Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Origins – The Stone Prisoner

Dragon Age: Prameny – Kamenný vězeň

03.11.2009
kompatibilní
71
107 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Stone Prisoner je v pořadí druhé DLC do původní hry Dragon Age: Origins, jehož příběhové těžiště je zasazeno do zplozenci zamořené vesnice Honnleath. Vesnice však skrývá něco tajemného. Tím tajemstvím je zapomenutý, v čase zamrzlý, kamenný golem jménem Shale. Příběh se tak odehrává kolem této postavy, která postupně získává zpět dávno ztracenou sílu a odkrývá tak zároveň svoji tajemnou minulost.

DLC do hry přidává, kromě nové hratelné postavy Shale, i několik nových předmětů a dva nové achievementy. I když je rozšíření placené, každá zakoupená hra Dragon Age: Prameny obsahuje lístek s kódem, po jehož uplatnění umožňuje bezplatné stažení tohoto přídavku.


Poslední diskuzní příspěvek

Oghren měl svoje momenty. Shale mě taky moc nezaujala. Sten byl ale prostě a jednoduše masovej vrah. K jednomu ohni bych s ním nesedl ani náhodou. Strašidelnější už byla snad jen Leliana. To byla opravdu neuvěřitelně zprasená osobnost a je s podivem, že ji autoři vůbec do hry vypustili. Strážce si vybrala jen jako dalšího v řadě, na koho se může přilepit. Stalker každým coulem.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Shale je můj asi nejtvrdší bojovník a i když se jí nedá dávat nic jiného než (malé - zbraň a velké - brnění) krystaly, je jich dostatek a nabízejí snad všechny druhy zranění kromě magického a všechny ochrany kromě magické (škoda jen, že si můžete vybrat vždy jen jeden a jeden). DLC přidává do hry kromě postavy samotné a krystalů i dvě lokace na mapě - vesnici napadenou darkspawny a sklepením s uvězněnými vesničany, uvězněným démonem v kočičí podobě a také netypické puzzle, ve kterém je třeba dosoukat dlaždice jednu po druhé tak, aby vznikla spojnice, po které může hořet oheň. Tenhle typ skládačky, kdy můžete posunovat vždy jen jeden kousek nemám rád, navíc onen oheň opravdu pálí.

Druhou lokací je pak nový thaig na mapě Deep roads, ve kterém kromě hromady darkspawnu, elitního ogra a sochy golema není ale vůbec nic zajímavého. Oproti postavovým DLC pro Mass Effect 2 je naštěstí Shale schopná konverzovat na úrovni normálních postav.
+17
  • PC 40
Stalo se vám někdy při četbě nějaké knížky, že jste na okamžik nevědomky vypnuli a vůbec jste nevnímali, co jste si právě přečetli? Něco podobného se mi stalo během kecání s hl. Hrdinkou tohoto DLC. Myslel jsem, že chcípnu nudou. Tak strááášně utahanej rozhovor s inteligentním kusem šutru se jen tak nevidí. Raději bych si desetkrát za sebou povídal s ožralým Oghrenem a se Stenem v hluboké depresi než abych musel znovu project celý to nudný povídání o Shalenině minulosti a původu.

K jejímu získání navíc předchází naprosto nudná a nezajímavá lokace, která ze židle nezvedne vůbec nikoho. Nemluvě o tom, že celá tato pasáž je kratičká a trvá fakt chvilinku. Thaig v Hlubokých cestách to samý. Aspoň si tam ale slušně zabojujete.
Už celkově mít golema ve družině je nápad jak z nějakýho debilního anime. (Nic proti tomuto stylu.) Vůbec mezi ostatní parťáky nesedí. Když ji beru s sebou, připadám si, jako kdybych hrál za Fantastickou čtyřku, která černou dírou zabloudila do fantasy světa.

Musím ale uznat, že Shaleni interakce s ostatními členy party jsou celkem zábavný, taktéž se jí sem tam povede okomentovat určitou situaci s jistou dávkou inteligentního humoru. A ano, nepřátele drtí celkem slušně. Ale jinak mě její charakter opravdu vůbec nezaujal. Když už novýho parťáka, tak nějakého humanoida. Golemy vypněte v Praze.

Pro: Shale z očí do očí nudná jak prase, nezajímavý lokace

Proti: interakce s parťáky, slušné skilly

+14 +15 −1
  • PC 75
Oslavované i nenáviděné stahovatelné přídavky neboli DLC... Bioware s nimi nikdy nešetřili a tak není divu, že DA je jich plný. Při první hře jsem ještě žádné DLC neměl, ale protože jsem si DA velmi oblíbil, bylo otázkou času, kdy se do hry pustím znovu a tentokrát i se všemi DLC. Vůbec prvním přídavkem, který jsem hrál je právě Kamenný vězeň.

