Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Origins - The Darkspawn Chronicles

Dragon Age: Prameny - Kronika zplozenců

18.05.2010
54
88 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Tento stahovatelný obsah ukazuje hráči alternativní historii původní hry: Co kdyby vaše postava zemřela při přijímacím obřadu a Šedí strážci by pochodovali pod velením Alistaira? Děj obsahuje samostatné dobrodružství, ve kterém ovládáte armádu svíječů, vířivců, křiklounů a dokonce i mocné zlobry. Kronika zplozenců obsahuje i jedinečnou odměnu nazvanou "Blightblood", která se objeví v datadisku Dragon Age: Origins – Awakening a v původní hře Dragon Age: Origins po dokončení kampaně Kroniky zplozenců. DLC obsahuje i tři nové úspěchy. Hrací doba je odhadována na 1 až 2 hodiny a je dostupná za Bioware body.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Zabiju obyčejného strážného - <3 Hurlock approves (+10) :D :D :D
Tak aspoň, že to umí pobavit.

Absolutně přiblblé DLC, jehož úloha je stejná jako úloha poloviny trpaslíků v Hobbitovi - absolutně zbytečná. To, že ovládáte jednotky padoušské strany je sice hezké, ale v rámci schopností a celkových bitek se o žádné velké žrádlo nejedná. Souboje velice rychle omrzí, dialogy prakticky žádný, plus veškeré lokace jsou samozřejmě okopčené z původní hry. Dokážu pochopit, že Bioware vydali tuhle hovadinu s tím, že si plně uvědomovali fakt, co za blbinu to je, ale aby to byla nudná hovadina... to je prostě fail.
Jedno tomu DLC ale musím nechat - mohl jsem v něm zabít Oghrena. Jen díky tomu jsem byl zprvu v pokušení tomu dát 95%, ale pak jsem si řekl, že bych se měl klidnit a přeci jenom být krapet objektivnější.

Tohle má smysl hrát snad jen pouze v případě, že jste každého člena v Originech nesnášeli, pokud to je váš případ, tak si DLC užijete, vy burani.

Pro: Oghren tam chcípne

Proti: nudné, ryhle omrzí, hovadina bez kouzla

+30
  • PC 60
Tak to tu ještě nebylo. Naštval vás nějaký společník během hry? Doporučuji pořídit Kroniky Zplozenců a jít z něj vymlátit svoji frustraci.
Říkáte si, co to melu? Inu přesně o tom tohle DLC vlastně je - postaví vás na opačnou stranu barikády a vy, jako zplozenec, se snažíte obsadit Denerim a ku Arcidémonově radosti vše živé povraždit. To vám znepříjemní všichni naši známí hrdinové, kterým budete muset patřičně zakroutit krkem. Skvělé je, že můžete hrát, za jakýkoliv druh zplozence (včetně zlobra!) a styl hraní je tak velmi odlišný.
Pokud jste si ovšem zamilovali všechny postavy a nedokážete si představit, že by se jim snad mělo něco špatného stát - raději Kroniky Zplozenců vynechte.

Pro: rozmanitost stylu boje za jednotlivé druhy zplozenců, nadsázka DLC

Proti: neslučuje se s původní hrou, pro někoho drastické

+18
  • PC 30
Když jsem o Kronikách zplozenců uslyšel poprvé, byl jsem celkem natěšený a představoval si, jaké to asi je, hrát za velitele Arcidémonových přisluhovačů. Bohužel po dvou hodinách se mé nadšení zcela vytratilo a bylo třeba uznat, že toto DLC je nejen zcela zahozená a promarněná šance, ale naprosto zbytečné a je dnes až s podivem, že za tohle chtěl někdy někdo zaplatit.

V Kronikách se stanete velitelem Arcidémonových armád a máte v něm za úkol dobýt Denerim. To je celé. Chápete to?! Z celé historie celého světa Thedas je vám nabídnuta jen závěrečná bitva základní hry z pohledu "Rank and File" zplozenců. A to jen dva měsíce po vydání skvělého Dragon Age: Origins – Awakening, který představuje konflikt dvou Zplozeneckých frakcí. Tohle šlo využít mnohem lépe než jen možnost zmlácení své party z Dragon Age: Origins.

