Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nic dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo své vlastní pravidla, dle niž se se jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako neoficiální nástupce Baldur's Gate II: Shadows of Amn, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako neoficiální nástupce Baldur's Gate II: Shadows of Amn, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako neoficiální nástupce Baldur's Gate II: Shadows of Amn, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
V roce 2011 bylo vydáno pokračování Dragon Age II odehrávající se ve stejném světě, ale s úplně novým hlavním hrdinou.
Hra obsahuje unikátní tvorbu postavy, přičemž zvolená rasa a původ vám hru zahájí ve zcela jedinečném duchu, kdy je pro každou volbu průběh naprosto rozdílný. Vylepšování schopností obsahuje mnoho variant, jakým způsobem se bude hlavní hrdina vyvíjet, přičemž hráč si musí sám vybrat, jakému z nich dá přednost, jelikož všechny se mu natrénovat jednoduše nemůže podařit. Hra se již neřídí pravidly D&D, nýbrž Bioware si vytvořilo svá vlastní pravidla, dle nichž se hráč jejich systém ubírá.
Dragon Age bývá často označováno jako duchovní nástupce série Baldur's Gate, jelikož příběh, atmosféra a celková podobnost je silnou upomínkou na začátky kariéry vývojářského studia a podrobně si pohrává s myšlenkou mýtického a tajemného RPG.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval datadisk Awakening, který navazoval na konec Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence ve Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Dragon Age: Origins - Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v Dragon Age: Origins – The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan v Dragon Age: Origins - Witch Hunt.
V roce 2011 bylo vydáno pokračování Dragon Age II odehrávající se ve stejném světě, ale s úplně novým hlavním hrdinou.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru kvůli zadání nových příkazů pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.
Základním pilířem vlastní hry je skupina, sdružující až čtyři postavy, která spolu putuje herním světem. Vedle toho ve hře existuje větší uskupení postav, až devítičlenné, z jehož osazenstva lze mimo bojové momenty tuto nejvýše čtyřčlennou výpravu skládat; zkušenosti ovšem nabývá celé spektrum přívrženců. Ačkoli boje probíhají v reálném čase, možnost hru, kvůli zadání nových příkazů, pozastavit hráči upřena není; chování postavám přitom lze definovat značně podrobně – lze jim stanovit, jak se mají chovat v konkrétních situacích.
Kostrou hry je propracovaný příběh, jehož vývoj je často určován morálními rozhodnutími hratelných postav. Dějová linka může začít až šesti různými úvody; to v závislosti na zvolené rase a přesvědčení: v roli trpaslíka, jehož alternativami jsou člověk a elf, si lze vybrat povolání válečníka (warrior), nebo zloděje (rogue), v kůži příslušníka každé ze dvou zbývajících hratelných ras se nabízí ještě mág (mage). Dále si hráč na začátku hry vybírá pohlaví a v jejím průběhu postavě může přiřadit jednu ze dvou specializací, jichž je celkem šest – každému povolání patří unikátní dvojice. Aby se postava specializaci mohla naučit, potřebuje získat příslušnou literaturu nebo přízeň jiné postavy, která požadovanou specializaci má.
Měnit výběr aktuálně ovládané postavy lze provádět neomezeně. Mezi postavami různých pohlaví mohou vznikat milostné poměry. Postavy ze skupiny mohou odejít, při odchodu dokonce na své dřívější druhy mohou zaútočit.
Příběh později obohatily 3 stahovatelné příběhové DLC - Warden's Keep, The Stone Prisoner a Return to Ostagar. Jen o pár měsíců později následoval větší datadisk Procitnutí, který navazoval na konec původních Pramenů. Dále vyšly stahovatelné kampaně ve formě DLC - kampaň za zplozence v The Darkspawn Chronicles, příběh Leliany v Leliana's Song, hledání tajemství výroby Golemů v The Golems of Amgarrak nebo poslední vydaný přídavek o tajemství Morrigan ve Witch Hunt. Všechny tyto rozšíření společně se základní hrou vyšly také v kompletní edici "Dragon Age: Origins – Ultimate Edition". Herní časopis PC Gamer mimo jiné také nabízel bonusové rozšíření A Tale of Orzammar, které však bylo dostupné pouze z DVD přílohy tohoto magazínu.