Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ani mňa teda DA:O nenadchlo, ale boli tam aj niektoré skvelé vychytávky. S velikým potešením som napríklad rozbíjal sudy a ohnivými kúzlami zapaľoval rozliaty olej, hehe. Dialógy sú spracované dobre, prekážal mi akurát ten arkádovitý súbojový systém a klišoidný príbeh.
Tedy i presto, ze je na Dragon Age spousta veci, ktere me vylozene serou, tak za sebe musim ricz musim rict, ze jsem se behem hrani hodne bavil. Proto jsem hru take dohral dvakrat za sebou (no, mezi prvni a druhym hranim jsem si dal datadisk).

Ale s tim dohravanim her to mam podobne. Ja, kdyz mam rozehrano vic her, ktere uz prakticky nemuzu dohrat, se zaseknu na miste a nemuzu rozehrat nic dalsiho. Vetsinou v tom obdobi hraji jen nejakou vymyvacku mozku (multiplayer Modern Warfare 2 treba nebo v soucasnosti Drakensang Online). Jednou se pak vzdy naseru, vsechno nainstalovane vymazu a zacnu s cistym stolem.:-)
@Eru (11.05.2012 10:09): Ehm, ak môžem hovoriť za seba, tak mám taký zlý pocit, keď mám rozohranú hru a nedohrám ju; napriek prevládajúcej nude a frustrácii som dokončil Dragon Age (ako som písal v komentári -- v polke som prehodil difficulty z hard na easy, aby som skrátil herný čas) a dohral ju aby som mal "pokoj v duši".
Mě třeba nebavil ani jeden díl Realms of Arcania. Ale nechytl mě ani Dragon Age: Origins.
Jsem asi jedinej který si myslí, že tahle hra stála a stojí za pytel sraček, ale za to hrdě se ke svému názoru hlásím :D
Mno stařičké Shadow over Riva se dragon age nikdy nevyrovná, každopádně Bioware a EA chrlí jednu sračku za druhou, takže to pro mě ani nebylo zklamáním :)
mě / mne : 2. a 4. pád

mně: 3. a 6. pád

Tohle a správné i/y a je to na poměry internetu dobré :)
@Arcee (14.03.2012 22:11): "Dokonce i název mě odrazoval." Tak to má být. Znáš tu pomůcku s druhou osobou? "Dokonce i název tě odrazoval." "Je to na tobě." = "Je to na mně." Tebe = mne atd...
Ano jsem rád když mně na to někdo upozorní ale ne aby se tady o tom vedla debata.

"Dokonce i název mně odrazoval" tady to je podle tebe napsané špatně..? Takže bych jako mohl napsat "Dokonce i název mi odrazoval"? Co je to za blbost?
Arcee: Heleď, kvůli nám se namáhat nemusíš, ale psát do určité míry slušně, bez nějakých velkých prasáren, by měla být přeci samozřejmost a koneckonců i tobě samotnému se to bude v životě jednou hodit;). Sice bych takovýmto způsobem napsanému komentáři nefrknul rovnou mínus, když vidím určitou snahu, ale opravit si ty chyby (pokud jsi na ně upozorněn) by asi (sám myslím uznáš) nebylo tak úplně na škodu (obzvláště když už si s tím komentářem dáš nějakou práci a není to jen dvouřádkový výkřik do tmy).

A opět... i v níže napsaném příspěvku "zvyklí---->zvyklý" pravdou bohužel je, že v takovém případě ti nepomůže ani ten Word. Special měl spíše na mysli mě/mně, kde už v jeho prvním použití máš chybu;).
@Arcee (14.03.2012 06:15): Ty ten komentář nemáš zas tak špatný. Mě se líbí, pokud máš problém s čárkama v textu doporučiji ti normálně v Officu 2007 (pokud je máš), normálně tam ten koment vložíš dáš F7 a ono ti to projede kontrolou a nabídne buď lepší výrazy spisovnější nebo to dopní ty čárky a tak, taky to občas používám.
@Borghal (13.03.2012 22:30): Těch chyb tam tolik aby ti to kazilo čtení neni. Já tam prostě ty chyby po sobě nevidím. Mám problém s čárkama protože je dávám tak jak tu větu slyším nebo jak si ji představím, ale to je snad tak vše.
A ještě jedna věc - komentáře by se měly hodnotit ze stylistického hlediska, aby mělo pak nějaký smysl ty komentáře podle hodnocení řadit, tudíž chyby zabraňující příjemnému čtení sí minus zaslouží.

Kdo ale dává minus prostě jen proto, že s názorem komentátora nesouhlasí... ze sebe dělá blba.
Hm, a evoluce žánru, to nic? Pro mě osobně je RPG systém pravidel aplikovaný na herní svět, který hráčům umožňuje vytvářet libovolné dobrodružství. RPG videohry tohle samozřejmě mohou jen mrzce aproximovat - dnes je ve zvyku předhodit hráči přednastavený příběh a snažit se udělat celý zážitek co nejintenzivnější - a to se Dragon Age docela daří, aspoň v mém případě. Nepotkal jsem stylem srovnatelné RPG, které by cokoliv dělalo lépe než DA:O.