Ano, je tu možnost splnit si tři achievementy, ale radši se na ně vykašlat. Kromě achievementu za dohrání je tu ještě achievement za vytažení ukazatele věrnosti vašich parťáků na maximum, což ovšem vyžaduje dlouhé čekání cca hodinu a půl na denerimském náměstí, než se v určitých časových intervalech vygeneruje nebožák, kterého můžete zabít a tím zvýšit věrnost parťáka, který jej zabil. Tím se jim mimo jiné zvyšují vlastnosti, ale vzhledem k délce DLC je to stejně fuk. Lepší by byla možnost zmasakrovat Lothering a Ostagar. Tím třetím achievementem je udržení zlobra pod svým velením, aniž by vám zdechnul. To je v celku vypečené, protože v jisté části o něj přijdete a pak si jej musít znovu povolat do party. Jenže v tu chvíli jsou na bojišti dva zlobři poblíž sebe a ten váš prostě nejde poznat a když povoláte nepravého, achievement nesplníte. To se ovšem dozvíte až po dohrání. DLC navíc obsahuje dost bugů, jako nezapočítání achievementu, i když jej splníte, padání, propady temnovlků do textur... Jako jediné DLC si toto nerozumí s mody, tudíž pokud používáte i jen jediný mod, ja naprosto ne(do)hratelné. O schopnostech zplozeneckého velitele se nemá smysl vyjadřovat, protože je jich jen pár (doslova). Příběh a dialogy nulové.

Za mě osobně zajímavá zkušenost. Jednou a dost. Naprosto zbytečné. Nemohu s klidným svědomím doporučit ani zarytým fanouškům.

Pro: Můžete ovládat zplozence a zabít parťáky.

Proti: Krátké, bugy, nekompatibilita s mody, na druhé a další dohrání nuda (žádný příběh, ani dialogy).

+17
  • PC 30
Je fajn, když DLC přijde s neotřepaným prvkem a přinese trochu té inovace. Hráč má možnost projít si zplozenecký útok na Denerim očima průzkumníka zplozenců. O dost méně fajn je skutečnost, že navzdory potenciálu není výsledek víc než prachobyčejná řež bez příběhu, bez dialogů a bez jakýchkoli možností volby.

DLC představuje svět, kde žádný Šedý strážce (hráč) známý ze základní hry neexistuje a vše bylo od Ostagaru čistě v rukou Alistaira, který to, zdá se, poněkud zvoral. Sice to dotáhl až na krále, ale to je asi tak vše, co se mu povedlo. Hráčův úkol je tedy vcelku zřejmý - dobýt Denerim a zlikvidovat všechny Šedé strážce. Jelikož válečná vřava je na každém kroku, nebude hráč nikdy sám a právě z okolních zplozeneckých spolubojovníku verbuje členy do party. Je příjemné, že zplozenců je hodně druhů a hráč má možnost získat nejen vířivce či svíječe, ale i zlobry a křiklouny, přičemž každý druh má své vybavení a schopnosti. Aby měl hráč motivaci se o své členy týmu starat, zvyšuje se jim za zabíjení nepřátel nebo za dárky míra oblíbenosti a s tím přichází zlepšení vlastností.

Zajímavou skutečností je, že při likvidaci Denerimu se do cesty často postaví staří známí z původní hry. Hráč má tedy možnost zabojovat si proti všem členům základní party, vyjma Loghaina a na řadu přijdou i další postavy - například zrádce Howe, bann Teagan, velitelka Loghainových vojáku Cautherin, a další a další.

Nemůžu si pomoci, ale tohle DLC není nic, co bych alespoň částečně uvítal. Hořkou pachuť této dvouhodinové jednohubky způsobuje stereotypní rubání a navzdory krátké délce se nabízí otázka - kdy už to konečně skončí? Tuto otázku jsem si ještě u žádného DLC nepokládal...
Nic nezachrání ani trocha koření v podobě zabíjení známých hrdinů - motivace hrát dál se kamsi vytrácí, protože vaše zplozenecké řádění na úkor oblíbených postav nemá žádný rozumný důvod. Zabíjím, protože jsem zplozenec a arcidémonův otrok... to je trochu málo, ne? Místo jakéhosi alternativního světa bych byl mnohem raději za příběh rozvíjející základní hru. Ač Kronika zplozenců vypadá na první pohled lákavě, chybí jí vše, co dělá Dragon Age zábavnou hrou.

Pro: hra za zplozence

Proti: jen tupá řež bez příběhu

+14
  • PC 30
Hlavná otázka, ktorú si vždy pokladám pri každom DLC?

Má vôbec zmysel, že toto DLC existuje? Rozširuje dej? Pridáva niečo zaujímavé? V prípade Darkspawn Chronicles, je to 3x nie. 75 minút bojovania v Denerime nezachráni ani fakt, že človek si môže s chuťou pozabíjať svoju hernú družinu z pôvodnej hry - hlavne Lelianu!. Zrecyklované a zminimalizované lokácie z konca pôvodnej hry v koži extrémne nenápaditých a nudných záporákov bez levelovania s preddefinovanými vlastnosťami. Nebrať.

Pro: dá sa zabiť pár známych postáv, ale nič extra to nie je

Proti: krátke, zrecyklované a nudné

+14