Jedná se o jediné DLC rozšiřující základní hru, které do týmu přidává nového společníka - kamenného golema s duší trpaslice - Shale. DLC nabízí nové prostředí s působivou atmosférou - opuštěnou vesnici, kde je plněn hlavní úkol přinášející ve výsledku onoho golema do party. V příběhu dojde i na možnosti volby a dokonce je zde jedna logická hádanka - posunovací skládačka okořeněná 'trochou' ohně.

Další přidanou oblastí je pak thaig v Hlubokých cestách, ve kterém však nenaleznete víc než hromadu nepřátel a hromadu veskrze obyčejných předmětů. Procházet jím budete v rámci osobního úkolu Shale. Thaigy mě nikdy moc nebavily, ale tenhle je obzvláště nudný, takže oproti výborné vesnici mě druhá polovina příběhu zklamala.

Nejzásadnějším přínosem přídavku je bezesporu samotná postava Shale, která má vlastní strom schopností a je možné ji vybavovat krystaly (brnění + zbraň). Krystalů je několik druhů a o různých kvalitách, no a s těmi lepšími ze z golema stává téměř nezničitelný stroj na zabíjení. Shale je jako ostatní společníci a je možné s ní vést rozhovory, má mnoho dialogů s ostatními členy party a je možné jí dávat dárky (speciální drahokamy). Dokonce existuje i událost, kdy se Shale může obrátit proti vám a vy ji tak můžete navždy ztratit. Jde zkrátka o postavu, která si v ničem nezadá s ostatními společníky.

Ale konec chvály, protože Shale se rychle stala jedním z mých nejméně oblíbených společníků. Není tajemstvím, že Bioware řadu svých postav kopíruje. Alistair je podobně zklamaný a věčně si stěžující chudáček jako Kaidan (ME 1), Morrigan je zase přímá, chladnokrevná a sebevědomá žena jako Jack (ME 2) a mohl bych pokračovat. Rozhodně nevidím důvod tvůrcům něco vyčítat, nakonec dobrých charakterů mají na svém kontě už desítky a nevadí mi, když se některé postavy „trochu“ podobají jiným. Horší je to v případě Shale, která mi silně připomínala vůbec nejprotivnějšího společníka z ME – Javika. Oba dva charakterizuje pochybný pokus o humor vycházející z odlišnosti od lidí, oba dva se považují za něco nad úrovní ostatních, oba dva se chovají jako svině, přestože jen díky hrdinovi mohou volně žít a oba dva mají takovou dávku arogance, že by se dala krájet. Takže ano, Shale beru, dokud neotevře tlamu.

Zajímavou perličkou je, že Shale měla být už v původní hře a hráč se k ní měl dostat někde v Rudoskalí. Autoři golema prostě odtrhli od původní hry, vytvořili pro něj novou mapu + příběh a výsledek zpeněžili. Sprosté, leč typické.

Závěrečné resumé je prosté - díky novému a hlavně zcela plnohodnotnému společníkovi je toto DLC nejhodnotnějším přídavkem do základní hry.

Pro: Shale (nový společník), logická hádanka, vesnice + příběh

Proti: Nudný a nezáživný thaig, nesympatický společník

+9 +10 −1
  • PC 55
Opět kratičký přídavek. Středně dlouhý quest u kterého by se opět dalo říct, že to mohlo být už součástí původní hry. Zvlášť, když je to sem tak pěkně naroubované. Pěknou atmosféru má toto DLC. Logický rébus je taky fajn. Pěkné osvěžení to je.

Postava golema se opravdu povedla. Je s ním sranda. Pokec s ním mě ze všech postav bavil asi nejvíc. To je zdejší největší plus. Je pro mě těžké hodnotit takovéhle hry. Kdybych to měl srovnávat s plnohodnotnýma tituly, tak bych dal 0 - 20. Když k tomu ale připočtu cenu, a to, že mě to celou dobu bavilo..

Super, další zaškrtnutá hra.

30.5.2015 - Objevena lokace v Orzammaru. To si zaslouží zvednout hodnocení.

Pro: zábavný golém, logický rébus

Proti: ehm, délka?

+9
  • PC 70
Moje prve DLC k stale rozohratemu DA:Origins. Skvela atmosfera mestecka, ktore postihlo takmer uplne vyhladenie. Skvela zapletka s demonkou v podzemi, ziskanie golema, ktoreho som si vsak v boji velmi neoblubil. Prijemne odbocenie od hlavnej linie, ktore vam vsak zaberie len 2-3 hodiny.
+8 +9 −1