Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dragon Age: Origins – The Stone Prisoner

  • PC 75
Oslavované i nenáviděné stahovatelné přídavky neboli DLC... Bioware s nimi nikdy nešetřili a tak není divu, že DA je jich plný. Při první hře jsem ještě žádné DLC neměl, ale protože jsem si DA velmi oblíbil, bylo otázkou času, kdy se do hry pustím znovu a tentokrát i se všemi DLC. Vůbec prvním přídavkem, který jsem hrál je právě Kamenný vězeň.

Jedná se o jediné DLC rozšiřující základní hru, které do týmu přidává nového společníka - kamenného golema s duší trpaslice - Shale. DLC nabízí nové prostředí s působivou atmosférou - opuštěnou vesnici, kde je plněn hlavní úkol přinášející ve výsledku onoho golema do party. V příběhu dojde i na možnosti volby a dokonce je zde jedna logická hádanka - posunovací skládačka okořeněná 'trochou' ohně.

Další přidanou oblastí je pak thaig v Hlubokých cestách, ve kterém však nenaleznete víc než hromadu nepřátel a hromadu veskrze obyčejných předmětů. Procházet jím budete v rámci osobního úkolu Shale. Thaigy mě nikdy moc nebavily, ale tenhle je obzvláště nudný, takže oproti výborné vesnici mě druhá polovina příběhu zklamala.

Nejzásadnějším přínosem přídavku je bezesporu samotná postava Shale, která má vlastní strom schopností a je možné ji vybavovat krystaly (brnění + zbraň). Krystalů je několik druhů a o různých kvalitách, no a s těmi lepšími ze z golema stává téměř nezničitelný stroj na zabíjení. Shale je jako ostatní společníci a je možné s ní vést rozhovory, má mnoho dialogů s ostatními členy party a je možné jí dávat dárky (speciální drahokamy). Dokonce existuje i událost, kdy se Shale může obrátit proti vám a vy ji tak můžete navždy ztratit. Jde zkrátka o postavu, která si v ničem nezadá s ostatními společníky.

Ale konec chvály, protože Shale se rychle stala jedním z mých nejméně oblíbených společníků. Není tajemstvím, že Bioware řadu svých postav kopíruje. Alistair je podobně zklamaný a věčně si stěžující chudáček jako Kaidan (ME 1), Morrigan je zase přímá, chladnokrevná a sebevědomá žena jako Jack (ME 2) a mohl bych pokračovat. Rozhodně nevidím důvod tvůrcům něco vyčítat, nakonec dobrých charakterů mají na svém kontě už desítky a nevadí mi, když se některé postavy „trochu“ podobají jiným. Horší je to v případě Shale, která mi silně připomínala vůbec nejprotivnějšího společníka z ME – Javika. Oba dva charakterizuje pochybný pokus o humor vycházející z odlišnosti od lidí, oba dva se považují za něco nad úrovní ostatních, oba dva se chovají jako svině, přestože jen díky hrdinovi mohou volně žít a oba dva mají takovou dávku arogance, že by se dala krájet. Takže ano, Shale beru, dokud neotevře tlamu.

Zajímavou perličkou je, že Shale měla být už v původní hře a hráč se k ní měl dostat někde v Rudoskalí. Autoři golema prostě odtrhli od původní hry, vytvořili pro něj novou mapu + příběh a výsledek zpeněžili. Sprosté, leč typické.

Závěrečné resumé je prosté - díky novému a hlavně zcela plnohodnotnému společníkovi je toto DLC nejhodnotnějším přídavkem do základní hry.

Pro: Shale (nový společník), logická hádanka, vesnice + příběh

Proti: Nudný a nezáživný thaig, nesympatický společník

+9 +10 −1