežila a aby šance na pokračování nebyla rovna nule.

Btw-Sice máš pravdu že lepší jedna skvělá než několik průměrných ale kdo říká že hra se skvělou grafikou nemůže být skvělá?Co by se na tom změnilo kdyby ta značka přežila? Mě prostě jde o to aby jendou Gearbox ohlásil pokračování a to bez úzpěchu téhle hry neudělá.
Takže sám také chci aby tahle hra byla skvělá ale doufám že nebude poslední a kdyby další nevznikly sralo by mě to.

Nolf3 by chtěl snad každej.:D Bohůžel tohle je zrovna věc o které si můžeme nechat zdát protože Monolith musí dělat krávoviny od kterejch ví že se budou prodávat jak na páse i když jsou to debility.
RNDr. Gunár Pavel-Tak dříve ale ta hra (Duke Nukem 3d měl grafiku v té době naprosto špičkovou) takže vlastně zaujal mainstream (dá se říci) a proto i když dnes by to byly průměrné prodeje tak dříve ta hra byla naprostá špička co se týká prodejů.

Ovšem dnes ti stejní fanouškové i kdyby to koupili všichni co koupili Duke Nukema 3d tak prostě nedokáží odůvodnit to proč by značka měla dál existovat.
take, sice Duke Nukem (něco) by už mohl klidně běžet na UE4 ovšem Gearbox pokud se Duke Nukem Forever nebude dost prodávat se na pokračování prostě vy*ere a tak to že by mohl na tom enginu běžet mu prostě moc nepomůže.

Steně tak s těmi lidmi,3d realms sice měli málo lidí ale všichi pracovali na DNF kdežto pokud se DNF nebude prodávat dobře, tak v tom Gearboxu ač by ty kapacity na pokračování měl nebude na pokračování pracovat nikdo (protože budou makat na pokračováních Borderlands,BiA či čehokoliv jiného).A vyjde to na stejno ne li hůř.
Giovanni Antonio Kekelli - Z Tvojich príspevkov tomu rozumiem tak, že za každú cenu chceš, aby bolo pokračovanie. Mne by stačilo, keby bol tento Duke verný predchodcovi (Duke Nukem 3D) a viac mi netreba. Aj keby už žiadne pokračovanie série nevzniklo, radšej jedna kvalitná hra, ako pár daľších priemerných.

PS: Aj ja by som chcel No One Lives Forever 3 :)
No bez těch fandů předchozího Duke 3d by měl průměrné prodeje, teď díky kultovnímu statusu a fandům, může mít takové jako díl nějaké zavedené série..a přidělat si tím nové do budoucna. Další Duke už pak může být třeba na UE4. :) Hlavně bude ale v rukou studia, které ho svými kapacitami zvládne vydat včas a ne v nějakém, se sotva třiceti lidmi jako 3d Realms.
Marty McFly-Aha,jo tak to vím,ovšem mám pocit že 2001 už měla hra Quake 3 engine pokud se nepletu.:D

Jsem zvědavý zda ve hře narazíme na lokace známé ze starých preview jen s tím že budou jinak zpracované.:)
RNDr. Gunár Pavel-Popravdě, fanoušci prostě nemůžou stačit. Pokud chce uspět tak musí mít nové fanoušky a ty nezíská pokud se neukáže jako ve všech ohledech vypilovaná a vyjimečná.

Gearbox nebude dělat hru u které neuvidí potenciál k velkým prodejům, kdyby měl Duke Nukem Forever grafickou stránku současných her a běžel třeba na Unreal Engine3 tak by se prodeje jistě zvedly, tím jsem si jistý.Vše ostatní totiž je zdá se opravdu kvalitní.

Tvá otázka je sice oprávněná ale pravdou je že takhle se ptát nelze, protože buď Duke bude úspěšný komerční trhák (a tedy podle tebe bude jako Crysis a Crysis 2) a bude pokračování a nebo nebude úspěšný a Duke prostě nebude vůbec.Pár set tisíc fanoušků značku prostě "živou" neudrží, říkejte si co chcete.
A přitom by se hra ani nemusela mnoho změnit a přesto by to byl ten trhák o kterém tu celou dobu mluvíme, popravdě bylo by mě jedno že Duke by měl mezi novými fanoušky i mentály co píší na youtube "graphics sucks", hlavně že díky těmhle mentálům by Duke a jeho hratelnost dále existovala.

Nebo myslíš že by bylo lepší než aby Duke měl i takové fanoušky kdyby značka zanikla?
Ehm, přečetl jsem si ty odkazy (co jste tu posílali) a myslel jsem ten jakoby "nejhustější" ze starých trailerů. Vzletná heroická hudba, spousta prvků hry ukázaných, ten asi 2 minutový.

Taková hra kdyby tenkrát (2001? 2002?) vyšla, to bych si pískal. Nový Duke bude fajn. Tam budou táhnout Dukeovské věci dopředu.