DA:O je pro mě vedle Zaklínače patrně nejlepší RPG posledních několika let. A argumenty že kvůli věku neznám co je dobré na mě nezkoušejte, mezi prvními RPGčky které jsem hrál patřil i např. Wasteland :-)
@Arcee (13.03.2012 21:41): A já na to nikdy neměl dobré hráče. Jsem si tvořil příběhy a mapky vesměs pro sebe... A když jsme objevili The Window, tak už nám bylo blbé si hrát na fantasmagory=D
S tímto souhlasím. Ještě teď se mi živě vybavuje, jak sme s přáteli hrávali D&D na táboře. To byli zážitky, měli jsme opravdu velkolepého pána jeskyně.
Pri Diable som sa nudil, ale to je podľa mňa čistokrvné RPG. RPG je definované štatistikami a atribútmi (zväčša dungeonmi, najlepšie náhodne generovanými a záplavou itemov). Story-Telling je žáner sám o sebe (Story-Telling Games) a dialógy prišli až z Adventure žánru, čiže RPG v podstate dej ani dialógy ani nepotrebuje -- z histórie -- pen and paper RPG vzniklo z D&D Chainmail - miniatúrková stolovka, kde mali jednotky atribúty, ktoré sa postupne zlepšovali (nulový dej, resp. len background info o svete, ale dej nezasahoval do gameplay). Alebo prvé počítačové RPG - rogue-like blboviny -- (t.j. Diablo akurát bez grafiky), tiež nemali žiaden dej, len štatistiky postavy a desiatky monštier.

Práve listujem prvu edíciu D&D -- dej nemá žiadnu váhu v podstate, -- sample adventure v pravidlách je o dungeone a monštrách s tým, že na konci je uber zlodúch. Teda ak by sme chceli byť presní, tak celý žáner počítačových RPG založil predchodca Diabla - rogue-like RPG.
To mně přišla nejnudnější věž mágů a to prolézání úniku.
Mě tedy Dragon Age při první hře doslova uchvátil a závěr hry ve mě vyvolal tolik emocí jako málo která hra, daleko více než např., dle mého názoru, obrovsky přehodnocovaná Mafia. :) Zkrátka, opravdu jsem měl pocit zaslouženého triumfu a se všemi svými společníky i herním světem, se naprosto sžil.

Samozřejmě, prostředí ve kterém se hra odehrává a příběhová linie je jedno velké klišé, ale myslím že to byl v podstatě záměr, že je nám servírován příběh, který všichni v duchu dobře známe. Zkrátka, stará fantazy klasika v moderním hávu v Bioware konceptu. :) Bývají dále kritizovány dialogy a i když je textu možná až moc, tak se mi zdají být napsané dobře a vzhledem ke kvalitnímu dabingu, jsem se při jejich čtení nenudil. A ač na tisicistránkový kodex, si četl poctivě všechno. :D Jediná výtka se kterou souhlasím je, že Orzammarské tunely jsou až moc zdlouhavé a vzhledem k počtu opakujících se nepřátel, jejich procházení může být při několikáté hře dost nezáživné.
@Arcee (13.03.2012 18:45): Souhlas ohledně Diabla.

Jinak u tvého komentáře mě chyběl nějaký hlubší názor a myšlenka na hru. Více dojmů a prožitků z hraní. Ale dneska už nemá moc cenu se pozastavovat nad komentářem k DA, jelikož se ztratí v záplavě dalších :D
Say say... tak potom by mně teda zajímalo který mamlas to tady na databázi zařadil mezi RPG =).
A pokud vím tak Hack and Slash se mezi RPG řadí, začínalo to už u stolních her typu D&D.

Tož teda neřešme to, diskutuje tu více odpůrců jak nadšenců a posvícení nemůže být každý den. Jen bych si pro příště vyprošoval ty mínuska za gramatiku...
Diablo som drtil ako soplák, ale dopredu ma hnala iba zotrvačnosť. Atmosféru to malo, muzika v mestečku je výborná, ale tie stereotypné boje ma štvali.
Ne moje nejstarší dohrané RPG je Diablo což je mimochodem taky všemi vychvalovaná blbost. Jako promiň ale běhat tam mezi patrama jak magor a jenom klikat na myš pro nic za nic, to přece nemůže přijít nikomu jako zábava...
Maníci z Bioware by boli bez Tolkiena v keli, kopírujú ho jedna radosť. :D
Pokud jsi člověk který si stojí za tím, že ta hra je taková nebo maková, tak proč bych tě o tom měl přesvědčovat. Mě ta hra takto připadla, je to pecka a za tím si stojím. Hrál jsem i ty staré hry (Fallout 2 ne), ale kvůli tomu nebudu tvrdit že to byly lepší hry a nemrčím tady jaký dneska vycházejí kraviny. To je hovadina. Dřív jsem z toho byl akorát více nadšený protože jsem byl malý harant co si jinak hrál venku na vojáka a stavěl bunkry...

A to že Bioware dělájí většinu her stejných, no a co? Jsou v tom prostě dobří tak nevím proč bych to měl řešit.
Jako nevadí mi mínus, vadí mi to že to hodnotí lidé kteří tu hru nemají rádi nebo je prostě nijak nenadchla. Taky tady můžu prolistovat všechny ptákoviny co jsem hrál, a všem co tam nasázeli větší skoré jak 90% dát s principu mínusko =)

Prosímtě pověz mi kdo se v této hře ohání obouručákem jako pendrekem, ani Sten to nezvládá. Po japonsku jsem myslel ty všelijaké blikavé kouzla co jsou hlavně v MMOčkách, i Neverwinteru toho bylo dost.